Šta je novo?

Tramvaji

Može i tunel ispod centra, "mali metro". Pa da izbije kod Brankovog i ide dalje ka Zemunu, dok bi 7ca išla ka ŽS NBG.

Mada meni ima više smisla da 6tica ide preko Trga Nikole Pašića pa ka Terazijama da se spoji sa 10.
 
A kako stići do te okretnice kroz zagušenu Dečansku ili Terazije? Gužve na tim saobraćajnicama su jezive veći deo radnog dana, nedenivelisani krivudavi tramvaj ih može samo pogoršati.
Нису Теразије пуно загушене. Како прођу 31 и тролејбуси, проћи ће и трамваји. Правимо од муве магарца, а имамо неупоредиво гора саобраћајна решења у пракси.
Трамвај може да сече парк-плато испред Стакленца право из Коларчеве, па ободом парка на крају Француске да се врати у Коларчеву, и да тако нема никаквог додира са Дечанском.
Ако где има простора у центру, то је на тргу. Окретница Пристаниште је елипса радијуса 50 х 30 метара. Плато(-паркић) Зорана Ђинђића испред Стакленца има 50 × 50 метара.
 
Ja sam na prvi rani javni uvid u plan generalne regulacije Šinskih sistema negde 2019-2020. podneo primedbu da se tramvajske šine produže od Tašmajdana preko trga Nikole Pašića do Terazija. Što više razmišljam čak i neka varijanta da tu tramvaj skrene ka Slaviji zbog nemogućnosti postojanja prostora za okretnicu je ok jer se dobijaju stanica kod Pošte i na trgu Nikole Pašića-Terazijama čime tramvajska mreža dodiruje centralnu zonu.

Na trgu ne može da se pravi okretnica tramvaja jer je staklenac planiran za rušenje i za izgradnju objekta Opere. Podsećam da je metro stanica na sred Francuske i da će parka ostati veoma malo uglavnom kao pešačke zone.

Recimo, tako zbog planova GSP ne dobija novu otrpačniku kućicu na Studentskom trgu jer prema važećim planovima terminus Studentski trg se seli te nema opravdanja da se ulaže u objekat koji će prema planovima da se seli uskoro, a znamo da u realnosti to neće biti slučaj.

Beograd, zaglavljen između idealističkih planova i surove realnosti.
 
Al opet, što da završava na Trgu. Što bi bio problem produžiti i spojiti mrežu sa onom u Pjarona de Mondezira. Nema mi toliko smisla da šine od Trga Nikole Pašića skrećemo ka Slaviji, jer i taj potez iz Bulevara oslobođenja treba da dobije tramvaj do srca Grada. Ja koliko se sećam planova od pre, tramvaj i jeste predviđen da ide Vasinom, što znači i preko Studentskog trga, a onda tek nema gde nego ka Kalemegdanu odatle. Jedino ako se mislilo da okreće na samom Studentskom trgu, ili su mislili da to rešavaju dvosmernim tramvajima. No, sad znamo da dvosmerni nisu u planovima nabavke.
 
U potpunosti si u pravu, ja sam za to rešenje, ali to je preambiciozno jer da podsetim, još uvek nije rešen status ni trga Republike koji zavisi od metroa niti Studentskog trga koji zavisi od terminusa Dunavska koji se neće graditi skoro jer je pod međunarodnim sporom od strane vlasnika koji tvrdi da mu je država Srbija otela imovinu bez pravnog osnova i pravične naknade.

Mislim da grešiš oko dvosmernosti tramvaja, koliko znam svi su dvosmerni planirani pa i Boznakaja nesrećna. To je i pričao gradski urbanista Stojčić na javnom uvidu za Bulevar u MML od Ustaničke do MML-a da nema potrebe za terminusom jer je uslov nabavke da svi novi tramvaji budu dvosmerni. Ispravi me ako grešim, ne mogu sada da gledam trenutni i prošli tender.
 
Нису ни опера ни метро станица проблем за окретницу. Може окретница да буде око метро станице без проблема.
Ваљало би да имамо и трамвајске пруге низ Француску и низ булевар Деспота Стефана, само што је Деспота Стефана проблематична све докле год има сужење.
 
U potpunosti si u pravu, ja sam za to rešenje, ali to je preambiciozno jer da podsetim, još uvek nije rešen status ni trga Republike koji zavisi od metroa niti Studentskog trga koji zavisi od terminusa Dunavska koji se neće graditi skoro jer je pod međunarodnim sporom od strane vlasnika koji tvrdi da mu je država Srbija otela imovinu bez pravnog osnova i pravične naknade.

