Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Slazem se da treba na neki nacin definisati rekreativnu zonu i pesacko komercijalnu zonu. Ovakva kombinacija u SA nije dobra kako se trenutno sprovodi. Zuma je manje vise sled dogadjaja lepo opisao stim sto bih ja voleo da vidim malo tolerancije na obe strane.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383850#p383850:2p16ev12 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 30 Apr 2016 12:43 am[/url]":2p16ev12]Све у свему, мислим да се расправа овде доста развоњила, а најупорнији противници постављању свега као насилно спроведене фикс идеје утишали.

Један мој рођак, који повремено долази из иностранства, разбеснео се када је чуо где се селе железничка и аутобуска станица (у вукој...). Уопште не може да разуме да тако нешто тако олако допуштамо.


Ово је у потпуности реално. Огромна већина људи заправо не схвата шта ће се десити: да ће им бити у знатној мери покварен квалитет живота измештањем централне транспортне функције из Савског амфитеатра.

Пример: мој колега и добар друг, настањен у Сремчици, поцрвенео је од муке када сам му рекао да ће му 511 бити скраћен до Газеле. Исто ће се осећати Младеновчани и Лазаревчани кад их дивертују на Нови Београд.

(О престанку рада ж. ст. Београд главна нећу више да трошим речи - то је, буквално, злочин над укупним Београдом)
 
Ja bih voleo da vidim malo više TOLERANCIJE,a malo manje SUJETE tipa ko će da koristi "viši,a ko niži nivo šetališta" i nešto tipa "segragacije- viši nivo koriste oni koji imaju para i koriste komercijalne sadražaje a niži tipa oni koji nemaju para i hteli bi da ostvare što bliži kontakt sa rekom,uživajući u reci i samo reci,ne koristeći pritom komercijalne sadržaje i tome slično" Koja je razlika izmedju ova 2 nivoa šetališta? Po meni ama baš nikakva osim što se može desiti da se taj niži nivo poplavi 15-tak dana u 2 godine npr.

Kompromisno rešenje i za bicikliste a i za pešake bi bilo da BICIKLISTI KORISTE DONJI NIVO ŠETALIŠTA,da se postavi dovoljan broj "češljeva" na donjem nivou gde mogu da odlože bajseve i koriste komercijalne sadržaje kada to žele.
 
Moje mišljenje je da su ljudi previše ostrašćeni povodom ovog projekta zato što je proistekao iz politike. Ne vidim ništa loše u tome da Beograd dobije jedan moderan deo grada sa kulom koju je dizajnirao arhitektonski biro poznat po Sears kuli u Čikagu, sa hotelom koji je postao zaštitni simbol Barselone i sa promenadom po uzoru na ovu koja je započeta. A najviše me raduje upravo izmeštanje autobuske i železničke stanice. Neko je pomenuo ljude iz Sremčice i sa juga. Pa upravo će oni mnogo brže stizati do nove stanice preko Beogradske obilaznice. Svi autobusi koji idu ka jugo-zapadu - Čačak, Kraljevo, Valjevo, Užice... neće praviti gužvu po starom delu grada već će novim autoputem ka Čačku ići novo-beogradskom trasom do Obrenovca gde će prelaziti Savu. Da ne pričam o ruglu i sramoti koje sadašnja stanica predstavlja i koje će sa novom stanicom postati prošlost. Nova Stanica će BG vozom biti povezana sa Vukovim Spomenikom, Vračarom, Senjakom i Bogoslovijom odakle se dalje može gradskim autobusima. Prokop i ovako nedovršen mnogo pristojnijeg izgleda od sadašnje železničke stanice, a kad bude završen biće vrlo dostojna zamena sadašnjoj stanici što po izgledu što po protočnosti vozova koji neće mileti pola sata samo da bi ušli u grad i neće prolaziti pored raznoraznih horor scena koje su do skora postojale oko stare žel stanice.
Iako nisam simpatizer aktuelne političke vlasti, navijam za ovaj projekat i nadam se da ćemo zaista doživeti da se izgradi. A Srbi su zaista nezgodan narod po pitanju promena. Imam utisak da svaka promena pa makar bila i pozitivna izaziva užasno burne reakcije.
 
А може ли ико од вас из програма Тврђава 2.0 да започне своју каријеру на Беобилдовом форуму без констатације да су "Срби против промена", да се "боје свега што је ново" и сл?

Мислим - наивни сте, на преискусне сте типове наишли да бисте ишта постигли таквом реториком. Потрудите се мало. Чекамо.
 
