Šta je novo?

Savski trg

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798223#p798223:wa0lm4sy je napisao(la):
Giorano Angelo » Pon Nov 30, 2020 6:49 pm[/url]":wa0lm4sy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798185#p798185:wa0lm4sy je napisao(la):
Corradi » 30 Нов 2020 02:59 pm[/url]":wa0lm4sy]Koja je poenta javiti se na konkurs sa idejom da se sprdaš ili da provociraš?

Meni je to na nivou deteta od 10 godina, a da ne pričamo da je posledica je negativna referenca. Zamisli jedan takav se javi na međunarodni konkurs i komisija izgugla autora i vidi sa kim ima posla. Naći će način da ga eliminišu pa sve i da mu je i najbolji rad.

A što se tiče ovih koje namerava da provocira, sve se bojim da ih dotiče dostavljane takvih radova, jednostavno otvore koverat, konstatuju da nisu ispunjeni uslovi i materijal bace sa stranu. Ni minut posla.

Не разумеш поенту јавног конкурса.

Јавни конкурс има више или мање јасне прописане пропозиције и услове (у конкретном примеру су биле поприлично прецизне, малтене на нивоу конкретног наручиоца). На аутору је одлука да ли ће да их поштује или не. Оба приступа су потпуно легитимна (то се у архитектонском смислу сматра ставом). Не значи да ако све услове испоштујеш да ћеш добити награду. Нити обратно. Има ту доста ствари које се крију иза кулиса.

Раније су такви радови, ако наравно жири тако одлучи, добијали награду ван конкуренције због смелих, радикалних и авангардних идеја. Изненадио би се када би погледао ненаграђене конкурсне радове (али и откупљене и награђене ван конкуренције) у протеклих седамдесет година (може да се протегне и до међуратног периода). Могу ти рећи, на основу мог истраживачког рада, да су се већ крајем педесетих година прошлог века јавили наговештаји критичког става према Интернационалном стилу (у зениту модернистичког дискурса) и зачетак постмодернистичког дискруса (не у дословном цитирању историцистичких подлога или Џенксовог поимања овог појма у теорији архитектуре, већ у једном облику враћања регионалним особеностима нашег поднебља) код нас, а да званична домаћа архитектонска историографија бележи такве појаве тек почетком седамдесетих. Другим речима, то значи да су поједини аутори били испред свог времена и гледали даље, у будућност, у односу на неке друге колеге. Имали су визију другачије архитектуре у односу на ондашњи mainstream. Била су, такође, провокативна решења која су изазивала доста већу пажњу од награђених. Све у свему, не видим штетност у таквој појави на неком јавном конкурсу, па чак и на овом. Напротив.

Југа Церовића не познајем лично (видео сам га једини пут на окупљању ББ у Бледу пре доста година), али лично сматрам да су његова виљушка и (мегаломанско) огледало (Блок 18) једна несумњива критика, како пропозиција и услова самих конкурса, тако и самих расписивача. А у ширем смислу и критика апсурда нашег савременог друштва на нушићевски начин.
Kao neko ko je pripremao dokumentaciju za veliki broj javnih oglasa/nabavki/konkursa, ne bih se složio.
Autor koji se ne slaže sa propozicijama, a želi da upozna javnost i potencijalne naručioce sa vlastitim nestandardnim rešenjem ima mnoge druge načine za to. Kada rad dođe do konkursa onda nema mesta za diskusiju, jer se onda prolazi kroz kriterijume i svi koji ne zadovolje iste se eliminišu. Postavlja se pitanje, zašto slati rad za koji unapred znaš da neće proći, jer mu formalni uslov to ne dozvoljava, pa sve i da je najgenijalniji? Ja da sam član komisije stekao bih utisak da se autor nije ni potrudio da pročita uslove konkursa.

Sa druge strane sve i da je moguće da se odabere takav rad, to nije pošteno prema drugim učenicima koji zadovoljavaju uslove. Tražio si čoveka u stojećem položaju, a izabrao si nešta što nije ni čovek. Ja sam možda mogao da uradim 100 puta bolji rad da nisam imao ograničavajući uslov.

Ako govorimo o Maldiniju, teško da bih rekao da je vizionar, jer sam njegove zamisli gledao pre 20 godina na screensaver-ima za Windows XP.
 
6013585_rts-planetajpg
 
Da li neko ima informaciju o tome kada bi mogli da završe vezu između Savske i Nemanjine i da ponovo otvore Savski za saobraćaj (uključujući šinski)?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798331#p798331:23qilsnf je napisao(la):
Corradi » 30 Нов 2020 09:58 pm[/url]":23qilsnf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798223#p798223:23qilsnf je napisao(la):
Giorano Angelo » Pon Nov 30, 2020 6:49 pm[/url]":23qilsnf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798185#p798185:23qilsnf je napisao(la):
Corradi » 30 Нов 2020 02:59 pm[/url]":23qilsnf]Koja je poenta javiti se na konkurs sa idejom da se sprdaš ili da provociraš?

Meni je to na nivou deteta od 10 godina, a da ne pričamo da je posledica je negativna referenca. Zamisli jedan takav se javi na međunarodni konkurs i komisija izgugla autora i vidi sa kim ima posla. Naći će način da ga eliminišu pa sve i da mu je i najbolji rad.

A što se tiče ovih koje namerava da provocira, sve se bojim da ih dotiče dostavljane takvih radova, jednostavno otvore koverat, konstatuju da nisu ispunjeni uslovi i materijal bace sa stranu. Ni minut posla.

Не разумеш поенту јавног конкурса.

Јавни конкурс има више или мање јасне прописане пропозиције и услове (у конкретном примеру су биле поприлично прецизне, малтене на нивоу конкретног наручиоца). На аутору је одлука да ли ће да их поштује или не. Оба приступа су потпуно легитимна (то се у архитектонском смислу сматра ставом). Не значи да ако све услове испоштујеш да ћеш добити награду. Нити обратно. Има ту доста ствари које се крију иза кулиса.

