Šta je novo?

Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

Momci, propustili ste danasnju vest koja kaze ,,Nama je Expo sve”. Sta vise reci (a ne zaplakati), kad jedan takav projekat koji nekolicini donosi boljitak, ima prioritet u odnosu na projekte koji milionima donose boljitak (metro, otpadne vode, zivotna sredina itd).
 
Па њима и јесте. Дали су му да се докаже, па ако претекне, онда ће имати посла са њим.
 
kad jedan takav projekat koji nekolicini donosi boljitak, ima prioritet u odnosu na projekte koji milionima donose boljitak
Ne znam da li je neko imao iskustva sa pribavljanjem bilo kakvih gradjeniskih dozvola u poslednje vreme ali je ceo grad na čekanju jel urbanistički zavod bavi isklučivo Expom. Natovarili su ovaj pljačkaški projekat na već preopterećen sistem koje šta bi drugo nego kolabirao.
 
Može li mi neko pojasniti razliku između SMT i UMP? Unapred hvala.
 
Spoljna magistralna tangenta (SMT) će povezivati ulicu Dr Ivana Ribara na Novom Beogradu, Zemun, Borču, Zrenjaninski put, Pančevački put, Zvezdaru, istočni i južni deo Beograda, izmeštajući tranzitni saobraćaj iz centra. Sastavni deo SMT je Pupinov most.

Unutrašnji magistralni poluprsten (UMP) će povezivati Novi Beograd sa Palilulom, zaobilazeći centar grada i rasterećujući saobraćaj u centru. Sastavni deo UMP je Most na Adi.
 
Može li mi neko pojasniti razliku između SMT i UMP? Unapred hvala.
1747111017421.jpeg
 
Može li mi neko pojasniti razliku između SMT i UMP? Unapred hvala.
Ja tako opisujem i komšijama na zborovima na Zvezdari jer kod nas treba proći deo UMP-a. UMP je prvi gradski saobraćajni prsten koji pravi polukrug oko grada i spaja Pančevački most, sa mostom preko Ade prelazeći preko Zvezdare, Voždovca, tunela kod Autokomande ispod Senjaka do petlje na prilazu mostu Adi koji je sastavni deo UMP-a koj ise proteže sve do Bežanije.

SMT je drugi prsten odaljeniji od centra koji za sada povezuje most Borča-Zemun preko trećeg Beograda sa novoplaniranim mostom Ada Huja. On ide iza Mirijeva i kod petlje Lasta ide dalje iza Medaka i Jerkovića ka Rakovici.
 
Све саобраћајнице у Бг се пружају на крају некако спирално. Нема ни једног пуног магистралног прстена, нити пуне обилазнице око целог града.
 
Da li će SMT imati nastavak ispod Košutnjaka pa ispod Ade ili će novi Bulevar patrijarha Pavla da preuzme tu ulogu? Nekako nema smisla saobraćajnica sve dok se ne kompletira ceo prsten.

Isto za definiciju prstena kod UMP mi više ima smisla da umesto Pančevca ide Bulevarom despota Stefana, pa u novi tunel ispod centra preko Novog savskog mosta pa Vladimira Popovića do mosta na Adi.
 
Несрећни булевар преузима ту улогу.
УМП има циљ обилажења ширег центра.
 
Zamislite da je u poslednjih 13 godina izgradjen most na Adi Huji, zavrseni nadzemni delovi SMT ( bez tunela!), izgradjen Bulevar patrijarha Pavla, realizovan pun potencijal BGVoza rekonstrukcijom zeleznicki cvora i nabavkom novih kompozicija za BGVoz...
 
Zamislite da je u poslednjih 13 godina izgradjen most na Adi Huji, zavrseni nadzemni delovi SMT ( bez tunela!), izgradjen Bulevar patrijarha Pavla, realizovan pun potencijal BGVoza rekonstrukcijom zeleznicki cvora i nabavkom novih kompozicija za BGVoz...
To su veliki snovi, al da su samo povezali most na Adi sa bulevarom pp i lakat krivinu u Medakoviću sa Trošarinom, veliku stvar bi uradili. Al jbga, debili...
 
Inzenjersko cudo zvano T6 nece izgraditi ni za svoje cedo Expo, kao ni jadni kruzni tok za uključenje na Milos Veliki.
Tako da od celog expa JEDINI realni boljitak jeste pruga za aerodrom...koju opet ogranicava neulaganje u BgVoz!
 
Da li će SMT imati nastavak ispod Košutnjaka pa ispod Ade ili će novi Bulevar patrijarha Pavla da preuzme tu ulogu? Nekako nema smisla saobraćajnica sve dok se ne kompletira ceo prsten.
U daljoj budućnosti planirano je da ide trasom Pere Velimirovića - Patrijarha Dimitrija - Pilota Mihajla Petrovića - Trgovačka - Tunel ispod Ade - dr Ivana Ribara. Privremeno je planirano da se veza ostvari preko Bulevara patrijarha Pavla.


Na šemi je greška na istočnom delu SMT. Ne ide Mirijevskim Bulevarom i postojećim ulicama kroz Mirijevo već ima potpuno novu denivelisanu trasu i predstavlja deo mreže državnih puteva čiji je predviđeni broj M20.

Često imam utisak da kad bi došla neka poštena vlast koja bi istinski radila na unapređenju kvaliteta infrastrukture koja se svakodnevno koristi, nikad ne bi izgubili izbore...
Najvažniji zadaci pred bilo kojom gradskom vlasti su jednostavni:
- nova veza savske i dunavske padine
- SMT
- metro
- interceptor
- UMP
- obilaznica sektor C
Tim redosledom po hitnosti. A najbolje prva četiri raditi paralelno.
 
Po meni je SMT trebao da bude na nezavisnoj deonici od Medaka prema Rakovici umesto na postojećim saobraćajnicama, baš kao što će biti slučaj u Mirijevu. Uzimajući u obzir da je istok i jugoistok grada izuzetno saobraćajno opterećen i da se urbana zona širi ka Kumodražu, dobija se baš nesrećno rešenje.

Ovako nekako, samo to bi podrazumevalo i adaptaciju postojećih i izgradnju pomoćnih saobraćajnica, ali na duže staze bi bilo više korisno.

smt.png
 
Vrh