Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

kada ce u Beogradu sva taxi vozila biti iste boje i izgleda kao u normalnim gradovima evrope!?
 
TO na zalost jos uvek nije u planu tako da se verovatno nece desiti u nekoj doglednoj buducnosti...
 
Do kraja godine u taksi služba dobija tehnologiju za globalno pozicioniranje
Vozila na GPS mapi grada
Beogradski taksisti mogli bi da do kraja godine dobiju najsavremeniju opremu koja će im u mnogome olakšati rad, ali i pružiti bolju uslugu sugrađanima. Naime, prema nedavno završenoj studiji, koju je uradio Fakultet organizacionih nauka, u taksi vozila biće instalirani uređaji za globalno pozicioniranje - GPS, taksimetri sa štampačem i čitačem kartica, panik tasteri i video nadzor.
- Uvođenje najmodernijih tehnologija predviđeno je Odlukom o auto taksi prevozu. Time bismo u svakom trenutku znali gde se koje vozilo nalazi čime bi, nakon poziva, do putnika dolazilo najbliže vozilo, a neutralisalo nepotrebno kruženje u "lovu" na mušterije. Istovremeno bi se smanjile i gužve na ulicama. Sa druge stane, pomoću panik tastera i video nadzora povećala bi se bezbednost taksista i olakšao rad policiji, izjavio je Vladimir Marković, član Gradskog veća zadužen za taksi prevoz, na jučerašnjoj prezentaciji ovog projekta u Starom dvoru. On dodaje da do početka ugradnje uređaja u vozila i rada pilot projekta, najverovatnije sa jednim udruženjem, treba da se odredi ko će finansirati instaliranje uređaja u vozila. Marković kaže da Grad planira da kupi svu potrebnu opremu a da je onda da na revers taksistima. Inače, kupovina opreme za jedno vozilo košta između hiljadu i dve hiljade evra, a treba uračunati i izdatke za opremanje dispečerskih centara i centralnog gradskog kontrolnog centra.
- Uvođenje modernih tehnologija u taksi prevoz imaće i dodatne prednosti. Mušterije će vozila moći, pored klasičnog telefonskog kanala, da pozivaju i putem SMS poruka, preko Interneta ili posebnih uređaja za tu namenu koji će biti postavljeni u gradu. Takođe, preko gradskog kontrolnog centra u svakom trenutku će se znati koliko je taksi vozila na ulicama, koliko je vožnji ostvareno, koje su to relacije, a sprečiće se i vožnja "na divljaka" i odokativno određivanje cene usluge - objašnjava profesor dr Božidar Radenković, vođa Laboratorije za elektronsko poslovanje FON koja je sprovela studiju. R. V. B.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Izvesno poskupljenje taksija
Autor: B.V. - G.S. | 04.06.2008 - 09:53
Predstavnici taksi udruženja dobili su juče obećanja od čelnika Grada da će u petak biti odobreno poskupljenje taksi usluga. Zoran Alimpić, vršilac dužnosti gradonačelnika Beograda kaže za „Blic“ da je zahtev za poskupljenje opravdan, ali da će se sačekati odluka Ministarstva finansija.

- Taksi udruženja su podnela zahtev za poskupljenje njihovih usluga i obrazložili ih poskupljenjem goriva, što je opravdano. Ukoliko Ministarstvo finansija dozvoli poskupljenje, taksi prevoz će poskupeti u procentu koji dogovorimo sa predstavnicima udruženja. Saglasnost Ministarstva je neophodna, jer će nas u protivnom sankcionisati, što bi nanelo ozbiljnu štetu budžetu Beograda. Udruženja taksista imaju različite predloge procenata poskupljenja, ali će se u obzir uzeti samo ono koje realno odgovara poskupljenju naftnih derivata - objasnio je Zoran Alimpić i dodao da je od Ministarstva finansija već dobio opomenu nakon martovskog poskupljenja, pa nikako ne sme samostalno potpisati novo.

