Šta je novo?

Savski trg

Та логика не може тако догматски да се примењује - јер, онда испада да је идеално стање за све улице 1+1 трака, а за то и без већег размишљања можемо рећи да је глупост.
 
Шта сте бре више запели са бициклистима када 99% становништва не жели или не може да вози бицикл. Да се сви путеви скрше и раскрче да би бициклисти имали траке за вожње (који су сад већ постали неподношљиви и бахати када иду коловозоном траком где се иде не испод 40 на сат или када у саобраћају учествују како њима налаже тренутно расположење). Чак и тамо где постоје стазе они иду по коловозу. За то треба дебеле казне да се наплаћују.
 
- Проблем ће правити семафор на раскрсници Немањине и Сарајевске/Балканске. У смеру ка Славији ту ће се уливати велики саобраћај, а поприлично је мала дужина коловоза. Мислим да саобраћај из Сарајевске има и дуже зелено светло, мада то ће се вероватно обрнути када се споји Савска са Немањином.


- Један од проблема у последње време када год идем ка Славији овим путем је несинхронизованост семафора на раскрсници са К. Милоша и овог семафора на раскрсници са Сарајевском/Балканском - отвори се зелено светло, мање више узастопно, али се онај са К. Милоша затвори пре него што стигнем до њега од Сарајевске/Балканске. Та два семафора ми узму на овај начин барем 5-6 минута сваки дан, било да идем градским превозом, било колима, потпуно је свеједно. Једино ћу проћи ако ја или возач ГСП-а нагаримо по гасу на узбрдици, па ухватимо жуто.
Не могу да се сетим како је било раније, па и не могу да упоредим.
 
Ма јел истина да неће бити левог скретања?

Ја би исто ставио тамо кружни ток.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781154#p781154:1fetwfg1 je napisao(la):
ink » 06 Okt 2020 02:08[/url]":1fetwfg1]Uopšte se ne slažem. Jedinu stvar koju ja vidim je neadekvatnost (često i nepostojanje) alternativnih prevoznih sredstava. Saobraćajnice su sasvim ok.

Bolje uložiti trud, energiju, kapacitete, novac i ostala sredstva materijalna i nematerijalna u rešavanje problema javnog prevoza i biciklizma nego u proširene saobraćajnice koje će biti jednako zagušene sa tri, četiri ili pet traka po pravcu, kao i sa dve.
Kneza Miloša, Brankov most, Karađorđeva, Pančevački most, Bulevar Mihajla Pupina, Bulevar despota Stefana...
Dalje, zamišljam kako minibusevima rešavamo probleme gradskog prevoza, pošto čak ni solo busevi ne mogu na adekvatan način da saobraćaju na nekim pravcima / naseljima. Ili ono kako dobijamo transibirske linije, zato što je malom Đokici i njegovim drugovima mučno da presedaju, pa ajd da imaju direktnu vezu sa kraja na kraj grada, preko pola grada... Onda, slušam kako ćemo dobiti razvojni metro koji zaobilazi naseljena područja u širokom luku. Bici staze dobijamo ko na pokretnoj traci, iseckano, od nigde do nigde, na delovima ulica gde to nije uopšte praktično (i sa strane biciklista i sa strane pešaka). Dalje zamišljam kako je mnogo lepo imati što veću pešačku zonu a uska grla i ulivanje saobraćaja iz ulica većeg kapaciteta u ulice manjeg kapaciteta i nedostatak parking mesta koji se rešava pretvaranjem ulica u jednosmerne zarad uglavljivanja parking mesta, kako se izmešta iz centra na šire područje grada i samo dodatno povećava gužve...
Umalo da zaboravim, zamišljam i kako imamo najrazgranatiju mrežu linija BG: voza na svetu, sa po jednim do dva polaska dnevno, koji ne odgovaraju za 95% ljudi kojima su uvedeni kao olakšanje, kao i pruge za 200km/h bez vozova ili u retke petke, ili pak vozove koji ne mogu da razviju planiranu brzinu.
 
Problem žute kuće bi zaista mogao da se reši velikim paravanom. Privremenim naravno.
Ne mora čak ni da bude u visini bolnice Sv. Sava i većine zgrada na trgu. Mogao bi da bude u visini da pokrije ružnu neomalterisanu bočnu fasadu zgrade koja se vidi.
Mislim da bi visina paravana mogla da bude nešto kao visina žuto-bele zgrade preko čije fasade su pustili puzavice da je obraste.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781168#p781168:3sk25nc1 je napisao(la):
Пантограф » 06 Oct 2020 08:30 am[/url]":3sk25nc1]Та логика не може тако догматски да се примењује - јер, онда испада да је идеално стање за све улице 1+1 трака, а за то и без већег размишљања можемо рећи да је глупост.

