Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722669#p722669:18l9iel3 je napisao(la):
dzonihsv » Uto Mar 31, 2020 5:35 pm[/url]":18l9iel3]Nemam ja ovoliko vremena za presipanje iz šupljeg u prazno.

Uživaj u svom balonu.
Važi, svaka sreća tebi.
 
Kada prođe ovo ludilo planiram da napravim tribinu na kojoj će biti jedan običan vozač taksija i jedan cargo vozač koju ću ja da moderišem. Do sada nije bilo prilike da obični radnici pričaju o tome kako izgledaju njihovi uslovi rada, koliko im se staža uplaćuje, da li imaju pravo na bolovanje i.t.d. Valjalo bi da obični ljudi bez njihovih poslodavaca pričaju o tome.
 
Nema običnog taksiste, mi smo vlasnici svojih vozila sami finansiramo nabavku auta, odrzavanje istog, sebi placamo staž... Imamo registrovanu preduzetnicku radnju. U udruženje ulazimo po slobodnom izboru.
 
Piramida je tako uradjena da se "običan vozač taksija" i "jedan cargo vozač" ne pitaju puno prilikom odlucivanja koje sistem zamisli da sprovede.
Sami taksisti, koliko god ih za sve okrivljivali nisu glavni uzrocnici problema koji postoje.
Glavni krivci su sama taksi udruzenja ali njih u prici niko i nikada ne spominje.

Svi to znaju koji su iole malo upuceniji u sistem prevoza. Da se treba sistem udruzenja menjati, treba. Ali ko to pitanje da potegne.
Velika je lova tu u pitanju. Ona se sabira od clanarina koje na mesecnom nivou placaju taksisti. I negde se distribuira ??
Udruzenja su napravila monopol i bore se za svoju sto vecu poziciju na trzistu. Nemojte ovde gresiti i mesati udruzenja i same taksiste.

Sami taksisti bi najvise zeleli i voleli kada bi sam grad BG bio vlasnik i on vodio racuna o svemu.
Kao sto je nekada ranije davno bilo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722730#p722730:2ddp7wvl je napisao(la):
mareska » 31 Mar 2020 07:37 pm[/url]":2ddp7wvl]Nema običnog taksiste, mi smo vlasnici svojih vozila sami finansiramo nabavku auta, odrzavanje istog, sebi placamo staž... Imamo registrovanu preduzetnicku radnju. U udruženje ulazimo po slobodnom izboru.
A PR radnje i doo gde imaju zaposleni? Hoću neke bezemljaše bez sredstava za prevoz to jest bezautaše kao CarGoovce. Pa da budu egal.
 
Za to ces najbolje naći sagovornika u unutrasnjosti oni rade po principu zaposlenih u Beogradu je to u domenu statisticke greške. Tj. Udruženje može da zaposli par ljudi, ali oni rade sa svojim autom i plaćaju malo jaču smenu ili plaćaju ulazak u udruženje.
 
Znam više zaposlenih u Beogradu koji rade za PR bez svog vozila i PR radnje. Posebno su u problemu u toku pandemije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722851#p722851:1ymvcqhz je napisao(la):
kingmanowar » Sre Apr 01, 2020 9:03 am[/url]":1ymvcqhz]Taksista nick menja, al ćud nikada. :lol:
Znači i ti si kolega :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722581#p722581:2uk8vt77 je napisao(la):
Igor » Uto Mar 31, 2020 3:39 pm[/url]":2uk8vt77]Dakle odrediti minimum vozila tokom dana i tokom druge tarife.
Ne treba niko ništa da određuje, dovoljno je samo osloboditi tržište i pustiti ga da se samo uredi. Ako postoji povećana potražnja za taksijem, stvoriće se i ponuda u veoma kratkom roku. Ali sada to nije moguće zbog ograničenja broja taksi licenci.

