Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=727957#p727957:2ececim5 je napisao(la):
Пантограф » Sre Apr 15, 2020 8:00 am[/url]":2ececim5]A pre toga decenijama bio 131.
Ali je sinonim taksija mercedes 123.
 
I, kao prelaz linea.
Inače, omašio sam u prethodnom postu. Istanbulski nisu 1,6 već 1,3. A dizel im je u odnosu na naš, džabe skoro, tak da se besomučno voze.
I spolja se nikad ne bi zaključilo da imaju toliku km.
Zamisli ne radim, ali nas ima što putujemo, pa gledamo, pričamo...
Pošto i sam vozim tipa, razgovarao sam sa par taksista koji su me vozili. Ljudi su zadovoljni, sija poneka lampica, ali to je više do neodržavanja.
 
Naša iskustva su mnogo ograničena. Ja se sećam, recimo, kad je ogromna većina taksija u Parizu bila Pežo 505. Taj auto je istinska taksi legenda u povećem delu Evrope, pa i sveta, al o tome mi ovde pojma nemamo, nego znamo za dva modela koja su ovde bila rasprostranjena, i guslamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=727966#p727966:tzt2gw2q je napisao(la):
branik » Sre Apr 15, 2020 8:39 am[/url]":tzt2gw2q]I, kao prelaz linea.
Inače, omašio sam u prethodnom postu. Istanbulski nisu 1,6 već 1,3. A dizel im je u odnosu na naš, džabe skoro, tak da se besomučno voze.
I spolja se nikad ne bi zaključilo da imaju toliku km.
Zamisli ne radim, ali nas ima što putujemo, pa gledamo, pričamo...
Pošto i sam vozim tipa, razgovarao sam sa par taksista koji su me vozili. Ljudi su zadovoljni, sija poneka lampica, ali to je više do neodržavanja.
Pa tako reci vozis fiata, sve jasno!!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=727969#p727969:1wz4dodt je napisao(la):
Пантограф » Sre Apr 15, 2020 8:57 am[/url]":1wz4dodt]Naša iskustva su mnogo ograničena. Ja se sećam, recimo, kad je ogromna većina taksija u Parizu bila Pežo 505. Taj auto je istinska taksi legenda u povećem delu Evrope, pa i sveta, al o tome mi ovde pojma nemamo, nego znamo za dva modela koja su ovde bila rasprostranjena, i guslamo.
Ti verovatno vozis francuski auto ili ga želiš?
 
O mnogim modelima gradimo utiske i mišljenja na osnovu ko zna do koje mere izraubovanog polovnjaka. Mitovi o tome kako su jedni neuništive mrcine, a drugi se raspadaju iza prve krivine su samo to, mitovi. I najveći su u svojoj proizvodnoj istoriji imali modele kojima se nikako ne mogu ponositi, a i najgorima se čovek može i te kako navozati, pod uslovom da ih vozi shodno mogućnostima. Imao sam poznanika koji je sa Kecom s početka 2000-tih sastavio 300.000 kilometara bez da je motor pipnut, a nije ni tada bio još za generalnu. Malo češće menjao ulje i vozio ga tako da nije uvek pokušavao izvući svih 55 konjskih snaga iz njega. Komšija uzeo novog Juga Koral In sa DMB 1.1 motorom standardno, i bez problema prešao preko 200.000 kilometara i kao takvog ga je prosledio dalje. 80% je do vozača, a 20% do održavanja. Čitao sam pre nekoliko godina u nekom časopisu o opelovoj Zafiri na osnovama Astre G sa 1.4 ili 1.6 benzinskm motorom sa pogonom i na LPG, koja je na taksiju prebacila preko milion kilometara. Takođe, moglo se čitati i o jednom Loganu 1.4MPI prve generacije koji je isto u taksi službi prešao oko 550.000 kilometara bez bilo kakve intervencije na motoru. Dobro, već je počeo da pušta ulje na sve strane i sveukupno bio u žalosnom stanju, al je sebe svakako barem tri puta otplatio. S druge strane, drugar je na istom Loganu sa 1.5dci motorom radio generalnu posle nešto više od pređenih 200.000 kilometara. Tragedija je kad se tako izraubovana vozila lickaju i zamazuju uz skidanje kilometraže, pa se dalje uvaljuju nekim nesrećnicima koji sa njima mogu samo da plaču u 90% slučajeva. Elem, poenta je da se uopšte ne mora raditi o dizelu kad se govori o velikoj pređenoj kilometraži. Sve je u načinu korišćenja i kao što rekoh već, 80% je do vozača. Mnogi nemaju običaj ni da ulje povremeno pogledaju, a kad se upali lampica obično ume da bude i kasno. I mali benzinski turbo motori ne moraju biti nužno loši. Traže malo drugačiji stil vožnje na prvom mestu. Bez bespotrebnog ulaska u visoke obrtaje, što znači vožnju u opsegu najpovoljnijeg obrtnog momenta prevashodno. Naravno, sve ovo što pišem ne treba da znači da su automobili kocke šećera i da će se na prvoj kiši istopiti, al nešto se prosto mora i znati, ako se ne želi automobil sahraniti mnogo pre vremena, al to, naravno, opet ne podrazumeva da mu treba robovati.
 
