Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 199 35,5%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    561
Ima vest od ove godine gde kažu da je dosad prodato 7000 stanova


Hvala. To je vest iz marta 2024. Tada mnoge zgrade još nisu bile započete. A ima i lokacija gde ni danas nije započeta gradnja. Ako je tada bilo prodato 7000 stanova (a nisu svi prodati ni u završenim zgradama), onda liči da će završeni BNV imati više od 10.000 stanova. Sad je pitanje koliko više?

Dodatno, nevezano za saobraćaj i mostove, onda bi se usput mogla proveriti i stvarno realizovana gustina stanovanja, procenat zelenila, itd. Da li se to slaže sa dozvoljenom iz prostornog plana? Pa i sve ostale građevinske parametre iz njega.
 
Poslednja izmena:
Hvala. To je vest iz marta 2024. Tada mnoge zgrade još nisu bile započete. A ima i lokacija gde ni danas nije započeta gradnja. Ako je tada bilo prodato 7000 stanova (a nisu svi prodati ni u završenim zgradama), onda liči da će završeni BNV imati više od 10.000 stanova. Sad je pitanje koliko više?

Imaće sigurno mnogo više jer će ga proširiti na Sajam i NBG, ali nisam siguran koliko ova "originalna" faza ima ukupno stanova.
 
Ne znam koliko puta treba ponoviti da se gradnjom Beograda na vodi sve promenilo i da bi jedan novi most bio potreban i samo zbog njega. Veoma stari podatak kaže da se u BNV-u planiralo 10.000 stanova. Sa prosečno 2,6 članova domaćinstva (popis 2022.), samo će tu živeti 26.000 ljudi. To je bez dodatnog saobraćaja koji će generisati zaposleni, mušterije kafana i razni korisnici obale, koji tu inače ne žive. To je dnevna cirkulacija od minimalno 35.000 ljudi. A čitava velika opština Savski venac, čiji je BNV deo, je imala 36.000 ljudi. Sama ta novogradnja je dakle ekvivalentna jednoj Beogradskoj opštini. Pa zaboravite na to da je neko nekada mislio da most kroz Savski amfiteatar nije potreban. Sada je potreban jer su SADA baš TU novi stanovnici kojima je potrebana direktna veza sa Novim Beogradom i Zemunom. Na ostalim mostovima za njih ni sada nema slobodnih kapaciteta, čak i kad ne bi računali dodatno vreme da se u celodnevnim saobraćajnim gužvama uošte dopre do tih drugih mostova.

Мост је потребан да би спојио Новобеоградске и делове града који се на њега ослањају са Врачаром, Звездаром и делове који се на њих ослањају, Бнв је ту готово небитан. А да би се то постигло, потребно је уклонити део Бнв и део објеката на правцу моста, направити петљу, и или ући у брдо, или рушити даље ка Врачару и градити саобраћајницу. То су потребе саобраћаја и ти не можеш тој већини возача да стојиш на прилазу моста и објашњаваш да то није за њих, већ само становнике Бнв.. Писање болдованих великих слова се чита као викање.
 
Velika slova su vikanje, a boldovana su naglasak kad inače ne bi bilo dovoljno jasno šta je najvažnije od više spomenutih stvari.

Preraspodela saobraćaja po raznim ulicama i mostovima je spontani proces u kome niko nikome ne mora objašnjavati kuda treba da ide.
 
Мала болдована да, али велика болдована су викање на куб.

То би био случај када би саобраћајнице које прихватају саобраћај са моста имале капацитет да омогуће трансмисију саобраћаја даље, овако само би се направио чеп.
 
Iz broja stanova i ogromnog procenta poslovnog prostora u BNV-u je vidljivo da najveći deo saobraćaja preko tog dodatnog mosta ne bi ni išao dalje od BNV-a, pa ulice (istog kapaciteta) koje idu dalje nisu ni potrebne.
 
Да, да, мост само за становнике Бнв.. Зума, јеси ли ти возач?
 
Ne nego "most i za sve ostale" jer onda oni koji idu u BNV ne bi išli po ostalim mostovima, pa bi tako činili uslugu čitavom ostatku grada. Tako bi to bio i "most svih drugih", čak i kad ne idu preko njega.
 
Е видиш, када ти сви остали буду видели мост, кренуће да га прелазе, несвесни да са друге стране не постоје саобраћајнице довољног капацитета да их одведу на места где су наумили. Него ниси ми одговорио, јеси ли возач?
 
Pa pričamo o Beograđanima koji napamet znaju sve glavne ulice u gradu. Kako to misliš "da bi bili nesvesni" šta je sa druge strane mosta?
 
