Šta je novo?

Savski trg

Kinesko rešenje liči na vigvam sa ljudskom glavom.

Maldinijevo rešenje me podsjeća na skulpturu ispred Mona hotela, tu mislim da bi moglo da se uklopi.
 
Može i obrazloženje, ali me mrzi:
4937232.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797953#p797953:1qrbmgpg je napisao(la):
Corradi » Ned Nov 29, 2020 8:45 pm[/url]":1qrbmgpg]Ne mogu sada da pronađem rad vezan za srpsko srednjevekovno oružje sa fresaka, koji sam svojevremeno čitao, u kom je objašnjeno šta su Srbi koristili, poreklo tog oružja i karakteristike (upoređuju se freske i materijalni ostaci).

Recimo da ako pogledamo fresku Svetih ratnika iz manastira Manasija, videćemo da dužina mača sa freske odgovara dužini nemanjinog mača.

manasija-freske.jpg

Misliš na knjigu Gavre Škrivanića "Oružje u srednjovekovnoj Srbiji, Bosni i Dubrovniku", nažalost, ne može se naći preko interneta.

Edit. Sad vidim da si stavio link. U svakom slučaju preporuka za gorepomenutu knjigu koga detaljnije zanima :)
 
Из одређеног угла изгледа и као завршетак пробавног тракта. Који модернистички исто може да се објасни целином, савршенством увезаног историјског тока(уста, грло, желудац, пркно), бојом (крв Христова-...), везе са водом(споменик-гузица, базен-веце шоља), итд.
Срамота је именом и презименом представити себе на тако великом задатку са овако скарадним бесмислом, који не може да се разуме без објашњења. Чему објашњење онда?
 
Maldinijevo ponašanje je prosto ogavno, jer se čovek ponaša kao balavi klinja u pubertetu, pa je samo besan i nešto s*re.

Ne samo vezano za ovaj spomenik, pogledajte njegove kolumne u Novostima. Bukvalno u svakoj kolumni napada i pljuje druge autore. Nemam ništa protiv konstruktivne kritike. Dosta stvari koje je rekao stoje, ali to nije ton koji treba da koristi neki umetnik. Sećam se i da je pokojnog Veličkovića vređao što je glasao za ovo rešenje, da bi na kraju Veličković uzvratio preko kolumne da je zapravo glasao za kinesko rešenje.

Ponašanje u rangu - pametniji sam od svih i zato sam neshvaćen
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798089#p798089:3l2y60xq je napisao(la):
milanche » Пон Нов 30, 2020 1:35 pm[/url]":3l2y60xq]kad se vec povela diskusija o estetici, sto se same estetike statue tice, njegove detaljnosti i oblikovnog aspekta, meni je bio favorit druga nagrada od kineskog autora. Ne volim kitnjastost, to je odlika ruske skole vajara ii u tom kontekstu vidim komentar da je ovo vise ruska skola vajanja nego nasa. Ovo sto je kineski vajar predlozio, vise odgovara nasoj skoli vajarstva, sa svedejim formama ali jasnim likom, nije apstraktno.


file.php

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798099#p798099:3l2y60xq je napisao(la):
Саша » Пон Нов 30, 2020 2:14 pm[/url]":3l2y60xq]
Кинески предлог приказује монаха-мудраца на начин прикладан више за кинеску културу. Само једну, аскетско-духовну страну Стефана Немање, окренуту ка унутра, а не ка споља - држави и народу.
Зато тај споменик (мањих димензије) треба да стоји или ближе храму св. Саве или на Новом Београду, поред храма св. Симеону Мироточивом
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798119#p798119:114nsqrv je napisao(la):
Zaza Bg » Pon Nov 30, 2020 2:17 pm[/url]":114nsqrv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797953#p797953:114nsqrv je napisao(la):
Corradi » Ned Nov 29, 2020 8:45 pm[/url]":114nsqrv]Ne mogu sada da pronađem rad vezan za srpsko srednjevekovno oružje sa fresaka, koji sam svojevremeno čitao, u kom je objašnjeno šta su Srbi koristili, poreklo tog oružja i karakteristike (upoređuju se freske i materijalni ostaci).

Recimo da ako pogledamo fresku Svetih ratnika iz manastira Manasija, videćemo da dužina mača sa freske odgovara dužini nemanjinog mača.

manasija-freske.jpg

Misliš na knjigu Gavre Škrivanića "Oružje u srednjovekovnoj Srbiji, Bosni i Dubrovniku", nažalost, ne može se naći preko interneta.

