Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 200 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    562
Takođe, često se spominje argument kako je taj most nešto, kao, ružan, nije reprezentativan. Pričamo o Beogradu.

Ovako otkako je ofarban u zeleno i sa osvetljenjem koje može da se poboljša sa današnjim LED tehnologijama mogao bi da bude super-retro pešačko-biciklistički most. Šteta, jer bi taj novi most od 80 miliona više došao do izražaja da je dalje od Brankovog mosta negde u ravni sa Kulom i BnV.

Sada je to gotovo, ali moglo je biti OK rešenje i da je stari most ostao. Nekako mislim da nismo toliko bogati da rušimo most...
 
Slusao sam Sapica 20x bar, posto je postao zvezda pa malo-malo i drzi neke govorancije, ali BAS NIJEDNOM ga niko nije pitao za propustenu sansu da se napravi most uzvodno kod kule.
Da li je moguce da je novinarstvo spalo na to da niko ne moze da mucne glavom i pita iole konstruktivnija pitanja?
 
А колико је милијарди изгубљено за 50 година колико немамо метро, нове мостове и мостове већег капацитета?

Колико су времена изгубили људи у трамвајима на трамвајском мосту чекајући по пола сата или сат због гужве коју су направили аутомобили?
Везано за метро, то је страшно, страшно осетљив пројекат који се исплати само ако се баш много коцкица сложи тако да: 1) Постоје довољно јаки извори финансирања 2) Постоји јака грађевинска оператива која може да испуни бар 50% посла 3) линија идеално трасирана тамо где је најпотребнија (кључне локације) 4) у оквиру оперативног плана се постиже минимум 10 километара метроа за максимум 8 година, 5) Остатак транспортног система је доведен минимум на такво стање да су скоро сви главни загушени коридори покривени жутим тракама, трамвајским баштицама, или неком двоколосечном железничком пругом 6) сваки милиметар главног железничког правца икада изграђеног се користи за неку врсту фреквентне градске железнице 7) Економско-привредно окружење је стабилно 8) Политичка ситуација иде на руку тог улагања. Од овога је у најбољем случају испуњено 4 услова, а што може да буду бачене милијарде у пројекту све или ништа.

Рецимо, чак и Загреб са много скромнијом инфраструктором него што смо имали до напредне пошасти има 70.000 приградских путника железницом. Има само 2 двоколосечне, 2 једноколосечне пруге на прилазу центру, интервалом на двоколосечним 15/30 минута, на једноколосечним 60/120 минута, и углавном дуплим гарнитурама (еквивалент 6 вагона). Београд је више од тога имао само 1997. (80.000) врло кратко у условима потпуно распалог ГСП и интегралног тарифног система. Да не говоримо о неком европском просеку за градове од 1,500,000 становника реда величине 150.000-450.000 путника железницом. Е ту се директно губе милијарде!

Везано за друмски саобраћај, колико има места где са скромним пројектима може много. Ево, код Поште Дарвинова (Кумодрашка), неколико деценија је требало да помере стајалиште ка Кумодражу и Медаковићу иза раскрснице на шири део улице, а до дана данашњег, ту где има места, само је једна трака у истом смеру испред семафора. У супротном смеру, толико деценија стајалиште нема нишу ("џеп") за аутобусе. Па Аутокомонда где би надвожњак преко кружног тока на правцу Булевара ослобођења легао као бу**** шамар....

Са напредњацима је неписмено управљање градом само достигло врхунац.

Везано за трамваје на мосту, ја сам сам до сам живео у Србији вршио мерења по којима у смеру ка Железничкој станици се додавало тек 5 додатних минута у шпицу, а смер ка Новом Београду је увек био проходан. Напредњаци су то зезнули прво што су укинули на Савском тргу 4 траке на силаску са моста (2 за Савску, 2 за Немањину), а затим са оним кружним током загушење се пренело на стари мост. Чак ни за трамвајски саобраћај то место није било приоритетно. Пустим додавањем трака за мост на том месту, без мењања на боље комплетне друмске мреже, ефекат је слаб или никакав. Мени се чини да секта намерно не жели да Вудруа Вилсона постане главна градска улица, а постала би уколико се по мом предлогу направи Мост Милутина Миланковића. То значи да би то постао класичан главни булевар, директно повезан на неки главни правац, самим тим и користан, повремено загушен, и наком би се ради оптимизације у неком тренутку десна трака претворила у жуту траку.
 