Slažem se da je dosta toga do vozača, polovina je sigurno do održavanja. Svaki mehaničar ili prof. Vozač će ti reći da je dizel radna mašina, stoga i jeste najbolja za tesku eksploataciji taxi, kombi, kamion, autobus, traktor.. Naravno da nisu predrasude i mitovi, ali nemačka vozila su se najbolje pokazala u odnosu ulozenog dobijenog.
 
@Kesha
Da pomenem i primer taksiste koji mi se hvalio da mu je 'kec' sa 650.000 pređenih kilometara osamdesetih izgradio kuću.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=727997#p727997:1mbicgra je napisao(la):
Пантограф » Sre Apr 15, 2020 11:42 am[/url]":1mbicgra]@Kesha
Da pomenem i primer taksiste koji mi se hvalio da mu je 'kec' sa 650.000 pređenih kilometara osamdesetih izgradio kuću.
Ima svakakvih primera.. Ja znam jednog da je sa passatom 5 prešao 1.000.000 izgradio kuću lokal, dvoje dece visoko obrazovao.. Svega je bilo..
 
Danas kad svi u autoindustriji međusobno dele tehnologiju, razlike među automobilima iste klase i cenovnog ranga manje su nego pre nekoliko decenija. Mercedes koristi renoove dizel 1.5 motore, a zajednički je sa alijansom Renault-Nissan razvio 1.3 turbo benzinac. Tačnije, motor je renoov, ubrizgavanje goriva mercedesovo, dok je tehnologija oblaganja cilindara nisanova. E sad, isti motor ide u jednu Dačiju Duster i u jedan Mercedes A klase, a moguće i derivate pomenute klase tipa GLA itd. Koliko proizvođača Folksvagen koncerna koristi iste platforme i mehaniku? PSA grupacija je od skora vlasnik Opela, pa se i tu razmenjuju tehnologije i mehanika. Toyota je svoju Supru razvila na platformi BMW-a Z4 čiji motor koristi. SAAB, koji je slovio za tenk od automobila, svojevremeno koristio baš renoove motore, a fordove nekada davno. Fiat takođe ima popriličnu diviziju iza svog imena, pa je i jedan nimalo jeftin Grand Cirokee koristio italijanske dizel motore. Recimo, u klasi malih gradskih automobila A segmenta, upravo se izdvaja fiatova Panda poslednje generacije među 10% najpouzdanijih automobila pomenutog segmenta, a po procenama nemačke Dekre. Poenta je da prosto ni najveći ne mogu sami, i da je odavno prošlo vreme kad je Mercedes pravio jednu 124-ku i njome dosegao neke nove standarde kvaliteta za ono vreme. Zar zaista sad neko može da kaže da je, recimo, C klasa ne znam koliko bolja od Mazde 6, Renoa Talisman, Tojote Camri, Pežoa 508 i da ne nabrajam dalje. Ono što premium klasu i dalje malo izdvaja jeste nešto duži spisak dodatne opreme, kao i bolja ponuda motora veće snage, a to podrazumeva i više cilindara i veću kubikažu zarad nekog prestiža na prvom mestu. Tehnologije širokog spektra su sada svima na raspolaganju, a mnogo toga je ušlo i među predstavnike "narodnih" automobila. Sada i jedna Corsa ima nešto što pre deset godina nisu imale neke od prestižnih limuzina. Šta god da se sada kupi kao novo u istom cenovnom razredu ne može se mnogo pogrešiti. Sve je sad stvar ukusa i ličnih afiniteta pri izboru novog automobila, dok razlike u kvalitetu izrade nisu tako očigledne kao pre nekoliko decenija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728056#p728056:1mic3qim je napisao(la):