Aleksandra Bjelić, presdednik skupštine „Žutog taksija“ navodi da su udruženja koja su tražila poskupljenje, na jučerašnjem sastanku u Skupštini grada, dobila čvrsta obećanja od članova gradskog veća da bi novi cenovnik mogao biti odobren već u petak. Ukoliko se to desi, prema njegovim rečima taksi bi poskupeo za oko osam odsto. To znači da bi start bio 128 dinara, kilometar vožnje u prvoj tarifi bi koštao 46 a u drugoj 58 dinara. Iznos od 540 dinara za sat vremena čekanja ostao bi nepromenjen.
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=44284
 
^^ sta da se radi pa manje ces se sada voziti taksijem :lool::cool:
 
Ovo treba uvesti u Beogradu, ako vec nema..."eko-taksi" na pedale, od skoro se moze videti na ulicama Toronta...

EcoCab1.jpg


EcoCab2.jpg
 
Taksimetri u rukama vlade
Grad podržao predlog taksista da voze po cenama većim za desetak odsto
Da li će taksisti voziti po novom cenovniku zavisi od odluke Vlade Srbije koja treba da usvoji ankes Memoranduma na osnovu koga bi taksisti, uz odobrenjegrada, mogli da podignu cene samo u skladu sa rastom cene naftinih derivata. Pre nego što o ovom problemu u četvrtak budu raspravljali na sednici republičke vlade, danas će biti održan sastanak predstavnika ministarstva finansija i taksi udruženja na kome će biti razmotren način rešenja ovog problema.

Tokom jučerašnjeg dana o načinu poskupljenja taksi usluga održana su dva sastanka, pre podne u Skupštini grada i nekoliko sati kasnije u zgradi Vlade Srbije. Tim povodom, Predrag Bubalo, ministar trgovine i usluga, je u izjavi dostavljenoj medijima naglasio da njegovo ministarstvo nije nadležno za određivanje cena taksi prevoza i u skladu sa tim ne može niti da zabrani, niti da odobri promenu cene tog javnog prevoza.

Posle sastanka sa predstavnicima taksi udruženja koji zahtevali povećanje cene usluga za desetak odsto, ministar Bubalo je ukazao da predstavnici taksi udruženja treba da se obrate Ministarstvu finansija sa zahtevom da se izmeni postojeći Memorandum kojim su, između ostalog, regulisane i promene cena usluga taksi prevoza. Predrag Bubalo je istakao da je za promenu cene taksi usluga odgovorna isključivo uprava Beograda, jer su cene taksi prevoza određene posebnim propisima od grada Beograda i podsetio da su to su Statut Beograda, Odluka o taksi prevozu i Rešenje o utvrđivanju cena taksi prevoza na teritoriji glavnog grada.

Zoran Alimpić, v.d. gradonačelnika, kaže da su taksi udruženja prošle nedelje zbog poskupljenja goriva tražila da podignu cena svojih usluga za desetak odsto. On smatra da je zbog novog poskupljenja goriva zahtev taksista opravdan.

– Ukoliko Ministarstvo finansija dozvoli poskupljenje, taksi prevoz će poskupeti u procentu koji dogovorimo sa predstavnicima udruženja. Saglasnost Ministarstva je neophodna, jer ćemo ostati bez novca koji dobijamo od republičke vlade što bi nanelo ozbiljnu štetu budžetu Beograda.Ovaj problem nemaju samo taksisti i komunalna preduzećau Beogradu, već i u Srbiji – naglasio je Alimpić.

Aleksandar Bjelić, predsednik skupštine „Žutog taksija”, očekuje da će od petkaprevoziti putnike po novim cenama.

– Taksisti treba da budu izuzeti iz vladinogMemoranduma, jer za razliku od komunalnih preduzeća „rupe” u našim budžetima neće biti popunjene iz gradske kase. Nije nam jasno kako su taksisti kao preduzetnici obuhvaćeni ovom odlukom, jer ne obavljaju komunalnu delatnost. Ukoliko hoće da nam određuju cenu usluga, onda treba da omoguće da taksisti plaćaju benzin po povlašćenoj ceni, kao što pekari dobijaju brašno po nižoj ceni – smatra Bjelić.

