Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 194 35,5%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 72 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,0%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 49 9,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,6%

  • Ukupno glasača
    546
@zidar

Citiram Wikipediju:

Инат (тур. inat) штетно је понашање појединца или групе својствено по бесмисленом и упорном супростављању зарад супростављања. Унутрашњи мотив за спровођење ината нису сопствена убеђења, већ жеља да се неком другом евентуално нешто докаже или покаже. Показивање ината тада постаје самом себи циљ, а почетни повод остаје у другом плану.

Инат треба разликовати од пркоса који није увек описан као нужно штетно, ирационално и бесмислено понашање. Пркос је противљење мањег, обесправљеног, беспомоћног према већем, моћнијем, бескрупулозном. Последице могу бити исте, штетне по починиоца, али се код ината сматра да није постојала никакава потреба нити морално оправдање за такво понашање. Пркос може да прерасте у мотивацију да се савладају неповољне околности и постигне успех супротно, односно упркос, свим изгледима.

Инат реба разликовати од значења вулгарне речи „курчење“, која би се најбоље могла описати као „претња празним пиштољем“.

Инаџијско понашање представља инфантилно (детињасто) понашање. Инат је на пример када се мало дете наљути на другаре јер га не зову да се играју заједно, а потом из ината упорно неће да прихвати њихове позиве да се ипак играју заједно. Дете ће тада рећи: „За инат, е баш нећу“. Пословица каже: „Од ината нема горег заната“. Познат је стереотип да је инат често понашање у Србији.

Dakle, man’te inat.
Gospodin Zarić je po svemu sudeći bio ozbiljan čovek, imputirati mu inat nije lepo. Pa makar inat bio univerzalna "vrednost."

Ostatak posta potpisujem. :)
 
U nedelju, 20. oktobra, u 13h, obeležićemo 69. godišnjicu oslobođenja Beograda i spasavanja Starog savskog mosta. Pridružite nam se na kratkom skupu (nećemo da gnjavimo) ispod mosta, sa starobeogradske strane, na mestu gde je postavljena tabla sa imenom Miladina Zarića. Najlakše ćete to mesto naći skrenuvši kraj Hotela Bristol iz Karđorđeve u Hercegovačku ulicu, na čijem ćete kraju, kraj reke, naići na tablu. Dođite da odamo počast heroju. Zaslužio je. Imaćete priliku i da potpišete peticiju, koju ćemo ovih dana predati Skupštini grada. Podsećamo da je naš cilj da sledećeg 20. oktobra zvanično prošetamo Mostom Miladina Zarića.

http://www.facebook.com/Most.Miladin.Zaric
 
Od toga mosta ostaju stubovi ,a rekonstriusace se kao metro most..ime mosta nije sporno ako se tako izglasa.
 
Koliko je meni poznato, metro most bi trebalo da se gradi u produžetku Nemanjine. Ne vidim na koji način je Stari savski most moguće povezati sa predviđenom trasom metroa.
 
Predvidjena trasa metroa prem Jovin Maletin projektu ide bas preko tog mosta, koji je u projektu novi koji zamenjuje strari sa stanicama na oba kraja pa na srtubove prelazi preko parka kod ekonomskog fakulteta i ulazi u terazijski greben,tako se potpuno uklapa u kocepciju Beograda na vodi,dalekovid je bio Jovin.
Kada se kaze na poziciji Nemanine ne mili se sa pravolinijskim povezivan
metromost1.jpg

url

metromost2.jpg

metromost.jpg

most.jpg

Predpostavljam da ti je sada jasnije,kada se kaze na poziciji Nemanjine ne ide pravolinijski sa nbg vec ima vezu preko postojece saobracajnice pored BAS..a ako pratis zutu linji vodi te trasa metroa pored ekonomskog faksa pravo ispd terazijskog grebena.. :kafa:
Da rezimiramo,novi metro most se nalazi odmah pored tramvajskog i savrseno se uklapa u projekat Beograd na vodi..
 
2012 jeli moze da nepominjes u svakoj ali svakoj temi metro
 
2012

Ako se Savski amfiteatar ne planira po Jovin/Miletin konceptu, zašto misliš da metro hoće?
 
Stf,Zato što je Metro planiran da prolazi tu još od "Europolisa"..do današneg"Beograda na vodi"..i nije u koliziji sa ovim projektom ,prolazi na njegovom obodu..
Direktore,samo sam odgovorio na pitanje,slikovito..
 
Srecan vam dan oslobodjenja BEOGRADA 20.10 .1944 / 69 / 20 .10. 2013.
crvenoarmejci-ispred-Albanije.jpg

Црвеноармејци испред Палате „Албанија
Како је спасен Стари савски мост

У зору 20. октобра 1944, у јеку борбе за ослобођење Београдa, учитељ Миладин Зарић самоиницијативно је разминирао Стари савски мост, који су Немци намеравали да сруше приликом повлачења. Са прозора стана у Карађорђевој 69 педесетпетогодишњи Зарић је спазио да немачки војници минирају мост. Једино је он знао положај детонатора и жица, па се сам попео на мост, узео ашов који је лежао крај мртвог немачког војника и њиме прекинуо детонаторску жицу.

