Taksista je slobodan preduzetnik,za razliku od ostalih koji imaju gazdu,dalje?Postoji jedna retka fela ljudi, takozvani slobodni duhovi, koje možemo da sretnemo među taksistima na svim meridijanima. Oni koji nikako ne mogu da zamisle sebe u ustrojstvima nekakvih firmi, organizacija i hijerarhija. Po pravilu svestrani, umetnici, poete, improvizatori i ljubitelji života. Ali ne i pravila, šema. Kapirate? I kao takvi, jedna vedra strana ove profesije.
Evo, na primer: na ovoj slici su dvojica profi taksista (25+ godina), u bendu bas i bubnjevi. U privatnom životu slikar i mali poljoprivrednik. Ne bih da ističem pozitivnost njihovih karaktera, bilo bi odveć subjektivno. Svratite na koncerat i uverite se sami, odlično praše!
Pogledajte prilog 192062
Imam samo jedan i molim administratora da to potvrdi.Koliko Markonato ima naloga na ovom forumu? Tema se pretvara u ozbiljno pozoriste.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Smisao "gazde" nije u količini novca koju zaradis. Kod mene recimo nema mobinga izbacim te napolje ako se neponsas kako treba.Ali biti taksista ne znači biti sam svoj gazda. U najbolju ruku si sam svoj gazda koliko i fasader, ništa više od toga. Biti samozaposlen ne znači biti gazda. Da bi bio gazda morale bi neke pare da stižu a da ti ne radiš. Svako ko uđe u taksi je gazda, taksisti. On zvizne, i kaže vozi tamo, ti slušaš. Stvarno svašta šta mora ovde da se objašnjava.
Ispade da je žena što dolazi da mi čisti jednom nedeljno gazdarica, jer nema šefa iznad nje. Haha, svašta
Stvarno ne znam da ima auto da se kupi za 13.000e pa Dacia sa iole pristojnom opremom je 18.000.Gde ima? Znaš, najmanje volim ljude koji me prave ludim. Za koliko su, uz subvenciju od 8.000€, kupljeni ovi beli Fiati Tipo na gas? 5.400€ da nije? A to nije poklon? Kolika je bila mesečna rata? 5.000 (dinara)? 7.500? Dobro, 8.700. Ali svakako kao za bolji laptop, zar ne?
Da, imam protiv da zarađujete kao kopiloti Er Srbije - 1.000€ mesečno da vam ostane, puna kapa za taj posao, 1.300 ko baš hoće da zaradi. Više od toga ne, jer postoji plafon koliko može da se radi. Da je ovo država, tako bi vam bilo.
Je l ti još sričeš slova ili šta? Ko je pričao o količinama para? Biti gazda znači da ako ostaneš kući da ležiš, nećeš crći gladan. A čovek koji mora da se stiska da se ne upiša, sve je samo ne gazda.Smisao "gazde" nije u količini novca koju zaradis. Kod mene recimo nema mobinga izbacim te napolje ako se neponsas kako treba.
Gospodja koja ti održava stan ako ne radi za agenciju isto tako moze da ti nedodje ako joj neodgovaras.
Nadam se da si ti taj sto moze da proba da me samelje!?Je l ti još sričeš slova ili šta? Ko je pričao o količinama para? Biti gazda znači da ako ostaneš kući da ležiš, nećeš crći gladan. A čovek koji mora da se stiska da se ne upiša, sve je samo ne gazda.
Ne, ne izbaciš. Izbaciš babu neku što sa 7 džakova hoće da se vozi 500 metara, a kad uđe neko ko može da te samelje, jedva govoriš i moliš Boga da se vožnja što pre završi. Što je i prirodno, nikad ne znaš ko može da ti uđe u taksi, samo kažem kako je.
U čemu je razlika između gospođe koja ne dođe ako joj ne odgovara i radnika koji ne dođe ako mu ne odgovara?
Svestan sam ja profila ličnosti taksiste, al i za taksistu, mnogo je.
Zato sto pripadamo pod javni prevoz isto gazdi koji ima 100 autobusa odredjuje cenu usluga. Nemoj sve usko da gledas.А и баш сте ми "слободни предузетници", а власт вам одређује цене услуге и одређује колико ће вас бити (спречава конкуренцију).
Ви сте опуномоћеници власти.
Sta ja nisam dobro napisao?To baš i nije isto. Neće niko izgubiti ništa sem vas samih, ako se tržište taksi usluge liberalizuje. Po ko zna koji put javni prevoz je javno dobro, i retko gde je profitabilna delatnost, sem tako na lokalnom prevozu putnika, bar kad je ova naša zemlja u pitanju. Vi jeste preduzetnici, i sami sebi organizujete posao, radite za profit, a gazda koji šalje autobuse po ugovorom koji ima sa Gradom, to čini po strogo definisanim pravilima. Dal se ona poštuju druga je priča. U našoj praksi baš i ne u dosta slučajeva. Znači, previše sebi dajete na važnosti. Uvek će vas biti, ne izumirete, radnika ima, pogotovu sada za ove pare. Ne mešaj babe i žabe. Čekaju se redovi za dozvole, a zna se u čijem je interesu, najviše, da broj vozila i taksi dozvola bude ograničen.
