Šta je novo?

Terazijska terasa

Херцеговачко презиме (реко ми Данило, а не овај гробарски пребег без шута из Игоровог поста).
 
Deluje mi kao dobar momak ali nije ralizovan kao ova Terazijska terasa.
 
Тунел и саобраћајница "бришу" парк Луке Ћеловића, како се онда простире до Карађорђеве? Једино ако се од истих одустало.

Што се тиче бивше "Златне моруне", данас реално никог није брига ни за њу ни за младобосанце, да није тако, не би у њој била ваљда кинеска радња а сама кућа само што се не уруши..
Ej5MTktWAAEtr6o.jpg

Moruna.jpg




Уосталом, ако се идеја Теразијске терасе рализује, могу на место "Моруне" пренети Принципов споменик из Финансијског парка. Док Ломине 47 где је принцип становао нико да се сети.


Цео тај простор, вишег интереса ради, јесте "зрео" за уклањање, што се мене тиче, без много компликовања, нека спусте овако до Карађорђеве и мирна Босна..

arcvs_01_terazijeterrace.jpg
 
Poslednja izmena:
Bio je revival Zlatne morune jedno vreme, baš fin lokal iskreno, gimazijalci igrali bilijar sa azilantima. Bilo mi je dosta žao kad su ga zatvorili i pretvorili u.... ovo
 
Цео тај простор, вишег интереса ради, јесте "зрео" за уклањање, што се мене тиче, без много компликовања, нека спусте овако до Карађорђеве и мирна Босна..

Pogledajte prilog 137625

Kod nas ili sve u cugu ili zastoj od pola veka. Dajte da se konačno sredi taj postojeći slobodan prostor do Kraljice Natalije kao na ovoj slici, a za dalje nije ni realno skorije jer prosto ima gomila bitnijih stvari gde treba odvojiti pare za eksproprijaciju za saobraćajnu infrastrukturu.
 
Мени је драже да стоји овако како је од предложеног решења у виду голе бетонске плоче на месту постојећих тераса и дрвећа
 
Ne mora da bude ove širine niti u ovoj formi (ubacio bih neke vodene površine i nisko zelenilo duž stepenica), ali tu svakako trebaju jedne centralne stepenice, a i ne znam kako trenutni raspad (gde nemam volju da se zadržim ni 5 minuta) može da bude bolji od ovoga sa slike. Za Terazijsku terasu svakako akcenat mora da bude na otvorenom pogledu dok se spuštaš sa Terazija ka reci, bolje da se uradi što pre ovaj prvi segment pa posle kad bude bilo para neka se otkupljuje dole i ruši, ali ako se bude čekalo da se to dole otkupi onda neće ovo još 50 godina da se sredi.
Мени је драже да стоји овако како је од предложеног решења у виду голе бетонске плоче на месту постојећих тераса и дрвећа
 
Пошто је најављени тунел спорна тачка у силаску Теразијске терасе у парк Луке Ћеловића, шта мислите да два портала тунела буду попут ових?
bddbbc483019afee777587d4c3bbaae7.jpg
 
Da pesaci silaze ovakvim cik cak stepenicama do Karadjordjeve?
Za pesake je najbolja sto ravnija prava linija.
 
Ostavio bih ovaj deo skoro nepromenjen, samo bih umesto ruznih betonskih stepenica napravio neku estetski prijatniju verziju od kamena, i dodao nekoliko stabala i zbunova, da ostane netaknuta oaza prirode. Propustene su tolike sanse da se Terazije spuste na reku i sada je kasno, narocito sa Bnv koji ce kada zavrse deo izmedju tramvajskog mosta i Bristola potpuno da zakloni pogled na reku svakako i ne bi imalo smisla da rusimo zgrade i kuce da bi imali bolji pogled na te nove zgrade dole.
 
Nije poenta samo pogled na reku, nego pristupačnost. Takođe i to što Beogradu fale parkovi, Kalemegdan je prepun, ceo centar je prepun i ljudima se mora dati još prostora.

Što se tiče rušenja zgrada, blok između Gavrila Principa i Lomine se skoro ceo svakako ruši zbog tunela, a i ono što nije neophodno bi moglo komotno da se sruši jer su u pitanju barake i kuće bez naročite istorijske i arhitektonske vrednosti (sem kuće Nejdanovića stare 200 godina na uglu GP i Kameničke). U bloku između Lomine i Kraljice Natalije bi bilo dovoljno srušiti onu zgradu unutar bloka i tržni centar u Lominoj kako bi se dobio parkovski koridor dovoljne širine (u KN već postoji rupa u uličnom frontu). Tako da eksproprijacija nije toliko veliki problem, naročito ako bi se ušlo u legalnost svih objekata i vlasništva nad njima.
 
Da pesaci silaze ovakvim cik cak stepenicama do Karadjordjeve?

Рекао бих да је предложено конкретно код самог тунела како би се омогућио и простор за привремено смањење аутомобилског саобраћаја и спуштање тераса ка реци.

Za pesake je najbolja sto ravnija prava linija.
То је тачно за прометна места и улице које се налазе на главним правцима кроз град. Терасе, степенасти паркови, висећи вртови и видиковац-улице треба да буду занимљиве и пуне падова, и окука, поштеђен бетонског минимализма.