Hahahha
@Pantograf (plus ko vrata cim se ulogujem preko kompa :) )

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Panto plus ko vrata! dodao bih moje omiljene uzrecice tipa: "Zar su vam bile dobre zmije, pacovi i raznorazno rastinje?", a najvise me izbaci iz takta kad cujem: "Kome smeta sto se Beograd najzad spusta na reke"
Red je da se smisle neke nove fraze
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383916#p383916:3h3q3wk1 je napisao(la):
Igor » 30 Apr 2016 05:58 pm[/url]":3h3q3wk1]Slazem se da treba na neki nacin definisati rekreativnu zonu i pesacko komercijalnu zonu. Ovakva kombinacija u SA nije dobra kako se trenutno sprovodi. Zuma je manje vise sled dogadjaja lepo opisao stim sto bih ja voleo da vidim malo tolerancije na obe strane.
И ја бих волео да ниси аутоцензурисао свој чланак о будућем "симболу" у СА али ето, ипак јеси. А што се тиче толеранције, оног тренутка када прихватимо ове фукаре, лопове, медиокритете и криминалце на власти (и њихове сендвичаре) као некакву равноправну, друштвено прихватљиву страну слободно можемо да констатујемо да српски народ више не постоји, као ни држава му.
 
Clanak o "Kuli Beograd" nije autocenzurisan i niti je u tekstu pomenut simbol. Iz novinarskog aspekta predstavlja jedan od najkompletnijih clanaka tj. prikaza onoga sto se gradi. To sto tebi nije po meri je druga stvar, ko zna mozda ti se neki naredni vise svidi.
 
Све најконтроверзније велике пројекте у граду сте у протеклим годинама критички обрађивали у својим текстовима а овај је први који сте поштедили тога иако је без премца, најконтроверзнији велики пројекат у скоријој историји Београда. Притом сте имали ооогроман простор да кулу критикујете са урб-арх аспекта без улажења у правно-финансијско-криминалну компонненту целог пројекта. Но, ни то нисте могли да учините.

Да ли ћете то звати аутоцензуром или неким другим именом, свеједно ми је.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383921#p383921:2t7ag3wy je napisao(la):
milos.tro » 30 Apr 2016 06:46 pm[/url]":2t7ag3wy]Ja bih voleo da vidim malo više TOLERANCIJE,a malo manje SUJETE tipa ko će da koristi "viši,a ko niži nivo šetališta" i nešto tipa "segragacije- viši nivo koriste oni koji imaju para i koriste komercijalne sadražaje a niži tipa oni koji nemaju para i hteli bi da ostvare što bliži kontakt sa rekom,uživajući u reci i samo reci,ne koristeći pritom komercijalne sadržaje i tome slično" Koja je razlika izmedju ova 2 nivoa šetališta? Po meni ama baš nikakva osim što se može desiti da se taj niži nivo poplavi 15-tak dana u 2 godine npr.
Hoćeš da kažeš da je čovek koji želi da se prošeta Zemunskim kejom sujetan ako se buni što sa leve strane umesto Gardoša vidi betonski zid? Jer tako ispada. Gore ne može, jer sem sada već veoma prometne ulice, pešačkog šetališta NEMA, a dole ne vidi deo grada zbog koga je i došao na TAJ deo obale. I sad je to sujeta?

ZemunNoviGardosKej.jpg


Da je samo to ne bih gubio vreme. Ali nije. BNV je (uz ispipavanja pulsa i eksperimente na Kalemegdanu) "test case" nove neo-liberalne urbane politike grada. SADA se bira kako će Beograd ubuduće izgledati. VI ste ti koji SADA odlučuju šta će biti dozvoljeno i poželjno, a šta neće. A to je daleko značanije čak i od samog "Beograda na Vodi". Zbog toga se toliko često vraćam na problem obale gde su novi kriterijumi nejednakih prava na Grad sasvim očigledni. Jer, u osnovi svega je veliko pitanje:

Kome pripada Grad?

Ili malo konkretnije. Zamisli da ti odlučuješ šta treba da se izgradi na nekom zemljištu koje mnogi žele. Na osnovu ČEGA ćeš doneti odluku? Razni čisto tehnički kriterijumi kao što su infrastruktura ili količina novca često nisu od prevelike pomoći u ovakvom izboru. Moraš da imaš i neki sasvim opšti vrednosni kriterijum, neku viziju grada kakav bi on trebao da bude.

