Šta je novo?

Savski trg

Za one odvratne klime i ventilacije su mogli da iskopaju veliki šaht ispod neke od staza i stave rešetku odozgo. Uklopio bi se u stazu, a klime bi bile sakrivene ispod (i pri tom u konstantnoj hladovini).
Verovatno bi to i arhitekte predvidele da su u startu dobile dobre zahteve od BVKa, ali očigledno da i tamo niko nema pojma šta i kako radi.
 
Pa vi za početak već 10 godina niste u stanju da započnete rekonstrukciju Pančevačkog mosta.
I šta ćemo sad?

P.S.
Hoćete li tako i 2040. za sve da se vadite sa ''ali za vreme onih pre...''?
Generacije stasavaju i maturiraju a vi se još ko neka deca vadite na priče o Đitleru i DSu kojih nema već 10 godina. Smešni ste.
Ne možete manje od 3 kilometra ulice (Vukov spomenik - Zoo vrt) da rekonstruišete već 3 godine.
 
Deca koja su rodjena kad je zatvoren Narodni muzej i kad su ga neki drugi ponovo otvorili su mogli da krenu na casove voznje.
I sta cemo sad?
Opaaaa pa dobrodošao nazad na ovu temu...:)...svrati malo i na temu o 4 bulevara...i tamo željno čekamo tvoje komentare i vađenje na Pešića, Pašića u Radmilu Hrustanović
 
P.P.S.
@Posejdon
Gde su vam BMCovi? Koliko meseci vam treba da pristigle autobuse jbno osposobite za prevoz? Jel i za to kriv Đitler? Što kupujete turske i kineske otpade od partijskih lažnih firmi pa dok stigne novi kontigent vozila, sva prethodna su već uveliko na popravkama?

Kad ćete da rešite nestašicu vozača i mehaničara? Evo već 5 faking godina vam i javnost i struka apeluju na to a vi ćutite ko mutavi i opet kao deca mislite da ako dovoljno dugo budete ćutali o tome, da će problem sam da nestane ili se zaboravi... Aha... Pa zato ćete na jesen imati naplatu karata 5%. Pa ćete moći da se slikate svi kolektivno.

A ako vam se ponovi još dva ili tri incidenta gde pomahnitali autobus, bilo zbog nestručnosti vozača, bilo zbog neispravnosti vozila, poleti ka nečijem detetu ili imovini, pa ovim tempom, na jesen ćete moći da se slikate i za tvorza. Kad vam ispred SkupSline grada dođu besni roditelji, vlasnici, porodice poginulih i povređenih. Zbog toga što ste dotle doveli javni prevoz, da postane ne samo raspad, nego i opasnost i hazard po celo stanovništvo grada.

Kraj offtopica. Ovo čak i nije offtopic jer ne očekujem odgovore na pomenute stavke, ovo je samo podsetnik na nesposobnost i glupost ove vlasti. Vlasti koja svojim debilizmom i povkarenštinom svaki autobus na ulici pretvara u tempiranu bombu, a za to krivi ljude i grupe kojih nema već 10 godina.


