Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

Не користе сви и немају сви ГПС.
Pa neka se uvede da moraju da ga imaju. Kao što su propisali da svi moraju da imaju nove kase i sl.
Realno sto bi taxista lagao.

Evo ja cu ti iz tvog posta dati dve stvari u koje se taxisti ne razumeju.

Prva, ne moze da ti se prizna automobil kao sredstvo za rad, jer opet sto bi oni imali privilegije a ne na primer frizer koji materijal koji kupuje mu se ne priznaje kao sredstvo za rad ili da se programeru it oprema prizna kao sredstvo za rad.

Druga stvar, da ne placa porez kada kupuje auto moze samo ako je u sistemu PDV-a, opet sto bi oni imali previlegije a ne na primer stomatolog koji materijal koji kupuje mora da plati PDV.

Oni bi zeleli da im se uvede fiskalizacija al po njihovim pravilima, sto nije bas po propisima.

Fiskalizacija i PDV su uvedeni da bi drzava imala kontrolu i uzimala kako od naroda tako i od preduzetnika dodatni novac, a ne da pomogne bilo kom preduzetniku.

Ako si preduzetnik i ako si u sistemu PDV-a, ti ne mozes da podizes novac kad god ti hoces i koliko hoces, ti tu imas platu koju sebi odredis na nju placas poreze, dazbine i sve ostalo, a ostatak novca koji ti je u firmi mozes da podignes al na taj novac moras da platis porez ili da ga na neke druge nacine trosis, tipa sipanjem goriva, kupovinom neke opreme za radnju ili ...

Evo ti jedan lep clanak od PDV-u https://tmconsulting.co.rs/vesti/clanak/ulazak-u-sistem-pdv-a-prednosti-i-mane/

A sledeci put kad se budes vozio sa taxistom pitaj ga da li bi pristao na ovako nesto.

Porez plaćaju svi uglavnom na sve, ali je kasnije odbitna stavka na pojedine stvari (materijal, nabavka robe, oprema).
Ne možeš da kupiš bez PDV-a, jer ovog što prodaje ne zanima da li je tebi to osnovno sredstvo ili nije. On je dužan da naplati PDV, a to posle, ako si u sistemu PDV-a, rešavaj to kod obračuna PDV-a.
 
Tako je, al obicno to svi zovu placanje bez PDV-a ili ga tako računaju al svakako moraju da plate pa se tebi odbija kasnije kroz obracune.

A taxisti bi da im se uvede fiskalizacija, da ne budu u sistemu PDV-a i da im se omoguči da na ono što plate sa PDV-om, da im se isti vrati :)

Pa cemu onda fiskalizacija, ta fiskalizacija je uvedena da bi ubacivali ljude u sistem PDV-a, da sutra ne mogu tek tako da skidaju novac sa racuna firme, vec ili kroz razne mucke ili da za isti plate porez sto ide na koristi zemlji a ne gazdama firmi.
 
Zar ne skidaju ljudi novac sa racuna firme tako su sakupljaju neke arcume kao ruckovi itd?
To sam video.
 
Zar ne skidaju ljudi novac sa racuna firme tako su sakupljaju neke arcume kao ruckovi itd?
To sam video.
Rade, nekada je to islo bez problema, al to je sad promenjeno, ne odbija ti se PDV na sve, na primer ako je firma o IT-u i ti kupis ves masinu za kucu nece moci da ti se odbije PDV.
Mozes ti da podneses zahtev za vracanje PDV-a al ako te inspekcija uhvati da si to kupio da bi prao novac sa racuna, tesko tebi.

Al okreni obrni, ko je u PDV-u nije mu bas zabavno.

Kako ti je CarGo radio, oni su DOO, a svi njihovi "zaposleni" su bili preduzetnici, ti novac uplatis CarGo-u ili ti DOO za njihovu uslugu, a oni novac prebacuju preduzetnicima, stime sto su oni prebacivali mnogo vecu sumu novca "zaposlenima" nego sto su stvarno zaradjivali i onda "zaposlenom" da deo novca a oni uzmu ostatak novca, cist primer pranja novca sa racuna.