Ако неће да направе висеће вртове пуне степеништа и тераса за одмор боље да не пипају ништа, постојеће стање је боље од предложене "реконструкције" у виду бетонирања степеништа по цени од неколико милиона евра
 
Да, поред степеништа око портала тунела би биле и друге степенице за силазак, ово је предлог из естетских разлога пошто су портали тунела обично одбојни, деградирајући и неприступачни. Што се тиче горње терасе, ту би било најбоље само уљудити и поплочати постојеће степенице и стазе, никакав нови бетон.
 
Meni je stalno u glavi to da T.Terasa mora biti pravi "bulevar", sa sirokom prohodnoscu ka Karadjordjevoj ulici, jer ima smisla i bolja mogucnost za direktni silazak na Savu iz centra ne postoji..

Kada se podvuku linije duz postojecih gradjevina i ulica, jasno je da situacija nije tako idealna. Tesko je izvesti neku zadovoljavajucu simetriju iz svega ovog. Pritom, zelimo neke istorijske zgrade da sacuvamo od unistenja. Ispada da je objekat B2 (Balkanska 2) velika smetnja za projektovanje Terase, a izgledao je kao najlogicnije resenje sto se pozicije tice.


TTt 2022-06-05 07.40.png
 
Moрамо имати на уму и планиране саобраћајнице кроз парк које ће водити ка тунелу. Пошто се тунели налазе на главној оси, најбољи силазак може бити право из парка/терасе на тунелске портале, па степеништем до остатка парка Луке Ћеловића. Степениште изнад портала може да буде искоришћено и за прелазак преко улице Гаврила Принципа као пешачка пасарела.

1654410047988.png
 
Sto vise razmisljam o tim tunelima za vozila (ne za metro), sve mi vise zvuci kao naucna fantastika.

Evo nekih linija koje sam podvukao na povrsini, pa izvolte.

TT2 2022-06-05 07.png
 
Eво мог предлога, где је урачунато и постојање тунела.
1654423601487.png

Светло зелено су зелене површине, без детаљисања саме пејзажне архитектуре. Црвене линије су ивице друмских саобраћајница. Можете видети пробијен наставак Коче Поповића до Зеленог венца иза Филолошке гимназије и закривљење Ломине ка Каменичкој, као и продужетак Личке од Гаврила Принципа до Ломине.
Наранџасте линије су пешачка зона која би ишла од Зеленог венца око Филолошке гимназије, па низ Каменичку до ЕКОФа и водила би даље ка парку код Бристола као прави силазак центра града на реку.
Ружичасте линије су пешачке стазе кроз парк, ни су нисам хтео нешто пуно да измишљам, просте праве линије од ћошкова ка центру и дуж саме терасе. Око портала тунела који су означени црвеном би направио степениште као у Трсту чији сам пример раније навео.
Жута поља представљају грађевинске објекте. У дну Каменичке је објекат који је већ заштићен планом тунела и изузет од рушења. Горе имамо уоквирену и Златну моруну са пар суседних објеката у низу у Краљице Наталије који су лепе архитектуре и са историјским значајем. Скроз горе на постојећем делу терасе уоквирен је и део иза низа зграда у Призренској, сматрам да тај блок мора бити заокружен због визуре града, али само у овој граници због очувања зеленила ка Рељиној улици. Блок који сам уоквирио између Ломине и Краљице наталије треба редефинисати због визуре ка парку, свакако сачувати вредне и лепе објекте.

Укратко, што више зеленила, пешачких зона, али и функционалних друмских саобраћајница, колико-толико зелени појас у континуитету са пешачком везом Теразије-Савска обала, што мање бетона и разних керефека у зони зеленила. За кафиће, галерије и остале локале ето им Златна Моруна и нове зграде у блоку иза Призренске.
 
Tunel sa drumskim saobracajem je trebao biti tunel za metro, koji bi spajao Terazije i NBGD, ali to je vec neka druga prica.

Ako zelimo bas pravu liniju, onda postoji ovakva varijanta.
Park Luke Celovica moze ostati kakav jeste, nema veze sto nije u liniji sa Terasom.

TT32022-06-05 07.40.png
 
Што се тунела тиче, теоретски, постоји могућност да изнад портала друмских тунела буде и портал метро тунела који би ту дошао на стубовима из правца Новог- старог Савског моста.

Ово на твојој монтажи је баш силазак какав нам треба :gobb: с тимшто бих ја на десној ивици линију равнао са Личком улицом, комплек Б2 би се лепо истицао у визури од доле. :)
 
 
Једина нада за овај простор сада јесте да се грађани побуне као за парк Војводе Вука и блокирају будалаштину, захтевајући да се направи нешто честито и лепо, што ће служити грађанима и поштовати принципе класичне лепоте какву Београд заслужује.

Екстремно је трагично да после свих предлога, висећих вртова и решења које би била златна круна на архитектури Београда имамо "решење" у виду бетонских степеница. И то је "стручној јавности" скроз ок, свакако је "боље" од постојећег стања где људи седе под крошњама на клупама на разним нивоима органски насталих тераса.
 
Vrh