Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

Kad krece farbanje taxista u belo ovo da svako fura svoju boju deluje kao banglades
 
Cammeo niko nije pohapsen i zatvoren zbog obavljanja nelegalne aktivnosti vec zbog poreza.
Imate cargo od januara krenuo gomobile a cuo sam da ce uskoro doci jos jedna aplikacija.
Taksisti su bezobrazni i drski i svaki put kad se vozim vozi na autoputu zaustavnom trakom, kad dodjemo na semafor gde ima strelica za desno on pretice kolonu preko suprotne trake i tako ulazi na crveno u raskrsnicu onda u raskrsnici skrece desno.
Ta strelica znaci znak stop i namenjena je prvom u koloni.
Ako prvi stoji jer ide pravo ili levo niko iza ne sme da izvrsi preticanje u raskrsnici.
Sto znaci da svi taksisiti kad preticu kolonu krse zakon i ulaze na crveno u raskrsnicu.
A sta kad naidje s leve strane neko vozilo koje ide pravo jer ima zeleno ili jos gore skrece desno onda mu je taksista blokirao traku.
Itd, itd, itd.....pola sata ruznih reci je malo.
 
Bilo bi lepo da sem boje taksisti moraju da imaju neke kvalifikacije i sto se tice kola i uniforme tj da ne mogu da voze taksi kao bora corba u filmu sejtanov ratnik da moraju da znaju bar engleski...
 
Grad bi trebao da propisuje kako vozila trebaju da izgledaju, sto se tice izgleda i oznacavanja kao i da propise nekoliko modela vozila koji mogu da se biraju za obavljanje taksi delatnosti (uvesti takodje i kategoriju luks vozila, veca cena ali i dodatne usluge, tipa nosenje kofera, vozac u odelu itd). Pa onda svakih par godina po potrebi izbacivati jedne, a ubacivati novije modele koji mogu da se koriste.
 
Da budu svi isti taksisti ? Pa njima je bitan samo profit, cak im nije ni bitno xa njihovu udovnost. Zasto davati 500 eura mesecno kad mozes da uzimas prosecnu platu x 7
 
Bela je bas los izbor.. da li je to konacna odluka?

Kapiram Beograd pa bela ali bez neke dodatne grafike bice bas neprimetno i neprepoznatljivo.
 
Postoji li uslov neki prilikom kupovine novog vozila i subvencija koje su dobili. Zaboravih to da pitam taksistu koji me je pre nedelju dana vozio i pohvalio da je na listi za dobijanje sredstava. Praktično će mu država obezbediti polovinu sredstava u odnosu na auotomobil koji planira. Pitao sam ga zašto ne uzme neki automatik pošto vozi u gradu kaže da on bolje šalta dok me je pre dva dana vozio jedan od retkih taksista koji ima automatik neki WV Pasat karavan koji je rekao da ga odlično služi automatski menjač i da nije lud kao većina da kupuje ručni menjač.
 
Automatik vise trosi, a na nekim je to i po 20 % vise.
Meni je prelepo voziti manulni, vozio sam 3 godine automatik i nekako mi je uvek top manuelni zbog nekih sitnica. Pretpostavljam da je svakom taksisti isto, zato stoim voznja prestavlja kao da hodaju i uopste ne promecuju da menjaju brzinu

Jedinu boju koju mogu da uzmu je zuta, retko retko ko ima tu boji, ostale wu zauzste, al pretpostavljam da oni to nikad ne bi prihvatili zbog prosaje posle.

Generalno nije ni bitna boja, imaju tablu gore
 
Zanimljivo taksista je rekao da mu je manja potrošnja na automatiku pošto su u pitanju noviji precizniji menjači. Čak mi je u vožnji pokazivao kako se neprimetno menjaju brzine bez ikakvog trzaja i zvuka motora koji ukazuje na promenu brzine. Imao sam utisak kao da je neki električni automobil.
 
Pa ne menja se ni zvuk motora niti trzanje ni kod manujelnog, ako uradis to pravilno, naravno pricam o automobilima u recimo prve dve godine, posle sve zavisi od odrzavanja i naravno ako je ugradjen plin onda moze i nov da zeza.