Vama bre ne treba dati nacrtani kamen da čuvate, a kamoli da vodite grad. KYS
 
Poslednja izmena:
Deca koja su rodjena kad je zatvoren Narodni muzej i kad su ga neki drugi ponovo otvorili su mogli da krenu na casove voznje.
I sta cemo sad?
Da prestanemo da krivimo redom sve druge za raspadanje grada i sl. , i da počnemo da se hvatamo u koštac sa stvarnim problemima, a ne da se analizira kolika je buka koju proizvode tramvaji preko Starog savskog mosta, i koliko to loše utiče na mentalno stanje stanovnika BNV, te zašto je to prioritetnije za rešavanje od pitanja Pančevačkog mosta, koji se bukvalno raspada, i od koga zavisi maltene čitav III Beograd. Da se ne dižu spomenici gabarita koji nam nisu potrebni, samo da bi se nešto dokazalo, a pritom cena istog označena kao državna tajna, umesto da se te pare preusmere za urgentne stvari. Da se prestane sa kupovinom biorazgradivih solo kineza, dozvoljavanjem kupovine vozila koja nisu najbezbednija za vožnju (turaže i sl.), da se prestane sa kupovinom elektrobuseva koje na kraju posle kratkog vremena eksploatacije menjaju CNG / dizel autobusi, i da počnu da se kupuju normalni zglobni autobusi, a ne oni koji će da stoje parkirani, pošto je ugovor za njihovo punjenje dat privatniku koji nije u stanju da ispuni zadate uslove. Da se prestane sa sadnjom sadnica koje se u rekordnom roku osuše i da se to podvodi pod priču o brizi za ekologiju, ili da se ukida gomila parametara za merenje kvaliteta vazduha, kako bi se pisalo da dišemo čist vazduh, već da se počne da se radi konkretno, da ne moramo da čitamo po inostranoj štampi i raznoraznim svetskim sajtovima za merenje kvaliteta vazduha, kako smo suvereni lideri na tom polju. Da se prestane sa širenjem pešačke zone pod pričom kako je to za dobrobit pešaka, kada smo svedoci svakodnevnog povećanja obima bašti kafića i sužavanja prostora za pešake, i da se počne sa uređivanjem i prilagođavanjem ulica za normalan saobraćaj i pešake, umesto iscrtavanja parking mesta po kolovozu i pretvaranja dvosmernih ulica u jednosmerne. Da se prestane sa gradnjom (preuređenjem) besmislenih platoa, koji ničemu ne služe i pretvaranja nekih funkcionalnih raskrsnica u nefunkcionalne, te da se to vreme i energija upotrebe za rešavanje bitnih stvari...

Ima ovoga još da se piše, ali to nekom drugom prilikom.​
 
DSC_0012.JPG
DSC_0013.JPG
DSC_0015.JPG
DSC_0016.JPG
DSC_0018.JPG
DSC_0019.JPG
 
Odlicne fotografije! Pogotovo za nas koji nismo u Srbiji, mi se odusevimo kad vidimo iz prve ruke sveze fotografije! Lepo je sto ste se potrudili i uslikali sve strane pozitivne i negativne, niste samo pozitivnu stranu radili! Misljenja sam da je Beograd dobio najlepsi Trg - Savski ali da je okolina tragedija... Bice to mnogo lepse kad se uradi zgrada poste i vrati joj se stara fasada do tad... Inace sam misljenja da je sramota bilo da se toliki grad drzi na jednom " normalnom " Trgu Republike, sad je drugacije i za turiste interesantnije i za Beogradjane kad imaju izbor gde ce prosetati, sesti, odmoriti... Mislim da ce Savski Trg biti idealno uklopljen sa novom fasadom poste, nebi se toliko primecivale " moderne " zgrade Beograda na Vodi u pozadini, Spomenik i obnovljena zgrada poste su u istom stilu pa bi bilo to prelepo uklopljeno 👍🏻
 
Увек ће штрчати иза БнВ солитерчине и ружити поглед на трг из Немањине, без обзира какве буду фасаде. Оно што се истиче на тргу јесте поглед ка Немањиној, где је стари фронт добио на значају уређењем и где се види склад старе урбане матрице и поред два солитера. Остаје само тумор-рупа на ћошку са Савском. И још један доказ како је БнВ естетски и урбанистички промашај, јефтина и лака зарада.
 
Увек ће штрчати иза БнВ солитерчине и ружити поглед на трг из Немањине, без обзира какве буду фасаде. Оно што се истиче на тргу јесте поглед ка Немањиној, где је стари фронт добио на значају уређењем и где се види склад старе урбане матрице и поред два солитера. Остаје само тумор-рупа на ћошку са Савском. И још један доказ како је БнВ естетски и урбанистички промашај, јефтина и лака зарада.
Dobro za estetski i urbanisricki promasaj bi pripazio malo... Ipak je Terase zgrada koja vadi projekat, promenada i delimicno kula Beograd ( iako joj fali blizanac od 200-220m posto je sama u celom projektu ) Bulevar Vudroa Vilsona na kraju sa 1 trakom treba resiti, i naravno kad gradis toliki projekat moras da razmisljas i o ostalim ulicama... Tako kod sajma Bulevar Vojvode Misica treba prosiriti na 4 kolovozne trake, od sajma do mosta na " Adi " i od mosta do tempa... 3 trake za saobracaj plus zuta bi bili spas! Isto tako od Ada Mall-a bar do mosta na " Adi " prosiriti na 4 kolovozne trake, time je resen saobracajni problem za 20ak %... Medjutim nasima to nije prioritet jer tu nema gde da se ugrade u " pricu " ...
 
