Šta je novo?

Srpska ekonomija (strategija, planovi, dešavanja)

Država samo pravi sranje sa ovim "spasavanjem" banaka. Kad već dobar deo banaka dobro radi, nema potrebe da se tu država meša, tržište će to sve da reguliše
 
nikola011":pqmkapwz je napisao(la):
Evo za pocetak da dam neka moja zapazanja.
Kazu da je ekonomiju Evrope zapravo unistio sistem nekontrolisanih socijalnih davanja. Mnogo toga je bilo subvencionisano, i danas je, tako da je velikom delu planete mnogo bolji zivot u Evropi, a da nista ne radi, nego bilo gde u svetu da nesto radi.

Ta socijalna kategorija se uvek koristi za izbore, a ja se pitam da li se zaista pomaze ugrozenima ili se samo izvlaci novac iz budzeta na neke besmislene stvari.

Primeri:

Nekontrolisana izgradnja vrtica u Beogradu

Situacija u Srbiji je takva da je dece iz godine u godinu sve manje. Takva situacija je i u samom Beogradu gde je u skolama sve manje djaka. Ja razumem da treba izgraditi odredjen broj, ali situacija je mogla da se resi i na drugi nacin. Postoje privatni vrtici u Beogradu koji su mnogo bolji od nekih drzavnih, a cena nije vise nego duplo veca od drzavnih koji se subvencionisu. Grad je mogao da daje subvencije za decu koju nije mogao da primi u svoje objekte dokle za tim bude imalo potrebe. Poput privatnog dela gradskog prevoza. Ja verujem da je taj deo sada mnogo isplativiji od odrzavanja katastrofalnog GSP-a. Sada imamo situaciju da postoji nekontrolisan broj vrtica gde deca imaju vanserijske uslove boravka (poput Plave ptice na Cerak Vinogradima). Jos se govori o radu do 22:00, zaposlen je nenormalan broj vaspitacica, odrzavanje sistema je jako skupo, a vrmenom kako narod bude gubio posao, a dece je sve manje bice nepopunjeni. Ja prosto ne mogu da verujem koliko je narod na to subjektivno gledao sistemom: "vrtici nikad ne mogu da skode" i mislim da je na njima Djilas dobio izbore, a oni ce vremenom pokopati budzet Beograda.

Neselektivne subvencije za prevoz

Nigde u svetu ne postoji toliko besplatnih kategorija kao u Beogradu, ne postoji ni u Srbiji. Nije trebalo svim penzionerima dati besplatan prevoz preko 65 godina, vec samo onima kojima penzija ne prelazi odredjenu granicu. To takodje treba uraditi i mladjim penzionerima. Nema razloga da neko ko ima penziju iznad beogradskog proseka plate (recimo preko 40.000, a takvih ima dosta) placa markicu 1.100 dinara, dok zaposleni placa 3.200.
Nije dobra ni odluka o besplatnom prevozu za osnovce. Nemojte na njih da gledate samo kao na decu. Oni i onako ne placaju to nego njihovi roditelji. Cena je bila jako niska, a besplatan prevoz ce imati snazan psiholoski efekat na naviku da je nesto besplatno i da to ne mora da se placa bilo kada. Tako ce taj osnovac kad bude srednjoskolac opet reci: a kad su mogli do sad da subvencionisu, sto ne bi i dalje, jos sam nejak i maloletan, posle toga je sirotan od studenta, i prodje veliki deo zivota, a on uopste nema naviku da je prevoz nesto sto se placa.


Ova dva primera sam dao jer mislim da ce svi biti sokirani kad bude kreiran budzet Beograda za sledecu godinu i kada se sazna koliki deo budzeta ce ici samo na ove dve stvari. Tu smo da dajemo jos primera, kad se setimo.


Види, мора да се приходује, да би се градило. Али где нађе обданишта. У Борчи људима шаљу децу на Карабурму, а једно је прошле године отворено, не баш мало. Ја би центар у блато претворио ако би то значило бољитак за децу. Нестајемо, ко ће радити да ти пуни фонд за пензију кад остариш? Кинези, арапи??? Шта ако укинемо социјална давања? Шта ће нас прехранити сутра, кесе за псећи измет или расвета у центру... За превоз се слажем, сем у делу за школарце!!!
 
