Šta je novo?

Tošin bunar i Egipatska (Zemunska): proširenje i rekonstrukcija ulica

Pa ko komentariše Dule da je ranije bilo dobro, sada izleda sjajno za prethodno stanje, ali ovo sa semoforom je stvarno bezveze. Ja sam i u staroj traci hvatao lagano zeleni talas vikendom od Eko pumpe pa skoro do studenjaka, a sada nema šanse da zabodeš zeleno na raskrsnici koja je 200 metara dalje. Suprotan pravac ista stvar, bar svaki put kada sam ja prolazio. Vidiš dve trake za pravo, a gužva veća nego kada je bila jedna traka?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387524#p387524:112e0jhd je napisao(la):
Danijel M » 23 May 2016 14:36[/url]":112e0jhd]Dugo pratim forum "iz senke" ali red je i da se aktiviram ukazjuci na veliki propust.
Juce sam prosao novonapravljenom biciklistickom stazom od N.Dobrovica u pravcu ka blokovima - desnom stranom. Ivicnjaci su uglavnom OK. Medjutim propustili su jednu bitnu stvar. Neposredno ispred zgrade vodovoda bio je jedan izdignut deo sa "stepenikom" sa svake strane. Ocekivao sam da kada postoji staza da je i to iznivelisano. Deo neposredno do ulaza u dvoriste vodovoda jeste u nivou staze ali su zato ostavili kompletan stepenik od 15ak cm sa druge strane. Neopisiv osecaj kada ne ocekujete nista slicno i naletite na stepenik.
Problematican deo je obelezen crvenim a "sredjeni" deo plavim na slici sa street view-a

file.php

Није нека тешка ствар само узму асфалт или бетон и налију мало да буде као мала рампа
 
Prošao sam oko 14h iz smera Zemunske, 3 crvena sam morao da sačekam. Van špica.

Šta reći osim - tragedija.

Zbog 1 ili 2 bahatih maloumnika koji su podesili semafor na je*** 17 sekundi ispašta nekoliko hiljada ljudi. Prave se gužve apsolutno bespotrebno.

Sprdnja. Ironija. Ne znam šta drugo da kažem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387432#p387432:2a96v649 je napisao(la):
Гага » 23 Мај 2016 03:18 am[/url]":2a96v649]На ово ћу да дам коментар сутра:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386922#p386922:2a96v649 je napisao(la):
Galeks » 19 Мај 2016 07:28 pm[/url]":2a96v649]http://us10.campaign-archive1.com/?u=404fdb2573141acc75dea2de7&id=4bcb649ebc

ZA GRAD BEZ IVIČNJAKA:
Loši projekti za Tošin bunar

BEOGRAD - Gradski urbanista Milutin Folić i direktor Direkcije za građevinsko zemljište Branislav Popović jutros sa novinarima i građanima obišli nepravilno izvedene radove na proširenju Ulice Tošin bunar

Obilazak radova na proširenju saobraćajnih traka u dužini od 300m najavljeno je juče. Još ranije, skrenuta je pažnja na problem vezano za loše ivičnjake koji su ponovo primenjivani u okviru raskrsnica u obuhvatu radova, na pešačkim i biciklističkim kretanjima.
Slika: Loši projekti koje treba menjati opet su izvedeni, ivičnjaci sa nazubljenjem visine 3cm u Ulici Tošin bunar
Slika: U Ulici Tošin bunar korišćeni nedozvoljeni ivičnjaci sa nazubljenjem visine 3cm
Više puta je u prošlosti apelovano da ovi ivičnjaci visine 3cm nisu dobri za bicikliste i da nisu u skladu sa nekoliko prihvaćenih dokumenata:
Priručnik za projektovanje puteva JP "Putevi Srbije" predviđa da Ivičnjaci koji su postavljeni u pravcu kretanja bicikliste moraju biti spušteni do nivoa vozne površine tako da za bicikliste ne predstavljaju prepreku, što znači da u Ulici Tošin bunar primenjeni ivičnjaci visine 3cm NISU DOZVOLJENI;
Pravilnik o tehničkim standardima pristupačnosti za osobe sa invaliditetom predviđa da Prolaz kroz pešačko ostrvo u sredini kolovoza izvodi se bez ivičnjaka, u nivou kolovoza i u širini pešačkog prelaza, što znači da u ostrvima primenjeni ivičnjaci visine 3cm NISU DOZVOLJENI.
Projekat Sekretarijata za saobraćaj Detalj upuštanja ivičnjaka i nivelacije trotoara sa nivoom kolovoza na pešačkim prelazima u širini biciklističke staze, koji je blagovremeno prosleđen Direkciji za građevinsko zemljište i "Beograd putu", izrađen je upravo radi sanacije i izbegavanja ovakvih grešaka. Pitanje je zašto se taj projekat ne primenjuje.
Ivičnjaci tipa 18/24 sa nazubljenjem visine 3cm u graditeljskoj su praksi Direkcije za građevinsko zemljište od 2008. godine kada je počela izgradnja biciklističkih staza. Ti loši projekti moraju da se menjaju po uzoru na postojeće, dobre projekte.