Једно је БнВ у погледу са реке или мостова, а скроз друго у погледу из Немањине и Карађорђеве. Како год, оне безличне солитерчине ће увек штрчати у визури Савског трга из правца Немањине.
Булевар Вудро Вилсона је силовање саобраћајне мреже, ту је булевар Војводе Мишића апсолутно главна саобраћајница. И увек ће остати главни правац Савска-Николаја Кравцова-Вилсонов булевар.
 
Oprostite mi što još jednom uzurpiram ovaj cenjeni digitalni prostor svojim opsesivnim hobijem skupljanja svega i svačega - ovaj put izjava. Danas prestaje mandat sadašnjoj gradskoj upravi, a samim tim i mom omiljenom gradskom političaru. Gospodin gradski arhitekta je čitav svoj mandat obeležio davanjem izjava vezanim za radove koji su započeti za vreme njegovog mandata: Savski Trg, "4 bulevara", Karađorđeva, Bulevar Patrijarha Pavla. Svi ovi projekti su započeti 2019. i nijedan nije završen do danas!!! No, Savski Trg je posebno zanimljiv, zbog spektularnog konceptualnog performansa gospodina Marka Stojčića. Performansa koji je trajao sve do danas, uključujući i poslednjih par nekoliko meseci tihovanja.

Dugo mi je trebalo da shvatim da ovaj period tihovanja, zapravo transcendentalno komunicira sa hiperrealnošću na terenu, eklektičnim dubokim i autentičnim izrazom praznine:


10.09.2019. Gospodin Marko Stojčić: Obnova Savskog trga biće obavljena u četiri faze, obustave saobraćaja neće biti. Otvaranje na Sretenje 2020.

27.10.2019. Gospodin Marko Stojčić: ...okvirno, do kraja maja.

13.03.2020. Gospodin Marko Stojčić: Savski trg biće završen do Vidovdana.

15.04.2020. Gospodin Marko Stojčić: Kompletno završen Savski trg biće do kraja jula.

04.06.2020. Gospodin Marko Stojčić: ...do 25. septembra. U toku leta će, pre završetka trga, biti gotov saobraćajni pravac od Nemanjine ka Savskoj.

17.07.2020. Gospodin Marko Stojčić: Završetak rekonstrukcije Savskog trga za četiri meseca.

26.01.2021. Gospodin Marko Stojčić: Završen Savski Trg.

28.05.2021. Gospodin Marko Stojčić: Završetak dela saobraćajnice i tramvajskog koridora koji će konačno biti prohodan u toku leta.

17.11.2021. Gospodin Marko Stojčić: Do kraja novembra biće pušten tramvajski saobraćaj, a za još desetak dana i automobilski, na preostalom delu ka Savskoj ulici.

27.12.2021. Gospodin Marko Stojčić: …(tramvajski) saobraćaj će biti uspostavljen za nekoliko dana, odnosno do 31. Decembra. Potom će uslediti i radovi na ostatku Trga, Taj manji deo brzo će biti završen.

01.03.2022. Gospodin Marko Stojčić: Saobraćaj će biti pušten od sutra.
 
Dugogodišnji kilavi radovi na Savskom Trgu su preko noći završeni, čim se Vesić oprostio sa gradskom upravom. Slučajnost ?
 
Ovo zelenilo je na ovu mucenu rekonstrukciju jako lepo leglo. Ne zato sto je mnogo dobro, nego zato sto gore bit ne moze.

Kada ce da iznivelisu trg sa zeleznickom stanicom, i kada ce se postaviti podzemni kolosek bg voza kao sto je bilo planirano ?
 
Vrh