Opet sto se tice potrosnje, zavisi od vozaca. Oni na arteonu u cargo, kod nekih potrosnja 6, kod vecine 8, kod nekih cak ide do 9, pritom su svi automatici. Volim uvek kad se vozim da ih zamolim da mi pokazu.
Moje iskustvo je da manje trosi manuelni, mada ovde ima taksista koji ce ti bolje reci, ja sam laik koji sve odredjuje po iskustvu
 
Klasicna soferska prica da je automatik bzvz za Amere debile. Za BG sa milijardu semafora automatik je zakon, pre par meseci sam uzeo rent a car automatik za BG, smesno je gledati na semaforima i na uzbrdicama manuelne menjace pa i kod "profi" sofera.
 
Automatik je dobar dok je nov, a kasnije kad počne da zeza bilo koji kvar je vrlo skup.
 
Zavisi ko je proizvodjac. Recimo BMW ima odlicne automatik menjace koji prelaze vise stotina hiljada bez problema. Ok,bmw nije isplativ za taksi, ali toyota jeste. Kod mene ovde su vrlo popularni Toyota camry hybrid, automatik naravno, vrlo pouzdan auto i prelaze po 300-400k bez problema.
Mada i taksisti voze normalno, jer rade za platu, pa nema potrebe da zure, krse propise, i da se utrkuju, jer mu na kraju meseca plata ista :)
 
Priče o većoj potrošnji kod automatika, kao i o jako skupom održavanju, odnosno kvarovima, definitivno ne važe više kod automobila od neke 2010, pa na ovamo. I kod starijih automatika kvarovi nisu baš bili toliko česti, al se kod njih zamena ulja u menjaču nije smela preskakati kao kod ručnih menjača. I njih je trebalo znati voziti, pogotovu one kod kojih nije bilo moguće ručno birati stepene prenosa. Elem, danas automatike nikako ne treba preskakati, čak šta više za svaku su preporuku, jer u većini se sad radi o jedinicama sa dvostrukim kvačilom, kod onih boljih menjač je uglavnom preuzet od ZF-a, i zaista su to sad vrlo pouzdani i trajni sistemi, koji čak znaju i da troše manje od automobila sa klasičnim ručnim menjačem. Nekada su dominirali automatici sa pretvaračem obrtnog momenta, često sa svega četiri brzine, u najboljem slučaju sa pet, i zaista su trošili osetno više, al to već dugo nije slučaj. Ručni menjači su ostali na maksimalnih šest stepeni prenosa, dok automatici idu čak do deset brzina, dok je kod većine skupljih automobila osam, eventualno devet stepeni prenosa standard. Time i oni jači agregati veće zapremine retko rade pod nekim značajnijim opterećenjem, mada to zavisi i od afiniteta vozača naravno. Kod Japanaca priča je malo drugačija, pogotovu zbog tolikog prisustva hibridnog pogona. Oni uglavnom koriste CVT (kontinuirano varijabilna transmisija) automatike, odnosno menjače bez stepeni prenosa. Kod novijih su počeli sa ugradnjom sistema koji simuliraju unapred zacrtane stepene prenosa, po želji vozača naravno, da bi se izbegao takozvani skuter efekat, jer motor svo vreme ubrzanja radi u visokom režimu uz dosta buke, što prosto nije prirodno velikoj većini vozača. No, radi se o jako pouzdanim, jeftinim i laganim menjačima, mada meni lično deluje da se motor nepotrebno izlaže visokoj turaži, a inače rade u takozvanom Atkinsonovom ciklusu, pa s toga raspolažu sa malo konja u odnosu na zapreminu, a sve sa ciljem manje potrošnje.

U principu izbor između manuelnog i automatskog menjača kod novijih automobila treba da bude samo do ličnih afiniteta, i naravno da zavisi od toga za šta se automobil koristi. Mene automatik ne interesuje, jer ipak još uvek uživam u vožnji uz obavezno korišćenje kvačila i ručice menjača, što naravno ne znači da su automatici za one koji ne vole da voze, kao i za babe i dede po nekim ovdašnjim stereotipima. I onako će uskoro svuda biti prisutni, pa čak i u najmanjem gradskom segmentu kao standardna oprema. Još jedna pozitivna stvar kod automatika jeste da čuvaju motor, jer kod nemalog broja današnjih automobila menjač ne dozvoljava zadržavanje kazaljke obrtomera u crvenom, mada to zna i pokvariti zabavu entuzijastima, al to naravno važi za, najjednostavnije rečeno, sportske automobile.
 