Naravno, svaka logika se obesmisli kada se dovede do krajnosti - isto tako mogu da kažem da bi bila glupost proširiti sve ulice da imaju četiri trake po smeru.

Inače, ja sam vozač i često vozim do grada i mislim da je besmisleno krojiti grad prema vozačima. Prednost u svemu treba, naravno, da ima javni prevoz. Sve ostalo je gubljenje vremena.

A za ove druge vozače koji se plaše biciklista, imam samo ovo da vam kažem: Svaki biciklista je jedan vozač manje da vam pravi gužvu, oduzima parking mesta, ugrožava bezbednost i zagađuje okolinu. Vi umesto da se radujete kad vidite da ljudi sve više i više koriste prevozna sredstva koja ostavljaju više prostora na kolovozu, napadate upravo one koji vam čine uslugu.
 
Nije podređivanje grada potrebama automobila ako projektuješ smislene raskrsnice, sa dodatnim trakama za skretanje; naprotiv, u suprotnom imaš obesmišljavanje čitave izgrađene saobraćajnice, čijim trakama loša raskrsnica smanjuje kapacitet. Dakle, višak asfalta i saobraćajnih površina na 90% trase. Ne znam kakvog to smisla može da ima, a čest je slučaj u Beogradu.
 
Ide šlem...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=F1wPMMl5rdM[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781114#p781114:2f2ll11d je napisao(la):
milanche » 05 Oct 2020 09:14 pm[/url]":2f2ll11d]...Pa na primer iz karadjordjeve se skrece u Nemanjinu. Sada na tom mestu imaju 4 trake, 2 za skretanje u nemanjinu i 2 za pravo ka savskoj. Dakle sa ovim resenjem se smanjuje kapacitet na tom mestu za 50%. Onda iz savske se skrece u nemanjinu, iz nemanjine u savsku, i karadjordjevu... Sve ukazuje da na tom mestu je moralo da bude 3+3
Iz Karađorđeve u Nemanjinu nije bilo dve trake, nego jedna traka, i jedan ''patrljak'' druge trake u dužini od oko 30 metara pred semafor. Taj ''patrljak'' je bio dovoljan za jedno 4-5 auta plafon.

Pravo ka Savskoj su bile dve trake, sad će biti jedna. To je tačno.
Ali, tada je svako ko je hteo iz Karađorđeve u Savsku morao da ide preko Savskog trga, tj. morao je da koristi te dve trake jer drugih nije bilo.
Sada imamo matricu novih ulica i čitav 3+3 bulevar kroz BnV. Samim tim, svako ko bude želeo, ili već danas želi iz Karađorđeve u Savsku nema više uopšte razloga da ide preko Savskog Trga, već mu je lakše i brže da ide kroz BnV. Umesto te jedne ukinute trake (samo što i nije bila traka, nego ''patrljak'' od oko 30 metara pred semafor) preko Savskog Trga, dobile su se 3 trake kroz BnV iz Karađorđeve ka Savskoj.

Priča o 50% manje kapaciteta za vozila koja iz Karađorđeve žele u Nemanjinu ili Savsku nije tačna.
Priča o 50% manje kapaciteta za vozila koja žele iz Savske u Nemanjinu ili Karađorđevu nije tačna.
Priča o 50% manje kapaciteta za vozila koja iz Nemanjine žele u Karađorđevu nije tačna.
Nije tačna jer se takvim shvatanjem negira da postoje nove ulice kroz BnV koje spajajaju Savsku i Karađorđevu, pa samim tim više nije jedini mogući izbor ići preko Savskog Trga.
 
Kako neko navodi vodu na svoji vodenicu ...a dodatna tražnja i atrakcije niko ne pominje koje ce generisati novi saobraćaj...
Ako je ok da se smanji kapacitet na savskom trgu zašto se planira proširenje savske ulice ka gazeli za jos jednu traku ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780818#p780818:18j5rpdz je napisao(la):
DraganSt » 05 Oct 2020 05:07 am[/url]":18j5rpdz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780707#p780707:18j5rpdz je napisao(la):
ZvezdarkaVracaric » Ned Okt 04, 2020 9:18 pm[/url]":18j5rpdz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780359#p780359:18j5rpdz je napisao(la):
Uroš985 » 02 Oct 2020 10:17 pm[/url]":18j5rpdz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780337#p780337:18j5rpdz je napisao(la):
DraganSt » Pet Okt 02, 2020 8:37 pm[/url]":18j5rpdz]Odluceno. Spomenik despotu Stefanu Lazarevicu vajace Basara i izgledace ovako. Vrhunac nemastovitosti.

despot_stefan_nemanja_021020_tw630.jpg

Ne razumem. Već postoji prilično apstraktno oblikovana figura koja predstavlja despota Stefana na Kalemegdanu.

