Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 203 35,1%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 75 13,0%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 37 6,4%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 176 30,4%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 60 10,4%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 4,8%

  • Ukupno glasača
    579
IMG_8535.jpeg
IMG_8425.jpeg
 
Umesto trenutnog rešenja, bilo bi daleko bolje da su formirana dva parka — jedan levo i jedan desno nizvodno od mosta: levi bi imao memorijalnu funkciju, a desni bi predstavljao proširenje postojećeg parka kod Ekonomskog fakulteta sve do obale. Zeleni most bi tada služio kao pešačko-biciklistička veza između ta dva zelena prostora. Novi drumski most bi se gradio kao produžetak Nemanjine ulice, čime bi se direktnije povezale Slavija i Ušće.

1750940941001.png
 
Radili su brzo na uklanjanju mosta i sad kad su ga uklonili dovoljno da nema finansijske računice da iko vrati most u pređašnje stanje, sad mogu da rade lagano, onako kako i inače rade infrastrukturne projekte.
 
Da je moguće (čitaj da nema kancera zvanog BNV), trebalo bi ga ostaviti ovako kao spomenik i turističku atrakciju 😎
 
U Kini??????? Srbija nema fabrike?????
Zapravo ovo je jedna od retkih stvari koja mi se sviđa kod trenutnog "načina poslovanja" države (pu)

Tamo ako radiš ozbiljno - proći ćeš i do 5-10x jeftinije nego igde u svetu. Ne mislim na one šljamske biz fore i fabrike sa 0 qc-a već mnogo ozbiljne i velike igrače. E sad, što će se ovi naši ugraditi i manipulisati brojke je druga priča.

Naravno, ovo treba pažljivo da se balansira, da se ulaže u domaću privredu tamo gde ima smisla a tamo gde nema samo kina eksprees,, al da.....
 
Most je bio u bitno gorem stanju nego što je pretpostavljano:

Kukaraš, koji je glavni projektant za sve projekte koji se realizuju na gradilištu na obali Save, naglasio je da je jedan od najznačajnijih projekata bilo ispitivanje, pregled konstrukcije i dijagnostika stanja Starog železničkog mosta, odnosno odobrenje da se konstrukcija besprekorno demontira. Prve analize stanja mosta urađene su 2021. i 2022. godine, a potom su 2024. stručanjaci iz IMS-a i Most projekta uradili elaborat i dali ocenu o nosivosti. Inženjer ističe da nakon što su poslednje analize stanja mosta urađene napravljen je koncept demontaže, s tim da je dogovoreno da se uradi još jedan detaljan pregled u trenutku kada se skine gornja konstrukcija, odnosno kolovozna tabla.

"Početkom decembra, januara i februara imali smo prilike da sve konstruktivne elemente detaljno pregledamo i došli smo do novog zaključka da je u nekim delovima most bio i u lošijem stanju nego što je inicijalno bilo zamišljeno. Dijagnostika stanja, koja je poslednja urađena, je pokazala da je korozija uzela veliko oštećenje na bitnim konstruktivnim elementima, na nekim delovima vešaljki na poprečnim nosačima, na glavnim nosačima. I to je sve dovelo do toga da se ti delovi ojačaju u onoj meri koja je potrebna da bi se mogli bezbedno skinuti", ukazao je on.

Kada je reč o nosećim stubovima, prilikom demontaže određenih delova mosta i detaljnog pregleda utvrđeno je da su ioni u znatno gorem stanju nego što se očekivalo. Gornji deo nosećih stubova iznad površine vode, bili su, kaže projektant, u dobrom stanju, ali je deo koji je u vodi predstavljao ozbiljan problem po bezbednost mosta - drveni šipovi bili su truli, a stubovi u velikoj meri šupalj.

"U onom delu gde je bila zaštita od metalne talke, tamo je došlo do značajnog ispiranja, tako da je u dobrom delu stub bio šupalj, a drveni šipovi bili su poprilično truli, tako da je to sve ozbiljno narušavalo bezbednost mosta", pojašnjava on.

 
Znači najzad možemo da zaključimo dugačku i često ponavljajuću raspravu na Beobuildu od pre deset godina pa nadalje. Ja sam još tada sumnjao da su drveni šipovi verovatno truli, a više različitih ljudi mi je tvrdilo da se hrastovina dobro održava potopljena u vodu, da je Venecija na drvenim šipovima, pa su onda tu bile priče oko stanja stubova i podloge oko šipova, itd. Sad znamo istinu. Šipovi su truli, a stubovi šuplji. Mali izbor početnih poruka na tu temu. Posle ih je bilo još puno.



 
Jedini izvor je taj Kukuraš, a i da jeste i da nije u pravu, naravno da će reći sve što je u interesu njegovoj firmi, tj. mogućnosti za dizanje cene i produženju rokova.

PS mislim da je u pravu, ali nikada mi jedna izjava bez dokaza neće biti dovoljna da budem siguran u nešto.
 
Bio je prilično eksplicitan, sa tehničkim detaljima. Recimo tvrdnju da je stub šupalj je lako proveriti i dokumentovati. Dovoljna je fotografija. Hrastovi šipovi će bar svojim gornjim delom biti izvađeni, pa će se vrlo lepo moći videti i snimiti u kakvom su stanju. O tome će morati da se radi dokumentacija, jer je ovo ipak isuviše skup, dugačak i kontraverzan projekat. Zbog toga ne verujem da izmišlja ili čak preteruje, iako si u pravu da je baš ovakva izjava veoma poželjna sa političkog i ekonomskog aspekta.
 
Vrh