Zabravljate da je većina automobila u Srbiji iz uvoza. U inostranstvu su prešli ko zna koliko,a ovde ih vrate na magičnih 150 hiljada. Nije realno ocekivati da se ne kvare, pa i znatno jednostavniji manulni menjači se kvare.
 
A za to se slažem, mada pazi ako je auto loše održavan, a pritom pripada segmentu gde su nova od 30000 evra naviše, svakako da će drugi vlasnik takvih kola imati posle velikih problema, sa ili bez automatskog menjača. Prosto kad se ulazi u onaj skuplji segment kupovinom relativno pristupačnog polovnog automobila, mora se biti spreman da se za eventualne probleme dublje zavuče ruka u džep. Nije nemoguće ni kod nas kupiti, recimo, BMW serije 5 iz 2011, al ga treba i održavati. Ali zaista automatski menjači na novijim automobilima jako su pouzdani, ako je auto, opet, održavan. No, kad bi se bavio taksi prevozom pre bi gledao da uzmem novu Škodu na primer, nego li polovan Mercedes. Mislim na Skalu ili Octavia-ju, ne Superb koji i nije baš neophodan. Ne vredi ni komentarisati ako se ima do 5000 evra najviše, opet govorimo o taksiju, jer za taj novac se već svašta može uzeti, realno može i dobar auto koji će i te kako služiti, a može i nešto što neće silaziti sa kanala.
 
Taksisti bi trebali da nabavljaju iskljucino nova vozila. Recimo Toyota Corolla je dovoljno veliki auto za taksi. Nema potrebe za LUX automobilima, za njih da se naplacuje posebna tarifa. Nov auto, 3 godine garancije ili 100 000 km(u zavisnosti od brenda mozda i vise), ne moras da razmisljas o kvarovima.
Drzava bi trebalo da im da subvenciju, pa ugrupnjavanjem preko Taksi udruzenja lepo neruce XXX vozila od distributera i em dobiju subvenciju, em dobiju popust na kolicinu, jos Taksi udruzenja izdejstvuju povoljno odrzavanje u ovlascenom servisu i svima ima da bude lepo. Ovako svaki taksista kupi za sebe i onda kuka kako novo vozilo puno kosta za odrzavanje, kako se ne isplati, i zato ce da kupuje samo polovno vozilo.
Al znajuci nase ljude to nece da se desi ako neko ne moze da se ugradi......
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777716#p777716:21edxsjt je napisao(la):
loyola » Pet Sep 25, 2020 2:04 am[/url]":21edxsjt]Klasicna soferska prica da je automatik bzvz za Amere debile. Za BG sa milijardu semafora automatik je zakon, pre par meseci sam uzeo rent a car automatik za BG, smesno je gledati na semaforima i na uzbrdicama manuelne menjace pa i kod "profi" sofera.

Ako si na mene mislio, ja to nisam reko. Prosto u Usa nemas klasicno ucenje kao kod nas za polaganje. Svuda ima retosa
Ja sam ucio na jugu, kao i svi iz moje generacije i oni pre toga, tako da...
Ne znam kakve veze imaju semafori, osim ako ne kucas dok vozis, pijes itd.

@kesha
Sto se tice potrosnje sad sam citao i naso da je utvrdjeno fa manielni trosi 10% manje i to cak noviji modeli.. Kod mene u praksi 20 %

@kingmanowar pazi neki od njih kupuji lux, zato sto ima dosta ljudi koji iznajme auto da ih neko vozi do recimo Barselone, a nece u krntijama da se voze, a nece preko renta a car, zato sto vecina tih koji voze za rent a car nisu bas dobri vozaci.
 
Pametnjakovic je pretekao kolonu u Nemanjinoj po sred tramvajske baštice i na kraju se ugurao da bude prvi na semaforu. Fotografisano sa mesta suvozača.

taksi01-20200925-154333.jpg
 
Vidur":2f5xly71 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777716#p777716 je napisao(la):
loyola » Pet Sep 25, 2020 2:04 am[/url]":2f5xly71]Klasicna soferska prica da je automatik bzvz za Amere debile. Za BG sa milijardu semafora automatik je zakon, pre par meseci sam uzeo rent a car automatik za BG, smesno je gledati na semaforima i na uzbrdicama manuelne menjace pa i kod "profi" sofera.