Zašto prave spomenik istoj ličnosti, i to u izvedbi koja se svodi na nešto slično samo malo drugačije? :shock:
Или они стварно не знају да већ постоји споменик деспоту Стефану на Београдској тврђави, или им се тај не свиђа, па, ко веле, да направе неки за који сматрају да је бољи.

Колико људи овде заправо мало ствари уистину знају (част изузецима), не би ме чудило да заиста не знају и за тај споменик...

Уосталом, и пре више година, кад су давали име Булевару деспота Стефана, нису знали да већ постоји у центру Београда улица с његовим именом...

И онда, шта даље више да се прича...

Ti ono na kalemegdanu racunas za spomenik?
Прво, није на Калемегдану, већ на Београдској тврђави.

Да, рачунам га за споменик, штавише, једну од својих фотографија тога споменика ставила сам и на корице Књиге прве свога Београдског споменарника - Личности у Београдским споменицима.

Sq4sLfR.jpg


И, у самој књизи образложила - зашто баш тај споменик, и зашто сам баш ту, од мноштва других својих фотографија тог споменика изабрала. -

(У књизи сам, иначе, навела 437 споменика, све с мојим фотографијама и биографијама личности)...

Иначе, ни ја немам ништа против да једна личност има више споменика, штавише, има не мали број таквих примера (сви су у књизи), него постаје проблем кад то представља симптом нечега другог а не планског и осмишљеног подизања споменика...
 
Da, sumirati beogradske spomenike i to svaku sam slikati je korisna stvar, ali za biografije se može reći da su lažne, prvo ko može znati kakav je neki čovek zaista u sebi, tj kakvi su mu motivi i namere, a drugo, vremenom se podaci izmene ili cenzurišu. Pa ko onda može znati pravu biografiju i da li je taj čovek zaista zaslužio javni spomenik koji svi mora gledamo ili ne. Jer, zamisli žalost da se nekom lošem čoveku digne javni spomenik pod izgovorom da je bio dobar, a da pošto ga svi koji prolaze moraju gledati, deci i narodu bude uzor loš čovek, za koga oni zbog spomenika pogrešno veruju da je bio dobar. Kako loša podloga za budućnost... A posebno treba biti oprezan kod spomenicima državnika (to su oni što narodu uzimaju porez) , a totalno sumnjičav u motive za spomenike koji dižu srbomrzsci Vučićevci
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781144#p781144:1ouwuxzs je napisao(la):
ink » Uto Okt 06, 2020 12:40 am[/url]":1ouwuxzs]Kako se beše zove ono načelo po kome šire saobraćajnice privlače veće gužve? Nikako da se setim. Mislim da se na engleskom kaže "induced traffic" ali sigurno svaki student sa saobraćajnog zna kako se to zove kod nas. Ajde momci, pomozite mi da se setim. Unapred hvala.
Mislim da se zove ''carefully worded nonsense''.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781471#p781471:3oyawjq8 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 07 Oct 2020 10:25 am[/url]":3oyawjq8]
Mislim da se zove ''carefully worded nonsense''.

Лако човек одбаци оно што не разуме.
 
Naprotiv, ja odlično razumem da je to blesava hipoteza na kojoj pojedinci grade karijere i katedre.
 
Grad može biti i bez saobraćajnica, prekopan u livade i, eto rešenja - neće biti saobraćajnih gužvi. Samo mislim da bi tad ljudi pre otišli iz Bga kopaju svoju njivu nego da šipče 2 sata peške ili konjem svaki dan do posla 10km, a nizakakve pare, više kalorija i vremena bi potrošili nego zaradili. Odličan način da Vesić uništi Bg, otera ljude iz Bga. A i manji troškovi za preskupo održavanje asfaltiranih ulica, plus Vesićevci se ugrade, ima pdv skoči na 25%... A bez asfaltnih ulica, pdv može padne na 5%. Znači genijalna ideja dipl saobraćajaca da bez saobraćajnica nema saobraćajnih gužvi dokazana. Pride da im zatvore fax i zanimanje jer su u tom slučaju nepotrebni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781418#p781418:q0jk77mz je napisao(la):
neshaoct » 06 Oct 2020 11:13 pm[/url]":q0jk77mz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781114#p781114:q0jk77mz je napisao(la):
milanche » 05 Oct 2020 09:14 pm[/url]":q0jk77mz]...Pa na primer iz karadjordjeve se skrece u Nemanjinu. Sada na tom mestu imaju 4 trake, 2 za skretanje u nemanjinu i 2 za pravo ka savskoj. Dakle sa ovim resenjem se smanjuje kapacitet na tom mestu za 50%. Onda iz savske se skrece u nemanjinu, iz nemanjine u savsku, i karadjordjevu... Sve ukazuje da na tom mestu je moralo da bude 3+3
Iz Karađorđeve u Nemanjinu nije bilo dve trake, nego jedna traka, i jedan ''patrljak'' druge trake u dužini od oko 30 metara pred semafor. Taj ''patrljak'' je bio dovoljan za jedno 4-5 auta plafon.