To sam vec objasnjavao na temi o Djilasu. Preterao je sa izgradnjom i doveo sistem u neodrzivo stanje. Sad grad nema da finansira sve te objekte iako daje koliko i za prevoz, a vrtici poslupljuju tako da sada i deca pocinju da se ispisuju.
Kao sto sam rekao, niko ne moze biti protiv vrtica i dece, ali on je od toga napravio biznis i veliki problem za Beograd narednih godina.
Nije to jedina stvar koja se moze uciniti za decu. Zbog tako velikih izdavanja za vrtice smanjio se novac za primarnu zdravstvenu zastitu pa sada te zene,buduce majke vise nemaju preglede kao ranije, sto je po meni jos gore.
Da bi napravio jedno, moras da uzmes od drugog. On je samo neumereno, zbog marketinga isao na ono sto se vidi i sto lako moze da reklamira.

viewtopic.php?p=218368#p218368
 
Problem sa vrtićima je slika i prilima pogre§ne politike. Stare opštine i naselja tipa stari grad i vračar nemaju dovoljno dece da popune grupe za vrtiće i osnovne škole. Dobar primer je oš kralj petar I kome i preti zatvaranje. Sa druge strane mlada divlja naselja ala borča, kaluđerica i slično imaju suprotne probleme.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Pa pravi potez bi bio da je Djilas zatvorio ili prodao neke objekte po centru. Mnogi decu vode sa sobom u te vrtice jer im je blizu posla, a ima uvek mesta. Umesto tih objekata bi izgradio nove tamo gde je potrebno i premestio radnike. Prakticno reorganizacija bez prevelikog sirenja mreze jer u sustini kod nas nema nataliteta, pa ne moze neko da kaze da je zbirno potreban toliki broj obdanista.

To je ta politika koja se nastavlja i danas, drzavne i gradske uprave se i dalje ne smanjuju iako smo rekorderi u Evropi po broju zaposlenih u tim ustanovama.
Nego neko samo kaze kako je npr. Stepi potreban vrtic. Jeste potreban, ali treba razmotriti i to da su ti ljudi vec negde ziveli i da se automatski na nekim mestima kapaciteti smanjuju, objekti prespoje i reorganizuju. A ne samo dodaj, dodaj, dodaj.
 
Економија - Наслови
Избећи грчки сценарио

– Србија мора да покрене реални сектор, смањи задуживања намењена потрошњи и да стварно реструктурира јавна предузећа да не бисмо дошли до грчке кризе пуног капацитета – изјавио је јуче сарадник Института за тржишна истраживања (ИЗИТ) Саша Ђоговић.

http://www.dnevnik.rs/ekonomija/izbeci-grcki-scenario
 
Има сигурно занимљивијих извора које треба да пресуше да би негде кренуло. Ово обданиште у Борчи је стварно било потребно, и још их треба. Пре бих редуковао превоз, запустио пола града...
А у дивљим насељима ништа није ни грађено, у праву си да је наталитет у њима већи, то се од ока види.
 
naravno zato što mladi ljudi su morali da se snalaze kako su znali i umeli i išli su u predgrađa. stari ljudi i penzioneri koji su nekako došli do stana u centru nisu ludi da se sele na periferiju. a kad su hteli da uvedu porez na nekretnine mnogi su se bunili da ne treba stare ljude da isterujemo iz centra....


logična posledica svega toga je upravo ovo što se dešava, borča prepuna, centar prazan. samo se pitam šta će biti za 20+ godina, oće li se situacija ponovo preokrenuti kad naslednici budu krenuli da prodaju stanove po centru.
 
MilisaV":2wnkgfiy je napisao(la):
naravno zato što mladi ljudi su morali da se snalaze kako su znali i umeli i išli su u predgrađa. stari ljudi i penzioneri koji su nekako došli do stana u centru nisu ludi da se sele na periferiju. a kad su hteli da uvedu porez na nekretnine mnogi su se bunili da ne treba stare ljude da isterujemo iz centra....


logična posledica svega toga je upravo ovo što se dešava, borča prepuna, centar prazan. samo se pitam šta će biti za 20+ godina, oće li se situacija ponovo preokrenuti kad naslednici budu krenuli da prodaju stanove po centru.