Imas i druge firme koje rade na isti nacin, pa ti daju ponudu da ti otvoris preduzetnicku radnju oni ti uplate 6 milki i daju ti procenat na taj iznos, oni opermu 6 milki, ti dobijes procenat i zatvoris firmu, svi srecni i zadovoljni.
 
Al okreni obrni, ko je u PDV-u nije mu bas zabavno.

Kako ti je CarGo radio, oni su DOO, a svi njihovi "zaposleni" su bili preduzetnici, ti novac uplatis CarGo-u ili ti DOO za njihovu uslugu, a oni novac prebacuju preduzetnicima, stime sto su oni prebacivali mnogo vecu sumu novca "zaposlenima" nego sto su stvarno zaradjivali i onda "zaposlenom" da deo novca a oni uzmu ostatak novca, cist primer pranja novca sa racuna.
Zar mislis da su zaustavili CarGo u tom pranju novca? Pa to je njihova, radikalska firma?
 
Danas placam od Vojvode Stepe kod crkve do Sava Centra, prazan put, 1000 dinara. Pre 6 meseci cena bila 550.

Odlucio da kupim automobil najkasnije u sledecih mesec dana, i isklucivo koristim automobil kao sredstvo pevoza gde god ne mogu peške, a siguran sam da hiljade ljudi tako razmišlja. A posle se pitaju odakle gužve.

Prošle nedelje bio u Sarajevu. Start i kilometar duplo jeftiniji nego u Beogradu. Taksija kao pleve, samo izađeš i mahneš.

Jedino rešenje za taksi je potpuna deregulacija, ulazak Ubera i potpuna sloboda za sve platforme. Ali to se neće nikada desiti u BG, jer ne može onda mafija da ekstra profitira.
 
Danas placam od Vojvode Stepe kod crkve do Sava Centra, prazan put, 1000 dinara. Pre 6 meseci cena bila 550.

Odlucio da kupim automobil najkasnije u sledecih mesec dana, i isklucivo koristim automobil kao sredstvo pevoza gde god ne mogu peške, a siguran sam da hiljade ljudi tako razmišlja. A posle se pitaju odakle gužve.

Prošle nedelje bio u Sarajevu. Start i kilometar duplo jeftiniji nego u Beogradu. Taksija kao pleve, samo izađeš i mahneš.

Jedino rešenje za taksi je potpuna deregulacija, ulazak Ubera i potpuna sloboda za sve platforme. Ali to se neće nikada desiti u BG, jer ne može onda mafija da ekstra profitira.

Meni ta cena izgleda sasvim logicna.
Sedis u kolima, drugi te vozi,ne nerviras se. Samo izadjes.
Ako bi imao kola ne bi nista brze stizao tamo jer su guzve velike, samo bi se nervirao, parkirao itd.
Automobili samo usporavaju GSP. I zagadjuju.
Bolje nemoj da kupis.
Ili pokusaj da ne budes mobilan.
Ja uopste nisam mobilan, krecem se samo peske i taksijem, ako mora.
Moj krug kretanja je suzen, ali zato se ne nerviram.
 
Mene u principu toliko ne pogađa cena taksija, al da je poskupeo mnogo zadnjih nekoliko meseci, vala jeste. Možda jednom u nedelju do dve ga upotrebim, pa dal dao par stotina više ili manje, al opet, da treba oko 800 dinara od raskrsnice Tiršove i Svetozara Markovića do Majke Jevrosime🙄 Kažeš voze te, pa ok voze te, al ne treba to da košta ne znam koliko, jer onda to i gubi smisao. Nije taksi baš toliki luksuz. Poskupelo je sve, to je činjenica, al da ima primera jeftinijeg taksija u okruženju, definitivno ima. Kad već košta sad osetno više, onda treba malo i osloboditi to tržište. Nije reč o socijalnoj delatnosti. Treba da bude uređen, al kod nas ne znam dal se može upotrebiti taj izraz. O cenama vožnje sa aerodroma tek. Do centra grada 3000. Nije blizu ok, al nije ni daleko baš za te pare. Na stranu haos oko samog aerodroma. Stvarno se više isplati ostaviti kola na onom novom parkingu, pa i na deset dana, nego ići taksijem.
 
Ja sam se uberom u Nici sa aerodroma vozio za manje pare od ovih nasih klosara koji se nazivaju taksisti…
 
Uber i CarGo, to nisu profesionalci nego nesrecnici.
Zbog malo novca stavljati zivot na kocku.... ne isplati se.
Bolje dati novac parvo, ozbiljnom taksisti nego ga potrositi na neke besmislene novogodisnje stvari iz Lidla koje posle brzo propadnu.

Jos bolje je minimizovati kretanje, osim peske.
Cim treba da idem 5km dalje od kuce, onda sam doneo pogresnu odluku.

Pa i burek je pskupeo, cetvrt bureka sa 120 na 180 din. Sto ne bi i taksisti.
 
Bolje dati novac parvo, ozbiljnom taksisti nego ga potrositi na neke besmislene novogodisnje stvari iz Lidla koje posle brzo propadnu.
Molim Vas ne vređajte lidl, mnogo je pametnije iskoristiti novac na lidl, hranu... Nego voziti se "OZBILJNIM BEOGRADSKIM TAKSIJEM", znate skupi se ogromna razlika koja se može istrošiti na bilo šta drugo pametnije od "OZBILJNOG BEOGRADSKOG TAKSIJA".

Vozači "OZBILJNOG BEOGRADSKOG TAKSIJA" su toliko kulturni da vas vređaju na aerodromu jer imate vaučer, psuju vas, i jure da platite 4000+ do Bežanijske kose (I TO NE DIVLJACI, NEGO TAKSITI IZ POZNATIH TAKSI UDRUŽENJA). BAŠ OZBILJNO I PROFESIONALNO!

Pa i burek je pskupeo, cetvrt bureka sa 120 na 180 din. Sto ne bi i taksisti.
Nije problem da taksisti poskupe na neku realnu cenu, ali cena "OZBILJNOG BEOGRADSKOG TAKSIJA" nije realna i jednostavno nema smisla da u Beogradu imamo skuplji taksi nego u razvijenim evropskim državama...
 
Uber i CarGo, to nisu profesionalci nego nesrecnici.
Zbog malo novca stavljati zivot na kocku.... ne isplati se.
To su ljudi koji su završili auto školu i imali u neku vrstu provere, apsolutno stavljaš jednako život na kocku kao i u "OZBILJNOM BEOGRADSKOM TAKSIJU", i ovako su taksisti kod nas pola vremena napijeni i vidno nenormalni i voze kao LUDACI (Kolko vam se puta desilo u saobraćaju kada vozite desilo da zbog taksiste umalo poginete ili da vam se za malo desi saobraćajka, meni i mojoj porodici i prijateljima skoro svakodnevno...). Bar su vozači Uber-a i CarGo-a normalni ljudi koji nemaju komplekse i voze po propisima...

EDIT: Izvinjavam se za dupli post.
 
Molim Vas ne vređajte lidl, mnogo je pametnije iskoristiti novac na lidl, hranu... Nego voziti se "OZBILJNIM BEOGRADSKIM TAKSIJEM", znate skupi se ogromna razlika koja se može istrošiti na bilo šta drugo pametnije od "OZBILJNOG BEOGRADSKOG TAKSIJA".

Vozači "OZBILJNOG BEOGRADSKOG TAKSIJA" su toliko kulturni da vas vređaju na aerodromu jer imate vaučer, psuju vas, i jure da platite 4000+ do Bežanijske kose (I TO NE DIVLJACI, NEGO TAKSITI IZ POZNATIH TAKSI UDRUŽENJA). BAŠ OZBILJNO I PROFESIONALNO!
Ne znam... godinaam sam koristio jako mnogo taksi, sve do 2019.
Uvek su bili profesionalni, nikad besni.
Mozda zato sto ih ne gledam s visine, nego postujem kao profesionalce.