Kesha » Sre Apr 15, 2020 1:58 pm[/url]":1mic3qim]Danas kad svi u autoindustriji međusobno dele tehnologiju, razlike među automobilima iste klase i cenovnog ranga manje su nego pre nekoliko decenija. Mercedes koristi renoove dizel 1.5 motore, a zajednički je sa alijansom Renault-Nissan razvio 1.3 turbo benzinac. Tačnije, motor je renoov, ubrizgavanje goriva mercedesovo, dok je tehnologija oblaganja cilindara nisanova. E sad, isti motor ide u jednu Dačiju Duster i u jedan Mercedes A klase, a moguće i derivate pomenute klase tipa GLA itd. Koliko proizvođača Folksvagen koncerna koristi iste platforme i mehaniku? PSA grupacija je od skora vlasnik Opela, pa se i tu razmenjuju tehnologije i mehanika. Toyota je svoju Supru razvila na platformi BMW-a Z4 čiji motor koristi. SAAB, koji je slovio za tenk od automobila, svojevremeno koristio baš renoove motore, a fordove nekada davno. Fiat takođe ima popriličnu diviziju iza svog imena, pa je i jedan nimalo jeftin Grand Cirokee koristio italijanske dizel motore. Recimo, u klasi malih gradskih automobila A segmenta, upravo se izdvaja fiatova Panda poslednje generacije među 10% najpouzdanijih automobila pomenutog segmenta, a po procenama nemačke Dekre. Poenta je da prosto ni najveći ne mogu sami, i da je odavno prošlo vreme kad je Mercedes pravio jednu 124-ku i njome dosegao neke nove standarde kvaliteta za ono vreme. Zar zaista sad neko može da kaže da je, recimo, C klasa ne znam koliko bolja od Mazde 6, Renoa Talisman, Tojote Camri, Pežoa 508 i da ne nabrajam dalje. Ono što premium klasu i dalje malo izdvaja jeste nešto duži spisak dodatne opreme, kao i bolja ponuda motora veće snage, a to podrazumeva i više cilindara i veću kubikažu zarad nekog prestiža na prvom mestu. Tehnologije širokog spektra su sada svima na raspolaganju, a mnogo toga je ušlo i među predstavnike "narodnih" automobila. Sada i jedna Corsa ima nešto što pre deset godina nisu imale neke od prestižnih limuzina. Šta god da se sada kupi kao novo u istom cenovnom razredu ne može se mnogo pogrešiti. Sve je sad stvar ukusa i ličnih afiniteta pri izboru novog automobila, dok razlike u kvalitetu izrade nisu tako očigledne kao pre nekoliko decenija.
Ukratko cu taj 1.5dci što mercedes ugrađuje u niže segmente, ima garanciju 100.000km i NEMA mogućnost produženja garancije ka što to radi za ozbiljnije klase svog auta.
 
