Trebalo bi raspisati novi konkurs za Terazijsku terasu. Od prošlog se situacija promenila zato što sada znamo da se zbog tunela moraju rušiti oba bloka, pa Terasa može i mora biti mnogo duža. Takođe, pretvoriti ovakav potencijal u obične stepenice, što je sada prihvaćeno rešenje, je potpuni apsurd i obično šetočinstvo. Međutim pre toga treba razrešiti potencijalni konflikt između trasa metroa i automobilskog tunela, budući da iz grada obećavaju da će se metro sigurno početi graditi vrlo brzo. Bez obzira koliko to bilo realno, veoma brzo se MORA znati da li će u parku kod Ekonomskog fakulteta biti ulaz u dve, tri ili četri tunelske cevi, ali i kako će se rešiti metro stanice. Od toga zavisi šta će biti na kraju Terazijske terase, pa onda i optimalno rešenje za nju. Sve to će biti ne mali izazov, pa se zato mora ŠTO PRE pokrenuti procedura planiranja i sinhronizacije sva tri plana: tunela, metroa i Terase. Ili čak četri plana ako eksproprijaciju i rušenje dva bloka zgrada iznad ulaza u tunel računamo kao poseban projekat. Što bi takođe trebalo započeti što pre, uzevši u obzir potencijalne sudske sporove i koliko sve to traje. Sve ovo treba posmatrati kao test ozbiljnosti svih najava koje smo čulu. Lako je pričati, međutim njihova potvrda je nešto drugo i pre svega se vidi u ranom započinjaju svih poslova koji dugo traju ili se moraju prvi završti.
Jedan drveni čamac na stepenicama i sprovođenje ljudi u nečije prodavnice u podzemnom prolazu je više farsa nego ozbiljan projekat koji TT zaslužuje:
Metro stanica će zbog svoje veličine biti priličan problem za ovaj prostor i projekat TT ...
A sada tu treba dodati i još jednu ukrštenu liniju metroa, njenu po pravcu UKRŠTENU stanicu, tj nešto ovakvo
+ iznad velike automobilske raskrsnice sa skoro kompletnim saobraćajem sa buduće Dunavske obale Beogada, dovoljan prostor za presedanje između metro linija, prostor za GSP stanice i presedanje na tramvaje i autobuse, i još niz tehničkih prostorija, prodavnica i WC-a za sav taj narod koji šeta i čeka prevoz :shock:
Ali i u parku kod Ekonomskog još jedan paralelni komplet ulaza u tunele slične širine, za metro. Što će ga potpuno zauzeti.
Estetika uz ovakvu pozadinu?
Zbog svega ovoga će vizuelno skladno i lepo rešenje TT-a za poprečne ulice, ulaze u tunele, glavnu metro i presedačku stanicu u gradu (ukrštranje dve metro linije i drugog javnog saobraćaja), čitav niz velikih raskrsnica i socijalno-stambeni mravinjak u pozadini biti VEOMA, VEOMA teško, pa planiranje treba početi ODMAH.
I dalje verijem da je nekakva platforma na stubovima koja sve to prekriva, sa zelenilom, fontanama i malim kaskadnim potokom, a pri tome još nudi veliki komercijalni prostor ispod sebe kompenzujući tako svoju cenu, praktično jedino moguće rešenje koje ne bi bilo previše ružno za TT i ovaj apsolutni haos koji se sprema ispod nje.