@kingmanowarMare, aj sad sa ovog drugog naloga malo da pises, da ne bude monotono
Nesto slicno kao CarGo samo jeftinije mozda ? Nisam upucen.Nadam se da će onaj Anygo uspeti, da će ljudi manje koristiti taksi, jer je ta služba, sa gomilom ovakvih tipova, jedna nacionalna sramota. A na duži rok - samovozeća vozila i baj-baj, u večernju školu.
Da znas zato ja te društvene mreže i nemam sve lazovi u umobolnici mangupi iza ekrana, forum mi dodje kao neko relaksiranje i pokušavam da neke lakse slučajeve pacijenata izlecim.gde je BATICA nije valjda banovan? Ili je i on napravio 35 nalog na forumu ? Izvinjavam se administratorima necu vise da vredjam ove umobolne ljude koji zive svoj zivot na internetu
Radis u GSP trebao bi da znas da sam pričao o delu koji je vezan za cene i nama i Vama grad odredjuje cenu prevoza.@Markonato
Pročitaj lepo šta sam gore napisao. Često taksisti znaju da se porede sa onim delom javnog prevoza, koji se sastoji od sredstava za masovan prevoz putnika. Jednostavno niste ista kategorija i tu nema direktnog poređenja. Vi radite ipak po dosta drugačijim principima.
Ko da blokira,radnici koji imaju gazdu/direktora?Samo sto GDS nije blokirao grad buneci se zbog cenko
Zar je bitan cilj,mislim da pises samo da bi pisao...@Markonato
Jeste al ne sa istim ciljem. Grad određuje cene po kilometru za nas, ne zarad profita, nego zarad golog opstanka, a prevoz ne naplaćuje GSP. Ma uopšte teško uporedive stvari. Na sve to idu i subvencije. Za cene taksi usluga se vi borite i sami određujete dal vam se ta delatnost isplati ili ne. Možete da zarađujete tek dovoljno, a možete i podosta. Kod vas je veliki plus što cene određuje grad, pa je samo na vama koliko ćete to iskoristiti, a isto kao i mi ne borite za tržište, a radite za čist profit. Kod nas se je cena po kilometru tek jedna od stotine stavki u nizu. Nije čak ni najbitnija.
Razlika je u tome što nemaš poslovodju, zamenika šefa, šefa, zamenika direktora, direktora koji ti svi vise nad glavom. Radiš i mirna ti je glava, samo postoji problem sto u takvim poslovima kad si nezavistan, ne ide sve uvek u planu, dok u firmi šta god da se radi, ti imas istu platu i briga te.Je l ti još sričeš slova ili šta? Ko je pričao o količinama para? Biti gazda znači da ako ostaneš kući da ležiš, nećeš crći gladan. A čovek koji mora da se stiska da se ne upiša, sve je samo ne gazda.
Ne, ne izbaciš. Izbaciš babu neku što sa 7 džakova hoće da se vozi 500 metara, a kad uđe neko ko može da te samelje, jedva govoriš i moliš Boga da se vožnja što pre završi. Što je i prirodno, nikad ne znaš ko može da ti uđe u taksi, samo kažem kako je.
U čemu je razlika između gospođe koja ne dođe ako joj ne odgovara i radnika koji ne dođe ako mu ne odgovara?
Svestan sam ja profila ličnosti taksiste, al i za taksistu, mnogo je.
Jedan mi je lupio veću tarifu i naplatio 300 dinara više, a drugi je išao namerno daljim putem i naplatio mi 1000 dinara više nego sto bi trebalo. Od tad u taxi ne ulazim i radije ću da čekam prvi jutarnji 2 sata, nego da dajem pare lopovima. Daće Bog da dođu nove platforme i da se ugase jednog dana.Taxi su oduvek vozile bahate seljačine koje kad uđeš u njihove smrdljive kršine dobiju napad logoreje. Vidim sad su počeli i da prete i biju Fascinantno kako ljudi i dalje koriste njihove usluge.
Gomila firmi je bankrotirala,nije bas sve tako.Razlika je u tome što nemaš poslovodju, zamenika šefa, šefa, zamenika direktora, direktora koji ti svi vise nad glavom. Radiš i mirna ti je glava, samo postoji problem sto u takvim poslovima kad si nezavistan, ne ide sve uvek u planu, dok u firmi šta god da se radi, ti imas istu platu i briga te.