Zato je pokrenuta inicijativa ZA GRAD BEZ IVIČNJAKA (link, veb strana): zbog očigledne potrebe da se povede kampanja za rešavanje naizgled malog problema, koji ne može da bude rešen godinama.

ZA GRAD BEZ IVIČNJAKA: Mapirano na stotine ivičnjaka na stazama
Tošin bunar je dodatak stotinama mapiranih ivičnjaka, koje bi trebalo povaditi. Ivičnjaci su izvor nezadovoljstva svih na biciklima, pa otud godinama molbe za ugrađivanje ravnih ivičnjaka bez nazubljenja ili potpuno uklanjanje ivičnjaka. Da tako može, vidimo na primeru dobre raskrsnice na Bežanijskoj kosi:
Slika: Dobar ivičnjak je utopljen ivičnjak
Slika: Dobar ivičnjak je nepostojeći ivičnjak
Da li se uporno ugrađuju ivičnjaci zbog nekog inata prema biciklistima i pešacima ili pak zbog nesnalaženja Milutina Folića i Branislava Popovića u njihovoj sopstvenoj birokratiji? U svakom slučaju, zaključak je da su naši gradski funkcioneri danas obišli radove na ulici koja nije izvedena po pravilima, niti po željama građana koji će je koristiti.

Ostaje otvoreno pitanje da li će ivičnjaci biti uklonjeni, a ova nova ulica dovedena u sklad sa pozitivnim pravilima gradnje, koje je sama propisala ova država i ovaj grad. Ovo je ujedno i zahtev Milutinu Foliću i gradskoj upravi, te Branislavu Popoviću i Direkciji za građevinsko zemljište. Ovaj zahtev je ponovljen milion puta.

Šta je s ivičnjacima?
Međutim iz udruženje građana “Za grad bez ivičnjaka” kažu da radovi na proširenju Ulice Tošin bunar nisu pravilno izvedeni.
Oni navode da je još ranije ukazano na problem visokih nazubljenih ivičnjaka.
Kažu da je već apelovano da ti ivičnjaci visine 3 centimetra nisu dobri za bicikliste i da nisu u skladu sa nekoliko prihvaćenih dokumenata.
Potpisnici inicijative pitaju da li ostaje otvoreno pitanje da li će ivičnjaci biti uklonjeni?

Follow
LakiProtivIvičnjaka ‎@lakiubeogradu
Uprkos uveravanju da ih neće biti, ivičnjaci na bic stazama u novoj raskr. N. Dobrovića i T. bunara @prijavi_problempic.twitter.com/Qc40GalAnF
1:28 AM - 17 May 2016

Све је урађено по пропису и датом пројекту, не знам о каквим "назубљеним" ивичњацима је реч

file.php
Данас сам се распитивао код извођача радова какви су то "назубљени ивичњаци". Није им познато тако да би требало објашњење да дају удружења бициклиста, на шта се конкретно мисли под тим термином.

„U Ulici Tošin bunar korišćeni nedozvoljeni ivičnjaci sa nazubljenjem visine 3cm“

Да су коришћени не дозвољени ивичњаци не би техничка комисија дала позитивно мишљење и не би било техничког пријема.
Нема никаквог говора о некој висини од 3 цм. Сви ивичњаци на бициклистичкој стази на раскрсници и прелазу улице Владимира Назора и улаза/излаза код Ерпорт града и будуће бензинске станице су урађени у складу и прописа и пројекта. Чеона „горња“ ивица свих ивичњака на новој траси Тошиног бунара су у равни са самим коловозом тј. асфалтом.