Edit. Sad vidim da si stavio link. U svakom slučaju preporuka za gorepomenutu knjigu koga detaljnije zanima :)
Kupiću knjigu, našao sam je na netu.
Hvala za preporuku.
 
"Ова форма изведена је из малих, појединачних конвекцијских увртања које изничу из једначина Земљине атмосфере"
:roll:
 
Ta objašnjenja umetničkih dela (naročito modernih) su uglavnom veliko proseravanje. Uvek volim da se sprdam sa idejom umetničkog dela "g***o na ulici" gde bih iskoristio taj rečnik kojim neki umetnici objašnjavaju šta žele da pokažu.

To je odlično pokazano u 7 i po na izložbi.

Valjda je bitnije kako delo deluje na posmatrača, a ne da nam se nabija umetnikovo viđenje kao jedino ispravno. Opet, svaka roba ima svog kupca, tako da nije svaka umestnost za svakoga. Nekome prijaju ruski pisci, nekome američki, neko voli sonete, neko voli biografije... ne može se svakome ugoditi.
 
Плусквамперфекат":1rlntwih je napisao(la):
"Ова форма изведена је из малих, појединачних конвекцијских увртања које изничу из једначина Земљине атмосфере"
:roll:
d1ec83606c7309cfbe33ae618a32883f298088c4r1-225-197_128.gif

astrodule":1rlntwih je napisao(la):
Ta objašnjenja umetničkih dela (naročito modernih) su uglavnom veliko proseravanje. Uvek volim da se sprdam sa idejom umetničkog dela "g*** na ulici" gde bih iskoristio taj rečnik kojim neki umetnici objašnjavaju šta žele da pokažu.

To je odlično pokazano u 7 i po na izložbi.

Valjda je bitnije kako delo deluje na posmatrača, a ne da nam se nabija umetnikovo viđenje kao jedino ispravno. Opet, svaka roba ima svog kupca, tako da nije svaka umestnost za svakoga. Nekome prijaju ruski pisci, nekome američki, neko voli sonete, neko voli biografije... ne može se svakome ugoditi.
Sve lepo rečeno bata Dule.

Samo bih još dodao da ovakva objašnjenja ekstravagantnih (modernih) umetnika imaju smisla taman koliko i konferencije za medije pre i posle utakmica. Ono kad se priča pola sata a zapravo se ništa korisno i smisleno ne kaže. Dali smo sve od sebe, protivnik je bio bolji, lopta je okruga, ne mogu oba tima da pobede, trava je zelena, čekamo sledeću priliku... :laugh:
 
Maldini je mozda hteo da prikaze spiralu besmrtnosti i beskraja u smislu da je SN vecan. To mozda opravdava ovu spiralu. Boja mozda asocira na krv, patnju, pad... Opet i forma vrtloga mozda zeli da kaze da je turbulencija okolnosti u njegovom zivotu takodje sveprisutna.

Svakako da nikada ova skulptura ne bi mogla da bude na Savskom trgu jer ne ispunjava kriterijume konkursa.

Ali smela provokacija, s tim sto je Jugova provokacija sa viljuskom mnogo bolja i dublja.
 
Koja je poenta javiti se na konkurs sa idejom da se sprdaš ili da provociraš?

Meni je to na nivou deteta od 10 godina, a da ne pričamo da je posledica je negativna referenca. Zamisli jedan takav se javi na međunarodni konkurs i komisija izgugla autora i vidi sa kim ima posla. Naći će način da ga eliminišu pa sve i da mu je i najbolji rad.

A što se tiče ovih koje namerava da provocira, sve se bojim da ih dotiče dostavljane takvih radova, jednostavno otvore koverat, konstatuju da nisu ispunjeni uslovi i materijal bace sa stranu. Ni minut posla.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798124#p798124:3i51k15i je napisao(la):
Zaza Bg » Пон Нов 30, 2020 1:24 pm[/url]":3i51k15i]Maldinijevo ponašanje je prosto ogavno, jer se čovek ponaša kao balavi klinja u pubertetu, pa je samo besan i nešto s*re.

Ne samo vezano za ovaj spomenik, pogledajte njegove kolumne u Novostima. Bukvalno u svakoj kolumni napada i pljuje druge autore. Nemam ništa protiv konstruktivne kritike. Dosta stvari koje je rekao stoje, ali to nije ton koji treba da koristi neki umetnik. Sećam se i da je pokojnog Veličkovića vređao što je glasao za ovo rešenje, da bi na kraju Veličković uzvratio preko kolumne da je zapravo glasao za kinesko rešenje.

