Zuma
Professional
- Učlanjen(a)
- 19.05.2009.
- Poruke
- 10.780
- Pohvaljen
- 25.916
Da li neko ima mapu pokrivenosti signala mobilne telefonije u Srbiji? Baš me zanima koje su to tačke u kojima bi jedino bilo moguće koristiti Starlink, da prosto evaluiramo koliko je realno tržište a koje se uklapa u sledeće kriterijume:
1. Zabit u kojoj nema nikakvog signala i uslova za net
2. Pogodno za život
Moje lično mišljenje je da je ovo "nice to have" usluga, ali nikako "must have", jer realno glavno tržište Starlink-a su ljudi koji žive na točkovima (kamperi i sl.) i koji tako putuju Evropom/svetom i lakše im je da imaju "jedan internet" gde god da se nalaze, nego da se cimaju sa lokalnim sim karticama, roaming-om i to.
Procenat ljudi koji žive u zabitima u kojima ne postoji šansa za drugačiji pristup internetu, a treba im za posao, verujem da je statistička greška, ako uopšte i ima takvih.
Ne treba ceniti uspeh u prihvatanju i korist od Starlinka po procentu kojim ga koristi obična populacija, pošto njima nije ni namenjen. Ovo je samo za posebne potrebe. Recimo za posao tamo gde potrebe posla ne može da zadovolji onakav Internet koji tamo postoji. Naprimer, ako se neka država smatra "velesilom" u nečemu (u proizvodnji cipela, nebitno u čemu) koliki je broj firmi za proizvodnju cipela (u odnosu na broj stanovnika ili broj svih firmi) dovoljan da bi se ta zemlja stvarno smatrala velesilom u tome? To su verovatno procenti tipa 0,001% ili slično tome. Dakle broj Starlink pretplatnika može biti i veoma mali, ali ako taj mali procenat obuhvata skoro sve poslove nekog tipa, na nekim mestima, recimo hotela po planinama, onda je to veoma bitno za neki kraj i za tu vrstu posla. Tako da je poređenje sa klasičnim Internet provajderima kranje neprimereno. Ne služe istu populaciju i iste potrebe, pa se ni njihov uspeh i korist od njih ne može meriti po tome koliko ih masa običnih ljudi prihvati. Zato sam odmah rekao da je ovde "prosek" potreba i mišljenja sasvim nebitan.
P.S. ja koliko vidim na Starlink sajtu / mapi Srbija je označena kao "coming soon" prema tome ne treba se sekirati, ko želi verovatno ĉe uskoro moći da koristi, čim je "coming soon"
Ja to pratim od početka i uvek je pisalo da stiže te ili sledeće godine. Pa nikako da stigne. To je neki domaći administrativni problem, verovatno sa inostranim plaćanjem ili zakonskom regulativom, jer bi inače već stigao i kod nas. Kad ga svi oko nas imaju, tehnički je teže je da mi nismo uključeni nego obrnuto. Dakle neko iz vlasti mora najzad da mrdne svoju e-zadnjicu i da vidi gde je ta smetnja jer se to očigleno neće rešiti samo od sebe. Skoro četri godine lenjosti je ipak previše, čak i za nas.
Poslednja izmena: