Šta je novo?

Tramvaji

20251011_083534.jpg

20251011_083508.jpg
 
Oko 23 i nesto je izgorela najveca TS u gradu, koja drzi taj deo od Autokomande, preko Slavije, i BKA sire područije oko Vuka uključujući i trolejbuse i EKO 1.
Verovatno nece raditi ni sutra ujutru
EKo jedan radi naj normalnije tramvaji i dakje stoje
 
20251012_095112.jpg

Tramvaji dobili broj i u vozackoj kabini inace unutrasnji displeji ne rade naravno
 
A šta me zanima, ako neko zna!?
Da li su ovi niskopodni tramvaji bolji za prugu, infrastrukturu!
Inače stanje pruge je upitno po meni, bar na nbgd! Stalno se pitam dal je bilo bolje da pruga ide na betonskim pragovima?
 
CAF je oko 2 puta teži od KT4, ali ima samo 50% više osovina. Znači samo da stoji na šinama, on ih opterećuje više. Ali pošto ima modernije oslanjanje, šine manje osećaju udare u vožnji. Znaš kada ideš u KT4 da sve lupa i trese, osetiš svaki maleni udar, a to nije tako u CAF-u ili Divagu. Ako ti osetiš, oseti i pruga. I ta udarna opterećenja se računaju za nešto. Veći komfor i više ljudi u tramvaju ipak opravdavaju veće opterećenje, nismo mi tu za prugu, nego pruga za nas.

Pruga u Jurija Gagarina nije samo stavljena na zemlju. Koliko ja znam, ona ispod ima betonsku konstrukciju koja je nosi, pa je preko toga stavljena zemlja sa travom, da ublaži buku, odvodi kišu i sve to izgleda lepše. U stanju je u kakvom jeste jer je stara, ne znam da li je menjan bilo koji veći deo od kad je postavljena 80ih. To je stvar koja propada kao i sve drugo, tramvadžije samo voze sporije da putnicima bude udobnije (i da ne ispadnu iz šina) kako pruga više propada.

Betonski pragovi tu bi značili da GSP mora da nabavi opremu za održavanje pruge na šljunku, ako misliš na stil pruge kao što je za vozove, sa sve šljunkom ispod. O tome je bilo reči jer nemaju čime da održavaju ni podlogu od šljunka na mostu preko Ade, pa je tu brzo smanjena dozvoljena brzina. Nije sasvim neopravdano, ali sumnjam da bi odradili takvu prugu zbog broja raskrsnica u Jurija Gagarina.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
 
U stanju je u kakvom jeste jer je stara, ne znam da li je menjan bilo koji veći deo od kad je postavljena 80ih.
Pruga je menjana u JG 1997 na 1998. Od tada ništa. Možda neka manja krpljenja. A otvaranje pruge je bilo 31.8.1984. Računajte koliko je prošlo od otvaranja do remonta i od remonta do sada.
 
CAF je oko 2 puta teži od KT4, ali ima samo 50% više osovina. Znači samo da stoji na šinama, on ih opterećuje više. Ali pošto ima modernije oslanjanje, šine manje osećaju udare u vožnji. Znaš kada ideš u KT4 da sve lupa i trese, osetiš svaki maleni udar, a to nije tako u CAF-u ili Divagu. Ako ti osetiš, oseti i pruga. I ta udarna opterećenja se računaju za nešto. Veći komfor i više ljudi u tramvaju ipak opravdavaju veće opterećenje, nismo mi tu za prugu, nego pruga za nas.

Pruga u Jurija Gagarina nije samo stavljena na zemlju. Koliko ja znam, ona ispod ima betonsku konstrukciju koja je nosi, pa je preko toga stavljena zemlja sa travom, da ublaži buku, odvodi kišu i sve to izgleda lepše. U stanju je u kakvom jeste jer je stara, ne znam da li je menjan bilo koji veći deo od kad je postavljena 80ih. To je stvar koja propada kao i sve drugo, tramvadžije samo voze sporije da putnicima bude udobnije (i da ne ispadnu iz šina) kako pruga više propada.

Betonski pragovi tu bi značili da GSP mora da nabavi opremu za održavanje pruge na šljunku, ako misliš na stil pruge kao što je za vozove, sa sve šljunkom ispod. O tome je bilo reči jer nemaju čime da održavaju ni podlogu od šljunka na mostu preko Ade, pa je tu brzo smanjena dozvoljena brzina. Nije sasvim neopravdano, ali sumnjam da bi odradili takvu prugu zbog broja raskrsnica u Jurija Gagarina.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
Ne znam kakva je situacija u Jurija Gagarina, ali mogu da ti potvrdim da je tramvajska pruga u "četiri bulevara" bila od šina sa žl***om za venac točka na drvenim pragovima i zastoru od tucanika. Preko svega toga ide asfalt.

I mali komentar, nemoj da se naljutiš, ali za prugu nikako ne ide šljunak, već tucanik. Šljunak je prirodni materijal, po definiciji zaobljen, tako da nema otpornost na pritisak već dolazi do smicanja materijala. Tucanik se dobija mehaničkim razbijanjem stena, ima oštre ivice koje se međusobno uklještuju i zbog toga ima veliku nosivost.
 
Vrh