Šta je novo?

Savski kej trenutno stanje i najavljena rekonstrukcija


Он је нагласио да је овај пројекат подржао и док је био председник општине јер, како је рекао, увек подржава добру ствар.

– На Новом Београду постоје деценијски проблеми и учинићу све, док будем на овом месту, да покушамо то да решимо, како бих Новобеограђанима захвало на поверењу које су ми свих ових година указивали – рекао је Шапић.

Градоначелник је рекао да очекује да ће до краја новембра бити расписане позиције за лицитацију за новобеоградске сплавове на основу одлуке која је у септембру донета на седници градског парламента.

– Мислим да ће у овом моменту бити расписана лицитација за око 28 позиција за сплавове, а сада их има 100, што говори о томе колико ће суштински да се промени однос према овом питању. Радимо сада на пројекту инсталација и довођења те врсте инфраструктуре, како би сваки сплав могао да има свој прикључак на струју и воду и да на тај начин испуни услове које смо поставили Одлуком о уређењу београдског приобаља. Они који не буду имали своју локацију, добиће решење до када треба да уклоне свој сплав – нагласио је први човек престонице.

Најавио је и уређење Савског шеталишта у сарадњи са „Градским зеленилом” које ће, према његовим речима, бити једно од најлепших у Београду.

– Морамо да идемо корак по корак, односно до краја године да решимо административни део, да добијемо локације и завршимо пројекте. Почетком следеће године свако ко је добио локацију треба да добије и своје место, да почне да плаћа закуп, а ми ћемо паралелно радити и пројекат уређења Савског шеталишта. Надам се да ће радови на уређењу шеталишта кренути већ наредне године – најавио је градоначелник.

Он је истакао да ће уређење шеталишта и смањење сплавова на том потезу омогућити да се види река, сплавови ће бити на прописној удаљености, уз противпожарне мери, и неће смети да буду у близини рени бунара.
 
Kod bloka 70 popravljaju dva stepeništa

IMG_20230412_190232.jpg
 
Juce sam prošao celom dužinom i video da se par splavova otkačilo, samostalno najverovatnije. Ne verujem da ih je grad sklonio. Ostali splavovi kao da ne veruju da će biti promena, ostali tu gde su. Imam utisak i nadam se da grešim da se ništa tu više neće ni menjati.
 
 
Могу да терају и у ЦеЗаР или СекСи у Железнику :)
 
Samo nek se uklanja…pa i nestručno… nemaju praksu ljudi… naučiće… sa inim agregatima i tandrkanjem su prevršili svaku meru…
 
Ja ne verujem sta sam sve procitao. Od udruzenja gradjana za nas kej koji su bez ikakvog blama izjavili da se žuri sa ovim i da dizalice ugrozavaju kej do ovog teksta iz Vremena. Pa ovo je vrhunski. Neka odvuku, kotrljaju, rastavljaju sta god samo neka se ta smeca sklone odatle. E Jankovicu, Jankovicu propisno si se izblamirao sa onim saopstenjem.
 
Ovo je klasican primer politicke i sveopste nezrelosti i zatupljenosti drustva. Javno dobro treba da bude prioritet svima, apriori biti protiv samo zato sto dolazi od druge politicke opcije je odlika te nezrelosti i jako iritirajuci faktor pogotovu kada je nesto stvarno dobro ili barem ne lose, tipa Air Serbia.
 
То је и главни разлог што се многи пројекти пролонгирају, блокирају или “забораве” ( булевар патријарха Павла…)
“Е нећу то да радим за инат јер си ти то планирао и пројектовао.”Инфантилно друштво.
У нормалним срединама пројекти од општег интереса се наслеђују и одрађују без обзира која је политичка опција на власти.
 
Poslednja izmena:
Poslednja izmena:
Apsolutno sam za uklanjanje splavova.
Samo:
A da možda ne radi namerno ovako, da košta što više i da se napravi što veća šteta na nasipu i u parku ispod, pa da se posle posao za popravke opet dodeli nekoj kumovskoj firmi?