Мост претпоставља и озбиљне саобраћајнице које ће саобраћај са моста одвести даље, сплет уличица у Бнв није довољног капацитета за тако нешто. Зато је Бранкова порушена због изградње моста Краља Александра, касније изграђен теразијски тунел.. Зато се Газела ослања на аутопут..
Јеси ли возач?
 
Ljudi konstantno ponavljaju da fali jedan most i to je tačno, ali ne na tom mestu, već pored Novog železničkog mosta:
Pogledajte prilog 223380
Pravljenjem novog šireg mosta i tunela u nastavku se ostvaruje stari plan povezivanja novobeogradskih i starogradskih bulevara. Most u nastavku BZĐa nikad nije planiran jer bi tu bilo previše velikih objekata za rušenje da bi se napravio bulevar sa druge strane. Zato je planiran most u nastavku Milutina Milankovića. On bi ostvario vezu novim vračarskim bulevarom sa Ruzveltovom, a time bi se napokon ostvarila veza Dunava i Save van centra, ali takođe i pokrio Vračar i Crveni krst koji su u tom delu između bitnih saobraćajnica, ali sa njima loše povezani. Naravno, ovo je danas potpuno neostvarivo jer su beogradske vlasti nesposobne da otkupe tri udžerice po pedeset godina, a kamoli cele zgrade. Ali to ne poništava činjenicu da je to potrebno, a ne most po sred BNVa.
Да тај мост, паралелно са новим железничким је био планиран, као веза булевара кнеза Александра и улице Милутина Миланковића.
Нажалост, један објекат на раскрсници булевара војводе Путника и кнеза Александра, наводно Шапићев, онемогућује ту везу.
То је велики пропуст самоуправљача што нису направили тај мост, то би била најбоља алтернатива Газели на релацији НБГ-Вождовац.
 
Oslonci za dizalice gledani sa nizvodne strane

IMG_6553.JPG


IMG_6555.JPG
 
Odmuljavanje.

Ovako je trebalo uraditi i odmah posle uklanjanja splavova nizvodno od Brankovog mosta. Šapić je haos koji je tamo ostavio iza sebe opravdao izjavom čija je suština da tobože tek treba da nađu odgovarajuću opremu za odmuljavanje. Što je naravno sasvim očigledna laž, kao što se lepo vidi i ovde.

IMG_6561.JPG


IMG_6580.JPG
 
Najurednije gradilište u Beogradu. Ove površine su tako savršeno ravne da izgledaju da su ih merili laserom.

IMG_6562.JPG


IMG_6565.JPG


IMG_6566.JPG


IMG_6570.JPG


IMG_6599.JPG


IMG_6600.JPG


Čak i ova ne previše bitna spiralna kosa rampa za vozila je primer za to. Inače opšti oblik formiranja zemljišta je da su formirana tri glavna platoa na istom nivou, između kojih su dve upuštene ulice. U nizvodnom smeru je još jedan niži pomoćni.
 
Ma jok, mislio sam na onu bušotinu što je na tvojoj slici iz Ćabe, a sada je prebačena bliže Brankovom mostu.

Verovatno šipovi za čvrst oslonac konstrukcije ( "navoza" ? ) koja će u ovim upuštenim "ulicama" da drži težinu mosta tokom prebacivanja sa šlepova i kasnijeg spuštanja na zemljane platoe.

IMG_6549.JPG


IMG_6564.JPG
 
Evo CIP-ovog crteža predloga treće faze izgradnje. Ona se odnosi na trenutak kad se gotov, na obali delimično završen središnji deo novog mosta prebacuje na 4 barže da bi se postavio na stubove. Razlika je samo što su se posle predomislili pa su gradilište prebacili na nizvodnu stranu starog mosta umesto uzvodne, kao što je ovde nacrtano. Očekujem da će i za demontažu starog mosta i za premeštanje novog koristiti sličnu ideju, a verovatno i čitavu, bar u donjem delu potpuno istu konstrukciju. Dakle dve veoma jake poprečne (u odnosu na reku) i paralelne metalne konstrukcije u ovim "upuštenim ulicama" po kojima i stari i novi most mogu da klize između obale i neke lokacije prilično daleko u u reci, ispod koje su ukotvljenje barže. A onda se, kad je tačno iznad njih, most diže ili spušta na te barže.

Faza 3 gradnje mosta, prebacivanja gotovog sredisnjeg dela na barze.png


Pošto je obala koja je upravo zato bila bivše Gradsko kupalište relativno plitka (vidi presek iznad), tj zato što je centralni deo matice sa dubokim dnom daleko, metalni "navoz" od obale do privremenog pristaništa za barže u Savi takođe mora da se završava relativno daleko unutar reke, pa su valjda zato spremili ovolike zašiljene stubove.

IMG_6570c.JPG
 
Vrh