Ukolikorepublička vlada prihvatila nove cene start bi iznosio 128 dinara, kilometar vožnje u prvoj tarifi bi koštao 46, a u drugoj 58 dinara. Iznos od 540 dinara za sat vremena čekanja ostao bi nepromenjen.
извор Политика
линк http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Taksimetri-u-rukama-vlade.lt.html
 
@CrazySerb
Identicne su i u Minhenu samo plave boje. Cool fora.
 
Хало „Национални такси”
Више градских удружења и самосталних возача удружују се у јединствену такси асоцијацију

Београђане ће крајем месеца превозити и возила „Националног таксија”. Ова компанија позвала је возаче из 16 такси удружења и самосталне таксисте који имају дозволу за рад да склопе уговор са њима и да почну да раде за њих. Таксисти који прихвате ову понуду возиће нове аутомобиле марке „опел вектра” и „опел астра караван” сиве металик боје, са „евро 4” мотором на природни гас. Поред тога, добијаће 65 одсто од укупно остварене зараде, имаће плаћен сервис за возила и приход од маркетинга.

Возачи који склопе уговор са „Националним таксијем” отплаћиваће кредит без учешћа, а за првих 50 таксиста јемац за кредит биће компанија. Кредити су обезбеђени код Хипо Алпе – Адрија банке, која и стоји иза комплетног капитала од десет милиона евра уложеног у овај посао.

Власници такси удружења подељени су када је реч о понуди „Националног таксија”. Миливоје Армуш, власник „Беотаксија”, наглашава да је најважније да се број таксиста на улицама неће повећавати. Додаје да су услови „Националног таксија” примамљиви, али и да би возачи требало да се информишу о отплати возила, као и о осталим трошковима пре него што се прикључе овој компанији.

– Сваки таксиста треба да одлучи да ли ће више зарадити радећи у једној од 16 такси асоцијација ако вози самостално, или ако се прикључи „Националном таксију”. Поздрављамо долазак нове компаније на градско тржиште јер ће конкуренција сигурно побољшати услугу од чега ће највише користи имати путници – наглашава Армуш.

Александар Бјелић из „Жутог таксија” каже да је добра одлука да „Национални такси” ангажује искључиво возаче који имају дозволу за рад. Он сматра да ће бити побољшан превоз грађана.

– Фирма „Национални такси” нуди неповољне услове за возаче, јер подразумева да се месечно издваја чак 35 одсто за ово предузеће. То је много новца, али је на самим таксистима да одлуче о томе – рекао је Бјелић из „Жутог таксија”.

Предраг Пезеровић, председник Удружења нерегистрованих и регистрованих таксиста, сматра да „Национални такси” покушава да придобије таксисте са слабијим материјалним стањем који имају дозволу за рад како би се домогли тог документа.

Златан Златковић, власник „Београдског таксија”, тврди да је управо он зачетник идеје о покретању „Националног таксија”, али да се касније повукао из „игре”, јер није прихватио услове које су поставили остали партнери.

– Нека им је са срећом, мада мислим да нису свесни у шта се упуштају. Немам ништа против нове конкуренције, али смо припремили одговор. Купили смо 30 аутомобила марке „пежо” и „рено” које ћемо понудити нашим возачима по знатно повољнијим условима него што то ради „Национални такси” – најављује Златковић.

Из „Националног таксија” поручују да планирају да стартују са 250 возила и да ускоро ту бројку заокруже на 600. Сви аутомобили имаће климу, термални принтер за издавање рачуна, ГПС систем, а десет возила биће опремљено са хидрауличним рампама и биће прилагођена инвалидима. Аутомобили ће возачима бити додељени на четири године, после чега ће возни парк бити замењен новим аутомобилима.

Д. Спаловић – Н. Миковић
[објављено: 12.07.2008]
извор Политика
линк http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Halo-Nacionalni-taksi.sr.html
 
Сутра креће „Национални такси”
Београђане ће превозити 250 најновијих „опелових” удобних, возила, а у њима ће седети љубазни и униформисани таксисти

Луксузни климатизовани аутомобили од сутра на улицама

Житељи главног града од сутра ће моћи да се возе и „Националним таксијем”. Луксузни климатизовани аутомобили марке „опел астра класик”, „опел вектра” и „опел астра караван” сребрно-сиве боје, са препознатљивим жуто-црним троуглићима и опремљени ГПС системом, грађанима ће бити на располагању 24 часа. Цена ће бити иста као и код осталих такси удружења, што значи да ће старт коштати 119 динара, а вожња по километру од 46 до 92 динара, у зависности од тарифе.

Из „Националног таксија” поручују да ће корисници њихових услуга имати могућност да се возе на било којој релацији, без обзира на дужину, што значи да су возачи спремни да превезу путнике ако је потребно и само 100 метара. Тврде да ће таксисти бити униформисани, професионални и љубазни, а возила чиста, удобна и опремљена еколошким „евро 4” мотором.

Владимир Попивода, власник „Националног таксија”, истиче да ће овај превозник имати најбржи кол-центар, тако да ће клијенти веома кратко чекати на слободно возило. Наглашава да је ова фирма технику рада преузела од шпанског „Интерфакома” – најстаријег предузећа на свету које се бави такси превозом.

– Стартујемо са 250 аутомобила, а у плану нам је да тај број повећамо на 500, а можда и 600. У возилима ће постојати најсавременији дигитални таксиметар, а путници ће за два месеца вожњу моћи да плаћају и кредитном картицом – каже Попивода додајући да „Национални такси” на располагању има и посебно опремљена возила намењена инвалидима.

Према његовим речима, ово предузеће добило је све дозволе за рад од градских власти још пре два и по месеца, а „Националном таксију” пришао је велики број таксиста из осталих удружења. Како каже, конкурс за такси возаче је и даље отворен, а таксисти који прихвате да раде за „Национални такси” добиће нови аутомобил за који ће отплаћивати кредит без учешћа. Предвиђено је да возила таксистима буду додељена на четири године, а после тога ће возни парк бити замењен новим аутомобилима.

Већина такси удружења, бар декларативно, позитивно гледа на нову конкуренцију. Неки од њих, међутим, сматрају да овакав пројекат неће бити исплатив и да таксистима неће донети корист. Златан Златковић, власник „Београдског таксија”, тврди да је он идејни творац „Националног таксија”, али да је одустао од даљег пословања јер се није сложио са условима осталих партнера.

– Здрава конкуренција је прихватљива, али ми смо морали да припремимо одговор. Тако смо нашим таксистима већ купили 30 нових возила марке „пежо” и „рено” које ћемо им понудити по повољнијим условима од оних које нуди „Национални такси” – наглашава Златковић.

Процењује се да је у пројекат „Национални такси”, који је, између осталих, покренуо контроверзни бизнисмен Предраг Ранковић Пецони, али се после повукао, инвестирано око десет милиона евра.

Н. Миковић
[објављено: 24/07/2008.]
Извор: Политика
Линк: http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Sutra-krece-Nacionalni-taksi.sr.html
 
^^Eto sta konkurencija donosi!! Sada ce svi da pocnu da kupuju nova vozila, uniformisu svoje taksiste i teraju ih da budu ljubazni. To je usluga koju mi kao musterije zasluzujemo. Pozitivna vest!
 
„Nacionalni taksi“ počinje sa radom sutra ujutru
Srebrna vozila na ulici
Autor: Marija Škrbić | 24.07.2008 - 10:59

taxi-v.jpg


Pozivom kol-centra „Nacionalnog taksija“ na broj telefona 3-777-999 Beograđani će od sutra od šest sati moći da zakažu vožnju nekim od „opelovih“ automobila koji je pripadaju ovom gradskom taksi udruženju. Na usluzi građana stajaće i vozilo marke „fijat doblo“ koje je opremljen za prevoz osoba sa invaliditetom.

Taksi za osobe sa invaliditetom
Osobama sa invaliditetom na usluzi će stajati vozilo marke „fijat doblo“ koje je opremljeno najsavremenijim hidrauličnim rampama koje korisniku olakšavaju ulaz i izlaz iz vozila i obezbeđuju sigurnu i udobnu vožnju. Cena vožnje ovim vozilima biće tarifirana kao i svaka druga vožnja.