Kada su onomad ekspresno sklanjali splavove sa poteza između tramvajskog mosta i Gazele, jer smetaju stanarima njihovog Beograda na vodi, ukolinili su ih vodenim putem, i to nizvodno. Ako se ne varam, jedini koji je doteran uzvodno je onaj klub pilota "Kurjaci sa Ušća" koji je doteran kod bloka 70, ali on je zapravo samo nadogradnja na starom šlepu, pa zato i jeste bilo moguće. A te koje su su uklonili nizvodno su privezali bilo gde, samo da ih sklone da njima ne smetaju.

Većina tih splvaova u blokovima nije dogurana do svojih lokacija, već je izgrađena na licu mesta: pontoni ili burići, pa konstrukcija na njima i onda nadogradnja - dakle, nisu po prirodi stvarii predviđeni za vuču kontra toka reke. Ako se uklanjaju, onda ili:
- mogu da se šlepuju nizvodno
- da se dizalicom podignu na šlep i tako bezbedno prenesu uzvodno
- da se razmontiraju na licu mesta, onrnutim redom kako su i građeni, i da se materijal odnese i proda kao otpad.
- zašto je za velike, dilereske, splavove kod BnV izabrana nizvodna lokacija, a za ove - uzvodna?

Izvačiti ih na suvo, u komadu je, i tako ih prevoziti do Jakova (čime, kuda?) i tamo ih ponovo spuštati u reku... pa da ne kažem, možda se neko i uvedi. Oštećenja usled tolike manipulacije će ih učiniti neupotrebljivim, opet će morati da se seku za otpad, samo će se bez veze potrošiti novac na izvlačenje, transport i ponovno porinuće (ako i posle toga budu u plutajućem stanju). Oštetiće i nasip, usput i park.

Dokle više sa improvizacijama, o-ruk sistemom i ostalim partizanštinama? Rasterali su sve stručno i od integriteta pa rade na divlje bez obaziranja na štetu i nepotrebne troškove koje usput prave.
 
I posle samo par min razmišljanja o problematici:
kod i na šetalištu postoje 3 mesta pogodna i predviđena za prilaz teške mehanizacije, verovatno i za pristup vojne inženjerije (ne sećam se kuda su došli i otišli 1999), da ni se objekti porinuli i izvačili iz reke:
- šljunkara u bloku 44
- marina kod toplane
- okretnica u Omladinskih brigada (tu postoje čak i masivne bitve za privezivanje).

Pa majku mu, ako su već hteli da izvlače na suvo, mogli su da angažuju manji šlep i da oteraju splavove na neku od ove tri lokacije, ni jedna nije dalje od 500 metara (dve su nizvodno), i da ih izvuku uz betonsku rampu iz Save. Svaka od tri lokacije ima i prednosti i mane, ali se uradi kost - benefit analiza i izabere najoptimalnije rešenje, a ne ovako, "da probamo pa šta bude".
 
Ček, a šta je problem da se vlasniku splava naloži uklanjanje i dok ga ne ukloni da mu se blokiraju svi računi? Zašto Grad mora da se bakće sa ovime?

A ako se splav ne ukloni u roku od dva meseca, Grad o svom trošku rasturi splav (postoje one dizalice koje rade sa vode i odveze ga u staro gvođže), ako se ne može jednostavno odvezati i otploviti.
 
Mislim da su im već bili dali neki svoj rok koji je istekao i da su sada kao krenuli u uklanjanje.
I ne može tak tako da im se blokira račun, treba prvo da se zaduži sa nečim (faktura za radove, kazne), pa da se krene u prinudnu naplatu, ali na sudu treba dokazati dugovanje (a onda će se pokrenuti pitanje legalnosti i nadležnosti ovoga što Šapić pokušava)... nije to baš tako jednostavno. A i ovako oni mrze zakone i poštovanje procedura - zato smo i tu gde smo.
 
Vrh