Ako si na mene mislio, ja to nisam reko. Prosto u Usa nemas klasicno ucenje kao kod nas za polaganje. Svuda ima retosa
Ja sam ucio na jugu, kao i svi iz moje generacije i oni pre toga, tako da...
Ne znam kakve veze imaju semafori, osim ako ne kucas dok vozis, pijes itd.

@kesha
Sto se tice potrosnje sad sam citao i naso da je utvrdjeno fa manielni trosi 10% manje i to cak noviji modeli.. Kod mene u praksi 20 %

@kingmanowar pazi neki od njih kupuji lux, zato sto ima dosta ljudi koji iznajme auto da ih neko vozi do recimo Barselone, a nece u krntijama da se voze, a nece preko renta a car, zato sto vecina tih koji voze za rent a car nisu bas dobri vozaci.

Nisam mislio na tebe. Pa recimo da imas za neku manju relaciju 20ak semafora kreni stani u guzvi non stop tamo vamo drndanje.

Ne znam za potrosnju, auto mi vec trosi ko upaljac, a sto se tice ubrzanja novi automatici nemaju problema sa tim.

Osim ako neko ne prelazi preko 50 000km godisnje, bas se nece neko ovajditi od te ustede od 10%.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778005#p778005:1vmw06dy je napisao(la):
loyola » Pet Sep 25, 2020 9:57 pm[/url]":1vmw06dy]
Vidur":1vmw06dy je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777716#p777716 je napisao(la):
loyola » Pet Sep 25, 2020 2:04 am[/url]":1vmw06dy]Klasicna soferska prica da je automatik bzvz za Amere debile. Za BG sa milijardu semafora automatik je zakon, pre par meseci sam uzeo rent a car automatik za BG, smesno je gledati na semaforima i na uzbrdicama manuelne menjace pa i kod "profi" sofera.

Ako si na mene mislio, ja to nisam reko. Prosto u Usa nemas klasicno ucenje kao kod nas za polaganje. Svuda ima retosa
Ja sam ucio na jugu, kao i svi iz moje generacije i oni pre toga, tako da...
Ne znam kakve veze imaju semafori, osim ako ne kucas dok vozis, pijes itd.

@kesha
Sto se tice potrosnje sad sam citao i naso da je utvrdjeno fa manielni trosi 10% manje i to cak noviji modeli.. Kod mene u praksi 20 %

@kingmanowar pazi neki od njih kupuji lux, zato sto ima dosta ljudi koji iznajme auto da ih neko vozi do recimo Barselone, a nece u krntijama da se voze, a nece preko renta a car, zato sto vecina tih koji voze za rent a car nisu bas dobri vozaci.

Nisam mislio na tebe. Pa recimo da imas za neku manju relaciju 20ak semafora kreni stani u guzvi non stop tamo vamo drndanje.

Ne znam za potrosnju, auto mi vec trosi ko upaljac, a sto se tice ubrzanja novi automatici nemaju problema sa tim.

Osim ako neko ne prelazi preko 50 000km godisnje, bas se nece neko ovajditi od te ustede od 10%.


Ovo je prica o taksistima.
Ne znam koliko oni prelaze proscno, al cargovac prelazi mesecno 6500 km, sto mu dodje 78. 000 km godistw iliti ustede 7800 km . Recimo na arteonu je oko 700 eura grub proracun. Ne izgleda mnogo, al kad pridodas ostalo...

Znam recimo da sve one seat arone sto se voze u cargo su maks posle 2 meseca isle na popravku menjaca (automatik), a posle 4 meseca su morali skroz da se menjaju.
 
Ovo mora da su sa foruma...
 

Prilozi

  • IMG-bf934f12922dead8c3d109ec9b338b71-V.jpg
    IMG-bf934f12922dead8c3d109ec9b338b71-V.jpg
    236,3 KB · Pregleda: 1.257
Otiša ekipa bb u provod u nocne klubove u okolini ....sto ni jedan taksista nije na stajalistu ...
Borite se da vam grad uradi tx stanicu prekoputa lukojol pume ispod kalisa ...
 
Vrh