Али, није само овај Београђанин заслужан за то што Трамвајски мост и данас спаја две престоничке обале. Од уништења спасила су га и два Земунца – Никола Милованчев и Коста Крстић, који су успели да пресеку детонаторске жице са земунске стране челичне ћуприје и то месец дана пре повлачења Немаца из Београда.

У славу неустрашивих суграђана Удружење грађана „Имамо план”, уз подршку општине Савски венац, пре пет месеци је одлучило да покрене иницијативу за именовање Старог савског моста.

Више од пет стотина грађана Београда и Косјерића (одакле је Зарић родом) подржало је својим потписом иницијативу да се мост назове по храбром учитељу, а акцији потписивања која је трајала скоро два месеца недавно су се придружили и чланови породице Николе Милованчева. После договора са представницима породица Зарић и Милованчев, организатори акције одлучили су да назив иницијативе ипак не треба мењати, али да Београд треба да се одужи тројици храбрих грађана.

– Сагласили смо се да би било најбоље да се свима који су учествовали спасавању моста ода једнака почаст. Логично би било да се прилаз са београдске стране назове по Зарићу, а овај са земунске по Николи Милованчеву и Кости Крстићу. Зато смо се одлучили да допунимо иницијативу пре него што је предамо Комисији за именовање улица и тргова Београда – објашњава Никола Радосављевић, један од организатора акције.

М. Р. Б.

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/ ... je.sr.html
 
20 oktobar je bio i ostao za moju generaciju veliki preznik - Beograd je tad oslobođen od fašista. Promena dana Beograda je neuspela. 20 oktobar je baklja koja sija i koja se nikad neće ugasiti. Što se tiče tramvajskog mosta njega treba sačuvari. Istina, on je star svega sedamdeset i nešto godina ali je najstariji beogradski most posle železničkog. Drugi, srećniji gradovi Evrope imaju mostove koji su stari nekoliko stotina godina. Beograd nije bio te sreće ali i ono malo što imamo treba obavezno sačuvati. Ukoliko stubovi mogu to da izdrže most treba proširiti tako da saobraćaj ne smeta tramvajima. Neko će reči - m ost je podigao okupator. Pa šta - on je sada naš, beogrdski mosti deo je istprije Beograda. Ovoliko za one koji nameravaju da ga sruše.
 
Mala manifestacija kod mosta polozeno cvijece na 69 godina od hrabrog cina i oslobodjenja Beograda
dsc04199.jpg

dsc04198.jpg

dsc04197.jpg

dsc04196.jpg

dsc04194.jpg

dsc04193.jpg

dsc04192.jpg

dsc04191.jpg

dsc04190.jpg

dsc04189.jpg

dsc04188.jpg

dsc04195.jpg
 
Popodne sam prošao i video vaše cveće.

Indikativno je da tablu još uvek niko nije dirao. Rekao bih da veliki broj ljudi odobrava ideju.

Danas sam video čoveka koji je zastao da pročita tekst, onda neko vreme gledao u most, pa u drugu obalu, i sa lica mu se moglo pročitati da je tek sada shvatio o kakvom velikom podvigu se radi.
 
Venci kod table posvećene učitelju koji je spasao Savski most

M.Kosanović | 20. 10. 2013. - 20:08h | Komentara: 0
Udruženje građana "Imamo plan" i predstavnici opštine Savski venac položili su danas venac kod table posvećene Miladinu Zariću u blizini Savskog mosta i na taj način su obeležili 69 godina od oslobođenja Beograda u Drugom svetskom ratu

Tridesetak aktivista okupilo se u 13 sati kod Savskog mosta kako bi položili venac kod velike zelene table posvećene Miladinu Zariću - beogradskom učitelju koji je u jeku borbi za oslobođenje Beograda, u zoru, 20. oktobra 1944. godine, razminirao ovaj most i tako ga spasio od rušenja.

Aktivisti su danas prikupljali i potpise za inicijativu da Savski most bude preimenovan upravo u Most Miladina Zarića.

Peticiju će sledeće nedelje priložiti Komisiji za spomenike i nazive ulica i trgova Skupštine grada.

- Opština Savski venac nas podržava u ovoj inicijativi, a ovih dana ćemo razgovarati i sa predstavnicima opštine Novi Beograd jer deo mosta pripada toj opštini, ali smo sigurni da će nas i oni podržati - kaže Nikola Radovanović iz uduženja "Inicijativa za promenu imena mosta".
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/414029 ... avski-most
 
Greska u koracima poravicemo to neka ostane slike
so8w.jpg

sa fpz zeljeznicar
 
Ne znam od kada su tačno krenuli, ali u poslednjih mesec dana koliko sam uspeo da primetim patrola saobraćajne policije dežura na raskrnici kod ekonomskog fakulteta i samo lupa kazne vozačima kamiona koji se upute da pređu preko Starog savskog mosta.
 
Dozvoljen je prelaz kamionima preko mosta miladina zarića u određenim smerovima.

