Šta je novo?

Sremska dijagonala.

trafikant

Beginner
Učlanjen(a)
20.07.2010.
Poruke
77
Pohvaljen
3


Uploaded with ImageShack.us

Dijagonalna putna magistala koja bu spojila Auto put kod sela Beška do Pećinaca i dalje do Šapca. To bi trebalo projektovati kao budući autoput samo u fazama, pa u početku polovina autoputa. Šabac bi dobio bržu i kraću vezu za Beograd, a za Novi Sad malo duže ali brže nego preko Iriškog Venca. Zabraniti kamionima preko Venca i time zaštititi Frušku Goru i ubrzati promet, a bi put preko Venca ostao kakav je danas (+obilaznica oko Iriga)
Na trasi predložene saobraćajnice nema većih prirodnih barijera. Ja bi iskoristio onu spojku novog i starog novosadskog puta iza Indjije kao početak trase, uklapa se.

kod Šapca bi spojio sa sadašnjim mostom ali bi napravio veliko S sa Sremske strane za novi most preko save i neku buduću obilaznicu oko Šapca.
 
Bolja je ideja da dijagonala preseče autoput kod Rume... Nekako mi je "prirodnije".

OT
Gde nađe kartu u kojoj su Hrtkovci preimenovani u Srbislavce? :) To je bilo negde početkom-sredinom 90ih ako se ne varam, ali je kasnije ipak vraćeno staro ime.
 
Logičnija mi je Ruma.

Em što skraćenje puta Šapcu preko Pećinaca u isto vreme znači i produžavanje puta iz Rume ka NS toliko da nema svrhe koristiti ga, em što je i pravac NS - Ruma/Šabac/Loznica/Bijeljina/Zvornik/ostala manja mesta prilično opterećen, em verujem da je zemlja dosta jeftinija ako se zaobiđu Pećinci..

U slučaju autoputa za CG preko Obrenovca i Umke i Šabac će dobrim delom imati brži i jednostavniji pristup Beogradu s te strane (zavisi u koji deo Beograda se ide, iz mog dela grada je solidno bliže preko Obrenovca, samo što ima previše sela usput), praktično bi trebalo odraditi parče Debrc-Grabovac kao magistralu i to je to.

Realno, sve ovo što nagađamo može neko ko hoće da pravi put lako da proveri, lako se izbroji saobraćaj i sračuna koliko saobraćaja ima na kom pravcu pa se vidi. Po meni ovakva dijagonala mnogo dobija na značaju ako bi se pravio put od Kovilja za Zrenjanin koji i mogao dalje za Temišvar, ko što sam crtao neki dan..



Uploaded with ImageShack.us
 
Дефинитивно је логичније преко Руме. Питање је шта је исплативије. Ипак не може аутопут да пролази кроз сваки атар.
 
Nije loša ideja AP Beška - Ruma - Šabac u svakom slučaju mnogo jeftinija od pravljenja 6-7 kilometara dugog tunela kroz Frušku goru.
 


Uploaded with ImageShack.us

Druga varijanta trase bliža Rumi, a u Bačkoj je označena spona od oko 20Km Kovilj Žabalj i sastav sa putem Novi Sad Zrenjanin, znači efikasno vezano i prema Severnom Banatu. Sad sam se potrudio da se vide i Most na Rači i Pavlovića ćuprija kod Badovinaca kao pravci.

A ovo za Srbislavce nisam primetio, verovatno je karta pravljena u vreme tog naziva. Ali saobraćajnice su date slikovito i jasno, pa sam zato odabrao.
 
У принципу, довољно је повезати Руму и Инђију. Од Руме до Шапца постојећи пут претворити у аутопут, а Ковиљ-Жабаљ се може ићи и обилазно преко Каћке петље, ако се пут Нови Сад-Зрењанин у будућности прошири у аутопут. После се може размишљати о правцу из Румуније да ли да иде преко Вршца или Зрењанина.
 