Раније су такви радови, ако наравно жири тако одлучи, добијали награду ван конкуренције због смелих, радикалних и авангардних идеја. Изненадио би се када би погледао ненаграђене конкурсне радове (али и откупљене и награђене ван конкуренције) у протеклих седамдесет година (може да се протегне и до међуратног периода). Могу ти рећи, на основу мог истраживачког рада, да су се већ крајем педесетих година прошлог века јавили наговештаји критичког става према Интернационалном стилу (у зениту модернистичког дискурса) и зачетак постмодернистичког дискруса (не у дословном цитирању историцистичких подлога или Џенксовог поимања овог појма у теорији архитектуре, већ у једном облику враћања регионалним особеностима нашег поднебља) код нас, а да званична домаћа архитектонска историографија бележи такве појаве тек почетком седамдесетих. Другим речима, то значи да су поједини аутори били испред свог времена и гледали даље, у будућност, у односу на неке друге колеге. Имали су визију другачије архитектуре у односу на ондашњи mainstream. Била су, такође, провокативна решења која су изазивала доста већу пажњу од награђених. Све у свему, не видим штетност у таквој појави на неком јавном конкурсу, па чак и на овом. Напротив.

Југа Церовића не познајем лично (видео сам га једини пут на окупљању ББ у Бледу пре доста година), али лично сматрам да су његова виљушка и (мегаломанско) огледало (Блок 18) једна несумњива критика, како пропозиција и услова самих конкурса, тако и самих расписивача. А у ширем смислу и критика апсурда нашег савременог друштва на нушићевски начин.
Kao neko ko je pripremao dokumentaciju za veliki broj javnih oglasa/nabavki/konkursa, ne bih se složio.
Autor koji se ne slaže sa propozicijama, a želi da upozna javnost i potencijalne naručioce sa vlastitim nestandardnim rešenjem ima mnoge druge načine za to. Kada rad dođe do konkursa onda nema mesta za diskusiju, jer se onda prolazi kroz kriterijume i svi koji ne zadovolje iste se eliminišu. Postavlja se pitanje, zašto slati rad za koji unapred znaš da neće proći, jer mu formalni uslov to ne dozvoljava, pa sve i da je najgenijalniji? Ja da sam član komisije stekao bih utisak da se autor nije ni potrudio da pročita uslove konkursa.

Sa druge strane sve i da je moguće da se odabere takav rad, to nije pošteno prema drugim učenicima koji zadovoljavaju uslove. Tražio si čoveka u stojećem položaju, a izabrao si nešta što nije ni čovek. Ja sam možda mogao da uradim 100 puta bolji rad da nisam imao ograničavajući uslov.

Ako govorimo o Maldiniju, teško da bih rekao da je vizionar, jer sam njegove zamisli gledao pre 20 godina na screensaver-ima za Windows XP.

Јавни конкурси из области архитектуре и урбанизма.

То нема везе са огласима, тендерима и конкурсима итд. о којима говориш.

Нисам говорио о Малдинију уопште. Прочитај поново мој пост.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798338#p798338:1k53n3tk je napisao(la):
Giorano Angelo » Uto Dec 01, 2020 12:21 am[/url]":1k53n3tk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798331#p798331:1k53n3tk je napisao(la):
Corradi » 30 Нов 2020 09:58 pm[/url]":1k53n3tk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798223#p798223:1k53n3tk je napisao(la):
Giorano Angelo » Pon Nov 30, 2020 6:49 pm[/url]":1k53n3tk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798185#p798185:1k53n3tk je napisao(la):
Corradi » 30 Нов 2020 02:59 pm[/url]":1k53n3tk]Koja je poenta javiti se na konkurs sa idejom da se sprdaš ili da provociraš?

Meni je to na nivou deteta od 10 godina, a da ne pričamo da je posledica je negativna referenca. Zamisli jedan takav se javi na međunarodni konkurs i komisija izgugla autora i vidi sa kim ima posla. Naći će način da ga eliminišu pa sve i da mu je i najbolji rad.

A što se tiče ovih koje namerava da provocira, sve se bojim da ih dotiče dostavljane takvih radova, jednostavno otvore koverat, konstatuju da nisu ispunjeni uslovi i materijal bace sa stranu. Ni minut posla.

Не разумеш поенту јавног конкурса.

Јавни конкурс има више или мање јасне прописане пропозиције и услове (у конкретном примеру су биле поприлично прецизне, малтене на нивоу конкретног наручиоца). На аутору је одлука да ли ће да их поштује или не. Оба приступа су потпуно легитимна (то се у архитектонском смислу сматра ставом). Не значи да ако све услове испоштујеш да ћеш добити награду. Нити обратно. Има ту доста ствари које се крију иза кулиса.

Раније су такви радови, ако наравно жири тако одлучи, добијали награду ван конкуренције због смелих, радикалних и авангардних идеја. Изненадио би се када би погледао ненаграђене конкурсне радове (али и откупљене и награђене ван конкуренције) у протеклих седамдесет година (може да се протегне и до међуратног периода). Могу ти рећи, на основу мог истраживачког рада, да су се већ крајем педесетих година прошлог века јавили наговештаји критичког става према Интернационалном стилу (у зениту модернистичког дискурса) и зачетак постмодернистичког дискруса (не у дословном цитирању историцистичких подлога или Џенксовог поимања овог појма у теорији архитектуре, већ у једном облику враћања регионалним особеностима нашег поднебља) код нас, а да званична домаћа архитектонска историографија бележи такве појаве тек почетком седамдесетих. Другим речима, то значи да су поједини аутори били испред свог времена и гледали даље, у будућност, у односу на неке друге колеге. Имали су визију другачије архитектуре у односу на ондашњи mainstream. Била су, такође, провокативна решења која су изазивала доста већу пажњу од награђених. Све у свему, не видим штетност у таквој појави на неком јавном конкурсу, па чак и на овом. Напротив.