Logično je da je to mesto loše, jer se nalazi odmah pored drugog mosta. Most na tom mestu su postavili nemci kao zamenu za srušeni Most Kralja Aleksandra. Zato je postavljen tik uz most Kralja Aleksandra. Samim tim ta lokacija je deplasirana kada je ponovo izgrađen Most Kralja Aleksandra. Taj "nemački most" je imao funkciju da bude zamena Mostu Kralja Aleksandra. OK, obnovili smo most Kralja Aleksandra i ostavili "nemački most", jer je tako bilo zgodno. Danas bi bilo najbolje da smo dobili još jedan most, pored tog "nemačkog mosta".
Мост је постављен на том и тачно том месту везано за коришћење Четврте армије, окупиране/заплењене од Краљевине Југославије. Мост краља Александра је ту био чисто градски. А база онога што је Четврта армија у држави која то јесте је ту била комплетна, са ложионицом, постројењима за одржавање вагона, јако разгранатом мрежом колосека... За разлику од осталих армија, које када нема рата ладе м*да и троше буџет, Четврта армија има много шири стратешки значај: урбанитички, просторно-развојни, образовни, здравствени, енергетско-стратешки, демографски, економско/привредни, идентитетски. Далеко од тога да је мост био бескористан у послератном периоду, поготову од када је преко њега повучен трамвај, најкапацитивнији од чисто градских система транспорта до дана данашњег. Како сам претходно поменуо, трамвај је до напредних играња саобраћајем имао много других места где се са мање улагања постиже већи ефекат. Тамо где је мост усмерен, у иоле разумнијим временима вртело се преко 100.000 путника, што дошлих аутобусом, што Четвртом армијом, који су настављали путовање пешке и јавним превозом највише.
Gradonačelnik mora da poradi na PR-u, ako već ne može da izmesti most. Osim da se "nemački most" ruši, Grad Beograd se nije preterano potrudio da objasni šta i gde se gradi kao zamena i šta će to doneti. To je veliki problem, jer onda daje vetar u leđa raznim kretenima da prave žurke po mostovima i jure nekakve "kritične mase" i ostale gluposti.
Објаснио је не речима, већ је направио демострацију да људи осете:
1) Направио кружни ток код Ушћа да се људи привикну на застоје. Смер ка НБГ до тада увек био проходан,
2) Јавно је објавио, правио рендере, сто пута понављао да ће се након 3 године у застоју, на оба краја моста бити кружни токови подједнаке ефикасности као овај код Ушћа.

Али није рекао:
3) Ваше време са мостом мање кошта 250.000.000 евра.
4) Проточност моста је била не тако лоша док СНС није почео да прави експерименте. За оне који су га користили колима, највећи проблем је било цик-цак путевима довући се до тог моста. Односно, без врло озбиљне реконструкције за путеве у правац и минимум са првим раскрсницама у два нивоа, широки нови мостови неће бити ефикасни.
5) Сваком запосленом смо из џепа узели по 500 евра, како би правили нешто незнатно бољих перформанси.
6) Једино место где без већих потешкоћа још може да се прави функционалан мост са петљом, а то је код или на позицији Старог железничког управо узурпирамо новим бедемом од зграда.
 
Moже лако и на слепом завршетку улице краљице Драге, а уз мало компликованије радове може и поред куле Белгрејд.
Главни проблем са БнВ причом јесте што су надлежни урбанисти и саобраћајни стручњаци дозволили да станоградња буде на првом месту, без размишљања о саобраћајној ситуацији, како уско гледано на самом амфитеатру са обе стране реке, тако и шире.
 
Jel zatvoren most. Na google mapama se više ne vidi saobraćaj.
 
Ко воли лепо нека иде у музеј.

Овом граду (вероватно ни једном другом) нису потребни лепи нити ''историјски вредни'', већ корисни објекти.
Београду је сада потребна најобичнија греда преко Саве.

Оно што сам приметио јесте да је тешка механизација често користила Савски мост. Где ће они сада? Где ће камион шута с Новог Београда за Дорћол?

Која је вредност Хотела Југославија?
Неколико новинских чланака? Пожутеле фотографије. Први бутици са страном робом у које је хрлила црвена буржоазија.

Две рак ране црнограда су БнВ и ''Клинички центар''/Тиршова2.
Прва онемогућава да се споји нови и стари Београд на логичном месту. Друга онемоућава да се ''Главна железничка станица'' споји са главним градским тргом, Славијом.
 
Ко воли лепо нека иде у музеј.

Овом граду (вероватно ни једном другом) нису потребни лепи нити ''историјски вредни'', већ корисни објекти.
Београду је сада потребна најобичнија греда преко Саве.
Ne može biti gora izjava od ove. Grad koji drži do sebe, koji pretenduje da bude nešto više od spavaonice za ljude, koji želi da priivlai ljude sa strane, turiste, posetioce, nove kvalitetne ljude mora dauzeti u obzir i uklopiti ih.
 
Мешалице су често користиле стари трамвајски мост. Вероватно ће њих сад претерати на мост преко Аде.

