[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722581#p722581:2uk8vt77 je napisao(la):
Igor » Uto Mar 31, 2020 3:39 pm[/url]":2uk8vt77]Dakle odrediti minimum vozila tokom dana i tokom druge tarife.
Ne treba niko ništa da određuje, dovoljno je samo osloboditi tržište i pustiti ga da se samo uredi. Ako postoji povećana potražnja za taksijem, stvoriće se i ponuda u veoma kratkom roku. Ali sada to nije moguće zbog ograničenja broja taksi licenci.
A što se cene tiče, kada bi se ona slobodno formirala tržišno, taksisti uopšte ne shvataju da bi im u mnogim slučajevima tako bilo i bolje. Jeste, u neko vreme male potražnje i sa nekim jeftinim vozilom, cena bi bila niža i manje bi zaradili. Ali oni koji imaju skuplje vozilo ili koji voze noću ili kad je kiša ili sneg, zarađivali bi više nego sad. Upravo po tom principu radi Uber: kada je velika potražnja a mala ponuda, npr. kad pada sneg, cena poraste automatski! Ta cena onda motiviše taksiste da izađu na ulice, a korisnici dobiju uslugu koju su tražili. I svi su zadovoljni. Ta automatska korekcija cene prema ponudi i potražnji funkcioniše savršeno, tako da je uvek optimalan balans korisnika koji traže uslugu i vozača koji je pružaju.
Sličan princip je i za klasu vozila. Neko je pre nekoliko stranica napisao "kad bi bile cene kao u ne znam kojoj državi, i ja bih te vozio u novom Mercedesu!". Taj koji je to napisao ne razume tržište. U Beogradu postoji ogromna potražnja za kvalitetnom uslugom i luksuznim vozilom, koja bi se platila po višoj ceni. Taksisti uopšte ne shvataju da postoji ogromna kategorija ljudi koja bi rado platila i 3 puta višu cenu za taksi kada bi dobili novo luksuzno vozilo, urednog vozača, punjač, vodu itd. A čak i van kategorije tih ljudi koji bi redovno to koristili, skoro svi drugi ljudi povremeno žele takvu uslugu, za neki specijalni događaj.