Југа Церовића не познајем лично (видео сам га једини пут на окупљању ББ у Бледу пре доста година), али лично сматрам да су његова виљушка и (мегаломанско) огледало (Блок 18) једна несумњива критика, како пропозиција и услова самих конкурса, тако и самих расписивача. А у ширем смислу и критика апсурда нашег савременог друштва на нушићевски начин.
Kao neko ko je pripremao dokumentaciju za veliki broj javnih oglasa/nabavki/konkursa, ne bih se složio.
Autor koji se ne slaže sa propozicijama, a želi da upozna javnost i potencijalne naručioce sa vlastitim nestandardnim rešenjem ima mnoge druge načine za to. Kada rad dođe do konkursa onda nema mesta za diskusiju, jer se onda prolazi kroz kriterijume i svi koji ne zadovolje iste se eliminišu. Postavlja se pitanje, zašto slati rad za koji unapred znaš da neće proći, jer mu formalni uslov to ne dozvoljava, pa sve i da je najgenijalniji? Ja da sam član komisije stekao bih utisak da se autor nije ni potrudio da pročita uslove konkursa.

Sa druge strane sve i da je moguće da se odabere takav rad, to nije pošteno prema drugim učenicima koji zadovoljavaju uslove. Tražio si čoveka u stojećem položaju, a izabrao si nešta što nije ni čovek. Ja sam možda mogao da uradim 100 puta bolji rad da nisam imao ograničavajući uslov.

Ako govorimo o Maldiniju, teško da bih rekao da je vizionar, jer sam njegove zamisli gledao pre 20 godina na screensaver-ima za Windows XP.

Јавни конкурси из области архитектуре и урбанизма.

То нема везе са огласима, тендерима и конкурсима итд. о којима говориш.

Нисам говорио о Малдинију уопште. Прочитај поново мој пост.
Pročitaj čl. 5. i 44. st. 6. Pravilnika o načinu i postupku za raspisivanje i sprovođenje urbanističko - arhitektonskog konkursa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798347#p798347:2bfn0wwy je napisao(la):
Corradi » 30 Нов 2020 10:53 pm[/url]":2bfn0wwy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798338#p798338:2bfn0wwy je napisao(la):
Giorano Angelo » Uto Dec 01, 2020 12:21 am[/url]":2bfn0wwy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798331#p798331:2bfn0wwy je napisao(la):
Corradi » 30 Нов 2020 09:58 pm[/url]":2bfn0wwy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798223#p798223:2bfn0wwy je napisao(la):
Giorano Angelo » Pon Nov 30, 2020 6:49 pm[/url]":2bfn0wwy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798185#p798185:2bfn0wwy je napisao(la):
Corradi » 30 Нов 2020 02:59 pm[/url]":2bfn0wwy]Koja je poenta javiti se na konkurs sa idejom da se sprdaš ili da provociraš?

Meni je to na nivou deteta od 10 godina, a da ne pričamo da je posledica je negativna referenca. Zamisli jedan takav se javi na međunarodni konkurs i komisija izgugla autora i vidi sa kim ima posla. Naći će način da ga eliminišu pa sve i da mu je i najbolji rad.

A što se tiče ovih koje namerava da provocira, sve se bojim da ih dotiče dostavljane takvih radova, jednostavno otvore koverat, konstatuju da nisu ispunjeni uslovi i materijal bace sa stranu. Ni minut posla.

Не разумеш поенту јавног конкурса.

Јавни конкурс има више или мање јасне прописане пропозиције и услове (у конкретном примеру су биле поприлично прецизне, малтене на нивоу конкретног наручиоца). На аутору је одлука да ли ће да их поштује или не. Оба приступа су потпуно легитимна (то се у архитектонском смислу сматра ставом). Не значи да ако све услове испоштујеш да ћеш добити награду. Нити обратно. Има ту доста ствари које се крију иза кулиса.

Раније су такви радови, ако наравно жири тако одлучи, добијали награду ван конкуренције због смелих, радикалних и авангардних идеја. Изненадио би се када би погледао ненаграђене конкурсне радове (али и откупљене и награђене ван конкуренције) у протеклих седамдесет година (може да се протегне и до међуратног периода). Могу ти рећи, на основу мог истраживачког рада, да су се већ крајем педесетих година прошлог века јавили наговештаји критичког става према Интернационалном стилу (у зениту модернистичког дискурса) и зачетак постмодернистичког дискруса (не у дословном цитирању историцистичких подлога или Џенксовог поимања овог појма у теорији архитектуре, већ у једном облику враћања регионалним особеностима нашег поднебља) код нас, а да званична домаћа архитектонска историографија бележи такве појаве тек почетком седамдесетих. Другим речима, то значи да су поједини аутори били испред свог времена и гледали даље, у будућност, у односу на неке друге колеге. Имали су визију другачије архитектуре у односу на ондашњи mainstream. Била су, такође, провокативна решења која су изазивала доста већу пажњу од награђених. Све у свему, не видим штетност у таквој појави на неком јавном конкурсу, па чак и на овом. Напротив.