Ako kamion ima odredište negde u banatu ili luka beograd, onda može preko mosta miladina zarića. a ako želi na jug ka nišu ili ka čačku onda mora da ide na obilaznicu.
 
Beograd: Kamioni i dalje jure po šinama
N. Vukić | 17. novembar 2013. 22:25 | Komentara: 0
Teška vozila još prolaze Starim savskim mostom iako nije projektovan za tu namenu. Teretnjaci preusmereni na tramvajski most kad je počela obnova Gazele
bgd-STARI-TRAMVAJSKIMOST_620x0.jpg

TEK što je kompletno obnovljen, na Stari savski most je pre četiri godine preusmeren teretni saobraćaj zbog rekonstrukcije Gazele. Iako je renoviranje najprometnijeg beogradskog mosta na Savi završeno lane, zabrana kretanja kamionima nosivosti veće od 3,5 tone ovom trasom ostala je na snazi, a mnogi šoferi "teškaša" nastavili su da koriste pomenutu alternativu. Zbog toga je kolovoz na mostu kojim saobraćaju tramvaji, i povezuju stari deo grada sa novobeogradskom obalom, i danas prepun oštećenja i kratera!



- Direkcija za puteve je u aprilu ove godine sanirala oštećenja, odnosno udarne rupe na kolovozu, kako bi ovaj most bio bezbedan za kretanje motornih vozila - kažu u Sekretarijatu za saobraćaj i dodaju da su oštećenja na Starom savskom mostu nastala zbog kretanja teretnih vozila za vreme rekonstrukcije mosta Gazela. - Planira se da do početka zimske sezone sva novonastala oštećenja budu sanirana.

U resornom sekretarijatu ističu da je u toku radova na rehabilitaciji mosta Gazela i auto-puta E75 kroz Beograd, zbog nemogućnosti korišćenja istih, a u cilju funkcionisanja grada, Gradska uprava dozvolila kretanje teretnim vozilima, kojima se snabdeva grad, preko Starog savskog mosta i mosta u produžetku Brankove ulice. Ova dva mosta nisu projektovana ni planirana za tu namenu, a pretrpela su znatna oštećenja za čiju popravku će grad morati da izdvoji posebna sredstva.

Da ne bi i dalje bili izloženi konstantnim opterećenjima teretnih vozila, a imajući u vidu da su završeni radovi na rehabilitaciji mosta Gazela sa pristupnim saobraćajnicama, kao i probno opterećenje mosta, Rešenjem o saobraćaju teretnih i zaprežnih vozila kroz Beograd, krajem prošle godine Sekretarijat za saobraćaj je zabranio prelazak teretnih vozila preko 3,5 tone dozvoljene mase preko mosta u produžetku Brankove ulice i preko Starnog savskog mosta.

Takođe, uputili su i zahtev JP "Putevi Srbije" da se dozvoli kretanje dostavnim teretnim vozilima preko mosta Gazela i ukloni privremena saobraćajna signalizacija kojom je za vreme trajanja radova to bilo zabranjeno.


OBNOVA KOŠTALA 600 MILIONA DINARA

ZA rekonstrukciju tramvajske pruge i kontaktne mreže, kao i sanaciju mosta i kolovoza izdvojeno je 579.600.000 dinara. Radovi su trajali od 15. oktobra 2007. do 31. marta 2008. godine. Sanirana je čelična konstrukcija mosta i stubovi, proširen je saobraćajni profil koji će u budućnosti omogućiti prolazak tramvaja većeg gabarita (dužina mosta je 401,20 metara), a sanirane su navozne konstrukcije sa obe strane mosta.

Dužina navoznih konstrukcija na istočnoj strani mosta je 292,30, dok je na zapadnoj strani 187,90 metara. Rekonstruisan je tramvajski kolosek i kontaktna mreža na pristupnim saobraćajnicama, navoznim konstrukcijama i mostu.


A OVO NABULOZA PUTEVA SRBIJE

NEMA VRAĆANjA
TERETNjACI u tranzitu ne idu Gazelom već su mnogo pre preusmereni na obilaznicu, a Stari savki most uglavnom koriste dostavna teretna vozila, koja učestvuju oko pet odsto u ukupnom saobraćaju. U "Putevima Srbije" smatraju da bi bilo besmisleno vratiti teretni saobraćaj na rekonstruisanu i sređenu Gazelu i dodaju da zabrana nije na štetu domaćih dobavljača, jer dostavljači namirnica ne koriste teretnjake, već manja vozila

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -po-sinama
 
ova izjava iz puteva srbije je samo delimično tačna.

ako neko iz pravca šida putuje ka banatu on mora da prođe preko starog tramvajskog mosta.

druga solucija mu je da se isključi kod isključenja ruma pa da putuje ka novom sadu i zrenjaninu.
 
Pa dobro, da li kamioni mogu ili ne mogu preko ovog mosta?

Gotovo svaki put kada točim na Dejtonki (a uglavnom tamo točim) na povratku kroz Vladimira Popovića naiđem na policijsku patrolu koja zaustavlja kamione koji su prešli most...
 
Vrh