УКЦС и Тиршова 2 и ако промашаји, ипак нису технички препрека колико власт воли да их злоупотребљава као изговор зашто метро не иде куда је природно.
 
@sjcam Da, to jeste zaista sitan problem, gradonacelnik uliva poverenje i propustio je par sitnica da pojasni. Ono sto je nama kao gradjanima izvesno, ostajemo bez mosta na neizvestan period vremena.
 
1000045012.jpg
1000045011.jpg
1000045009.jpg
 
Koje je ovo natezanje za javnost. Dok ne stave one betonske barijere.


Cirkus je kompletan, ovaj Cuta kao oni klovnovi sto ih unajmis na sat, dva. Miketic na koksu, Cuta i nostalgicni gradjani, cirkus je kompletan. Fali samo zvalavi Vucic da izadje i da posalje svoje huligancine.

Ovde se ne zna ko je lud. Blokira se demontaza raspalog mosta, gsp ne prelazi preko. Za to vreme tek po koji automobil se okurazi da predje preko kratera.
Gospoda koja pozivaju na izgradnju paralelnog mosta znaju da nije realno u ovom momentu, tera se inat, inata radI. To nam je u dnk.
 
Vrlo brzo ćemo videti efekte zatvaranja ovog mosta na saobraćajne gužve u Beogradu. Očekujem da će sledeće nedelje prosečno vreme prolaska sa jedne obale Save na drugu da se poveća za 20-30% i to će trajati ko zna koliko godina. To je gomila izgubljenog vremena za svakog od nas koji živimo u Beogradu, kad se samo to uzme u obzir biće jasno da je doneta odluka bez ikakvog logičkog i finansijskog pokrića.
 
Ista je prica sa hotelom Jugoslavija, neka bakuta izgubila nevinost vrv tamo u nekom momentu i zao joj da se ruši hotel. Nigde veze.

хотел Југославија већ није за рушење. објекат је у добром стању, и он је могао да се реконструише. али балвани су балвани...

I onda ce ovi majstori da prave novi?

овима не бих дао ни нацртане овце да чувају, а не да граде нешто
 
Hm, ovo postaje zanimljivo. Koliko sam video, bager sa džersi barijerom je sprečen od okupljenih da blokira pristup mostu.

Sekretarijat za saobraćaj kaže da investitor mora da onemogući prilaz mostu.

Investitor izgleda da mora zove policiju da im omogući da nastavi radove!?

Ko će biit kriv ako neko kolima krene na most i probuši gumu ili (pu pu daleko bilo) propadne u reku?

Ili ako neki protestant propadne kroz most.
 
Hm, ovo postaje zanimljivo. Koliko sam video, bager sa džersi barijerom je sprečen od okupljenih da blokira pristup mostu.

Sekretarijat za saobraćaj kaže da investitor mora da onemogući prilaz mostu.

Investitor izgleda da mora zove policiju da im omogući da nastavi radove!?

Ko će biit kriv ako neko kolima krene na most i probuši gumu ili (pu pu daleko bilo) propadne u reku?

Ili ako neki protestant propadne kroz most.
Kriv je onaj koji je sklonio prepreku, nema tu nejasnoca.
 
Vrlo brzo ćemo videti efekte zatvaranja ovog mosta na saobraćajne gužve u Beogradu. Očekujem da će sledeće nedelje prosečno vreme prolaska sa jedne obale Save na drugu da se poveća za 20-30% i to će trajati ko zna koliko godina. To je gomila izgubljenog vremena za svakog od nas koji živimo u Beogradu, kad se samo to uzme u obzir biće jasno da je doneta odluka bez ikakvog logičkog i finansijskog pokrića.
Guzvi ce biti, ali vremenom ce neki ljudi koji mogu odustati od prelaska mosta u to vreme. Kad je pravljen most na adi ciganliji, guzve su bile ogromne dok su pravili petlju. Sta bi bilo danas bez tog mosta i te petlje?
 
Kako mogu da odustanu ljudi koji moraju da dođu na posao u određeno vreme? Ako imaš protok od npr. 50,000 ljudi koji moraju da pređu savske mostove između 8 i 9 sati ujutru i kad se ukine prelaz preko jednog mosta, imaš isti protok ljudi a manje mostova, samim tim prosečno vreme prelaska preko savskih mostova se povećava, jer si smanjio kapacitet. Ne možeš da se nadaš najpovoljnijem rešenju ako ne uzmeš u obzir osnovne zakone fizike.
 
Postoji most na Adi kao savršeno rešenje za prelazak reke, i to je poslednji konstruktivan predlog koji ću dati dok se ovde stvari iz temelja na promene (i njega dajem zato što su taj most sagradili omrznuti bivši).
 
Vrh