Mercedes mora uvek biti u samom vrhu prema segmentu, i ne sme davati posebnu garanciju prema ugrađenom motoru za istu klasu, ako je to uopšte tako. Može biti razlike u garanciji između A i S klase, a nikako unutar jedne klase, jer prosto kupca ne treba da zanima ko proizvodi motor. Taj motor ugrađuje jedan Mercedes, iako on ne zadovoljava određene kriterijume, ne sme se naći u ponudi jednog takvog proizvođača. Kupca treba da zanima kubikaža, snaga, prenos i koje gorivo taj motor troši i ništa više, a to ko je taj motor napravio može da bude samo tema za one koji se za to interesuju, a većinu prosečnih kupaca to ne zanima. Prosto kupuju Mercedes, pa makar to bila i A klasa, al to je opet Mercedes, a ne Megan, Fokus i ostalo iz istog segmenta. To ne znači da je A klasa od jedne Astre toliko bolja, već da se radi o premijum proizvodu izuzetno popularnog segmenta, i logično je da se očekuje nešto više za osetno više novca, a i uz imidž koji prati jedan takav brend. Ako zaista tip motora određuje dužinu garantnog roka za A klasu, to je po mom mišljenju jedna velika sramota za Mercedes.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728056#p728056:3id6oskf je napisao(la):
Kesha » 15 Apr 2020 01:58 pm[/url]":3id6oskf]Ono što premium klasu i dalje malo izdvaja jeste nešto duži spisak dodatne opreme, kao i bolja ponuda motora veće snage, a to podrazumeva i više cilindara i veću kubikažu zarad nekog prestiža na prvom mestu.
Ja iskreno verujem da premium klasu "premium" proizvođača pre svega izdvaja veliko iskustvo u marketingu. A deo te premium cene odlazi ljudima kojima njihova premium ciljna grupa veruje, i sluša ih kada kažu da su bolji od ostalih premiuma u ponudi :D Sigurno da postoji još mnogo stvari koje se razlikuju al ovo može svako da vidi bez poznavanja tehnologija i materijala.
 
Decenijska pouzdanost je presudna ja vec 22 godine vozim samo vw nikada veći problem nisam imao.. Sta treba da se desi da bi ja kupio kiu, nisan, reno...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=727988#p727988:16aws19i je napisao(la):
mareska » Sre Apr 15, 2020 11:48 am[/url]":16aws19i]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=727966#p727966:16aws19i je napisao(la):
branik » Sre Apr 15, 2020 8:39 am[/url]":16aws19i]I, kao prelaz linea.
Inače, omašio sam u prethodnom postu. Istanbulski nisu 1,6 već 1,3. A dizel im je u odnosu na naš, džabe skoro, tak da se besomučno voze.
I spolja se nikad ne bi zaključilo da imaju toliku km.
Zamisli ne radim, ali nas ima što putujemo, pa gledamo, pričamo...
Pošto i sam vozim tipa, razgovarao sam sa par taksista koji su me vozili. Ljudi su zadovoljni, sija poneka lampica, ali to je više do neodržavanja.
Pa tako reci vozis fiata, sve jasno!!
Наравно да је јасно кад сам поджсле 3 немца и милион купио новог фијата
 
Pa realno pružio si se koliko si mogao 13.000e nemac u toj klasi nov teško da bi bio ispod 22,23.000e.
 
