mekbejn
Advanced
Država samo pravi sranje sa ovim "spasavanjem" banaka. Kad već dobar deo banaka dobro radi, nema potrebe da se tu država meša, tržište će to sve da reguliše
nikola011":pqmkapwz je napisao(la):Evo za pocetak da dam neka moja zapazanja.
Kazu da je ekonomiju Evrope zapravo unistio sistem nekontrolisanih socijalnih davanja. Mnogo toga je bilo subvencionisano, i danas je, tako da je velikom delu planete mnogo bolji zivot u Evropi, a da nista ne radi, nego bilo gde u svetu da nesto radi.
Ta socijalna kategorija se uvek koristi za izbore, a ja se pitam da li se zaista pomaze ugrozenima ili se samo izvlaci novac iz budzeta na neke besmislene stvari.
Primeri:
Nekontrolisana izgradnja vrtica u Beogradu
Situacija u Srbiji je takva da je dece iz godine u godinu sve manje. Takva situacija je i u samom Beogradu gde je u skolama sve manje djaka. Ja razumem da treba izgraditi odredjen broj, ali situacija je mogla da se resi i na drugi nacin. Postoje privatni vrtici u Beogradu koji su mnogo bolji od nekih drzavnih, a cena nije vise nego duplo veca od drzavnih koji se subvencionisu. Grad je mogao da daje subvencije za decu koju nije mogao da primi u svoje objekte dokle za tim bude imalo potrebe. Poput privatnog dela gradskog prevoza. Ja verujem da je taj deo sada mnogo isplativiji od odrzavanja katastrofalnog GSP-a. Sada imamo situaciju da postoji nekontrolisan broj vrtica gde deca imaju vanserijske uslove boravka (poput Plave ptice na Cerak Vinogradima). Jos se govori o radu do 22:00, zaposlen je nenormalan broj vaspitacica, odrzavanje sistema je jako skupo, a vrmenom kako narod bude gubio posao, a dece je sve manje bice nepopunjeni. Ja prosto ne mogu da verujem koliko je narod na to subjektivno gledao sistemom: "vrtici nikad ne mogu da skode" i mislim da je na njima Djilas dobio izbore, a oni ce vremenom pokopati budzet Beograda.
Neselektivne subvencije za prevoz
Nigde u svetu ne postoji toliko besplatnih kategorija kao u Beogradu, ne postoji ni u Srbiji. Nije trebalo svim penzionerima dati besplatan prevoz preko 65 godina, vec samo onima kojima penzija ne prelazi odredjenu granicu. To takodje treba uraditi i mladjim penzionerima. Nema razloga da neko ko ima penziju iznad beogradskog proseka plate (recimo preko 40.000, a takvih ima dosta) placa markicu 1.100 dinara, dok zaposleni placa 3.200.
Nije dobra ni odluka o besplatnom prevozu za osnovce. Nemojte na njih da gledate samo kao na decu. Oni i onako ne placaju to nego njihovi roditelji. Cena je bila jako niska, a besplatan prevoz ce imati snazan psiholoski efekat na naviku da je nesto besplatno i da to ne mora da se placa bilo kada. Tako ce taj osnovac kad bude srednjoskolac opet reci: a kad su mogli do sad da subvencionisu, sto ne bi i dalje, jos sam nejak i maloletan, posle toga je sirotan od studenta, i prodje veliki deo zivota, a on uopste nema naviku da je prevoz nesto sto se placa.
Ova dva primera sam dao jer mislim da ce svi biti sokirani kad bude kreiran budzet Beograda za sledecu godinu i kada se sazna koliki deo budzeta ce ici samo na ove dve stvari. Tu smo da dajemo jos primera, kad se setimo.
Економија - Наслови
Избећи грчки сценарио
– Србија мора да покрене реални сектор, смањи задуживања намењена потрошњи и да стварно реструктурира јавна предузећа да не бисмо дошли до грчке кризе пуног капацитета – изјавио је јуче сарадник Института за тржишна истраживања (ИЗИТ) Саша Ђоговић.
MilisaV":2wnkgfiy je napisao(la):naravno zato što mladi ljudi su morali da se snalaze kako su znali i umeli i išli su u predgrađa. stari ljudi i penzioneri koji su nekako došli do stana u centru nisu ludi da se sele na periferiju. a kad su hteli da uvedu porez na nekretnine mnogi su se bunili da ne treba stare ljude da isterujemo iz centra....
logična posledica svega toga je upravo ovo što se dešava, borča prepuna, centar prazan. samo se pitam šta će biti za 20+ godina, oće li se situacija ponovo preokrenuti kad naslednici budu krenuli da prodaju stanove po centru.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658803#p658803:6m1a3zgt je napisao(la):Zvezdara64 » Uto Sep 10, 2019 1:24 pm[/url]":6m1a3zgt][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658743#p658743:6m1a3zgt je napisao(la):Darko78 » Tue Sep 10, 2019 7:50 am[/url]":6m1a3zgt]Ljude koji kritikuju izgradnju autoputa i koji pricaju da nista dobro nece doneti tom kraju ja ne znam kako da ih nazovem.Najgore od svega je sto mrznju prema trenutnoj vlasti poistovjecuju sa ovim projektom .
Mislim da ljudi kritikuju način ulaganja novca u Srbiji. Auto-put nije u Leskovcu, Nišu, Svilajncu, Ćupriji, Vrbasu doneo veći standard i bolji život nego što imaju Užičani. Naprotiv, Užičani imaju dosta bolje plate u proseku od gradjana tih mesta.
Iako se ne slažem u nekim stvarima, mislim da ljudi koji kritikuju imaju dobru poentu. Razmisliti na državnom nivou, šta se gradjanima tih mesta više isplati. Auto-put ili taj novac uložiti u zdravstvo(plate i specijalizacije), dobro obrazovanje i dobru lokalnu infrastrukturu. Po meni to privlači prave investitore i omogućava bolji standard stanovništva. Auto-putevi su nadogradnja.
Auto-put od Obrenovca do Čačka je, po meni, odavno opravdan. Za deo Požega - Boljare nisam siguran. Nisam čitao studiju prethodne opravdanosti ali sam od par kolega čuo da je napisana površno i loše.