Beograd: Kamioni i dalje jure po šinama
N. Vukić | 17. novembar 2013. 22:25 | Komentara: 0
Teška vozila još prolaze Starim savskim mostom iako nije projektovan za tu namenu. Teretnjaci preusmereni na tramvajski most kad je počela obnova Gazele
TEK što je kompletno obnovljen, na Stari savski most je pre četiri godine preusmeren teretni saobraćaj zbog rekonstrukcije Gazele. Iako je renoviranje najprometnijeg beogradskog mosta na Savi završeno lane, zabrana kretanja kamionima nosivosti veće od 3,5 tone ovom trasom ostala je na snazi, a mnogi šoferi "teškaša" nastavili su da koriste pomenutu alternativu. Zbog toga je kolovoz na mostu kojim saobraćaju tramvaji, i povezuju stari deo grada sa novobeogradskom obalom, i danas prepun oštećenja i kratera!
- Direkcija za puteve je u aprilu ove godine sanirala oštećenja, odnosno udarne rupe na kolovozu, kako bi ovaj most bio bezbedan za kretanje motornih vozila - kažu u Sekretarijatu za saobraćaj i dodaju da su oštećenja na Starom savskom mostu nastala zbog kretanja teretnih vozila za vreme rekonstrukcije mosta Gazela. - Planira se da do početka zimske sezone sva novonastala oštećenja budu sanirana.
U resornom sekretarijatu ističu da je u toku radova na rehabilitaciji mosta Gazela i auto-puta E75 kroz Beograd, zbog nemogućnosti korišćenja istih, a u cilju funkcionisanja grada, Gradska uprava dozvolila kretanje teretnim vozilima, kojima se snabdeva grad, preko Starog savskog mosta i mosta u produžetku Brankove ulice. Ova dva mosta nisu projektovana ni planirana za tu namenu, a pretrpela su znatna oštećenja za čiju popravku će grad morati da izdvoji posebna sredstva.
Da ne bi i dalje bili izloženi konstantnim opterećenjima teretnih vozila, a imajući u vidu da su završeni radovi na rehabilitaciji mosta Gazela sa pristupnim saobraćajnicama, kao i probno opterećenje mosta, Rešenjem o saobraćaju teretnih i zaprežnih vozila kroz Beograd, krajem prošle godine Sekretarijat za saobraćaj je zabranio prelazak teretnih vozila preko 3,5 tone dozvoljene mase preko mosta u produžetku Brankove ulice i preko Starnog savskog mosta.
Takođe, uputili su i zahtev JP "Putevi Srbije" da se dozvoli kretanje dostavnim teretnim vozilima preko mosta Gazela i ukloni privremena saobraćajna signalizacija kojom je za vreme trajanja radova to bilo zabranjeno.
OBNOVA KOŠTALA 600 MILIONA DINARA
ZA rekonstrukciju tramvajske pruge i kontaktne mreže, kao i sanaciju mosta i kolovoza izdvojeno je 579.600.000 dinara. Radovi su trajali od 15. oktobra 2007. do 31. marta 2008. godine. Sanirana je čelična konstrukcija mosta i stubovi, proširen je saobraćajni profil koji će u budućnosti omogućiti prolazak tramvaja većeg gabarita (dužina mosta je 401,20 metara), a sanirane su navozne konstrukcije sa obe strane mosta.
Dužina navoznih konstrukcija na istočnoj strani mosta je 292,30, dok je na zapadnoj strani 187,90 metara. Rekonstruisan je tramvajski kolosek i kontaktna mreža na pristupnim saobraćajnicama, navoznim konstrukcijama i mostu.
A OVO NABULOZA PUTEVA SRBIJE
NEMA VRAĆANjA
TERETNjACI u tranzitu ne idu Gazelom već su mnogo pre preusmereni na obilaznicu, a Stari savki most uglavnom koriste dostavna teretna vozila, koja učestvuju oko pet odsto u ukupnom saobraćaju. U "Putevima Srbije" smatraju da bi bilo besmisleno vratiti teretni saobraćaj na rekonstruisanu i sređenu Gazelu i dodaju da zabrana nije na štetu domaćih dobavljača, jer dostavljači namirnica ne koriste teretnjake, već manja vozila
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -po-sinama