A što se cene tiče, kada bi se ona slobodno formirala tržišno, taksisti uopšte ne shvataju da bi im u mnogim slučajevima tako bilo i bolje. Jeste, u neko vreme male potražnje i sa nekim jeftinim vozilom, cena bi bila niža i manje bi zaradili. Ali oni koji imaju skuplje vozilo ili koji voze noću ili kad je kiša ili sneg, zarađivali bi više nego sad. Upravo po tom principu radi Uber: kada je velika potražnja a mala ponuda, npr. kad pada sneg, cena poraste automatski! Ta cena onda motiviše taksiste da izađu na ulice, a korisnici dobiju uslugu koju su tražili. I svi su zadovoljni. Ta automatska korekcija cene prema ponudi i potražnji funkcioniše savršeno, tako da je uvek optimalan balans korisnika koji traže uslugu i vozača koji je pružaju.

Sličan princip je i za klasu vozila. Neko je pre nekoliko stranica napisao "kad bi bile cene kao u ne znam kojoj državi, i ja bih te vozio u novom Mercedesu!". Taj koji je to napisao ne razume tržište. U Beogradu postoji ogromna potražnja za kvalitetnom uslugom i luksuznim vozilom, koja bi se platila po višoj ceni. Taksisti uopšte ne shvataju da postoji ogromna kategorija ljudi koja bi rado platila i 3 puta višu cenu za taksi kada bi dobili novo luksuzno vozilo, urednog vozača, punjač, vodu itd. A čak i van kategorije tih ljudi koji bi redovno to koristili, skoro svi drugi ljudi povremeno žele takvu uslugu, za neki specijalni događaj.
 
Kako je moguće da ne može da se nađe taksi, a vrlo često viđam na nekim Taxi stanicama 5 - 10 njih u nizu kako stoje parkirani?
 
Mozda u finansijski jacoj državi ovde bi se j.. za 100din i to nije realna priča ja svaki dan placam vožnju 500din e pa sad ćeš 5 dana da plaćaš 800din jer je potražnja velika. Kakva voda od terazija do fransa, voda je za kafić a ne da se pije i jede u autu.
Ovi maksiju treba da spuste cene noću, zato što je potražnja manja...
 
Ova tema treba da se zakljuca, ne vidim poentu ove teme, kakav god predlog, ideju ili bilo sta napises, ako nije po njihovom trenutnom rezimu ne valja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723014#p723014:30k3fhfa je napisao(la):
zzz » Wed Apr 01, 2020 6:08 pm[/url]":30k3fhfa]
Ne treba niko ništa da određuje, dovoljno je samo osloboditi tržište i pustiti ga da se samo uredi. Ako postoji povećana potražnja za taksijem, stvoriće se i ponuda u veoma kratkom roku...
Veoma lepo i konstruktivno razmisljate. Dobri su vam pravci gledanja. Ali na jednu veoma vaznu stvar ste zaboravili. Ili za nju niste ni znali.

Taksi prevoz, kao delatnost, potpada pod deo Javnog gradskog prevoza u gradu Beograd. Odredbe koje se odnose na tu oblast transporta uredjene su odredjenim zakonima i propisima. Kada biste vi sada, po vasem predlogu, hteli da liberalizujete jednim delom Javni gradski prevoz u prestonici i pustite da se on odvija po principima ponude i potraznje. Onda to pravilo mora da vazi i za sve ostale tipove JGP pa i za autobuse, tramvaje, trolejbuse, mini bus, beo voz (mozda on ili ne, ne bih da tvrdim i diskutujem)

To su vam kao prsti na ruci, svaki je za sebe posebna velicina ali skupa zajedno zavrsavaju posao prevoza. Sta god promenio i dao jednom nesto drugacije to ne moze a da ne ostavi posledice po ostale.
 
Pule ne mozete porediti autobuse tramvaje troje*******ise sa taksi prevozom ili bi da vratite sistem iz 2000 ranih kad su se busevi prestizali i karte kupovake kod konduktera
Davno ste se slozili u ovoj temi gdje sam naveo sta sve treba da se poboljsa unapredi kod taksi prevoza ima od tad i godinu dana nista se nije promjenilo ...
Ni unifikacija modela vozila u okviru jednog udrzenja ni boja vozila....itd itd ....gsp se subvencjonise cak navodno i E linije sad ce te dobiti i podsticaj za kupovinu novih kola recimo sledece godine se pojavljuje dacija na struju kahu rumuni kostace oko 15 000€
Uzmete daciju 5000€ subvencije za ekolisko vozilo 5000€ kao taksi vozilo ako moze da se sabiraju a ogranicenja nisam naso i vi ucestvujete sa 5000€
Cijena struje dalko ispod cijene benzina kola imaju domet 200km sto mislim da nepredje ni jedan taksista u bg dnevno poslije posla odete u kupovinu u tc merkator novi i tamo dok kupujete za sad besplatno dopunite kola ...
 