„Nacionalni taksi“ Beograđane će prevoziti novim automobilima marke „opel astra klasik“, „astra karavan“ i „opel vektra“. Sva ova vozila su srebrne boje i na sebi imaju iscrtane prepoznatljive žuto crne trougliće.
- Naša vozila građanima će stajati na raspolaganju 24 sata, svi vozači će nositi uniforme i voziće mušterije kuda god oni žele bez obzira da li se radi o dugim ili kratkim relacijama. Cena naših usluga neće se razlikovati od ostalih, jer je cena taksi prevoza propisana odlukom Skupštine grada, ali će za razliku od drugih udruženja naše mušterije vožnju moći da plate i karticama. Tako na primer firme za svoje zaposlene mogu uzeti magnetne kartice kojim bi se plaćala vožnja, i na osnovu njih bi se moglo proveriti svako kretanje korisnika. Sutra u našim prostoijama u cara Dušana 266 u Zemunu počinjemo i sa prodajom „pripejd“ kartica koje su zgodne na primer za decu, a koje funkcionišu slično dopunama za mobilne telefone. One se u zavisnosti od vrednosti vožnje mogu koristiti nekoliko puta, a posle svake upotrebe mušterije bi dobijale izveštaj o preostalom iznosu na kartici. Osim toga u narednih mesec dana pokrenućemo i naplatu platnim karticama građana, a za svaki naplaćen račun naše mušterije će dobijati fiskalni račun - objašnajava Vladimir Popivoda, vlasnik „Nacionalnog taksija“ i dodaje da će svaki taksimetar biti redovno baždaren u njihovim laboratorijama kako bi se sprečile eventualne prevare mušterija.
Ovo udruženje razlikovaće se i po najsavremenijem i najbržem kol-centru, jer su kompletnu tehniku rada preuzeli od španske kompanije „Interfakom“, inače najstarije firme koja se bavi taksi prevozom.
- Zahvaljujući kol-centru vreme za obradu i prosleđivanje poziva klijenata biće svedeno na minimum, jer će dispečeri preko računara prosleđivati poziv za vožnju onom vozilu koje je najbliže željenoj lokaciji. Sva naša vozila imaće navigaciju, GPRS, štampač ali i takozvani „panik“ taster koji će biti povezan sa centralom. Stiskom tog tastera taksisti nam mogu signalizirati da su u opasnosti, a mi zahavljujući GPRS možemo da ih lokalizujemo i pošaljemo policiju u pomoć - kaže Popivoda i dodaje da će iz tehničkih razloga sutra sa radom startovati manji broj vozila, a da će se svih 250 taksista na ulicama grada naći uskoro. Prema planu ovog udruženja broj od 250 vozila u narednih godinu dana trebao bi da se udvostruči.

Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=50446
 
Danas cu da se provozam Nacionalnim, da vidim kako je to voziti se pravim taxijem :D
 
Najbolja taksi vozila u nasoj drzavi se nalaze u Novom Sadu.
Tu su potpuno nova vozila marki Opel (Astra,Vektra),VW (Golf),Skoda (Fabia,Romster,Oktavia) itd.

Novosadska taksi vozila su pet puta jeftinija i pet puta bolja nego Beogradska.

Sad se svi hvale kako je Beograd dobio 250. ,,luksuznih“ taksi vozila,a oni su ustvari gori od Novosadskih.

Smatram da Beograd,treba da dobije mnogo bolja taksi vozila,koji ce nositi istu prepoznatljivu boju,kao na primer u Grckoj u kojoj svako selo ima konbinaciju taksi vozila u dve boje i to vozila marki Mercedes,VW itd. :)
 
Postovi o utvrdjivanju identita Vuk-Wuk su obrisani. Vratimo se na temu, a identitet ce utvrditi DNK analiza.
 