Југа Церовића не познајем лично (видео сам га једини пут на окупљању ББ у Бледу пре доста година), али лично сматрам да су његова виљушка и (мегаломанско) огледало (Блок 18) једна несумњива критика, како пропозиција и услова самих конкурса, тако и самих расписивача. А у ширем смислу и критика апсурда нашег савременог друштва на нушићевски начин.
Kao neko ko je pripremao dokumentaciju za veliki broj javnih oglasa/nabavki/konkursa, ne bih se složio.
Autor koji se ne slaže sa propozicijama, a želi da upozna javnost i potencijalne naručioce sa vlastitim nestandardnim rešenjem ima mnoge druge načine za to. Kada rad dođe do konkursa onda nema mesta za diskusiju, jer se onda prolazi kroz kriterijume i svi koji ne zadovolje iste se eliminišu. Postavlja se pitanje, zašto slati rad za koji unapred znaš da neće proći, jer mu formalni uslov to ne dozvoljava, pa sve i da je najgenijalniji? Ja da sam član komisije stekao bih utisak da se autor nije ni potrudio da pročita uslove konkursa.

Sa druge strane sve i da je moguće da se odabere takav rad, to nije pošteno prema drugim učenicima koji zadovoljavaju uslove. Tražio si čoveka u stojećem položaju, a izabrao si nešta što nije ni čovek. Ja sam možda mogao da uradim 100 puta bolji rad da nisam imao ograničavajući uslov.

Ako govorimo o Maldiniju, teško da bih rekao da je vizionar, jer sam njegove zamisli gledao pre 20 godina na screensaver-ima za Windows XP.

Јавни конкурси из области архитектуре и урбанизма.

То нема везе са огласима, тендерима и конкурсима итд. о којима говориш.

Нисам говорио о Малдинију уопште. Прочитај поново мој пост.
Pročitaj čl. 5. i 26. st. 6. Pravilnika o načinu i postupku za raspisivanje i sprovođenje urbanističko - arhitektonskog konkursa.

Прочитај поново мој пост.

Правила су једно, а како ће ко да приступи конкурсу је питање самих аутора, односно самих учесника конкурса. И то не можеш забранити.
 
Ja i ne govorim o tome ko može i kako će da pristupi, nego da ti je džabe što učestvuješ ako nisi ispunio konkursni zadatak.
Mogu i ja da nacrtam Čiča Glišu i da zapakujem u koverat i pošaljem, ista mi je šansa da budem nagrađen kao i u konkretnom slučaju Maldiniju, tj. 0 jer nijedan od nas nije ispunio konkursni zadatak.
 
Corradi očigledno nisi pročitao konkursnu dokumentaciju za savski trg jer da jesi znao bi da sadašnje resenje trga suprotno konkurs jer tramvaj nije trebao da se pomera vec da ostane u sredini itd itd ....
I nemozes porediti tendersku dokumentaciju za gume ili za gorivo sa arh konkursom ...Arhitekta ima pravo da krši svesno pravila konkursa ...i da snosi posledice za svoj izbor....
 
Kao što su neki debeeeeelo prekršili pravila za ondašnji konkurs za Trg republike i na kraju opet pobedili i pokupili nagrade.

Mada to je bilo i očekivano kada žiri i učesnike konkursa čini ista grupica ljudi. Isto tako kao Maldini, samo nabacali rendere i iskulirali sve uslove i kriterijume.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798357#p798357:3qzp2qmf je napisao(la):
Corradi » 30 Нов 2020 11:16 pm[/url]":3qzp2qmf]Ja i ne govorim o tome ko može i kako će da pristupi, nego da ti je džabe što učestvuješ ako nisi ispunio konkursni zadatak.
Mogu i ja da nacrtam Čiča Glišu i da zapakujem u koverat i pošaljem, ista mi je šansa da budem nagrađen kao i u konkretnom slučaju Maldiniju, tj. 0 jer nijedan od nas nije ispunio konkursni zadatak.

Па пошаљи. :lol:

Откуд знаш да је Малдинију био циљ награда? Можда је имао сасвим друге намере? Можда је хтео да обесмисли конкурс? Можемо да нагађамо до сутра шта је био његов циљ (не знам колико има везе са овом темом)...

Елем, поента је да се у историји урбанистичко-архитектонских конкурса нису увек поштовала правила. Не мораш мени да верујеш. Узми било који конкурс у последњих сто година, па упореди сам.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798263#p798263:1yx8jmth je napisao(la):
Bender Rodriguez » 30 Nov 2020 07:12 pm[/url]":1yx8jmth]Pa i za razumevanje mog spomenika Patrijarhu Pavlu je potrebna zainteresovanost i predznanje. Trolejbus kojim se on vozio kao simbol skromnosti i jednostavnog života.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798244#p798244:1yx8jmth je napisao(la):
Drakche » Pon Nov 30, 2020 6:41 pm[/url]":1yx8jmth]Kritika maldinijevog rada se pretvorila u kritiku citave savremene umetnosti.
Jel si razmišljao o tome da Maldini ne bi bio toliko na udaru da nije toliko sujetan i drzak u svojim stavovima i izjavama u javnosti?
Kao i mnogi drugi današnji moderni umetnici...

S druge strane, evo setih se sad onog čoveka iz Knez Mihailove što mu isto dođe moderni umetnik jer sprejevima pravi neverovatne slike. Ali vidiš, on za sebe ne tvrdi da je novi Mikelanđelo, niti opanjkava one kojima se njegova umetnost ne dopada a kamoli one koji kreiraju drugačije.

Mene njegova drskost, kao ni on sam, ne intersuje, ja kada bih gledao kakav je ko, mrzeo bih citav svet. Inace, sasvim je ok reci da mu je rad njasre, da nas sve pravi budalama itd. ali trivijalizovati citavu savremenu umetnost (!?)... Kakav je to stav? Sa tim bi se Hitler slozio :D

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798268#p798268:1yx8jmth je napisao(la):
Плусквамперфекат » 30 Nov 2020 07:20 pm[/url]":1yx8jmth]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798254#p798254:1yx8jmth je napisao(la):
Salebata » Mon Nov 30, 2020 7:59 pm[/url]":1yx8jmth]Spirala se ne zatvara jasno vec podseca na geometrijski oblik poznat kao "Klein bottle" na engleskom - forma koja nema pocetak ni kraj, gde su unutrasnost i spoljasnjost dovedni u jedno. Pa tek onda sledi analiza materijala, boje, teksture, kompozicije i pripisivanje svih tih atributa Stefanu Nemanji.