Ponašanje u rangu - pametniji sam od svih i zato sam neshvaćen
То се зове - огорченост.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798185#p798185:2y9w863c je napisao(la):
Corradi » 30 Нов 2020 02:59 pm[/url]":2y9w863c]Koja je poenta javiti se na konkurs sa idejom da se sprdaš ili da provociraš?

Meni je to na nivou deteta od 10 godina, a da ne pričamo da je posledica je negativna referenca. Zamisli jedan takav se javi na međunarodni konkurs i komisija izgugla autora i vidi sa kim ima posla. Naći će način da ga eliminišu pa sve i da mu je i najbolji rad.

A što se tiče ovih koje namerava da provocira, sve se bojim da ih dotiče dostavljane takvih radova, jednostavno otvore koverat, konstatuju da nisu ispunjeni uslovi i materijal bace sa stranu. Ni minut posla.

Не разумеш поенту јавног конкурса.

Јавни конкурс има више или мање јасне прописане пропозиције и услове (у конкретном примеру су биле поприлично прецизне, малтене на нивоу конкретног наручиоца). На аутору је одлука да ли ће да их поштује или не. Оба приступа су потпуно легитимна (то се у архитектонском смислу сматра ставом). Не значи да ако све услове испоштујеш да ћеш добити награду. Нити обратно. Има ту доста ствари које се крију иза кулиса.

Раније су такви радови, ако наравно жири тако одлучи, добијали награду ван конкуренције због смелих, радикалних и авангардних идеја. Изненадио би се када би погледао ненаграђене конкурсне радове (али и откупљене и награђене ван конкуренције) у протеклих седамдесет година (може да се протегне и до међуратног периода). Могу ти рећи, на основу мог истраживачког рада, да су се већ крајем педесетих година прошлог века јавили наговештаји критичког става према Интернационалном стилу (у зениту модернистичког дискурса) и зачетак постмодернистичког дискруса (не у дословном цитирању историцистичких подлога или Џенксовог поимања овог појма у теорији архитектуре, већ у једном облику враћања регионалним особеностима нашег поднебља) код нас, а да званична домаћа архитектонска историографија бележи такве појаве тек почетком седамдесетих. Другим речима, то значи да су поједини аутори били испред свог времена и гледали даље, у будућност, у односу на неке друге колеге. Имали су визију другачије архитектуре у односу на ондашњи mainstream. Била су, такође, провокативна решења која су изазивала доста већу пажњу од награђених. Све у свему, не видим штетност у таквој појави на неком јавном конкурсу, па чак и на овом. Напротив.

Југа Церовића не познајем лично (видео сам га једини пут на окупљању ББ у Бледу пре доста година), али лично сматрам да су његова виљушка и (мегаломанско) огледало (Блок 18) једна несумњива критика, како пропозиција и услова самих конкурса, тако и самих расписивача. А у ширем смислу и критика апсурда нашег савременог друштва на нушићевски начин.
 
Да некако прескочим несварљиво поређење Југа Церовића са Браниславом Нушићем, па да се осврнем на авангарду. То што ви помињете је тачно. 70тих година. Тада су то већ били репови и окаснеле копије радикалних идеја запада, а данас? Данас, 50 година касније, то инсистирање на бесмисленој апстракцији и деструкцији форме је Манулаћ који у 50тој години понавља штосеве из 12те, и никако савременост а камо ли авангарда.
 
Kritika maldinijevog rada se pretvorila u kritiku citave savremene umetnosti.
 
Aprstaktna umetnost po svojoj formi i treba da dozvoljava visestruko tumacenje. U Maldinijevom slucaju spirala ne opisuje valdara kao takvog, vec neki veci fenomen. Potrebno je samo citati i zainteresovati se za samo delo da se ono spozna. Postoji mnogo literature na internetu/ bibliotekama koje se bave likovnoscu i svim drugim aspektima jednog savremenog dela. Dovoljno ih ke procirati jedom da bi se razumelo barem malo. Konkretno u Maldinijevom slucaju fokus posmataraca treba da bude u formi- spirala i njeno znacenje. Tu se onda namece spirala kao simbol cega? mozda besmrtnosti mozda zatvorenosti? pre bih rekao besmrtnost jer forma nije kruta ona je fleksibilna i otvorena. Spirala se ne zatvara jasno vec podseca na geometrijski oblik poznat kao "Klein bottle" na engleskom - forma koja nema pocetak ni kraj, gde su unutrasnost i spoljasnjost dovedni u jedno. Pa tek onda sledi analiza materijala, boje, teksture, kompozicije i pripisivanje svih tih atributa Stefanu Nemanji. Kod ovakvih dela potrebno je i razmisljanje a istovremneo i osetiti ono likovno u delu. A ne kao ovo sto imamo- vladar pa vladar
 
