Šta je novo?

Studio B - Gradski javni servis

LEGENDA SRPSKOG RADIJA, ZORAN MODLI: Od ponedeljka kraj radija Studio B kog smo voleli!
Zoran Modli, pilot, Di-džej i svestrani umetnik tvrdi da radio na kome je decenijama radio od ponedeljka više neće biti isti jer se ukidaju sve radio emisije.
http://www.kurir.rs/vesti/beograd/legen ... ak-2057303
Reklame su vec krenule sto nikad nije bilo u jutarnjem programu Sturija B, uz satorsku muziku u pozadini, reklamira se proslava Nove godine u nekoj kafani sa Anom Bekutom i jos nekim anonimusima, slusam jutros.
 
Odavno je studio b upropascen ovo je sada poslednji cin.
 
Ma bolje i Krdžići koji su majstori marketinga, bar će napraviti profitabilno preduzeće i sačuvati makar nešto radnih mesta tamo, nego da gledamo hvalospeve gradskoj vlasti, i obožavanje Velikih Vođa, prvo Kim Đil-sung a sad Kim Vuč-il i one patetične nadrilekarije sa babama koje se prenemažu i ubeđuju mas kako im je spravica koja košta 1000 evra podarila drugu mladost.
 
Tragač, promašio si temu - ovde se ne priča o televiziji, već o radiju Studio B i kultnim muzičkim emisijama, urbanom zvuku koji se nije puštao na drugim frekvencijama i koje su zamenjene sa par stotina konfekcijskih numera, slično Play-u na pokojnom Radiju B92.

Upravo je premijeru na Radiju Studio B imao Enrike Iglesijas... "prvi put u novojoj istoriji"...
 
Govorio sam o pokušaju stvaranja javnog servisa kao celini koji se pretvorio u papazjaniju političkog i komercijalnog marketing najgore vrste.. A što se tiče radija i tog nasledja, bitniji je entuzijazam jer se radio danas sve više strimuje a sve manje sluša preko FMa. Sad kad mobilni provajderi daju neograničen net male brzine, sve više i u pokretu. A nešto od toga će svakako biti sačuvano i na novom Studiju B jer ima i to svoju publiku, a tri gradske frekvencije, makar jednu mogu sačuvati za njih.
 
Zaista jeste tužno, jedna od retkih stanica (sada kada nema ni b92 muzičkog programa) gde zaista možete da čujete neku pesmu koja nije prežvakana već 1000000 puta, gde možete da čujete nešto novo, na šta inače sami verovatno ne biste ni nabasali... ali avaj, daj još jedan Plej (pa pet smajlija koji povraćaju)...

Tužno je što se sada radi i lobotomija i na ovom nepolitičnom delu javnih servisa, valjda da svi postanemo grand, farma, parovi.

Pa nam onda čudno što se gase 24 minuta, uzbudilnik, i slično
 
ima u narodu poslovica za ovo sto se desava:

``Dosli divlji da isteraju pitome``

Nazalost, da je ovo pojava lokalizovana samo na podrucje Srbije, bilo bi manje zlo.
No ovo je pojava globalnih razmera u svim sferama.
Sve je sintetizovano i unificirano i ubrzano do besmisla.
 
Христос се роди, срећан Божић!


Прича са Студиом Б није ни мало весела, и ево приче о мрачном времену али и о изузетним људима... људинама:

http://www.vice.com/rs/read/zarko-paspa ... a-deponije

Žarko Paspalj, spasilac 1,500 ploča Studija B sa deponije

By Daniel Bukumirovic

Editor in chief Serbia
januar 7, 2016

Privatizacija medija koji su bili u vlasništvu države je završena u 2015. godini i to je dobra stvar. Jedna recka na putu ka Evropskoj uniji i njenim standardima je udarena. Zapravo, to je verovatno jedina dobra stvar u procesu privatizacije, to što je urađena, pošto je veliki broj radio i TV stanica već nestao ili se pretvorio u neki komercijalni treš. Puno je ljudi ostalo bez posla, a još više njih je ostalo bez nekih omiljenih emisija i autora. Beograđane je najviše zabolela sudbina nekada kultne radio stanice Studio B, sa čijeg programa su nestale neke legendarne emisije i ljudi koji su oblikovali muzički ukus mnogih generacija.

Pa dobro, pomisliće neko, ostala je arhiva i drugi dokazi da su u nekim radio i TV stanicama neki ljudi, često entuzijasti, decenijama stvarali programe i puštali muziku. Ali Srbija je zemlja u kojoj je sve moguće, pa i to da se ploče nekada najpopularnije radio stanice u prestonici nađu u kontejneru, na đubrištu.