Ali, dozvoljavam da su se stvari promenile.
Nekikazu da su nasi taksisti u adnjih par godina otisli u inostranstvo i da su ih zamenili vozaci CarGo.
Vozaci CarGo su na zalost najbedniji i najtuzniji deo drustva. Slicno traznosacima pica.
Od tih nesrecnika ne moze se ocekivati sigurna usluga, iako se trude.

Ako je nekome voznja do Aerodroma skupa neka postavi sebi diskretno pitanje: "Za koliko novca bih ja vozio nekog do aerodroma?"
Mislim da niko to ne bi radio ispod 3000 din.
 
Da su bar:
- uradili centralnu aplikaciju za sve LEGALNE taksi operatere (one bele table i slicno ne racunam), a ne kao pavijan da saltam izmedju 5 aplikacija, brojeva, i pratim u realnom vremenu ko je prihvatio, ko nije, ko ima karticu, ko ne.
- Uveli da svako vozilo ima POS aparat, bez izuzetka, i da svuda moze biti placeno karticom. Naucna fantastika bi bila da moze preko aplikacije (ne pricam ovo sto na papiru imaju Pink i Naxis, pa se nikada nijedan ne odazove)
- propisali stanje vozila (ne stariji od 5 godina, univerzalna boja, ispravna klima) - ne ovo https://tinyurl.com/FjsjxSE
- uveli kaznu za odbijenu voznju (lelemud koji na stanici bira koju bi on voznju, i da li je kes)
....
u principu da su uradili sve sto i CarGo, pa i da opravdam cenu. Ali ne, lelemudi bi da zaradjuju jos vise, a da pljuju kako su tamo neki u CarGo mucenici.
 
Poslednja izmena:
Ljudi mnogo zavide taksistima.
Vide u tom poslu laku zaradu.
Narocito ljudi s fakulteteom.
Misle da taksiste ne smeju da zarade jer im taj posao izgleda prost.


Takodje, narocito Beogradjani vole da ponizavaju taksiste, frizere, cistacice, kasirke i ostale davaoce raznih usluga.
Podizanje cena naucice ih da postuju te ljude.
Ili neka sve rade sami.
Neka i sami budu taksisti, neka odu u Car Go kad vole.
 
@MC_ dobar deo vozaca CarGo-a bi vozilo taxi al vecini taxista smeta da se taxi kapacitet prosiri.
Kad si poslednji put seo u taxi kod palate Albanije i na aerodromu?

Ljudi ne zavide taxistima, nego ih nervira njihova bahatost, prestavljaju se kao da su zavrsili po dva fakulteta a deo njih jedva i srednju skolu zavrsilo, a procitaj postove u nazad pa ces videti da zaradjuju vise nego medicinski radnici sto je mnogo tuzno u ovoj zemlju.
 
Ljudi mnogo zavide taksistima.
Vide u tom poslu laku zaradu.
Narocito ljudi s fakulteteom.
Misle da taksiste ne smeju da zarade jer im taj posao izgleda prost.


Takodje, narocito Beogradjani vole da ponizavaju taksiste, frizere, cistacice, kasirke i ostale davaoce raznih usluga.
Podizanje cena naucice ih da postuju te ljude.
Ili neka sve rade sami.
Neka i sami budu taksisti, neka odu u Car Go kad vole.
Podizanjem cena svega i svačega se ne rešava problem ponižavanja, jer pre svega taj problem ne postoji. Ne onako kako se misli. Prvo čega se ljudi odriču je ono što im nije potrebno. Taxi je jedna od stavki koja je na vrhu liste. Tu ti je raznorazno voće i povrće koje je skočilo sa cenom i do 300% (kako koje i kako kod koga), novogodišnji ukrasi, jelke i sl. , mnoge vrste slatkiša, snaiša i sl. što je nekada išlo kao ludo, danas puni rafovi toga, pa onda skupo meso, bioskopi, pozorišta...​
 
Јесте, али некада нема аутобуса, а ти немаш кола јер су решио да будеш ecofriendly hipster и мораш да дођеш негде...
 
Vrh