Ovo bi nam trebalo, Pežoovo koncept vozilo na vodonik, može da primi jednog putnika sa ličnim prtljagom. Mogao bi da se koristi kao prva/biznis klasa po gradu.

hyrdrogencarcanhasmonstrs4.jpg

hyrdrogencarcanhasmonsttr5.jpg

hyrdrogencarcanhasmonstbf7.jpg


Druga stvar je predlog MIT-a za gradski rent-a-car sistem. Plaćanje kredistnom karticom, mobilnim telefonom itd... Kada dođete do destinacije, samo ih sklapate kao kolica u hipermarketima.

mitcitycarpd1.jpg
 
"Divljaci" lete sa piste
P. JANJATOVIĆ , 18.03.2009

NESAVESNI taksisti na Aerodromu "Nikola Tesla" trebalo bi da uskoro postanu prošlost. Grad je i ranije nastojao da reguliše taksi službu u "vazdušnoj luci", ali u naredne dve nedelje daće novi predlog za rešenje ovog problema. Prema nezvaničnim saznanjima "Novosti", trebalo bi da bude raspisan konkurs za rad u aerodromskoj zoni na kome neće moći da učestvuju udruženja koja imaju "divlje" taksiste.

Na sastanku predstavnika Grada, "vazdušne luke" i taksista, održanom početkom nedelje, zaključeno je da prevoznici koji vožnje "papreno" naplaćuju moraju da budu fizički uklonjeni u najkraćem roku. Za poslednjih osam meseci prošle godine, Aerodrom je prijavio Sekretarijatu za inspekcijske poslove 1.071 slučaj nepravilnosti u poslovanju taksista.
- Mi nemamo mogućnost da utičemo na njihov rad, već sve pritužbe šaljemo Sekretarijatu - kažu u informativnoj službi Aerodroma. - Najviše zamerki upućeno je na nepridržavanje cenovnika i navalentno ponašanje taksista. Sve prijave potkrepili smo video snimcima.

Prethodnom odlukom Grada, na Aerodromu mogu da rade samo taksisti koji imaju automobile "luks" kategorije, a pred dolaznim Terminalom "2" može da bude najviše pet vozila istovremeno.

Član Gradskog veća Dejan Mali kaže da će predlog regulisanja taksi službe biti izrađen u saradnji sa Aerodromom.
- Želimo da napravimo model koji će biti primenjiv u praksi, da to ne bude još jedan neuspeh - kaže Mali. - Odgovornost za funkcionisanje prevoza snosimo zajedno sa taksistima, jer ne možemo od 7.500 vozača svakog pojedinačno da kontrolišemo. Predlog će biti predstavljen za petnaestak dana, da bi u primeni bio kroz dva meseca.

Kako nezvanično saznajemo, predlogom uređenja biće obuhvaćen konkurs na kome neće moći da učestvuju taksi udruženja u čijem radu su prethodno utvrđene neregularnosti.

PULT
NA dolaznom Terminalu postavljen je infopult na kome putnici mogu da se obaveste o cenama taksi usluga u Beogradu. Aerodromski službenici dele letke na kojima su ispisane odrednice u gradu sa okvirnim cenama vožnje. Na pamfletu, na primer, piše da prevoz do Slavije košta oko 1.000 dinara.
извор Новости
линк http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=140505
 
Inače luks kategorija znači da je autmobil skupio preko 80 poena od mogućih 100 na toj nekoj skali kojom oni mere.
 
Taxi prevoz inace treba da se u potpunosti reorganizuje, ali to ocigledno nije na listi prioriteta grada. Divlji taksisti nisu problem samo na aerodromu. Posebnu netrpeljivost gajim prema ekipi koja drzi autobusku stanicu, sto ljudima koji su poslednju crkavicu odvojili za lecenje u Beogradu uzimaju po 30E do klinickog centra. Postoji X udruzenja plus samostalci. Nema reda, nema organizacije a grad na sve to gleda sa visine i bez velikog interesovanja.
 
shabanajzer":zua3tehm je napisao(la):
i sta je bilo na kraju sa nacionalnim, jel moze da se placa karticom? jel daju fiskalni racun?
Od Nacionalnog taksija nije bilo nista :lol: promasena investicija. Firma je dosad vec promenila vlasnika valjda.