Postoji čitava politička lepeza raznih izbora. Moguće je sve što u gradu postoji proceniti na tržištu pa, kad odnos ponude i potražnje formira cenu, ko može i želi da je plati istrese kesu, i taj deo grada postaje njegov, da sa njim radi šta mu god padne na pamet. U takvom gradu je (zbog uske i u ovakvom kapitalizmu NUŽNE krive raspodele bogatstva, i urbanizma potpuno izjednačenog sa ekonomijom) više od dve trećine stanovništva razbacano po slamovima i siromašnim četvrtima u koje ni policija ne sme da uđe bez bornih kola. Ili, na drugoj strani spektra, nezanemarljiv deo kvalitetnih četvrti grada je otvoren i pristupačan svim građanima, nudi sadržaje namenjene svim slojevima društva, a obavezno mnogi (ili svi) njegovi najlepši ili simbolički važni delovi.

Dakle, recite mi, šta će da bude? Šta birate, i za šta će te se bortiti? Jer samo neće doći, to je potpuno sigurno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383925#p383925:37fb8p7d je napisao(la):
Jacques))) » 30 Apr 2016 07:40 pm[/url]":37fb8p7d]Moje mišljenje je da su ljudi previše ostrašćeni povodom ovog projekta zato što je proistekao iz politike. Ne vidim ništa loše u tome da Beograd dobije jedan moderan deo grada sa kulom koju je dizajnirao arhitektonski biro poznat po Sears kuli u Čikagu, sa hotelom koji je postao zaštitni simbol Barselone i sa promenadom po uzoru na ovu koja je započeta.
Ово можемо сврстати под уметнички укус, што поштујем, иако не делимо укус.
A najviše me raduje upravo izmeštanje autobuske i železničke stanice. Neko je pomenuo ljude iz Sremčice i sa juga. Pa upravo će oni mnogo brže stizati do nove stanice preko Beogradske obilaznice. Svi autobusi koji idu ka jugo-zapadu - Čačak, Kraljevo, Valjevo, Užice... neće praviti gužvu po starom delu grada već će novim autoputem ka Čačku ići novo-beogradskom trasom do Obrenovca gde će prelaziti Savu.
Мени је управо ужасно да то икога може да радује. Обилазницом ће заиста неко брже стизати из Сурчина у Сремчицу, из Чачка у Краљево, из Смедерева у Сремску Митровицу... Али то нема везе са нарушавањем транспортне мреже које је планирано да буде спроведено.
Da ne pričam o ruglu i sramoti koje sadašnja stanica predstavlja i koje će sa novom stanicom postati prošlost. Nova Stanica će BG vozom biti povezana sa Vukovim Spomenikom, Vračarom, Senjakom i Bogoslovijom odakle se dalje može gradskim autobusima.
Ово са руглом ме подсећа на онај поучни виц: "Играју се дечица, баба треби пасуљ. Виде баби нешто ружно длакаво између ногу."Баба баба, шта ти је то тако ружно између ногу?"Баба одговара:"Е децо моја, све што се запостави поружни". Када је у питању старо, зграде од културно историјског значаја нису баба да пропадну и умру, али магацини, могу да се сравне са земљом. Железничка станица у Лесковцу, и садашња Ластина станица уопште нису ругло, што је доказ да чак и у Србији уз одређена усмерена улагања путнички терминали могу бити понос. Образложење "ругло и срамота" као разлог за уклањање из центра града, је тешка увреда за све који нису из Београда, а који су послом, школавањем администрацијом и свиме осталим активностима везаним за главни град, и један од највећих градова у овом делу Европе.

Морао бих да скренем пажњу, као инжењер и техничко лице, да БГ:ВОЗ без великих инвестиција неће моћи да одговори овом задатку. И иначе, добро пројектован било аутобуски, било железнички терминал, представља директним линијама најповезаније локације у граду. За то потоји тема, на којој могу детаљније образложити на следећем линку.
Prokop i ovako nedovršen mnogo pristojnijeg izgleda od sadašnje železničke stanice, a kad bude završen biće vrlo dostojna zamena sadašnjoj stanici što po izgledu što po protočnosti vozova koji neće mileti pola sata samo da bi ušli u grad i neće prolaziti pored raznoraznih horor scena koje su do skora postojale oko stare žel stanice.
1)Прилаз од Раковице ка Прокопу уопште није пројектован за веће брзине од прилаза Главној кроз Топчидерску долину. То можете проверити од стране других техничких лица, ако ми не верујете. Једино што дуже од две деценије траје уништавање железнице, при чему пруга ка Прокопу, као нова и слабо коришћена, није стигла да пропадне. У стварном времену путовања, рачунају се и додатна преседања (која су са Савског трга непотребна).
2) У укупном квалитету путовања чињеница да градске власти не планирају ишта капацитивније и удобније од аутобуса и тролејбуса, чак ни трамвај. Градску железницу је глупо рачунати у општи модел, јер су путницима возом погодније мање-више све железничке станице и стајалишта у градском подручју које нису Прокоп.
3) Хорор је одраз запуштања, вратимо се на виц о баби.
Iako nisam simpatizer aktuelne političke vlasti, navijam za ovaj projekat i nadam se da ćemo zaista doživeti da se izgradi. A Srbi su zaista nezgodan narod po pitanju promena. Imam utisak da svaka promena pa makar bila i pozitivna izaziva užasno burne reakcije.
Ваш избор или не избор политичке партије уопште није важан. По закону, гласање је тајно, а сматрам да је и грађанска култура суздржавање од јавног страначког изјашњавања. Тиме само можете само покварити односе међу људима. Видим да сте нови на овом форуму. Има много тога спорног због чега ни највернији "навијачи" за овај пројекат, нису остали без замерки, због којих га условно одобравају. Одвојите мало више времена, и детаљније читајте. На тај начин ћете "упознати противника".