Pa oni kao vec planiraju da krenu bas od deonice od Rume do Sapca, ali ne autoput, nego 2+2 (kao deo od Batocine do KG) + novi most kod Sapca, pa ako bude trebalo da se prosiri na autoput. I to u sklopu puta Novi Sad - Zvornik.

Evo ga i link, ima i slika:

http://www.sabac.org/index_srb.php?page=11vis&ind=1115

Mada po meni pre fali neki pristojan put u donjem Sremu (ovaj deo od autoputa do Save) jer su tu putevi katastroga, tacnije i nema ih.
Tipa da bi isao iz Obreza, Kupinova, moras da kruzis na Pecince pa za Sabac (a nema ni mosta preko Save da se ukljce barem na Obrenovacki put). Dal paralelan sa autoputem, dal dijagonala ka Pecincima, ali taj deo je bukvalno slepo crevo.
 
Ма све је то ОК, само да не буше тунел кроз Фрушку гору, јер то кошта ђаво ипо.
 
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/244445/Pajtic-hoce-da-gradi-tunel-kroz-Frusku-goru

Pajtić hoće da gradi tunel kroz Frušku goru
Tanjug | 29. 03. 2011. - 15:13h | Komentara: 85

Predsednik Vlade Vojvodine Bojan Pajtić najavio je danas da će iduće godine početi izgradnja tunela kroz Frušku goru, u okviru takozvanog master plana razvoja te najveće panonske planine u narednoj deceniji.

"Prvi veliki projekat tog master plana biće tunel kroz Frušku goru, koji je i jedan od prioriteta infrastrukturnog razvoja čitave pokrajine. Tunel je važan iz privrednog i ekološkog ugla, povezaće Bačku i Srem i osloboditi Frušku goru izduvnih gasova motornih vozila i drugih zagadjenja", kazao je Pajtić na konferenciji za novinare.


Prema njegovim rečima tunel bi trebalo da košta 38 miliona evra, dok bi čitava realizacija master plana u narednih 10 godina stajala 868 miliona evra, što će se finansirati iz državne i kase javnih preduzeća, kao i iz evropskih fondova i privatnih kompanija.
Opet tunel...
 
Po procenama tunel Straževica dužine 733 metara, izgradnja nadvožnjaka preko kružnog puta dužine 295 metara i regulacija Rakovačkog potoka košta 37 miliona evra. Planirani Topčiderski tunel dužine nešto preko 2km procene su na oko 60 miliona evra. I sad dolazimo na minimum 5 km tunela i Pajtic kaže 38 miliona evra a kad toliko lupa verovatno će uskoro izbori.
 
shumar":1h4146h7 je napisao(la):
Pajtic kaže 38 miliona evra a kad toliko lupa verovatno će uskoro izbori.
то је цифра која се спомиње за почетак градње и израду пројеката, укупна цена пројекта је 880 милиона евра. Возио сам преко Ирига и заиста је невероватан колапс. Страшно је видети на онаквој узбрдици шлепер који се креће крени стани и нимало није пријатно бити иза њега. Да ли има неко ко боље познаје тај крај, има ли шансе да се измести некако теретни саобраћај или бар да се временски ограничи?
 
Pre ili kasnije tunel bi se morao napraviti. Sve ove varijante sa dijagonalom su OK, i treba ih napraviti - jednog dana, ali problem sa njima je što su nepraktične za Novi Sad i okolinu, a upravo Novi Sad i okolina generišu veliki deo saobraćaja preko Fruške Gore. Zašto bi takva dijagonala bila praktično neupotrebljiva za Novi Sad? Pa zato što bi ona u suštini funkcionisala kao vrlo daleka obilaznica, a ne kao put ka Novom Sadu. Auto put - kako sad ide oko Novog Sada je iz dosta delova grada poprilično teško dostupan, tj. treba mnogo vremena da bi se "dokopali" auto puta. Za stanovnike sa desne obale Dunava (Beočin, Sr. Kamenica, Petrovaradin, pa čak i za neka gradska naselja koja su uz sam Dunav na levoj obali) auto put u smeru prema Beogradu je malo upotrebljiv, jer treba više vremena da se kroz Novi Sad probije do pristupnih petlji nego da se krene direktno preko Fruške Gore ka Beogradu. Za smer ka Subotici je odličan jer na tu stranu i tako i tako morate proći do severnog izlaza iz grada. Problem je u tome što za razliku od Beograda gde ceo grad ima relativno brz pristup auto putu koji skoro da polovi grad, u Novom Sadu auto put obilazi grad u širokom luku sa severne strane. Koliko je to duži put vidi se i po tome što kada konačno dođete do auto puta (iz nekih delova grada i po 8-10 km), kilometraža do Beograda je 88km, a ako krenete preko Petrovaradina od izlaza iz Petrovaradina je udaljenost 68 km. Drugačije bi bilo kad bi se napravio krak auto puta (kao što je nekad davno i planirano) koji bi funkcionisao kao južna gradska obilaznica, polazeći od Sremske Kamenice i prolazeći podno obronaka Fruške Gore oko Petrovaradina i Sremskih Karlovaca ka Beški, ali čini mi se da je to još skuplje i neostvarljivije nego tunel kroz Frušku Goru koji bi ipak bio na prirodno najkraćoj vezi severa (Bačke) i Srema, te pravaca ka Zagrebu, Bosni, Šapcu-Zvorniku, pa i zapadnim naseljima Beograda.
 
има ли шансе да се измести некако теретни саобраћај
Svojevremeno su načinjali nekakvu obilaznicu oko Iriga koja bi ustvari bila i kraća nego put kroz Irig, ali su to batalili, valjda kad su prošli izbori, šta li. A pošto se obilaznica pruža kroz dolinu, verovatno bi se deo nje mogao lepo uklopiti i sa tim tunelom koji bi bio sjajna stvar.

Inače, put od Šapca do autoputa je stvarno preopterećen, ali to nije samo put Šabac-Novi Sad, nego istovremeno i Šabac-Beograd. A ako će već da postoji drum Novi Beograd - Obrenovac, mislim da bi bilo najpametnije produžiti taj drum do Šapca sa sremske strane. Onda bi pravac ka Rumi automatski ostao duplo manje opterećen. I kad bi još upristojili postojeći drum Ruma - Mitrovica - Bogatić - Petlovača, i proglasili njega za drum Novi Sad - Loznica (a tuda je i za nijansu kraće nego preko Šapca), imali bi dodatno rasterećenje. I ne bi bilo ni potrebe za autoputem od Šapca ka severu. I novim mostom za koji verujem da će da oskrnavi jednu prelepu močvaru.
 
013M-21%20PPPPN-NACRT-ZASTITA-2-100000-Model.jpg
 
Uglavnom nisam pesimista, ali ovaj most na Dunavu, pa tunel i onda most na Savi...
 
Za fruškogorski tunel predlagane su dvije varijante 1.7km i 2.2km.
Most preko Dunava bi trebalo da poveže Petrovaradin sa autoputom (trenutno se iz Petrovaradina na AP izlazi preko Novog Sada). Ujedno, tako bi se napravila i obilaznica oko Petrovaradina. Mislim da je po planu predviđeno da ova cesta, prije dolaska u podnožje Iriškog venca i velikog tunela, prođe kroz jedan manji tunel u rejonu tzv. Bukovačkog dola, što je predio između Petrovaradina i sela Bukovac. Sve ovo ukupno (most-put-tunel FG), kad se izgradi, trebalo bi da postane južna obilaznica NS.