Нажалост, неће нико па ни ти стари да живе вечно тако да је само питање године кад ће цене у центру да крену да падају. Центар се увелико празни а онда су ове цене неодрживе. Знам да ће многи помислити "па то чекамо већ годинама" али је то мало као цена било чега (нафте, стамбеног простора, акција) знаш на коју ће страну на крају али је тајминг тешко предвидети.

Што се тиче вртића, ја сам негде чуо да је незапосленој жени готово немогуће да отвори дневни боравак у кући или на било којој локацији и пружа услуге чувања деце комшиницама из краја.

ПС Мекбејн, слажем се потпуно за банке :kk:
 
Zato što stanovi nisu predviđeni za vrtiće. Vrtići s3 registruju kao ustanove u priv sudu i moraju se ispunjavati svi uslovi. Ovo se izbegne tako što recimo registruješ agencija za kraći boravak, ili agenciju za usluge a baviš se vrtićem.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
NEMAČKI AMBASADOR OTKRIO: Srbija dobila 1,6 milijardi evra od Nemačke!
Veliki deo te pomoći krediti, te da cela pomoć nije bespovratna i da će Vlada Srbije većinu tog novca morati da vrati


Nemački ambasador u Srbiji Hajnc Vilhelm izjavio je danas da je Srbija jedna od zemalja koje najviše primaju nemačku razvojnu pomoć i istakao da je od 2.000. godine u okviru razvojne pomoći Srbija od Nemačke dobila više od 1,6 milijardi evra.

On je na konferenciji povodom 15 godina nemačko-srpske razvojne saradnje na brodu MS Delta star, koji je plovio od Smedereva do Beograda, rekao da su veliki deo te pomoći krediti, te da cela pomoć nije bespovratna i da će Vlada Srbije većinu tog novca morati da vrati.

http://www.kurir.rs/vesti/politika/nema ... ak-1827411

али зато..

Majkl Hadson za „Novosti“: Iz Srbije izneta 51 milijarda dolara
Aleksandar Palić | 12. oktobar 2013. 21:28 | Komentara: 75

Majkl Hadson, urednik iz Vašingtona, o „ofšor skandalima“ u našoj zemlji posle 2000. godine. Srbija u samom svetskom vrhu po ilegalnim tokovima kapitala. U stotinama privatizacija strani kupac učestvovao samo formalno. Imovina preduzeća preuzimana, a radnici terani na ulicu

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... rda-dolara

butcher.gif
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658803#p658803:6m1a3zgt je napisao(la):
Zvezdara64 » Uto Sep 10, 2019 1:24 pm[/url]":6m1a3zgt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658743#p658743:6m1a3zgt je napisao(la):
Darko78 » Tue Sep 10, 2019 7:50 am[/url]":6m1a3zgt]Ljude koji kritikuju izgradnju autoputa i koji pricaju da nista dobro nece doneti tom kraju ja ne znam kako da ih nazovem.Najgore od svega je sto mrznju prema trenutnoj vlasti poistovjecuju sa ovim projektom .

Mislim da ljudi kritikuju način ulaganja novca u Srbiji. Auto-put nije u Leskovcu, Nišu, Svilajncu, Ćupriji, Vrbasu doneo veći standard i bolji život nego što imaju Užičani. Naprotiv, Užičani imaju dosta bolje plate u proseku od gradjana tih mesta.

Iako se ne slažem u nekim stvarima, mislim da ljudi koji kritikuju imaju dobru poentu. Razmisliti na državnom nivou, šta se gradjanima tih mesta više isplati. Auto-put ili taj novac uložiti u zdravstvo(plate i specijalizacije), dobro obrazovanje i dobru lokalnu infrastrukturu. Po meni to privlači prave investitore i omogućava bolji standard stanovništva. Auto-putevi su nadogradnja.

Auto-put od Obrenovca do Čačka je, po meni, odavno opravdan. Za deo Požega - Boljare nisam siguran. Nisam čitao studiju prethodne opravdanosti ali sam od par kolega čuo da je napisana površno i loše.