Mislim da grešiš oko dvosmernosti tramvaja, koliko znam svi su dvosmerni planirani pa i Boznakaja nesrećna. To je i pričao gradski urbanista Stojčić na javnom uvidu za Bulevar u MML od Ustaničke do MML-a da nema potrebe za terminusom jer je uslov nabavke da svi novi tramvaji budu dvosmerni. Ispravi me ako grešim, ne mogu sada da gledam trenutni i prošli tender.
Moguće da sam zaboravio šta piše u tenderskoj dokumentaciji. Ako se naručuju dvosmerni, onda nije ni čudo što je Bozankaya za nas dosta skuplja od onih za Temišvar. Ovi sa skromnih 20 metara dužine ima da budu pojedini u vratima, ako će biti dvosmerni. Imamo tender negde u temama i ovde na forumu, al trenutno nemam vremena da tražim i čitam to sad.
 
Ако буду двосмерне гарнитуре онда може лагано окретница трамваја на Студентском тргу, а тролејбусе да спустимо Француском до новог терминуса Дунавска.
 
Može i tunel ispod centra, "mali metro". Pa da izbije kod Brankovog i ide dalje ka Zemunu, dok bi 7ca išla ka ŽS NBG.

Mada meni ima više smisla da 6tica ide preko Trga Nikole Pašića pa ka Terazijama da se spoji sa 10.
Svako produženje tramvaja u centar treba da bude tunelima. Premetro. Ali prvo treba da se urade da semafori gde tramvaji imaju prednost prolaza.
 
Трамвај у нивоу није споран ни кроз центар, чак је пожељнији од аутомобила. Преметро тунеч би најбољи био за спорна места као што су Славија, скретање из Јурија Гагарина ка Милутина Миланковића, око Правног, и природна узвишења као што је потез Славија-Франш.
 
E a ja bih i jednu okretnicu na Terazijama oko česme. Izračunao sam metodom odokativno da može tramvaj da okrene oko toga bez problema. Ali još važnije od svega - meni bi to bilo romantično i to je jedino što me zanima. 😌

E da, i voleo bih po tramvajski kolosek u svaku ulicu između Terazija i Bajloni pijace, jer to bi bilo taaaako gotivno i romantično.



Tjaoj kad krenete da tripujete i da se gubite sa raznoraznim fantazijama...
 
Tramvajska okretnica oko Doma vojske i u Francuskoj i nije baš nešto racionalno.

Bukvalno biste svuda da sprovedete šine i to je to. Recite lepo tako.
 
Ja bih najvise voleo da vidim tramvaj u centru grada ali oni ne mogu vec 6 godina da vrate 3-jku. Da su stvarno zeleli da prosire tramvaj idealna prilika je bila Visnjicka ulica (dvosmerni tramvaj).
 
Свака дискусија о томе шта би било логично док су ови на власти је потпуно депласирана а мени лично и мучна.

Весић Сотона, иако је то што јесте, један од најогавнијих политичара на нашој сцени бар се видно ложио на неку, макар и формално испоштовану причу модерног, пешачког града са шинским јавним транспортом. И заправо је имао какву-такву жељу и да направи нешто лепо и корисно након што подмири себе и све у ланцу.

Нпр чињеница да је знао за Јовинов пројекат пешачке зоне и да је проширење исте извео по том пројекту ми говори да је ипак знао понешто о овом граду и неким савременим трендовима развоја градова. Е он је био отприлике једини из овог режима довољно писмен да се понекад зезне и уради нешто смислено.
 
Tramvajska okretnica oko Doma vojske i u Francuskoj i nije baš nešto racionalno.

Bukvalno biste svuda da sprovedete šine i to je to. Recite lepo tako.
Не око него испред око паркића који је испред дома војске.

Трамвајске шине у центру могу свуда где имају 2 траке кад могу у Ресавску. И требају свуда, а да буде што мање аутобуса.
 
Не око него испред око паркића који је испред дома војске.

Трамвајске шине у центру могу свуда где имају 2 траке кад могу у Ресавску. И требају свуда, а да буде што мање аутобуса.
Aman čoveče, nema mesta ispred Doma vojske. Nema ga ni u Francuskoj.

A autobusi nikome ne smetaju. Samo vama ovde.
Ko što je Šapiću zasmetao pešački u Vasinoj koji je tu tipa 100 godina, tako sad odjednom vama smetaju autobusi koji su tu 80...
 
Aman čoveče, nema mesta ispred Doma vojske. Nema ga ni u Francuskoj.

A autobusi nikome ne smetaju. Samo vama ovde.
Како нема места? Па ето само тротоар око паркића је довољан за окретницу.
Аутобуси су превазиђени за центар града.
Мада ја бих пустио трамвај скроз и низ Деспота Стефана да нема сужења па онда не треба окретница на тргу.

Screenshot_20250407_172523_Maps.jpg
Screenshot_20250407_172509_Maps.jpg
 
Samo banalizujem kao i ti.
Pa sami sebe pravite tupsonima i pokopavate takvim pisanjima.

