Šta je novo?

Stare i napuštene železničke stanice i pruge u Srbiji i republikama bivše SFRJ

Nisam 100% siguran, ali ovo bi trebala biti nekadašnja stanica Padinska Skela na pruzi izgrađenoj par godina posle rata kada je formiran PKB. Prilično je izolovana u odnosu na naselje:
Pogledajte prilog 215145Pogledajte prilog 215147

Te pruge koja je išla dalje između Mlekare i Frikoma, pa Glogonjski i Jabučki rit, pa se spajala na stanicu u Ovči, nema više, nažalost. Jeste, kada pogledate, povezivala samo tri radnička naselja, ali opet, mogla je da se iskoristi, da se i tim ljudima sa nekim šinobusem bar na sat vremena da neka alternativa autobuskom prevozu.
 
Te pruge koja je išla dalje između Mlekare i Frikoma, pa Glogonjski i Jabučki rit, pa se spajala na stanicu u Ovči, nema više, nažalost. Jeste, kada pogledate, povezivala samo tri radnička naselja, ali opet, mogla je da se iskoristi, da se i tim ljudima sa nekim šinobusem bar na sat vremena da neka alternativa autobuskom prevozu.
Putnički vozovi su na toj pruzi ukinuti još šezdesetih, ne znam do kada su išli teretnjaci, danas je pruga potpuno zarasla i skoro zaboravljena. Na Vikipediji piše da su pre ukidanja saobraćaja išla samo 2 voza dnevno valjda do stanice Beograd Dunav, što je za tadašnje JŽ smešan red vožnje.

Čudna lokacija je izabrana za tu stanicu u Skeli, usred šumarka oko kanala Vizelj i dosta daleko van naselja. Imlekov pogon na Zrenjaninskom Putu mu čak dođe bliže stanici od najbližih stambenih zgrada u Padinskoj Skeli. Mnogo manji Jabučki i Glogonjski Rit imaju železničke stanice na dva koraka od potencijalnih putnika. Jednom ću i njih obići i snimiti koju fotku, mada ne verujem da su manje zapuštene od Padinske Skele, moraću dobro da isplaniram kako stići zato što su za razliku od nje ta naselja vrlo slabo saobraćajno povezana.
 
Stara železnička stanica Beograd-Donji Grad na Dorćolu, duž čijih bivših koloseka je planiran da nikne Linijski Park.

Oduvek mi je bilo nejasno koji vozovi su uopšte stajali na ovoj stanici u davna vremena dok se još koristila? Svi banatski lokalci su terminirali na Dunavu, a na bivšoj glavnoj su terminirali vozovi sa juga, zapada i severozapada. Možda međunarodni Beograd-Bukurešt, ali koliko se sećam on je između Beograda Glavne i Vršca stajao još samo u Pančevu i Alibunaru?


DSCN5355.JPG
DSCN5356.JPG
DSCN5352.JPG
DSCN5353.JPG
 
Putnički vozovi su na toj pruzi ukinuti još šezdesetih, ne znam do kada su išli teretnjaci, danas je pruga potpuno zarasla i skoro zaboravljena. Na Vikipediji piše da su pre ukidanja saobraćaja išla samo 2 voza dnevno valjda do stanice Beograd Dunav, što je za tadašnje JŽ smešan red vožnje.

Čudna lokacija je izabrana za tu stanicu u Skeli, usred šumarka oko kanala Vizelj i dosta daleko van naselja. Imlekov pogon na Zrenjaninskom Putu mu čak dođe bliže stanici od najbližih stambenih zgrada u Padinskoj Skeli. Mnogo manji Jabučki i Glogonjski Rit imaju železničke stanice na dva koraka od potencijalnih putnika. Jednom ću i njih obići i snimiti koju fotku, mada ne verujem da su manje zapuštene od Padinske Skele, moraću dobro da isplaniram kako stići zato što su za razliku od nje ta naselja vrlo slabo saobraćajno povezana.
Može li se obeležiti na mapi ta stanica u Padinskoj skeli?
 