Subvencija je 8.000 a ne 5.000 i nemoze se sabirati sa ostalim subvencijama, taksisti koji rade hotele i aerodrome kad ima posla predju 200+ km za smenu. Dacija nije lux klasa(kvalitetan hibrid nema ispod 25-30.000e.U mercator i ideu iz principa nisam ušao, od njih mi ni besplatan parking nije potreban.
 
Neko je gore pomenuo Uberov sistem formiranja cene na osnovu potraznje...pa da li mozete da zamislite kako bi to funcionisalo u taksijima kod nas? Bila bi pljacka epskih razmera. Cene starta, kilometra i sata cekanja, u odredjenim tarifama, moraju biti fiksne i unapred poznate musteriji koja koristi uslugu. Tu ima rezona uvesti jos tarifa, ili korigovati vremena koriscenja postojecih, ali sve transparentno. Da ne bude, sad cu da ti naplatim 500 din kilometar, vidis da nema nigde nikog ma ulici.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
 
U kom veku ti živiš? Pa naravno da znaš cenu unapred, piše u aplikaciji pre naručivanja vozila. I ne odlučuje o tome taksista, nego aplikacija.

Evo već sad Wolt i Glovo koriste sličan sistem, par puta kad sam naručivao kad je padala kiša ili sneg, u aplikaciji je bila dodatna stavka kod cene: "dodatna naknada za dostavljače zbog loših vremenskih uslova".
 
Da li misllis da ce ikada, u Beogradu, cenu taxi voznje da odredjuje aplikacija? Da li mislis da ce ikada da izbace taksimetre iz upotrebe? U kom veku ce se to desiti?

Druga stvar je sto mislim da kod nas treba da dodje Uber i da razmontira ovo trziste. Pa posle lagano uspocetka da vidimo kome sta odgovara i koliko je ko zaradio ili izgubio.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723682#p723682:3jeq1df8 je napisao(la):
Misha V » Pet Apr 03, 2020 2:40 pm[/url]":3jeq1df8]Da li misllis da ce ikada, u Beogradu, cenu taxi voznje da odredjuje aplikacija? Da li mislis da ce ikada da izbace taksimetre iz upotrebe? U kom veku ce se to desiti?

Druga stvar je sto mislim da kod nas treba da dodje Uber i da razmontira ovo trziste. Pa posle lagano uspocetka da vidimo kome sta odgovara i koliko je ko zaradio ili izgubio.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Cika Misho
Kakve su ti misli takav ti je život.
Nemoj nikada da želiš nekome propast posla.. Karma je čudo.. Lako se vrati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723682#p723682:237yciwu je napisao(la):
Misha V » Pet Apr 03, 2020 3:40 pm[/url]":237yciwu]Da li misllis da ce ikada, u Beogradu, cenu taxi voznje da odredjuje aplikacija? Da li mislis da ce ikada da izbace taksimetre iz upotrebe? U kom veku ce se to desiti?
E sad si dokazao da ne živiš u ovom veku! :D U Beogradu cenu vožnje određuje upravo jedna aplikacija već 5 godina. Zove se CarGo i isti je princip kao Uber koji si pomenuo. I nemaju taksimetre naravno. CarGo je pokazao da je sve to itekako moguće i realno.

Naravno da će i klasični taksisti izbaciti taksimetre iz upotrebe za nekoliko godina, čim se donese takav zakon. Gradskoj upravi to odgovara, jer bi to bio efektan način da se konačno stane na put divljim taksistima, a za to se zalažu i svi pošteni taksisti, tako da ne vidim zašto bi se iko bunio protiv izbacivanja taksimetra. Mnogi taksisti već imaju tablet od udruženja preko kog primaju vožnje i ne bi im ništa falilo da se tu računa i ispisuje cena, umesto na posebnom uređaju.
 
Vrh