Srećom, ima Beograđana, koji su deo tih ploča spasili. Jedan se zove Žarko Paspalj. Zvuči poznato?

Pa jeste poznato. Nekada jedan od najboljih košarkaša Evrope, danas potpredsednik Olimpijskog komiteta Srbije, legendarni "Palja" danas je ponosni vlasnik preko 1,500 ploča koje je odbacio novi Studio B.

Paspalj mi priča da se sve desilo pre oko mesec dana. Njegov dobar drug, radio amater, koji inače živi na Novom Zelandu došao je u Beograd. Radio amateri imaju neki prostor pored magacina koji već godinama koristi Studio B.

- Pozvao me i rekao: „Ej Paljo, ovde u Vinči se nešto dešava sa arhivom Studija B. Oni su nešto privatizovani, i svuda su njihove ploče, beta kasete, svašta je izbačeno iz jednog njihovog magacina. Došli neki ljudi, krenuli da tovare, kažu nose na đubrište, ja uzeo na brzinu jedan paket sa možda 200 ploča..." - priča Paspalj.

- Ja ga pitam, čekaj bre koliko je tu ploča, a on kaže – sigurno nekoliko hiljada. I gde su sad te ploče što su izbacivali iz magacina? On kaže – ne znam, neki ljudi su tu došli, bacili sve na gomilu, ja sam uzeo tu jednu kutiju, i odoše. Mislim da su iz Gradske čistoće bili momci.

VICE: I šta si onda uradio, kako si ih pronašao?

Žarko Paspalj: Ja ukapiram da prošlo već tri dana, ali reših da se zainteresujem, jer mi je smetalo to bacanje ploča, bilo mi je potpuno šizofreno da neko takve stvari baca, iako je došlo drugo vreme i drugi nosači zvuka. Smatram da ploče i kasete moraju da se čuvaju. Krenem da okrećem prijatelje i raspitujem se kod dosta ljudi, da vidim da li to još postoji. I dobijem informaciju da su svi ti paketi bačeni u reciklažni centar u Višnjici. Pozovem tamo, oni mi kažu dodjite slobodno.

A tamo...


zarko-paspalj-spasilac-1500-ploca-studija-b-sa-deponije-body-image-1452121949-size_1000.jpg


Sve je stajalo u dva velika kontejnera. Ogromna količina paketa sa jako puno materijala, najviše tih beta kaseta na kojima se verovatno nalazi video materijal, ali mi smo uglavnom došli po ploča i zajedno smo sa dva radnika to kopali i tražili. Odmah sam video da su ploče u fenomenalnom stanju, dok su omoti bili oštećeni. U stvari je bila neviđena sreća da ta četiri dana koliko je sve to ležalo na đubrištu nije padala kiša, inače bi sve propalo.

I šta si spasio?

Uspeo sam da ubacim oko 1,500 ploča u auto i prebacim kod sebe u garažu. Pravo da ti kažem, nisam stigao još ni da pregledam čega sve ima, ali vidim da ima puno klasične muzike koja je odlično očuvana. Naravno, ima puno i domaće i strane pop i rok muzike i to je odlično.

zarko-paspalj-spasilac-1500-ploca-studija-b-sa-deponije-body-image-1452122010-size_1000.jpg


zarko-paspalj-spasilac-1500-ploca-studija-b-sa-deponije-body-image-1452122612-size_1000.jpg


zarko-paspalj-spasilac-1500-ploca-studija-b-sa-deponije-body-image-1452122633-size_1000.jpg


Ti si poznat kao neko ko voli muziku. Kuća ti je prepuna vinila, kaseta, CD-ova, starih i novih gramofona, plejera, velikih i malih zvučnika.

Jeste, volim muziku to se zna. Ja sam taj neki „stereofil". Sve što ovde vidiš i dalje radi. To mi je hobi već dugo. Ceo život idem po prodavnicama ploča i kupujem ih. Kad sam igrao košarku u Atini kao klinac, umeo sam dva puta nedeljno da idem u prodavnicu ploča i kupujem nova izdanja. Inače i danas slušam ploče, koristim i gramofon i kasetofon, naravno slušam muziku i sa CD-ova i računara. Svašta slušam, volim domaću i grčku muziku, ali i džez i bluz.

zarko-paspalj-spasilac-1500-ploca-studija-b-sa-deponije-body-image-1452122159-size_1000.jpg


zarko-paspalj-spasilac-1500-ploca-studija-b-sa-deponije-body-image-1452122210-size_1000.jpg


Kad si zavoleo muziku?