Može li se obeležiti na mapi ta stanica u Padinskoj skeli?
To je onaj deo kada se posle Imleka skrene levo sa Zrenjaninskog Puta, dva skretanja pre glavnog puta kojim se ulazi u Padinsku Skelu, i pređe se kanal, onda put vodi do stanice kroz šumu. Ne znam baš najbolje da baratam sa obeleživačem, ali trebalo bi da je ta zgrada nekada bila stanica.
 
Putnički vozovi su na toj pruzi ukinuti još šezdesetih, ne znam do kada su išli teretnjaci, danas je pruga potpuno zarasla i skoro zaboravljena. Na Vikipediji piše da su pre ukidanja saobraćaja išla samo 2 voza dnevno valjda do stanice Beograd Dunav, što je za tadašnje JŽ smešan red vožnje.

Čudna lokacija je izabrana za tu stanicu u Skeli, usred šumarka oko kanala Vizelj i dosta daleko van naselja. Imlekov pogon na Zrenjaninskom Putu mu čak dođe bliže stanici od najbližih stambenih zgrada u Padinskoj Skeli. Mnogo manji Jabučki i Glogonjski Rit imaju železničke stanice na dva koraka od potencijalnih putnika. Jednom ću i njih obići i snimiti koju fotku, mada ne verujem da su manje zapuštene od Padinske Skele, moraću dobro da isplaniram kako stići zato što su za razliku od nje ta naselja vrlo slabo saobraćajno povezana.
Tamo autobus ide u špicu na pola, a redovno na sat vremena. Pričam za Jabučki i Glogonjski Rit, Padinska Skela ima dobar autobuski prevoz. Za ta dva naselja, ako zivis tamo ili iz nekog drugog razloga imaš čestu potrebu da ideš, a nemaš auto i dalje je velika muka. Zato kažem da je trebalo bar izmedju dva polaska autobusa, da se podesi šinobus, da kruzi Padinska Skela - Pančevački most. Ali pusti snovi. Ne bi da zvuči kao demagogija i patetika, ali ne rešavaju se problemi za isto vezani u Krnjaču, na manje od 10 km od centra grada, a ne u Jabučkom Ritu na koji je i Bog zaboravio.
 
Ja sam pogrešio, ovo što sam slikao je u stvari stanica Tovilište koja se nalazi na pruzi između Glogonjskog Rita i Padinske Skele. Njena stanica je po ovoj mapi u centru naselja blizu okretnice 101.
Kada bi se pruga obnovila, elektrifikovala i BG Voz pustio do Skele, linija Zemun-Padinska Skela bi imala solidan broj putnika pod uslovom da ide makar jednom u sat.
 
Kikinda - Prvi voz stigao 1857. kada je i završena stanica. Danas nema vozova, ali stoji sređena stanica.

Inače je Orient Express prolazio ovuda za vreme Austrougarske.

renovirana-zeleznicka-stanica.jpg


DSC_0209.jpg

P1711286-1024x768.jpg
78_big.jpg
Станица и парк изгледају одлично.
Пролазио је и касније, трасом Кикинда - Суботица - Богојево као и међународни возови из Румуније за Хрватску.
Пруга од Кикинде до Милошева и од Милошева до Суботице била је међу првим пругама где је рађен капитални ремонт и подизано осовинско оптерећење између два светска рата, баш из тог разлога, јер су ти правци грађени као вициналне пруге и споредни правци а јавила се потреба да постану главни правци.
 
Napuštena stanica Košutnjak koja bi po PGR-u šinskih sistema u budućnosti navodno trebala postati stajalište BG Voza.
Zna li neko, jel ovaj objekat sagrađen kada i pruga Beograd-Niš 1884. ili je kao Rakovica dodat tek mnogo kasnije sa izgradnjom barske pruge?


P4170019.JPG
P4170020.JPG
P4170021.JPG
P4020011.JPG
P4020012.JPG
 
Vrh