Pravo ka Savskoj su bile dve trake, sad će biti jedna. To je tačno.
Ali, tada je svako ko je hteo iz Karađorđeve u Savsku morao da ide preko Savskog trga, tj. morao je da koristi te dve trake jer drugih nije bilo.
Sada imamo matricu novih ulica i čitav 3+3 bulevar kroz BnV. Samim tim, svako ko bude želeo, ili već danas želi iz Karađorđeve u Savsku nema više uopšte razloga da ide preko Savskog Trga, već mu je lakše i brže da ide kroz BnV. Umesto te jedne ukinute trake (samo što i nije bila traka, nego ''patrljak'' od oko 30 metara pred semafor) preko Savskog Trga, dobile su se 3 trake kroz BnV iz Karađorđeve ka Savskoj.

Priča o 50% manje kapaciteta za vozila koja iz Karađorđeve žele u Nemanjinu ili Savsku nije tačna.
Priča o 50% manje kapaciteta za vozila koja žele iz Savske u Nemanjinu ili Karađorđevu nije tačna.
Priča o 50% manje kapaciteta za vozila koja iz Nemanjine žele u Karađorđevu nije tačna.
Nije tačna jer se takvim shvatanjem negira da postoje nove ulice kroz BnV koje spajajaju Savsku i Karađorđevu, pa samim tim više nije jedini mogući izbor ići preko Savskog Trga.
Itekako je tačna tvrdnja o smanjenom kapacitetu, i budućem generatoru gužvi. Skretanje u Nemanjinu iz Karađorđeve iz dve trake (makar bio patrljak od 30 metara), omogućava da za 30 sekundi skrene 15 automobila (primera radi). Nakon završetka rekonstrukcije, moći će da skrene 7 ili 8. Baš taj patrljak je udvostručavao broj vozila koji u intervalu mogu da skrenu. Nikakva nova infrastruktura u BnV nije nadomestila ovaj problem.

A za 50% manji kapacitet nastavljanja pravo u Savsku, zaista će postojati paralelna nova infrastruktura. Ali ta infrastruktura je i izgrađena da bi podržala saobraćaj koji generiše BnV, koji ranije nije postojao. Saobraćaj generisan Izgradnjom Galerije i 10-ak solitera, će poništiti sav pozitivan efekat, ako već i nije. Već sada je strašno naporno voziti tuda. Jedna traka BVV je praktično zatvorena zbog gradilišta ili bahatog parkiranja (i pitanje je da li će u narednih 5 godina to biti u punom kapacitetu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781503#p781503:3kk0iicj je napisao(la):
Earthmoving » 07 Oct 2020 11:58 am[/url]":3kk0iicj]Grad može biti i bez saobraćajnica, prekopan u livade i, eto rešenja - neće biti saobraćajnih gužvi. Samo mislim da bi tad ljudi pre otišli iz Bga kopaju svoju njivu nego da šipče 2 sata peške ili konjem svaki dan do posla 10km, a nizakakve pare, više kalorija i vremena bi potrošili nego zaradili. Odličan način da Vesić uništi Bg, otera ljude iz Bga. A i manji troškovi za preskupo održavanje asfaltiranih ulica, plus Vesićevci se ugrade, ima pdv skoči na 25%... A bez asfaltnih ulica, pdv može padne na 5%. Znači genijalna ideja dipl saobraćajaca da bez saobraćajnica nema saobraćajnih gužvi dokazana. Pride da im zatvore fax i zanimanje jer su u tom slučaju nepotrebni.

Skrenuo bih ti pažnju na dva moja prethodna komentara:

Naravno, svaka logika se obesmisli kada se dovede do krajnosti - isto tako mogu da kažem da bi bila glupost proširiti sve ulice da imaju četiri trake po smeru.

i

Лако човек одбаци оно што не разуме.

