Prekopah stare postove:
"УСЛОВИ ЗА УСТУПАЊЕ УСЛУГЕ ИЗРАДЕ ТЕХНИЧКЕ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ ЗА
РЕКОНСТРУКЦИЈУ КЦС ''ЖЕЛЕЗНИЧКА СТАНИЦА'' У БЕОГРАДУ
УВОД И ПОСТОЈЕЋЕ СТАЊЕ
Канализациона црпна станица Железничка станица саграђена је и пуштена у рад 1990. год. на углу
Савске и Немањине улице и има грађевинску и употребну дозволу. Улога јој је двонаменска тј.
препумпава употребљене и атмосферске отпадне воде.
Сливно подручје обухвата око 160ха и део је централног канализационог система града који сакупља
конзум ниске савске зоне. Доводни колектор за употребљене воде је јајастог профила 150/225, а
доводни колектор за атмосферске воде је кружног попречног пресека, пречника ф1600. Потисни
челични цевовод употребљених вода је ф600 којим се отпадне воде транспортују дуж Немањине улице
до колектора у Балканској улици одакле даље гравитационо отичу у тзв. теразијски хидротехнички
тунел, а потисни челични цевовод атмосферских вода је ф1600 којим се кишне воде одводе у
потковичасти колектор димензија 180/300 који све кишне воде одводе у реку Саву у зони комплекса
Аутобуске станице.
У црпилишту за употребљене воде инсталиране су три пумпе номиналног капацитета по 360 л/с свака,
тако да укупни капацитет за препумпавање употребљених вода износи око 1000 л/с (при спрегнутом
раду све три пумпе). У циљу спречавања дотока отпадне воде на објекат, активира се хаварна пумпа
капацитета 450 л/с, на посебном челичном потисном воду, инсталирана у улазној грађевини –
хаварном шахту објекта.
У црпилишту за кишне воде инсталиране су четири пумпе номиналног капацитета свака по 3500 л/с,
тако да укупни инсталисани капацитет кишног дела црпне станице износи 14.000 л/с (са две пумпе у
радном режиму, а две резервне).
За сада ова црпна станица функционише без већих проблема и није предвиђена за повећање
капацитета. Иста је од изузетног значаја за неопходна и за реализацију пројекта ''Београд на води'' и
њену постојећу локацију треба задржати.
Међутим, урбанистичким планом ПППН ''Београд на води'' постојећа црпна станица налази се на
простору који је планиран за централни трг за репрезентативне садржаје културе националног значаја
(тј. ЗП-14 за који је предвиђена израда Урбанистичког конкурса), a објекти који су у функцији рада
КЦС (два вентилациона отвора са решеткама и заштитним кућицама изнад коте терена), ремонтни –
сервисни отвор и улазна грађевина са уставом) налазе се на простору будућег коловоза новопланиране
саобраћајнице Савска улица (тј. СП-30 која са стране КЦС нема планиран тротоарски простор). Осим
тога, постојећи надземни ивични део црпне станице је одмах уз планирани коловоз, што може додатно
угрозити сам објекат имајући у виду очекивано саобраћајно оптерећење и фреквентност одвијања
саобраћаја.
Подземни део улазне грађевине је димензија 4,2х4,2 м, дубине 7,3 м са горњом плочом 0,8 м изнад
коте терена, са ремонтним отворима за манипулацију пумпним агрегатом и цевном арматуром
димензија светлог отвора 1,7 х 1,7 м, ремонтни отвор светлог отвора димензија 3,2 х 0,8 м, за
манипулацију табластом уставом на електро моторни погон (димензија 2,0 x 2,0 м), као и пратећом
мерно-управљачком опремом са енергетским и сигналним кабловским везама за рад опреме. У овој
грађевини је чвориште траса оптичких каблова, надзора и управљања овим и осталим објектима у
систему канализације града, као и преносног пута телекомуникација објекта водовода и канализације
Страна 40 од 44
са њиховим командним центрима и управним зградама и ремонтни отвор за силазак радника у
грађевину у случају интервенција, димензија светлог отвора 0,6х0,6 м. Ово је изузетно важан објекат
система КЦС јер у ову улазну грађевину улазе отпадне воде из конзумног подручја колекторима:
- Нови бетонски колектор отпадних вода, мах дотока 1,2 m3
/h, кружног облика, пречника 1,6 м
- Бетонски колектор кишних атмосферских вода, максималног дотока 6m3
/h, неправилног
трапезног облика, димензија 2,25/1,5 м
У улазну грађевину долази и стари бетонски колектор отпадних вода, пречника 1,0 м који је
напуштен и није у функцији
Улазна грађевина има и функцију црпилишта црпне станице у хаварним условима, када се након
затварања табласте уставе, димензија 2 х 2м, на електро моторни погон, спречава улазак отпадне воде
у објекат одакле се постојећом хаварном пумпом, капацитета 450 л/с, преко машинске инсталације и
пратеће цевне арматуре, долазне воде даље шаљу у систем београдске канализације. На овај начин се
врши и заштита од евентулане појаве изливања отпадних вода из доводних колектора и узводних
припадајућих шахтова у околину.
Црпна станица је у режиму аутоматског рада и надзора, са потребом тренутног реаговања у случају
испада из рада. Како сада не постоји могућност прилаза улазној грађевини из објекта већ само са терена
неопходно је да се обезбеде услови за безбедан приступ објекту интервентних возила и људства, у
било ком тренутку у току 24 сата рада објекта, а у циљу прилаза и отклањања насталог квара или
замене оштећене опреме. Напомињемо да отказивање било које инсталиране опреме улазне грађевине
доводи до могућег угрожавања самог објекта и потапања главне и веома вредне електро машинске
опреме, комплетно инсталиране у подземном делу објекта.
Конструкција црпне станице „Железничка станица“ је сандучаста конструкција укопана у тло
димензија 22,05*37,60*11,40 метара. Објекат се састоји из надземног дела који је на коти 77,10 мнм и
подземног дела који има два нивоа (средњи ниво на коти -6,10 (71,00 мнм) и доњи на коти -11,60 (66,50
мнм)). "
http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... 276-16.pdf
viewtopic.php?f=21&t=197&p=439703#p439703