Još pre 10 godina, pitao sam se kako to neko može da istopi stotine tenkova u železari nadomak grada, a da niko živ to ne uslika, ne dokumentuje i ne dokaže. Druga stvar koju sam se pitao kad bih pričao sa prijateljem koji je upoznat sa metalurgijom je - ako Nemci i dan danas drže stotine Leoparda, Maraudera i ostalih oklopnjaka iz hladnog rata jer im se ne isplati da ih seku i recikliraju (zato što cena acetilena potrebnog za rastavljanje na manje delove nadmašuje zaradu od reciklaže), kako je moguće da se Srbima isplati?
Za kraj, pre par godina sam lično prošao pored kasane u Smederevu i video desetine T-55ica. Onda sam se informisao i po stručnim krugovima, i dobio slike iz ostalih kasarni - Smederevska palanka, Gornji Milanovac... A čak sam posle lično video i kontigent ostavljen u Jakovu. Tako da ako neko želi da veruje u te priče, slobodno. Ali ja do sad ne videh nijedan jedini dokaz da je bilo koji tenk istopljen u Smederevu. A ko se iole raspitao o tehnologiji iza toga, razumeće i zašto.
Beše ta vest o prodaji Pakistanu, mada ne i potvrda. Iskreno, ne znam ni šta bi Pakiji radili sa njima kad imaju dosta boljih svojih modela. Ono što znam da se desilo je da je ZDPR pre par godina prodao par desetina nekoj afričkoj zemlji (ne mogu da se setim kojoj tačno). E to se jeste desilo.
Ipak, sve i da beše to sa Pakistanom, to znači da je Srbiji bilo ostalo oko 600-700 T-55ica u raznim stanjima. S obzirom na to da VS odavno ima problem da popuni postojeće tenkove i oklopnjake obučenim posadama, jasno je zašto su stotine ovih starijih mašina bile povučene iz upotrebe.