Са стрелицом сам обележио додирну тачку асфалта и чеоне „горње“ ивице ивичњака. Кад гледате оком апарата који сам поставио на асфалт и сликао, тада „испада“ да је то та фамозна не премостива висина од 3 центиметра. С обзиром да је ту косина лако се прелази бициклом. Па и сам сам бициклиста (додуше рекреативац-кад се има времена) па ми је јако добро све познато.
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5

Значи по “Приручнику о пројектовању путева“ сви ивичњаци на бициклистичкој стази су постављени тј. спуштни до нивоа возне површине. То иначе пише на 34 страни тог приручника поднаслов „Прелази за бициклисте“. Имам га у е-облику, издање 2012.године.
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1


Да, има бициклистичких стаза, и код мене овде на Бежанијској коси, и ту где је у том чланку споменуто, а и на неким другим местима где нема ивичњака, где је асфалт тротоара и асфалт коловоза спојен у једну целину, али има и где се баш види да је асфалт добрих 2 до 4 цм испод те чеоне „горње“ ивице ивичњака !

Адреса где се треба жалити за неке даље пројекте да се испројектује прелаз стазе без ивичњака је Дирекција за изградњу града Београда.

Ето пошто је почета градња УМП-а, а ту ће наравно исто бити бициклистичке стазе, видите са Дирекцијом око промене(а). Ионако се тај "шпански" извођач интересовао код АР-Градње које су ивичњаке користили и где су их набављали.
 
Слике 24. мај 2016.

Примакао се и тај дан, сви радови су завршени однешене све машине које су још морале да буду овде да би се све завршило, алати и наравно чувена жута приколица-контејнер.

Сва земља између нове и старе трасе Тошиног бунара је разгрнута и поравната. Сав шут и остатке земље и песка су утоваравали у камионе и одвезли. Све слике сам снимио између 13:25 и 14:45, и на њима се види да су увелико радили те завршне радове а и још после тога су разгртали једну већу гомилу земље.

Земља код завршетка ових радова, а где треба да се заврше следеће године и радови за УМП, је сва утабана и направљено као неки коси зид.
Pogledajte prilog 30
Pogledajte prilog 29
Pogledajte prilog 28
Pogledajte prilog 27
Pogledajte prilog 26
Pogledajte prilog 25
Pogledajte prilog 24

Тротоар и бициклистичка стаза на левој траци Тошиног бунара је одрађена.
Pogledajte prilog 23
Pogledajte prilog 22
Pogledajte prilog 21
Pogledajte prilog 20
Pogledajte prilog 19
Pogledajte prilog 18
Pogledajte prilog 17
Pogledajte prilog 16
Pogledajte prilog 15
Pogledajte prilog 14
Pogledajte prilog 13
Pogledajte prilog 12

Рекли су ми да ће опрати и асфалт код излаза за бензинску станицу, већ су то једанпут урадили, али сваку пут возила наносе земљу и то ће тако бити док се не изгради та станица. Тај излаз користе сад и као улаз до оне зграде где је Интерфриго и још за нека предузећа која се налазе иза те зграде.
Наиме сад су прокопани канали и постављају се канализационе и водоводне цеви тако да сва возила не могу више (до даљег) да улазе од стране Ерпорт града и Веста 65, него морају да иду овуда.
Pogledajte prilog 11
Pogledajte prilog 10
Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 7

Биће лепо кад буде падала киша (као сад што тренутно пада док ово куцкам) кад се буде износило блато на точковима по новом коловозу Тошиног бунара.
Извођач ових радова је хтео, баш да се не би излазило/улазило на овом месту, да ископа канал целом дужином и постави у њега ограду и закопа канал, неких метар ипо од тротоара, дуж целог тротоара са леве стране. Али су им „неки“ рекли, па куме ми ће мо да извадимо ограду на пролазу и онда закопамо канал и опет ће мо туда да излазимо, а тамо да улазимо. :roll:

Нажалост, неко је већ на десној страни улице на зеленој површини, повадио неколико држача за ново посађена стабла дрвећа ! Хм, коме ли то смета. То је између улице Владимира Назора и зграде Београдских електрана.
Pogledajte prilog 6

Утовар и одношење шута и остатке земље и песка
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2

Pogledajte prilog 1

Ето потрудио сам се да стварно пренесем кроз речи и слике што више података и детаља о овим радовима који су успешно и на задовољство свих нас завршени. У свему томе сам имао и мало среће, јер ми је извођач ових радова АР-Градња максимално омогућила да сликам и прикупљам податке без икаквих проблема, били су максимално сусретљиви и нису тајили ни један податак везано за ове радове. Са моје стране све похвале извођачу, а показали су да знају да раде и те како квалитетно за разлику од нeких других извођача.
Уосталом квалитет градње показује и дат гарантни рок од три (3) године.

Пратићемо их и кроз градњу окретница (терминала) градских аутобуса код Ушћа и на крају Владимира Поповића, за неким месец дана, а и на радовима у Уралској улици (на Карабурми).

Хвала на пажњи народе :sesir:
 
Хвала на исцрпним извештајима Гаго. :kk:
 
И за крај фоторепортаже једна лепа вест.

До средине следеће недеље ће бити промењен рад семафора на раскрсници Тошин бунар-Николе Добровића.
Процедура мора да се испоштује, а то значи да ће током дана бити поднешен захтев Секретаријату за саобраћа за промену режима рада семафора, а тај захтев подноси извођач радова тј. АР-Градња. Након тога се достављају подаци Сименсу у Аустрију да репрограмира рад семафора по до сада сниманој ситуацији и броју возила. Након тога аустријанци достављају нов начин рада семафора, а подизвођач радова тј. Модел5 ће исте одрадити на лицу места.
Колико ми је речено, предпоставља се да ће нов режим рада бити за зелено светло у Тошином бунару неких 60 до 80 секунди за зелени талас, уместо садашњих +/-18 секунди.

Значи у ово време следеће недеље неће бити више оваквих гужви
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1


Сад ће из великих новинарских кућа Новости, Блиц, Телеграф и остали да се послуже "ресавском школом" и пренесу њихову вест о решењу гужви у Тошином бунару. Наравно без објављивања извора обавештења, то им је у крви.
 
Ljudi, nazovite me cepidlakom, picajzlom, ili kako god već, ali meni sve ovo deluje isuviše musavo (da ne kažem aljkavo) za nešto što bi trebalo da bude novo i predato investitoru na korišćenje.

file.php


file.php


Na stranu to što će vremenom kiša sprati blato i prljavštinu sa asfalta i to izgledati bolje, ali zar to nije mogao i sam izvođač radova da uradi. Ili, na primer, zar nije lepše videti jasno definisane bele granične ivičnjake između pešačke i biciklističke staze ili trotoara i kolovoza od umazanih i delimično prekrivenih asfaltom. Možda to nekom ne smeta, ali meni bode oči. Sa žaljenjem konstatujem da je ta estetska komponenta verovatno jedino kod nas ostala nebitna. Lep je osećaj proći novom saobraćajnicom gde se crni asfalt, a gde su ivičnjaci i trotoari pedantno urađeni. Na tome možemo čak i Crnogorcima da zavidimo.

20160509_064619_1.jpg


20160509_065453_1.jpg
 
Moja sugestija bi bila da OBAVEZNO urade PEŠAČKI PRELAZ kod Stajališta Aerodrom,asfaltirati malo na razdelnom ostrvu,da se ne uništava zelenilo, obzirom da veliki brojh zaposlenih u Airportu koristu to stajalište za dolazak/odlazak na posao
 
Mogli bi da ukinu to stajaliste...na potezu od par stotina metara postoje 3 stajalista..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387812#p387812:qbrgjm0d je napisao(la):
blagoje » 25 May 2016 08:35 am[/url]":qbrgjm0d]Ljudi, nazovite me cepidlakom, picajzlom, ili kako god već...
Ma nazvaćemo te kako hoćeš, samo da si se ti nama vratia!!! :grand: :sesir: Ovakvi forumaši su nam od dragocenosti, jer smo tako u mogućnosti!