Тако је. А ево како се пројектујује симболизам земаљске атмосфере и бескрајности наше државности.
https://www.youtube.com/embed/dLL0CNn9qmU?

Znaci za kreiranje ove forme je potrebno vremena koliko je potrebno da se podigne program na kompjuteru :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798357#p798357:2ad4hr6i je napisao(la):
Corradi » 01 Dec 2020, 00:16[/url]":2ad4hr6i]Ja i ne govorim o tome ko može i kako će da pristupi, nego da ti je džabe što učestvuješ ako nisi ispunio konkursni zadatak.
Mogu i ja da nacrtam Čiča Glišu i da zapakujem u koverat i pošaljem, ista mi je šansa da budem nagrađen kao i u konkretnom slučaju Maldiniju, tj. 0 jer nijedan od nas nije ispunio konkursni zadatak.
ahaaaa, znaci ti si taj, otkrio si se Corradi :D

Capture.JPG

Capture2.JPG



Elem sada ozbiljno, Giorano je potpuno u pravu. Postoji ne mali broj arhitektonsko-urbanistickih konkursa gde arhitekti izlaze iz okvira propisanog ukoliko smatraju da propisani uslovi nisu dobri, i da svojim resenjem mogu da doprinesu boljem uredjenju, da raspisivac konkursa nije sve okolnosti dobro ili adekvatno sagledao. Ako se ne varam narodna biblioteka kod Hrama je jedan od primera, Giorano ce to daleko bolje od mene znati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798458#p798458:2uvu6524 je napisao(la):
milanche » 01 Dec 2020 11:29 am[/url]":2uvu6524]
...
Elem sada ozbiljno, Giorano je potpuno u pravu. Postoji ne mali broj arhitektonsko-urbanistickih konkursa gde arhitekti izlaze iz okvira propisanog ukoliko smatraju da propisani uslovi nisu dobri, i da svojim resenjem mogu da doprinesu boljem uredjenju, da raspisivac konkursa nije sve okolnosti dobro ili adekvatno sagledao. Ako se ne varam narodna biblioteka kod Hrama je jedan od primera, Giorano ce to daleko bolje od mene znati.
.....

OK. Osim što doprinose razvoju i razmeni ideja, koliko tih i takvih radova na kraju bude usvojeno, proglašeno pobednicima konkursa... bude u celosti ili nekim svojim delom i na kraju i realizovano...?
(znam za primer spomenika u Jajincima i na Sajmištu...)
 
Capture.jpg

giphy.gif

Ali opet bolje i ovaj čiča gliša jer je barem nekakva reprezentacija čoveka. Za razliku od one crvene... rupe...
 
Pa u principu mozes da posaljes bilo koji rad na konkursu.

Ako ti je cilj da se sprdaš, i to je ok.
Izgubio si vreme i znaš unapred da ćeš biti diskvakifikovan.

Ja kao projektant apsolutno ne podržavam taj pristup.
Ne smatram ga uopšte konstruktivnim.
Ako mi se uslovi nekog konkursa ne svidjaju, onda neću učestvovati.

Ponoviću po stoti put: svrha arhitekte je da se izgradi ono sto je projektovao.
Nas posao nije da glumimo nesto, da se dokazujemo kroz inat,da pravimo karikature, da se bavimo politikom itd.

Mi smo ono što gradimo i sto ostavljamo za sobom.
 
Ne znam da li se obraćaš meni ili svima generalno.

Pa dobro naravno da svako ima pravo da pošalje šta hoće. I kao što sam rekao u jednom od prvih postova ovde, razumeo bih donekle da je Maldini poslao ONO iz protesta. Iskreno, u jednom momentu ja sam mislio da je čovek to namerno tako uradio iz bunta, i da mu je poruka bila uperena protiv Vučića. U fazonu ''evo ti ova crvena rupa, ajde iživi se''. Stvarno sam mislio to, ne zezam se. Ali pošto sam: 1) odgledao intervju do kraja 2) video njegove prethodne radove i 3) video obrazloženje za Crvenu rupu, shvatio sam da je čovek zapravo bio ozbiljan u tom svom predlogu. o.O

A kad sam još video da se takav čovek i umetnik olakšava po ovom rešenju koje je usvojeno, a koje ne samo što podržava više ljudi (spreman sam da pravimo anketu po ulicama ako nekome treba da se dokazuje), nego je i očigledno u njega uloženo više misli, truda i simbolike... shvatio sam da on prosto živi u nekom svom svetu a vozaju ga sujeta i ogorčenost što ostatak planete neće da se preseli tamo s njim.

Dodao bih da bi ovaj slučaj s ovim spomenikom mogao i trebalo da posluži kao velika lekcija i nekim ljudima i institucijama ovde. Ne bih sad da ulazim u detalje, ali ko razume shvatiće. Ovoliki nivo pro****vanja umetnika nisam do sad video, ni po javnosti, ni na internetu, ni na Beobuildu.
Inače slažem se sa tobom i tvojim principom. A ovih zadnjih par rečenica si vrlo dobro sročio.
 
Pa moj odgovor je bio namenjen svima generalno.

Ako jedan arhitekta hoće da se zeza na konkursu, ok neka bude i to, nek se malo poigra, to je njegovo pravo.

Problem nastaje kad sve više arhitekata počinje da šalje budalaštine na konkursima da bi se pisalo o njima u novinama.
To je neka vrsta reklame, da se priča o tebi kako se sprdaš sa žirijem a konkretno ti kao projektant nisi nista uradio sa profesionalne tačke gledišta da poboljšaš taj prostor.