Pa i za razumevanje mog spomenika Patrijarhu Pavlu je potrebna zainteresovanost i predznanje. Trolejbus kojim se on vozio kao simbol skromnosti i jednostavnog života.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798244#p798244:1bh4rjuy je napisao(la):
Drakche » Pon Nov 30, 2020 6:41 pm[/url]":1bh4rjuy]Kritika maldinijevog rada se pretvorila u kritiku citave savremene umetnosti.
Jel si razmišljao o tome da Maldini ne bi bio toliko na udaru da nije toliko sujetan i drzak u svojim stavovima i izjavama u javnosti?
Kao i mnogi drugi današnji moderni umetnici...

S druge strane, evo setih se sad onog čoveka iz Knez Mihailove što mu isto dođe moderni umetnik jer sprejevima pravi neverovatne slike. Ali vidiš, on za sebe ne tvrdi da je novi Mikelanđelo, niti opanjkava one kojima se njegova umetnost ne dopada a kamoli one koji kreiraju drugačije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798254#p798254:23lnm9c8 je napisao(la):
Salebata » Mon Nov 30, 2020 7:59 pm[/url]":23lnm9c8]Spirala se ne zatvara jasno vec podseca na geometrijski oblik poznat kao "Klein bottle" na engleskom - forma koja nema pocetak ni kraj, gde su unutrasnost i spoljasnjost dovedni u jedno. Pa tek onda sledi analiza materijala, boje, teksture, kompozicije i pripisivanje svih tih atributa Stefanu Nemanji.

Тако је. А ево како се пројектујује симболизам земаљске атмосфере и бескрајности наше државности.
https://www.youtube.com/embed/dLL0CNn9qmU?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798268#p798268:v8es7ogp je napisao(la):
Плусквамперфекат » Pon Nov 30, 2020 7:20 pm[/url]":v8es7ogp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798254#p798254:v8es7ogp je napisao(la):
Salebata » Mon Nov 30, 2020 7:59 pm[/url]":v8es7ogp]Spirala se ne zatvara jasno vec podseca na geometrijski oblik poznat kao "Klein bottle" na engleskom - forma koja nema pocetak ni kraj, gde su unutrasnost i spoljasnjost dovedni u jedno. Pa tek onda sledi analiza materijala, boje, teksture, kompozicije i pripisivanje svih tih atributa Stefanu Nemanji.

Тако је. А ево како се пројектујује симболизам земаљске атмосфере и бескрајности наше државности.
https://www.youtube.com/embed/dLL0CNn9qmU?
I s ovim može da se napokon okonča bilo kakva diskusija i polemika o Maldinijevom delu.
Čovek je očigledno samo uzeo i nabacio stock figuru u 3D CAD program i to predstavio kao njegovu viziju i omaž Stefanu Nemanji.
Nema tu nikakve vizije i nikakvog omaža. Ili je u pitanju sprdačina, ili vid neukusnog protesta. Ni jedno ni drugo nisu vredni ni polemike ni analize.
 
Rasprava me podseti na ovu sjajnu scenu :D

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xsN40iv5nzg[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798091#p798091:15mag8yk je napisao(la):
milanche » Pon Nov 30, 2020 11:44 am[/url]":15mag8yk]Inace sto se tice maldinijevog resenja, evo obrazlozenje autora, koje je prilozio na konkursu

Pogledajte prilog 1


Inace 95% resenja su skandalozno losa, tako da nije tesko bilo izabrati prvog i drugog. Kada budem imao vremena postavicu sve radove, za arhivu
file.php

file.php
Stvarno prelepo! Eto, ja nisam video objašnjenje, a pogodio sam bar tri stvari koje je umetnik hteo da prenese. Za razliku od onih koji su pomislili na čep, kondom i sarajevsku pitu...
 
Иначе страва је да ће са тренутним загађењем ваздуха у Београду споменик брзо добити патину :kk: :pob:
 
Vrh