Све најбоље вам желим.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383921#p383921:2mu53sm9 je napisao(la):
milos.tro » 30 Apr 2016 06:46 pm[/url]":2mu53sm9]
Kompromisno rešenje i za bicikliste a i za pešake bi bilo da BICIKLISTI KORISTE DONJI NIVO ŠETALIŠTA,da se postavi dovoljan broj "češljeva" na donjem nivou gde mogu da odlože bajseve i koriste komercijalne sadržaje kada to žele.
Jedva je nađoh :D
Bio sam ubeđen da je netragom nestala zajedno sa pokojnim dodaj.rs, ali ipak nekako ispliva jedna kopije te slike.

Dakle, hoćeš da kažeš da bi biciklisti trebali biti prebačeni na donji nivo, OVAKO?

20151005144447.jpg


Kao što vidiš, to je već bilo ozbiljno razmatrano, a rezultat je ova maketa sa komično sabijenim rešenjem nižih nivoa. Ovaj izdvojeni detalj sa nje je iz moje poruke od 23. Nov 2015. i pokazuje kako izgleda biciklistička staza u situaciji kad za čitavu obalu nisu ostavili ni izbliza dovoljno mesta, a ipak su biciklističku stazu morali NEGDE spakovati, da bi od bicikala očistili i načinili bar donekle upotrebljivim najviši nivo. Ljudi tako ovde voze u koloni po jedan, a ugođaj im je kao da su u kanjonu Morače, levo planina, desno provalija :lol: Kako se mimoilaze je jedna od "onih" Molder i Skali misterija. Izgiboh od smeha kad sam ovo prvi put video.

Naravno, uzmi u obzir da je visinska razlika između male vode (70.5mnv), i velike vode (77mnv), čitavih 6,5 metara. :lol:
Takođe, ljudi bi, naravno, imali fantastičan pogled na grad i zgrade Beograda na vodi kad im nekim slučajem vertikalni betonski zid ne bi bio na 50 cm od glave.

BNVKanjon.jpg


Posle su ipak shvatili na šta ovo liči, pa se slika više ne pojavljuje, a vertikalna razmera je na novim renderima nekako sabijena. Sad, da li samo veštački, na renderu, ili su odlučili da značajno naspu srednji nivo, pa smanje visinsku razliku ka kopnu, a rupu do vode prebace na Savsku stranu, to ne znam. To ustvari, u ovako tužnoj situaciji, i ne bi bilo tako loše rešenje, ili je bar najmanje loše, ali onda gubimo izuzetno vredan direktan pristup vodi, a najdalji bedem obale postaje toliko visoka vertikala da počinje da liči na lučki mol kod Savskog pristaništa. Ili da se nasipa reka, pa da se napravi više mesta. Ako je to uopšte dozvoljeno. U svakom slučaju NEŠTO mora da se napravi jer ovuda prolazi zaista glavna biciklistička magistrala Grada. To je kao da zeznu auto put kroz Beograd, sve bi stalo. Ovo su inače delovi grada koje će spajati ta biciklistička staza, pa zaista teško da može da prolazi kroz restoran i kelnere koji je koriste za raznošenje pića na travnjaku Savanove, ili kroz kanjon Morače na donjem nivou.

SavskoSetaliste.jpg


Inače, ako ostanu na ukupnoj širini od oko 30 metara, tj ako ne idu na nasipanje reke, onda je za sve donje nivoe preostalo ovoliko mesta (desno od srednje stepenice).