Takvi nastupi u porastu diskretituju i blate ugled profesije.
Ne treba podržavati pretvaranje struke u show poput Zadruge i Parova. Jer ovakvim nastupima bukvalno idemo ka tome.

Mi smo stručnjaci u službi gradjana, a ne stand up komičari ili dvorske lude.
 
Pa nije bas tako. Strucnjaci predlazu resenja za koje smatraju da ce nesto unaprediti cak i ako je i van okvira konkursa. Isto tako postoji i kritika koja se moze izneti kroz rad. ovo govorim generalno, vezano za arhitektonsko-urbanisticke konkurse, ne ni za jedan ovde konkretno rad.

Koliko sam upoznat, ako ne gresim, narodna biblioteka pored Hrama je planirana bila kao kula, pa je ipak usvojeno resenje Iva Kurtovica, mnogo primerenije okruzeju i Hramu u neposrednoj blizini. Isto tako planiran je klaster visokih objekata iza sumarskoj fakulteta, pa je arhitekta to ignorisao i predlozio nize objekte koje bi se uklopile u zelenilo, sto je i na kraju prihvaceno. Giorano je u toj tematici mnogo upuceniji od mene, pa moze nabrojati jos jako puno primera. Samo nije retkost da se izadje i van okvira konkursa, arhitektonsko - urbanistickog, da arhitekta predlozi drugacije resenje koje smatra primerenenije iz razloga koje sam naveo u predhodom postu. Nije nista neobicno da se kroz konkurs iznese i kritika, kao sto je to Zidar uradio.
 
Milance,
Ako arhitekta predloži nešto smisleno van propisa konkursa, to donekle može da ima neki smisao. Ali mora da se bavi time stručno, kako bi ukazao da neke propuste ako on smatra da ih ima u okviru konkursa.
To je jedna stvar i možemo se složiti da u odredjenim okolnostima može biti opravdana.

E sad ako krenemo svi da učestvujemo na konkursima i da predlažemo viljuške, čiča gliše, neke rupičaste tanjire, ljubičaste slonove (lupam sada...) onda to nema nikakvog smisla jer tako nešto može svako da uradi u fotošopu, nema potrebe za arhitektom, svako bi mogao da pošalje svoj komični predlog.

I tu dolazi do obesmišljavanja koncepta konkursa jer smo prešli u domen zabave i humora. Jer tada konkurs postaje predmet sprdačine.

To se od nas arhitekata ne traži, nismo komičari, nismo karikaturisti, nismo tu da zabavljamo narod i ne očekuje se to od nas.
Mi smo tu da odgovorimo na neki projektantski zadatak i da ponudimo TEHNIČKO rešenje.
Upravo zbog toga sto je to rešenje estetske i tehnićke prirode zadatak se poverava arhitektama jer inače bi mogao i Baka prase da učestvuje na arhitektonskim konkursima a ipak tako nešto ne želimo složićeš se?
Nije ovo youtube ili Zadruga pa da se zaje*******avamo. Ne jurimo lajkove i kadar.
Jurimo lepši i funkcionalniji grad. Mi živimo u stvarnosti, ne u rijalitiju.
A za kvalitetno arhitektonsko rešenje mora da se zagreje stolica i da se uključe vijuge.
A sprdačina svakako ne može biti odgovor na bilo koji konkurs ma koliko on bio loše zamišljen.

Ako neko ima kritiku vezanu za konkurs, nek napiše ćlanak, nek da interview pa nek objasni sta nije u redu.
Ali nećemo da pravimo cirkus od struke jer onda se omalovažava posao arhitekte koji je itekako ozbiljna i važna komponenta.

Ne treba da dovodimo struku na tako nizak nivo jer upravo zbog toga što struka gubi kredibilitet nam se dešava da mediokritet ispliva na površinu pa se pojavljuju razni objekti sumnjive estetike po gradu jer alavim investitorima trebaju arhitekte "budale" da im projektuju ruzne i jeftine zgrade radi profita.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798458#p798458:1ip6d402 je napisao(la):
milanche » 01 Дец 2020 09:29 am[/url]":1ip6d402]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798357#p798357:1ip6d402 je napisao(la):
Corradi » 01 Dec 2020, 00:16[/url]":1ip6d402]Ja i ne govorim o tome ko može i kako će da pristupi, nego da ti je džabe što učestvuješ ako nisi ispunio konkursni zadatak.
Mogu i ja da nacrtam Čiča Glišu i da zapakujem u koverat i pošaljem, ista mi je šansa da budem nagrađen kao i u konkretnom slučaju Maldiniju, tj. 0 jer nijedan od nas nije ispunio konkursni zadatak.
ahaaaa, znaci ti si taj, otkrio si se Corradi :D

Pogledajte prilog 1



Elem sada ozbiljno, Giorano je potpuno u pravu. Postoji ne mali broj arhitektonsko-urbanistickih konkursa gde arhitekti izlaze iz okvira propisanog ukoliko smatraju da propisani uslovi nisu dobri, i da svojim resenjem mogu da doprinesu boljem uredjenju, da raspisivac konkursa nije sve okolnosti dobro ili adekvatno sagledao. Ako se ne varam narodna biblioteka kod Hrama je jedan od primera, Giorano ce to daleko bolje od mene znati.
file.php

file.php

Тај конкурс је добар пример. Пре расписивања конкурса било је у оптицају неколико локација за нову зграду Народне библиотеке (блок између Рајићеве, Краља Петра, Кнез-Михаилове и Париске улице; код бивше ГЖС; Ташмајдан и тако даље). Изабрана је на крају локација на Губеревцу, за коју је расписан конкурс 1958. По додељивању награда, локација Народне библиотеке је промењена (код Храма Св. Саве). Разлог промене је био да предметна локација није баш жижна тачка кретања људи.