Tamo u svetu naučnici, stručnjaci i inženjeri istražuju problematiku, prikupljaju podatke, izrađuju studije, primenjuju saznanja, dokazuju teze, javno objavljuju radove, proveravaju međusobno svoja istraživanja, rade uporedne studije različitih urbanih sredina i saobraćajnih rešenja, primenjuju kompjuterske modele, koriste veštačku inteligenciju i druge tehnologije... A mi bi ovde da se vodimo našim omiljenim nacionalnim parolama "valjda neće" i "ko zna zašto je to dobro".
 
Isto tako, i tamo u svetu, a i ovde kod nas, pojedini ''naučncici'', ''akdemici'' i ''istraživači'':

- godinama tvrde da su vozila na fosilna goriva uzrok svog zagađenja i da će nam svima biti bolje ako pređemo na električna vozila a niko od njih ne sme da kaže odakle dolazi energija za ta vozila, niti koliko su ona manje reciklabilna (pogodna za reciklažu) od klasičnih i toksičnija po planetu
- forsiraju države da one dalje forsiraju svoje državljane da sa Volframskih sijalica pređu na halogene, jer su ''energetski efikasnije'' i time kobajagi ''ekološkije''. A prave se slepi pred činjenicom da halogene sijalice sadrži živine pare koje su smrtonosniji otrov nego dim od uglja
- forsiraju ljude da menjaju termometre sa tečnom živom termometrima sa elektronikom i displejima koji se ni dan danas ne mogu reciklirati
- forsiraju države da dodatno oporezuju sredstva koji su stubovi ekonomije i proizvodnje (vozila, mašine, fabrike, manuelni rad...) a prave se slepi pred činjenicom da kriptorovatori godišnje pojedu struje koliko jedna Poljska, pritom ne stvarajući apsolutno ništa vredno i materijalno
- dižu dževu što SUS motor automobila sagori X litara kiseonika za jedan minut a ne pitaju koliko XYZ litara kiseonika proždere jedno vojno vozilo za isto vreme
- pričaju običnim ljudima da treba da putuju, ilustracije radi, iz Jajinaca u Batajnicu zgužvani u autobusu, dok multimilijarderima (kojih je pun kufer u zadnje vreme) koji se vozikaju u helikopterima i avionima ne kažu ni reč
- pričaju kako svi treba da trotinetiramo i bicikliramo uzduž i popreko a sami ne izlaze iz automobila
- upoređuju gradove i zemlje koji se ne mogu i ne trebaju porediti pa impliciraju da nešto što radi u Atlanti može i treba da radi i u Singapuru

I tako dalje i tako dalje... Mogu do sutra da nabrajam primere njihovih kontradiktornosti, besmisla i licemerja.


Na kraju krajeva, ova situacija sa kUronom je postala savršen pokazatelj da u današnje vreme diploma i titule nisu garant ni nečijeg zdravog razuma i prisebnosti, a kamoli njegove stručnosti i mudrosti. Jeste druga kategorija nauke od ovoga o čemu pričamo ovde, ali je princip isti. 50 ''stručnjaka'', 100 diploma, 200 stavova a 400 izjava. I svaki ubeđen da je on, i samo on, jedini u pravu.
 
Jel oni to upravo montiraju šlem na spomenik?
 
Da dopunim Direktora i Goja koji su lepo obrazlozili. Postoji isto probem i sa ukljucivanjem iz Nemanjine na savski trg.

Ako stanica autobusa javnog prevoza bude u nemanjinoj pre semafora, onda to zapravo znaci da kada autobus stane na stanicu da ce se samo jedna traka! koristiti i za skretanje iz nemanjine u karadjordjevu i za skretanje u savsku.

Ako pak, stanica autobusa bude posle semafora onda zapravo znaci da ce ostati samo jedna slobodna traka za smer ka karadjordjevoj, sto znaci suzenje.

U sadasnjim okolnostima imamo jednu traku koja sluzi samo kao stanica za autobuse dok 2 trake prolaze ka karadjordjevoj. Mogli su lepo da urade 3+3, pa da jednu celu traku koriste za skretanje iz karadjordjeve u nemanjinu, onda kao prosirenje za stanicu autobusa koji skrecu iz nemanjine u karadjordjevu i prosirenje za skretanje vozila iz savske u nemanjinu. Uvek bi im ostalo slobodno 2+2 trake koje povezuju karadjordjevu i savsku.

Uzgred kao sto direktor spoemenu, i sama savska je predvidjena za sirenje na 3+3. ne znam sto, kad neshaoct rece da nema potrebe.
 
Аутобус би могли да реше тако да стаје на трамвајском стајалишту.
 
Vrh