Kad sam kao klinac došao da živim u Beograd. Družio sam se dosta tada sa starijim ljudima, pa su me oni zarazili, recimo džezom u to vreme, tu sam se opredelio za neki zvuk koji slušam ceo život.

zarko-paspalj-spasilac-1500-ploca-studija-b-sa-deponije-body-image-1452122245-size_1000.jpg


Za sportiste važi stereotip da vode površan društveni i kulturni život.

Pa ima istine. Nekada su zaista bili obrazovaniji sportisti, još od vremena Radivoja Koraća koji je bio jako obrazovan. Ali kako je sport postao ozbiljniji i profesionalniji, sa više novca u igri, vremena za stvari van sporta je sve manje.

Slušao si Studio B kad si bio klinac, osamdesetih godina?

Kako da ne, i Studio B i Radio Beograd. Čak i dok sam samo dolazio kao igrač Budućnosti u Beograd, slušao sam te stanice. Tada se više slušao radio, mada je i izbor medija bio manji.

zarko-paspalj-spasilac-1500-ploca-studija-b-sa-deponije-body-image-1452122464-size_1000.jpg


Sada kad si udomio ovih 1500 vinila, šta bi pitao nove vlasnike Studija B?

Pitao bi ih samo kako je moguće da se nije našao neki prostor gde bi se ovo sačuvalo? Okej, ja sam siguran da je najbolji deo muzike Studija B sačuvan kod nekog. Meni je ovo neshvatljivo, jer ja ne bacam stvari, posebno ne stvari koje su zapravo arhivska građa. Meni je milo što su bar ove ploče završile kod mene, jer će ovde nastaviti neki život.

Kada prođu praznici, VICE će pitati novi Studio B zašto se odrekao dela svoje i istorije Beograda.
 
Svaka cast Paspalju covjeku a novom vasniku da sto prije propane st*** ko zna koliko je rijetkih emisija i snimaka beograda otislo na smece na b kasetama umhedto da je predato arhivu konoteke ili rts .
U mormalnoj zemlji neko bi odgovarso za ovakvu glupost
 
E moj direktore, sta st*** zna sta je arhivsko blago... :(

Kako prosecnom glupom 'kontraverznom biznismenu' objasniti da vise vredi jedna beta, c, q traka sa arhivskim materijalom nego pola danasnjih radio i tv stanica koje emituju sa PC video karticom smece koje indijci ili turci svakodnevno stancuju na tone...
 
Предходни власник је једини кривац, односно држава која архиву није сачувала.

Не може се очекивати од класичног полуписменог тајкунчића са празилуком у дупету да вреднује историју.
 
Niti od ovih koji sada vode državu, i onih što rade za njih.
 
Laki da li je tacno da se dio arhive radio beograda pokavio na buvljacima preko kontisa bar se tako pise na ssc prenjecu kad uhvatim vremena .
Inace 2000 ploca puta min 200 din eto finih para sta zna st*** od kupca
 
Slicna prica kao kada su iz narodne biblioteke unistili veliku kolicinu starih knjiga. Nikad mi nece biti jasno kojom logikom se donose takve odluke..
 
Druga strana priče (kao...)

http://www.b92.net/kultura/vesti.php?na ... id=1083086

Prava istina o pločama radija Studio B

Kako su ploče Studija B, koje su nedavno došle u posed Žarka Paspalja, zapravo završile u magacinu u Borči?
Vladimir Skočajić Izvor: petak, 8.01.2016. | 15:19

Ovih dana se podigla velika buka oko 1500 ploča koje su pripadale radiju Studio B i koje su iz magacina došle u ruke Žarka Paspalja, koji se za razliku od mnogih sportista poprilično razume u muziku. Kako je Studio B nedavno promenio vlasnika, a samim tim i programsku šemu, mnogi su pomislili da se novo uredništvo otarasilo muzike koja se ne uklapa u njihovu viziju radijskog programa. Na prvi pogled ta pretpostavka izgleda logično, naročito ako imamo u vidu muziku (ili ono što na nju liči) koja se vrti na radio stanicama koje poseduju aktuelni vlasnici Studija B. No, stvari nisu uvek onakve kakve izgledaju na prvi pogled.

U razgovoru sa Svetlanom Đolović, dugogodišnjom muzičkom urednicom ovog radija, saznali smo da su se pomenute ploče nalazile u skladištu u Borči desetak godina. Naime, Studio B ima bogatu fonoteku koju rabi godinama. Vinilna izdanja imaju rok trajanja, naročito ako se koriste decenijama – mnoge od njih šušte, preskaču i nemoguće ih je slušati čak ni na kućnim gramofonima. Upravo je to slučaj sa pomenutim pločama iz Borče.