Конкурсни пројекат, како си рекао Миланче, јесте садржао кулу, са наменом магацина (чување библиотечке и друге грађе). Међутим, каснији пројекат код Храма је заправо потпуно нов пројекат и нема никакве везе са победничким конкурсним решењем (иако је реч о истом аутору, арх. И. Куртовићу).

Поменимо и дужину трајања целог процеса - од конкурса до реализације - од 1. марта 1958. године до 6. априла 1973, када је НБС отворена за јавност. Петнаест година је веома дуг период. Аутор није дочекао отварање (преминуо је 1972. у 62-ој години живота).

Има још занимљивих примера, али не бих да гушим(о) тему о Савском тргу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798521#p798521:20c0b9gs je napisao(la):
spatiotecte » Uto Dec 01, 2020 2:35 pm[/url]":20c0b9gs]Milance,
Ako arhitekta predloži nešto smisleno van propisa konkursa, to donekle može da ima neki smisao. Ali mora da se bavi time stručno, kako bi ukazao da neke propuste ako on smatra da ih ima u okviru konkursa.
To je jedna stvar i možemo se složiti da u odredjenim okolnostima može biti opravdana.

E sad ako krenemo svi da učestvujemo na konkursima i da predlažemo viljuške, čiča gliše, neke rupičaste tanjire, ljubičaste slonove (lupam sada...) onda to nema nikakvog smisla jer tako nešto može svako da uradi u fotošopu, nema potrebe za arhitektom, svako bi mogao da pošalje svoj komični predlog.

I tu dolazi do obesmišljavanja koncepta konkursa jer smo prešli u domen zabave i humora. Jer tada konkurs postaje predmet sprdačine.

To se od nas arhitekata ne traži, nismo komičari, nismo karikaturisti, nismo tu da zabavljamo narod i ne očekuje se to od nas.
Mi smo tu da odgovorimo na neki projektantski zadatak i da ponudimo TEHNIČKO rešenje.
Upravo zbog toga sto je to rešenje estetske i tehnićke prirode zadatak se poverava arhitektama jer inače bi mogao i Baka prase da učestvuje na arhitektonskim konkursima a ipak tako nešto ne želimo složićeš se?
Nije ovo youtube ili Zadruga pa da se zaje*******avamo. Ne jurimo lajkove i kadar.
Jurimo lepši i funkcionalniji grad. Mi živimo u stvarnosti, ne u rijalitiju.
A za kvalitetno arhitektonsko rešenje mora da se zagreje stolica i da se uključe vijuge.
A sprdačina svakako ne može biti odgovor na bilo koji konkurs ma koliko on bio loše zamišljen.

Ako neko ima kritiku vezanu za konkurs, nek napiše ćlanak, nek da interview pa nek objasni sta nije u redu.
Ali nećemo da pravimo cirkus od struke jer onda se omalovažava posao arhitekte koji je itekako ozbiljna i važna komponenta.

Ne treba da dovodimo struku na tako nizak nivo jer upravo zbog toga što struka gubi kredibilitet nam se dešava da mediokritet ispliva na površinu pa se pojavljuju razni objekti sumnjive estetike po gradu jer alavim investitorima trebaju arhitekte "budale" da im projektuju ruzne i jeftine zgrade radi profita.
Ja uz sve poštovanje ne mogu da se složim sa ovime.
Pogledajte spomenička rešenja kod nas nastala nakon II svetskog rata. Veliki broj njih ima jednostavne svedene linije "koje bi svako u fotošopu mogao da nacrta" ali se ističu drugim kvalitetima kao što su veličina, materijal i sl. Dakle, neke forme možda može svako da zamisli, ali umetnik je tu da ceo svoj projekat sprovede u delo. A tu treba mnogo stručnosti - poznavanje materijala, statike, veština u obradi materijala, priprema svega, proces izrade i td.
Hoću da kažem da je jedno zamisliti i nacrtati nešto. Sasvim je druga stvar biti stručan da ceo projekat isteraš do kraja.
 
@uros985
Mislim da nisi razumeo šta sam hteo reći.
Spomenici i skulpture uradjene posle drugog svetskog rata su daleko kvalitetniji od odredjenih rešenja na današnjim konkursima.

Ja sam pričao o arhitektama učesnicima konkursa koji učestvuju na njima ne sa ciljem da osvoje neku nagradu nego sa ciljem da se sprdaju sa konkursom.
To nema veze sa realizacijama posleratnih umetnika.
Zeleo sam da ukažem na diskreditaciju konkursa kroz satiristični nastup kao neku pojavu koja ako postane sve više uobičajna može biti štetna po ugled struke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797611#p797611:3p38fi7j je napisao(la):
Uroš985 » Ned Nov 29, 2020 12:11 am[/url]":3p38fi7j]Nije tema ali moram da spomenem kao primer koji će malo pojasniti stvari.
Zgradama "Parižankama" koje se intenzivno podižu po Beogradu se svi divimo. Zaista su lepe i krajnje dopadljive. Podsećaju na neko lepo prošlo vreme...
Uprkos tome, sva struka se zgražava! I jasno kaže kako su bezvredne. Jednostavno su anahrone i grade se baš zato - da budu dopadljive i da privuku ljude koji bi želeli da imaju osećaj da žive u nečemu vrednom pažnje. Ali ti ljudi NEMAJU POJMA o arhitekutri! Naučno gledano one su promašaj koji pokazuje koliko smo neprosvećeni kao narod. (izvinjavam se što vičem)

Možda laici ne mogu da artikulišu zašto im se nesto ne dopada, ili jednostavno ne razumeju kontekst nekog fasadnog ornamenta, ali to ne znači da njihovo mišljenje manje vredi. Ipak su oni krajnji korisnici. :wink:

Što se tiče "Parižanki", one i nisu toliko staromodne, pogotovo ako imamo u vidu da se se i na Zapadu realizuju fasade i enterijeri u savremenoj interpretaciji klasicizma. Razlika između onog u Americi, Engleskoj i "Parižanki" je to što su "Parižanke" u šlj kategoriji, kao oni regali-kripte iz sedamdesetih od šper-ploča i lesonita sa lažnim okovima. To svakako nije "izmišljanje istorije" kako naši teoretičari arhitekture vole da deklamuju. Izmišljanje istorije bi bilo kad bi neko skoknuo do Stounhendža i u one megalite urezao "Mejd in Vinča". :lol:

Problem sa svim ovim raspravama oko realizovanog spomenika Nemanji je to što niko "iz struke" nije dao odgovor na pitanje - šta JA Zoran Petrović osećam kad vidim Nemanju. Jer to zahteva jedan iskren, jasan odgovor. Više je bilo priče o ikonografskim nedostacima i izboru stila, i koliko je ta koncepcija sad u skladu sa savremenim trendovima. To je sve okej, ali bez ličnog stava deluje kao isprazno, ukalupljeno intelektualizovanje, i to u koordinatama od pre pola veka. Priče o anahronizmima i avangardama, po mom mišljenju, pripadaju jednoj prevaziđenoj, evrocentričnoj periodizaciji, jer mi živimo u umreženoj globalnoj ekonomiji gde se prepliću različite vizuelne kulture. Pa ni sam koncept apstrakcije u umetnosti nije toliko moderna pojava.

Ja kad vidim taj spomenik ne vidim "oca nacije" koji će da nadahne nove naraštaje. Za mene je to jedna turobna predstava starca koji čita opelo Srbiji - patetični čilager koji svojoj deci nabraja rashode za struju i komunalije. Kao da se sablažnjava nad onim što smo napravili. Ali to nema veze sa pričama da je ovo kič ili da su političari nadglasali stručni deo žirija. Reč je o jednom loše promišljenom proizvodu, sa neujednačenom stilizacijom i bez razrađene psiholoske premise. I ništa više od toga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798726#p798726:1yvn7tqt je napisao(la):
pazuzu » Wed Dec 02, 2020 12:55 am[/url]":1yvn7tqt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797611#p797611:1yvn7tqt je napisao(la):
Uroš985 » Ned Nov 29, 2020 12:11 am[/url]":1yvn7tqt]Nije tema ali moram da spomenem kao primer koji će malo pojasniti stvari.
Zgradama "Parižankama" koje se intenzivno podižu po Beogradu se svi divimo. Zaista su lepe i krajnje dopadljive. Podsećaju na neko lepo prošlo vreme...
Uprkos tome, sva struka se zgražava! I jasno kaže kako su bezvredne. Jednostavno su anahrone i grade se baš zato - da budu dopadljive i da privuku ljude koji bi želeli da imaju osećaj da žive u nečemu vrednom pažnje. Ali ti ljudi NEMAJU POJMA o arhitekutri! Naučno gledano one su promašaj koji pokazuje koliko smo neprosvećeni kao narod. (izvinjavam se što vičem)

Možda laici ne mogu da artikulišu zašto im se nesto ne dopada, ili jednostavno ne razumeju kontekst nekog fasadnog ornamenta, ali to ne znači da njihovo mišljenje manje vredi. Ipak su oni krajnji korisnici. :wink:

Što se tiče "Parižanki", one i nisu toliko staromodne, pogotovo ako imamo u vidu da se se i na Zapadu realizuju fasade i enterijeri u savremenoj interpretaciji klasicizma. Razlika između onog u Americi, Engleskoj i "Parižanki" je to što su "Parižanke" u šlj kategoriji, kao oni regali-kripte iz sedamdesetih od šper-ploča i lesonita sa lažnim okovima. To svakako nije "izmišljanje istorije" kako naši teoretičari arhitekture vole da deklamuju. Izmišljanje istorije bi bilo kad bi neko skoknuo do Stounhendža i u one megalite urezao "Mejd in Vinča". :lol:

Problem sa svim ovim raspravama oko realizovanog spomenika Nemanji je to što niko "iz struke" nije dao odgovor na pitanje - šta JA Zoran Petrović osećam kad vidim Nemanju. Jer to zahteva jedan iskren, jasan odgovor. Više je bilo priče o ikonografskim nedostacima i izboru stila, i koliko je ta koncepcija sad u skladu sa savremenim trendovima. To je sve okej, ali bez ličnog stava deluje kao isprazno, ukalupljeno intelektualizovanje, i to u koordinatama od pre pola veka. Priče o anahronizmima i avangardama, po mom mišljenju, pripadaju jednoj prevaziđenoj, evrocentričnoj periodizaciji, jer mi živimo u umreženoj globalnoj ekonomiji gde se prepliću različite vizuelne kulture. Pa ni sam koncept apstrakcije u umetnosti nije toliko moderna pojava.

Ja kad vidim taj spomenik ne vidim "oca nacije" koji će da nadahne nove naraštaje. Za mene je to jedna turobna predstava starca koji čita opelo Srbiji - patetični čilager koji svojoj deci nabraja rashode za struju i komunalije. Kao da se sablažnjava nad onim što smo napravili. Ali to nema veze sa pričama da je ovo kič ili da su političari nadglasali stručni deo žirija. Reč je o jednom loše promišljenom proizvodu, sa neujednačenom stilizacijom i bez razrađene psiholoske premise. I ništa više od toga.

Све што на било који начин видите или чујете или доживите специфично је за вас. Ви стварате универзум тако што га опажате, тако да је све у универзуму који опажате специфично за вас. Даглас Адамс
 
Vrh