Ako se ikad bude gradilo, to , vejrujte, neće biti još dugi niz godina; grad je trenutno skoncentrisan na pravljenje sjevernog poluprstena AP-DTD-Rumenački drum-Avijatičarsko naselje-Detelinara-Futoški drum-Liman-Dunav-Srem, a da bi se to završilo, potrebno je zidati dva mosta (jedan preko Dunava), nadožnjak nad željezničkom stanicom i oko 4km bulevara.
 
krkan1":1fiy7jk2 je napisao(la):
grad je trenutno skoncentrisan na pravljenje sjevernog poluprstena AP-DTD-Rumenački drum-Avijatičarsko naselje-Detelinara-Futoški drum-Liman-Dunav-Srem, a da bi se to završilo, potrebno je zidati dva mosta (jedan preko Dunava), nadožnjak nad željezničkom stanicom i oko 4km bulevara.
Taj most preko Dunava bio bio kod Ribarskog ostrva i spajao bi se sa Rumskim tamo kod skretanja za Popovicu?
 
Nisam iz Novog Sad , a ni iz Vojvodine, ali mislim da je taj pravac zaista potreban.
E sad jedno ali...
Mislim da je nerealno u danasnjim uslovima da se kod Petrovaradina i N.Sada gradi taj tunel i most, iz razloga što to značajno poskupljuje citav projekat.
Logičnije rešenje bi bilo da se ovaj put veže na Mišeluk i Most Sloboda.
Time bi se značajno smanjila cena Sremske dijagonale.
Naravno, onda kad prihodi ove zemlje budu veći, naravno da treba uraditi i taj tunel ispod Petrovaradina kao i most, ali za sada mislim da je to nerealno.
 
ranko999":2kqcs1zs je napisao(la):
Taj most preko Dunava bio bio kod Ribarskog ostrva i spajao bi se sa Rumskim tamo kod skretanja za Popovicu?

Da, preko Ribarca bi išao, a gdje bi se tačno tamo spajao, ne znam. Kad će i da li će to biti, veliko je pitanje.

laki72":2kqcs1zs je napisao(la):
Mislim da je nerealno u danasnjim uslovima da se kod Petrovaradina i N.Sada gradi taj tunel i most, iz razloga što to značajno poskupljuje citav projekat.
Logičnije rešenje bi bilo da se ovaj put veže na Mišeluk i Most Sloboda.

Most Sloboda se ne koristi za teretni tranzitni saobraćaj. Trenutno, jedini način da se kamionom pređe Dunav kod Novog Sada je prelazak preko montažnog drumsko-željezničkog mosta. Petrovaradin je nemoguće izbjeći, a nakon prelaska u Novi Sad, obilaznica vas vodi preko Podbare i Salajke, ne previše daleko od centra grada. Već godinama se smatra da bi ovu obilaznicu trebalo odbaciti (izbaciti) iz grada. Na bačkoj strani (Novi Sad) to bi trebalo da je saobraćajnica iz rejona zatvora na Klisi koja bi se spojila sa Rumenačkim drumom; na sremskoj bi ona morara uključiti pravljenje novog mosta, inače je magistrala magistrala samo do Petrovaradina. Napisaći na temi o NS detaljnije o opkoljavanju Novog Sada obilaznicama.
 
''Деоница аутопута од Руме до Шапца коштаће тридесет милиона евра, а ресорни министар Милутин Мркоњић изјавио је да средства бити обезбеђена од продаје „Телекома“ и кредитом код Светске банке. Планирано је да ова деоница има пут од две саобраћајне траке у оба смера, са по две коловозне траке ширине по 3,75 метара и разделном траком два метра, док ће укупна ширина пута бити 20,40 метара, а планирана је и изградља моста преко Саве.

Радови би требало да почну ове године, изградњом деонице од Руме до Хртковаца, а цела саобраћајница би могла бити завршена за најмање две године. ''


i tako...prođe i ova godina, a početka radova ni od korova

imam osećaj da smo konstantno u vremenskoj rupi - vest iz 2007:
http://www.vesti.rs/Vesti/Od-autoputa-ostao-put.html
 
Vrh