A sad nam duguješ lepo objašnjenje, što si nas ostavio da se sami koprcamo međ' botinama, i skoro upropastimo forum.
 
Ja moram da napomenem da dok NIS ne napeavi pumpu..onaj deo kod roma i ulaz/izlaz ce upropastavati celu ulicu...zato ce valjda grad pojiriti NIS da sto pre krene sa izgradnjom...a onaj stari asfalt tako bode oci da je to strasno...a sa ukidanje stajalista se u potpunosti slazem...jedno kod eko pumpe je sasvim dovoljno...na isto skoro nikad nema ljudi a i ovo je blizu...sekretaeijat treba malo da procita nas forum...
 
Goje, tu sam ja. Čitam, ali slabo pišem. Ponekad je teško ponešto i čitati, a kamoli smisleno pisati. Gledam fotoreportaže. Dođu takva vremena. Čekam nešto kršteno da počne da se radi pa da krenem sa fotoreportažama. I to pre nešto infrasrtrukturno nego stambeno. Možda i dočekam ..... nekad. :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387849#p387849:3q4ypg3m je napisao(la):
milos.tro » Сре Мај 25, 2016 1:01 pm[/url]":3q4ypg3m]današnje fotke:
file.php

file.php

file.php

file.php
Да ли се то само мени чини да су прелази "мало" латерално померени?!?!?

На последњој фотки где се дела бициклистичка стаза?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387819#p387819:jo24uyyx je napisao(la):
milos.tro » 25 Мај 2016 10:27 am[/url]":jo24uyyx]Moja sugestija bi bila da OBAVEZNO urade PEŠAČKI PRELAZ kod Stajališta Aerodrom,asfaltirati malo na razdelnom ostrvu,da se ne uništava zelenilo, obzirom da veliki brojh zaposlenih u Airportu koristu to stajalište za dolazak/odlazak na posao
@Милоше, добар предлог, требало би поднети захтев са образложењем Дирекцији за јавни градски саобраћај и Секретаријату за саобраћај.
Али има и друга страна, нажалост онда би требало поставити његово величанство семафор јер је улица 2 х 2. Можда нека пасарела !
У сваком случају вреди покушати.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387889#p387889:32wvrjk1 je napisao(la):
Čika Brana » 25 Мај 2016 04:34 pm[/url]":32wvrjk1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387849#p387849:32wvrjk1 je napisao(la):
milos.tro » Сре Мај 25, 2016 1:01 pm[/url]":32wvrjk1]današnje fotke:
file.php

file.php

file.php

file.php
Да ли се то само мени чини да су прелази "мало" латерално померени?!?!?

На последњој фотки где се дела бициклистичка стаза?
@Чика Брано, све је рађено по пројекту, значи у самом пројекту пешачки прелази на овим деловима и осталим, иду мало "са стране".
Ево ти цртеж, који сам већ постављао на теми, а на њему сам означио бројевима Милошеве слике које си издвојио. Кад мало увећаш видећеш да пешачки иду мало "са стране".
Број 1, улаз/излаз код Ерпорт града,
Број 2, улаз на будућу бензинску станицу,
Број 3, излаз са будуће бензинске станице,
Број 4, улаз/излаз код зграде Београдске електране
Pogledajte prilog 1

Где се дала бициклистичка стаза ?
Хм, ниси пазио на часу. Ту је раније, и пре ових радова, није ни било. Слика од 29. априла о.г. показује како је сад, додуше тад још није био исцртан пешачки прелаз. То је код зграде Београдске електране. На претходној страни имаш исечак из гугловог погледа са улице како је то ту било пре ових радова.
 
20160522_105755_zpskqssemd5.jpg

image.jpg


Da li ce investitor da natera izvodjaca radova da ispravi ovu glupost koju su napravili ?
 
Ko je radio projekat, investitor ili izvodjac? Kome investitor polaze racune?
 
Da lu su kamere na raskrsnice povezane tj da li se kontrolise prolaz kroz crveno svjetlo oce li se slati cestitke
 
Ovo su nadzorne koliko se menu cini..nemaju blic I svu tu pratecu opremu..
 
Vrh