Da se nadovezem. Propeleru i dobri Samarićaninu, svaka čast na široj slici i logici. Zvezdara 64 ne gubi vreme sa neznalicom i botom, zarazio je ceo forum. Ako hoće predavanje o inflaciji, i hiperinflaciji daću mu je besplatno. S krećem sa teme, pokušaću što kraće. Ne mogu da pojmim da ljudi ne mogu da dozvole neko kritičko razmišljanje i sagledaju širu sliku. Ljudski život nema cenu, dobro jutro Kolumbo... Ako govorimo samo o spašavanju ljudskih života, pa ima milion drugih načina da se za manje para spasi daleko više ljudskih života u poredjenju sa izgradnjom autoputeva. Čak i najrazvijeniji ne mogu priuštiti da svaki p.čkovac ima autoput i železnicu a ne zemlja sa šrafciger industrijom, populacijom starijom od 45g, gde će uskoro više duplo radjati nego umirati, i realnom platom od oko 220-250eur. Kurs je debelo precenjen jer to trenutno odgovara bagri na vlasti, i drži se veštački do prve krize i odliva kapitala. Medijana plata je 39k dinara, a ne tamo neki iskrivljeni prosek od 50k dinara.

Suštinsko i strateško pitanje danas za opstanak ove države, koje je dansa jednako situaciji u kojoj smo bili u Velikom ratu i XX svetkom ratu, je gde danas usmeriti jako ograničene resurse (ljudske, tehničke, finansijske), i ujedno i gasiti tekuće požare ali i strateški ulagati. Svaka racionalna vlast, ali i pojedinac, ko realno sagleda u kom je stanju država i društvo reći će samo jedno ulagati u čoveka i samo čoveka (decu, pojedinca, porodicu, seljaka, zaposlenog....), infrastruktura je trenutno sekundarna. Čovek je najbitniji resurs, i svi ostali resursi su u svrhu čoveka. Bez čoveka, sve ostalo je zalud. Mi trenutno gubimo ubrzano taj resurs, a ovde se samo ulaže u infrastrukturu, ali ne i u čoveka. Pisah ranije, apsurde, da imaš nove kliničke centre izgradjene ili se grade a nema ko da radi u njima, imaš nov gama nož od milion evra a nemaš obučenog čoveka da isti koristi, imaš izgradjenu prugu do Pančeva od 100 mil USD zvrji prazna, a s druge strane vozači raspalog ATP u štrajku, kupuješ MIGove a iskusni piloti ti odlaze da voze kamione po Skandinaviji....mogu do sutra...odstustvo ikakve strategije, neracionalno trošenje resursna, besmisao i opšta propast. Niko ne spori autoput kao autoput on je potreba, već momenat u kojem se pravi i da li je prioritet ili je nešto drugo. Izgradnja autoputa pre svega ima za cilj ubrzanje protoka robe, ljudi i kapitala, i naravno preventiva, tj, bezbednost.
Ovo što se sada radi sa izgradnjom autoputeva je čista pljačka, nikakve tu strategije i strateških odluka nema. Dobar deo autoputeva koji se planiraju praviti, jeste deo master plana koji je sačinjen pre više od 10g, ali već danas imamo drugačije okolnosti koje nas okružuju, i isti je potrebno menjati. Ovo što se radi delom je pljačka, a delom dodvoravanje i saginjanje glave svim relevantnim svetskim silama, zadovoljavanje njihovih interesa, dajemo svakome ponešto. Sloba i crvena banda su nas opljačkali kroz staru deviznu štednju i hiperinfalciju kroz koju nam je izvukao devize iz slamarica, žuti kroz donacije, privatizaciju i zaduživanje. Ove kuge na vlasti nemaju drugi način, do da nas potkradaju kroz naduvane krupne infrastrukturne objekte, a na sitno tu je narod da mu gule golu kožu kroz direktne i indirektne poreze i izvršitelje. Drugih izvora za pljačku nema. Nove kredite uzimaju da vrate stare, EPS, Telekom i javna komunalna preduzeca ne mozes privatizovati jer gde će ti raditi stranačka vojska. A šta tek reći za to što krupne infr.objekte za sada finansiramo iz kredita, mahom je angažovana strana radna snaga, strane firme i operativa...koja vrednost ostaje u ovoj zemlji sem objekta samog? Da li će ti silni autoputevi moći održavati i otplaćivati sa stanovništvom sa ovom kupovnom moći, bez ozbiljne industrije, sa ovim stepenom depopupalcije??? Završićemo gore no Hrvati.