Još dok je Sloba Konjović bio muzički urednik radija, napravljena je selekcija ploča i magnetofonskih traka koje ne zadovoljavaju tehničke uslove emitovanja na programu. Sloba Konjović važi za čoveka kome je tehnički kvalitet nosača zvuka podjednako važan kao i sama muzika. Tako su početkom ovog veka zaposleni sa radija na sprat ispod Studija B uskladištili sve te ploče lošeg tehničkog kvaliteta. Kako je u pitanju veliki broj ploča koje zauzimaju mnogo prostora (a pretpostavljate važnost svakog kvadratnog metra u Beograđanki), u jednom trenutku je odlučeno da se one odnesu u magacin u Borči koji pripada Studiju B. To se sve desilo pre desetak godina. Od tada, pa sve do pre neki dan, one su bile tamo.

Novi vlasnici su rešili da iz magacina u Borči izbace sve stvari koje se ne koriste, a među njima su bile i pomenute ploče. Na sreću, Žarko Paspalj se našao na pravom mestu u pravo vreme i zahvaljujući njemu te ploče nisu završile u kanti za smeće. Manje je važno da li će on biti zadovoljan kvalitetom zvuka, ili će ih pokloniti nekom klincu kome je doživljaj da drži ploču u ruci, dok sluša isti album kog je skinuo sa neta. Bez obzira na to kakve god da su ploče, nije im mesto na deponiji, a da nije Paspalja, verovatno bi baš tamo završile.

Kako kaže Svetlana Đolović, ni njoj nije jasno zašto te ploče nisu bile poklonjene nekom, umesto što su skupljale prašinu u tami magacina, ali podvlači da novi vlasnici i nova programska šema nemaju veze sa tim, te da je odluka da ploče budu sklonjene sa radija doneta mnogo pre (važno je da se sačuvaju ploče koje su sada na radiju, a njih je mnogo). Mada, čak i da su poklonjene nekom, to bi morala biti osoba koja ne polaže mnogo na kvalitet zvuka. Inače, u pitanju su mahom licencirana izdanja (ne originalna), a na pločama se nalazila narodna, pop, rok i klasična muzika.

Dakle, da su novi vlasnici Studija B umešali prste u ovo, mislite li da bi se tek tako otarasili ploča narodne muzike?
 
Prica ima nekoliko 'rupa' ali ne bih na Bozic da ulazim u diskusije koje ce me nervirati i naterati da se grublje izrazavam...
 
Laki 72 reci mi za ploce sa radija bg 1 da su predratne navodno zavrsile na buvljaku slicno kao ovo sad sa studjom b
 
Iskreno ne verujem u to, ali bas cu se raspitati kod nekih tonaca...

Inace
Bg1, bg2, bg3, 202, nekadasnji Yu radio (fm), kao i nekadasnji muzicki radio 101...
Sve je jedinstven sistem, lociran na istoj lokaciji, sa vise studija iz kojih se po potrebi emituje.

Fonoteka je ogromna, poprilicno je radjeno na digitalizaciji tonakih zapisa iz arhive.
Najvece bogatstvo su ne tonski zapisi muzickih numera, vec stotine sati "glasova" velikana poput Andrica, Bajforda...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366026#p366026:12sa2qvm je napisao(la):
laki72 » 09 Jan 2016 12:55 am[/url]":12sa2qvm]Iskreno ne verujem u to, ali bas cu se raspitati kod nekih tonaca...

Inace
Bg1, bg2, bg3, 202, nekadasnji Yu radio (fm), kao i nekadasnji muzicki radio 101...
Sve je jedinstven sistem, lociran na istoj lokaciji, sa vise studija iz kojih se po potrebi emituje.

Fonoteka je ogromna, poprilicno je radjeno na digitalizaciji tonakih zapisa iz arhive.
Najvece bogatstvo su ne tonski zapisi muzickih numera, vec stotine sati "glasova" velikana poput Andrica, Bajforda...
А колико је тога сачувано из времена пре 2. св. рата?

До сад ми то никада није пало на памет: - да ли су, на пример, снимани часови страних језика који су тада емитовани (ја имам само у штампаном виду неке од часописа Радио Београда (1931-33), остало ми од деде, он је тада држао часове немачког на радију.
 
Suspenovan Veljko Pajović, voditelj jutarnjeg.
 
Auuu,zašto?
Šteta,veliki profesionalac,odličan novinar i istinski zaljubljenik u svoj posao.
 
Vrh