Na pocetku su bili jeftiniji (valjda promotivna cena) sad vise nije tako...kad ih zoves nema ih da ti dodju....cekas, cekas, cekas, pa ti kaze dolazi za 15 minuta...ako uopste dobijes vozilo...a taksisti mi pricaju kako im se kolege iz nacionalnog zale da su shvatili da im se aranzman s firmom ne isplati...morate da uzmete ta i ta kola po toj i toj rati, valjda zato i nemaju dovoljno vozila, raznorazni se upecali na pocetku, a sad im slabo ide.

Btw ja bi taksi organizovao u tri kategorije...jeftin, srednji, i luks:

- 3 tarife - jeftina, srednje, skupa
- vidno obelezeni (npr. jedni bi imali zute table - one "gradske" koje imaju svi taksisti, drugi zelene treci crvene)
- stroga kontrola vozila u te 3 kategorije

Nije u redu da bude ista tarifa za nekog ko vas taksira u skupoj novoj limuzini ili bembari i nekoga ko vas taksira u Floridi...

Jeftin taksi bi bio za sirotinju-raju :D sto bi rekli...tj. za ljude koji se voze nonstop taksijem pa im treba da ustede, ili za ljude koji jednostavno nemaju para ili nece da placaju vise jer ih ne zanima da li vozilo ima klimu, itd.

Znaci to bi bila vozila tipa Dacia Logan, Florida (Punto?) i sl. Ovo bi bila jedina kategorija gde bi bili dozvoljeni automobili B klase (ali samo odredjeni). Auto za jeftin taksi moze da bude bazicni model bez ikakve dodatne opreme (bez klime i sl.). Starost vozila max. 9 godina.

Srednji taksi bi podrazumevao da je auto veca putnicka limuzina znaci D klasa i iznad, mozda odredjeni automobili C klase. Udobnija sedista, el. podizaci i brave. Da li u ovom segmentu treba propisati obaveznost klima uredjaja, ne znam, mozda da auto mora da je ima ali da vozac nije duzan da vam je ukljuci ukoliko je ispod 30 stepeni napolju ili tako nesto. Starost vozila max. 7 godina. Cena recimo 20% skuplja od jeftinog

Luks taksi bi podrazumevao velika luksuzna kola (samo D, E i navise), obaveznu dodatnu opremu (klima uredjaj uvek i po zahtevu musterije), kozna sedista, strozu i cescu tehnicku kontrolu, strozu i cescu higijensku kontrolu vozila. Takodje vozaci bi morali da poseduju osnovno znanje nekog stranog jezika, barem engleskog - tj. taman toliko da mogu da sporazumeju u 2-3 recenice sa stranom musterijom. Starost vozila max. 5 godina. Cena recimo 20% skuplja od srednjeg, mozda i vise

Na aerodromu bi vas cekali ispred samo luks taksiji, a imali bi ste mogucnost da pozovote srednji taksi sa posebnog telefona izvan terminala koji bi onda dosao sa obliznjeg stajalista. Poenta u tom sistemu je da bi stranci onda sedali uglavnom u te luks taksije gde bi bili vozaci sa kakvim-takvim znanjem engleskog, i u najbolja i najcistija vozila i tako dobijali najbolji utisak o nasem gradu. Nasi gradjani i cesti "prekaljeni" putnici bi imali opciju da pozovu jeftiniji prevoz. Turistima bi se preporucivalo da zaustavljaju i zovu luks taksije dok borave u Beogradu. A ne da na Surcinu sednete u raspadnuti taksi i da vas odma opeljese.

Takodje omogucilo bi se menjanje kategorija, tj. ako je vozilo staro 5 godina i vise ne moze da se koristi za luks, prebaci se na srednji, a srednjo staro 7 na jeftini. Time bi se omogucilo da taksisti koji su pred penzijom dovrse svoj radni vek u nizoj kategoriji bez da moraju dak kupuju novo vozilo i da taksisti iz visih prodaju svoja vozila ovim iz nizih. Predpostavljam da bi na kraju oko 10% taksija bilo u luks varijanti, oko 30% jeftinih i ostalih 60% bi bili srednji. Grad ne bi odredjivao kvote nego bi samo propisivao uslove a trziste bi odlucivalo koliko bi kojih taksija bilo na ulicama.
 
Vrh