Ja ne znam gde vi živite, u kojim se vi krugovima krećete. Al u okruženju oko mene trenutno je stampedo, živi egzodus, nova seoba Srbalja. Mlado, srednjih godina, solo, porodice, školovano, nekvalifikovano...sve i svuda beže, i tek će bežati. Sad se beži i u Kinu i u Vijetnam, da ne pričam o Slovačkama, Češkama. Prošle godine odliv 51k samo u Evropu, registrovano. Realno uključujući i na crno, i od Kine do USA ta cifra siguran sam da je oko 80-100k. Neto odliv min. 50k ljudi sa negativnim priraštajem to je min 90k manje ljudi godišnje. Daj Bože da popis 2021. pokaze 6.7-6.8 m ljudi. Ova kretanja na period već od 10g su neodrživa...ko će doći kod nas? Taj i ko dodje otići će brzo dalje. Nama se na teritoriji površine od 18k km2 (rubni deo istoka i juga) rodi nešto preko 2.5k dece, nije Kosmet izgubljen, izgubljena su minimum 2 Kosmeta unutar Srbije. Pa u jednoj Bugarskoj koja je ekonomski 5 min godina ispred nas, sa svim mogućim fondovima EU, rodilo se 26k dece za 6 meseci ove godine, od toga 30% cigani i Turci...pa to je kolaps....svima nam se loše piše.
Ja volim svaki pedalj ove zemlje, ali treba podvući crtu šta može da opstane šta ne, šta je trajno devastirano područje a šta još može da se spasi. Niko ne govori o preferiranju jedne teritorije na uštrb druge. Ja živim na 20km od Bg, i to što pišem dešava se na 20km od Beograda, a šta se dešava po unutrašnjosti, koja je to vrsta potopa mogu samo nagadjati. To se dogadja i u samom Bgu, ali nije vidljivo zbog konstantnog priliva stanovništva (domaćeg i stranog). Ovako ako se nastavi, ono što će ostati od Srbije za manje od 20g jeste najviše 100km u poluprečniku oko Beograda, ostalo će biti pustinja sa nekim manjim oazama.

Mi vreme za promašene investicije nemamo. Autoputeve treba praviti samo tamo gde već postoji koncentracija stanovništva, medjunarodni tranzit, industrija i naravno ako i gde postoji strateški interes (npr: povezivanje sa CG i RS ). Sve ostalo motoput, više nego dovoljno. I pre svega treba u železnicu investirati, jer to je transport 21 veka (i putnički i teretni), pre nego li u putnu infrastrukturu.
 
Mnogo mračite, stvari mogu da se promene 180 stepeni u narednih 15 20 godina
 
Ovo "srpska ekonomija" ne ide uz reci "strategija" & "planiranje"...
 
Prestani da lazes ljude, ne pise to u naslovu. Na svetu najveci rast, ne u Evropi.
 
ma pominju i neki mlecni put (samo ne pise kada ce da ga zavrse. AV ce garant da postavi kamen temeljac...)
 
Kakvo mazanje očiju javnosti. Iz tabela se jasno vidi da smo u periodu 2015-2017. imali jedan od najmanjih porasta BDP-a od zemalja sa liste. Po tabeli 2018. je rast bio 4..3% i jedino je Crna Gora imala veći rast, dok smo 2019. sa isim rastom od 4.3% bili na prvom mestu.

I da ovo zvanično nije lista svih evropskih zemalja nego onih koji su u procesu priključenja EU. Da li neka zemlja EU ima veći rast u Q1 2020 ne znam.

Nikad mi neće biti ta opsesija kod nas da imamo najveći rast, najbrži napredak, naj ovo naj ono. Ljudi spustite se na zemlju već jednom i pogledajte okruženje i ostatak Evrope, malo proputujte pa onda donosite zaključke.

Generalno na sve uslove koje imamo od pozicije, klime, prirodnih bogatstava toliko smo efikasni da imamo jednu od najsiromašnijih zemalja Evrope iz koje dosta ljudi beži svake godine.
 
Evo odlicnog poredjenja GDP-a u regionu.
https://www.youtube.com/watch?v=T2NdUMJkJ84

Ajmo Srbija! Mnogo bi bilo lepo da do 2025. godine prestignemo i Hrvatsku.

Rumuni su razvalili. Definitivno.

Voleo bi da se priblizimo Grcima sto vise.

Po svakoj normalnoj i zdravoj logici moramo da prestignemo Bugare.
 
Vrh