Ne znam što si zapeo toliko sa ta tri cilindra? I rekoh već da Fiat nema trocilindarske motore u ponudi, već samo dvoklipni twin air od 875cm3, kojeg nema na našem tržištu. A kad si se već toliko dohvatio "Nemaca", onda bi trebalo da znaš da njegovo veličanstvo Golf dolazi sa trocilindarskim motorom u svojoj osnovnoj verziji, dok je Polu to jedini agregat. Opel, takođe, nudi jednolitarski motor za Corsu i Astru, a i jedan BMW čak ima svog trocilindraša od 1500cm3. Downsizing motora je trend već skoro pa deset godina, ponajviše zbog sve strožih e normi, a i zbog smanjenja potrošnje, čime se pokušava smanjiti udeo dizelaša na tržištu. Dizeli kod pojedinih proizvođača nestaju čak i u onim ozbiljnijim klasama srednje velikih SUV vozila, a kod malih automobila A i B segmenta ih uskoro neće biti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728236#p728236:rwet1lxj je napisao(la):
Kesha » Sre Apr 15, 2020 7:24 pm[/url]":rwet1lxj]Ne znam što si zapeo toliko sa ta tri cilindra? I rekoh već da Fiat nema trocilindarske motore u ponudi, već samo dvoklipni twin air od 875cm3, kojeg nema na našem tržištu. A kad si se već toliko dohvatio "Nemaca", onda bi trebalo da znaš da njegovo veličanstvo Golf dolazi sa trocilindarskim motorom u svojoj osnovnoj verziji, dok je Polu to jedini agregat. Opel, takođe, nudi jednolitarski motor za Corsu i Astru, a i jedan BMW čak ima svog trocilindraša od 1500cm3. Downsizing motora je trend već skoro pa deset godina, ponajviše zbog sve strožih e normi, a i zbog smanjenja potrošnje, čime se pokušava smanjiti udeo dizelaša na tržištu. Dizeli kod pojedinih proizvođača nestaju čak i u onim ozbiljnijim klasama srednje velikih SUV vozila, a kod malih automobila A i B segmenta ih uskoro neće biti.
Koji se to motor ugrađuje u fiata 500 nešto manje od 1.000kubika? To savršenstvo golf nikada nije imao kvalitetan benzinski motor, ali je zato za dizel doktor.
 
Rekoh već dvoklipni twin air od 875cm3, al ga kod nas nema, a u 500L se ugrađivao i kod nas jedno vreme, al isključivo sa pogonom na CNG. Fiat 500 dolazi sa standardnim četvorocilindarskim motorom od nešto malo preko 1200cm3, inače odličnim i vrlo pouzdanim motorom, a svi ostali veći modeli sa motorom od 1400cm3. Zašto Golf sa benzinskim motorom ne valja? Lična iskustva? Drugar je kupio polovnu sedmicu 1.2TSI sa nepunih 50.000 na satu. Odličan auto za vožnju, iako ima tek nešto malo preko 80ks izostaje osećaj da se muči. Ide dosta glatko i lepo reaguje na gas. Turbina mu daje dovoljno i elastičnosti i žustrine. A ne znam koliko si upoznat, al i njihov benzinac od 1500cm3, iako sa četiri klipa, u 90% slučajeva radi samo na dva, dok se sva četiri aktiviraju pri jačem dodavanje gasa. Motor sa takozvanom tehnologijom cilindra na zahtev.
 
Da bas taj 1.5 benzinski sam gledao u restajling 2020 superb hteo sam da uzmem sa metanom, ali kad sam shvatio da se uređaj ugrađuje na ledinama i da nije fabrički odustao sam. Sačekacu još dve godine da izadje najnovija superb pa da vidim sta ce biti od motora. Ja bi najradije kao ovaj sto sad vozim 1.6tdi od 120ks i bas bas sam zadovoljan.
 
1.6 tdi je ok za manja i srednja vozila i kome treba za posao...ali je trom...dok je 1.5 tsi za njega munja...
 
Na nižim obrtajima 1.6tdi je malo tromiji uvek sam vozio 2.0tdi pa tu osetim razliku, ali potrošnja od 6l baca senku na to. Ja ga vozim samo po gradu, ali su lepo izvukli 120ks iz njega.
 
Da li sada zbog ove situacije taksisti imaju više ili manje posla?
 
Vrh