Ovo što radi vas par ovde je ekvivalent onome kad se povremeno povampire neki isključivi militantni biciklisti i udruženja pa kažu "hoćemo biciklističke piste u svakoj ulici u gradu". Pa se posle čude kad ih omrzne narod a vlasti im daju šipak.

Hoću brale i ja za početak da svaka ulica u Beogradu ima trotoar minimalne propisane širine 1.6 m, da ti trotoari budu prohodni, da nemaju rupe i da gde god je moguće, se ukidaju ulična parking mesta. Bar tamo gde smetaju i nama pešacima i vatrogasnim kamionima. A to je, složićeš se, mnogo važniji i prioritetniji zahtev nego vaše vizije šina i tramvaja u svakoj ulici. Ono, zakonom je propisano ili bilo propisano minimum 1.6 m širine za trotoare. I naravno - da budu prohodni, a ne plen kafićima, radionicama, pekarama, itd.

Pa ipak znamo svi da od toga nema ništa. Ja znam i razumem da nema ništa ni od te moje mnogo racionalnije i priritetnije želje i potrebe, a kamoli od biciklističke piste ili tramvaja kroz svaku ulicu. Između ostalog zato što je i sam Beograd jedna raspala nezdrava trurska mahala nakljukana steroidima (kvadratima), sa delovima koji u sebi i dalje sadrže brojne nerešene tumore iz 19. veka i jedu je iznutra. I da negde jednostavno fizički NIJE MOGUĆE proterati tramvajčinu. Čak i autobus je teško, a kamoli tramvaj.

Ovo je bre deo grada u kome su čak i one male vatrogasne Zastave TurboZeta imale problema da se kreću, a vi biste da proteravate tramvaje od po 20-30 metara tuda. I to iz čiste nostalgije.

Tako da sve je to lepo što ljudi vole da fantaziraju i da čak idu i u bezumlje i preterivanje ali tužna istina je da od svega toga nikad neće ništa biti. I to ne samo zbog SNS režima. Nego što su nerealne želje.
 
Poslednja izmena:
Како нема места? Па ето само тротоар око паркића је довољан за окретницу.
Аутобуси су превазиђени за центар града.
Мада ја бих пустио трамвај скроз и низ Деспота Стефана да нема сужења па онда не треба окретница на тргу.

Pogledajte prilog 234690Pogledajte prilog 234691
Francuska
Vasina
Uzun Mirkova
Studentski trg
Kralja Milana
Terazije
Nikole Pašića
Dečanska
Trg Republike
Despota Stefana
Prizrenska
Brankova
Zeleni venac
...

Jel si razmišljao ti kako bi provukao linije po tim tramvajskim kracima koje bi gradio ili ti je samo bitno da bude što više kilometara pod šinom, pa lako ćemo posle za rute i skretanja... ?

A bolje da ni ne pitam jel si razmišljao šta kad sve to stane, iz jednog od 50 razloga što tramvaji kod nas stanu i ostanu mrtvi posred kolovoza i po nekoliko sati...
 
Poslednja izmena:
-Француска + Жоржа Клемансоа скроз доле до Дунавске којом би исто провукао трамвај целом дужином о д окретнице испод Панчевца до окретнице Беко;
-Васина - само до Студентског трга, за двосмерне трамваје, Узун Мирковом не;
-Краља Милана - жутом траком;
-Николе Пашића - у продужетку пруге из БКА, ка булевару десном траком, од БКА ка Теразијама додати једну траку за трамвајску баштицу на рачун трга;
-Дечанска - без трамваја;
-Трг републике - из Коларчеве са Теразија жутом траком, ако нема пруге у Француској и БДС, онда мора окретница код дома војске са пресецањем парка испред Стакленца колосеком из смера Коларчеве , лук ка Француској и натраг на месту тротоара краја Француске до раскрснице опет до осе Коларчеве,
А ако је БДС проширен на сужењу, онда без окретнице на тргу;
-Деспота Стефана - ако се прошири онда целом дужином у жутој траци скроз до Вишњичке, и даље низ Вишњичку до Роспи Ћуприје, опционо размислити о трамвају уз Миријецски булевар и о краку ка Ади Хуји;
-Призренска - асиметрично у односу на друмски саобраћај, најбоље оба колосека истом страном, најбоље на рачун паркинг места дуж улице, код Москве уклапање са пругом на Теразијама;
-Бранкова и Зелени венац - дуж жутих трака, дестимулација аутомобилског саобраћаја тим правцем, пред Теразијски тунел скретање оба колосека у Призренску, последично, заједно са ширењем трамваја у БКА и на НБГ и у Земуну дуж свих уздужних булевара, претварање 15 и 16 у трамвај, и прекрајање многих аутобуских линија.

Стајање трамваја се превенира озбиљним руковођењем саобраћаја и одржавањем целог система, без тога боље да заборавимо и на метро.
 
Vrh