IMG_8011_resize.jpg
 
Zuma, nema svrhe da se Zemunskom Kej i buduća Promenada poistovećuju ,jer se DRASTIČNO RAZLIKUJU PO VISINI ŠETALIŠTA(gornje i donje šetalište).
Ovo na Zemunskom Keju:
Pogledajte prilog 2
nije isto što i ovo na budućoj Promenadi:
Pogledajte prilog 1
Maketa sa šetalištem i biciklistima na njoj nema blage veze sa situacijom na terenu, a ni sa realnošću.
 
Ja mislim da to sto vi zovete "donja platforma" da to nece ni postojati. U principu bice ova gore staza i to je to. Plus te platforme. Sve ovo sto je iza "zidica" ce biti obaloutvrda za vodu.
 
Ja ne vidim ni gde bi bilo to "donje šetalište" - prvo, ovo "gornje" nije dovoljno visoko, drugo, ove platforme ("terase") koje izlaze u reku bi stajale na putu.
 
@Zuma Priču o "sporoj" i brzoj stazi su pokušali da nam serviraju, ali smo je odmah odbili. Čisto da ne bude da smo neke naivčine, jasno nam je bilo šta to znači. Ovo što sad imamo je ipak bolja varijanta od toga, biciklistička staza je jasno odvojena, i ako se kontinuitet ovog drvoreda nastavi, makar i u ovim "pravougaonicima" verujem da će to dati smernicu svima koji je čiji prostor, a razdvajanje najbolje sugeriše sam dizajn. Ono što mene najviše brine je blizina komercijalnih sadržaja, i tu me tvoja predviđanja zapravo najviše brinu. Da toga nema, imali bismo nešto slično 25 maju i mislim da bi situacija bila podnošljiva i za pešake i za bicikliste. Ukoliko se za pešake ostavi dovoljno prostora i u tzv "komercijalnoj" zoni, cenim de će situacija biti podnošljiva, a ukoliko je glavni pešački koridor tik pored obale, onda je ovo katastrofa u najavi.
 
Ако ћемо о прагматичном, да се задовоље интереси и елите, и раје, могуће је на нивоу врха обалоутврде направити широк јавни пешачко-бициклистички део, а изнад направити фенси нешто до саме обале. Код Ресторана "Стенка" проблем није био што су столови ресторана до реке, већ што су се бициклисти сударали са келнерима. Да је све дигнуто на спрат, ресторан би боље пословао и нико се не би бунио.

Такве ситнице је много лакше решити, него "тешку" инфраструктуру, комуналну и за пре свега јавни превоз. А без тога, следи нам функционална катастрофа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383959#p383959:1jejbaqe je napisao(la):
milos.tro » 01 May 2016 07:18 am[/url]":1jejbaqe]Zuma, nema svrhe da se Zemunskom Kej i buduća Promenada poistovećuju ,jer se DRASTIČNO RAZLIKUJU PO VISINI ŠETALIŠTA(gornje i donje šetalište).
Ovo na Zemunskom Keju:
nije isto što i ovo na budućoj Promenadi:
Maketa sa šetalištem i biciklistima na njoj nema blage veze sa situacijom na terenu, a ni sa realnošću.
Citiram prostorni plan:

"За десну обалу реке Саве, са различитим типовима појединих деоница, потребно је планирати све врсте интервенција, да би се постигао континуитет заштите, одржавања одбрамбене линије и комуникације на оба нивоа, при чему је за утврђену обалу, минимална кота заштите од великих вода на 77,00 mnv, а средњи ниво на 73,50 mnv."

Dok ne budemo videli šta su na kraju izabrali i kako će zaista izgledati niži nivoi, jedino što imamo je ovaj prostorni plan i ugovor koji ga uključuje. A tu piše da je srednji nivo na 73.5 metara. To je dakle čitava 3,5 metra ISPOD najvišeg, pa je poređenje visina obaloutvrda i nepostojećeg vidika koji sa nižih nivoa imaju šetači u Zemunu i ovde ustvari veoma precizno, isto kao i visine na onoj maketi (pošto su tamo pokušali da donekle realno prikažu svih 6,5 metara visinske razlike, za razliku od rendera).

Jedino što vidim kao mogućnost da bar donekle i sasvim formalno pokriju ovu brljotinu je da su potpuno odustali od ideje da niži nivoi uopšte postoje. Znaći ili da kompletna obala bude na koti 77, dakle svih 30 metra širine kao jedan jedini nivo (što sada više ne izgleda moguće), ili da ipak imaju stepenice čisto simbolične visine. Recimo ovaj poslednji L betonski L profil verovatno ima oko 1,5 metar visine (ili manje). Pa bi prvi sledeći nivo onda bio na koti 75,5m. Ali se onda ta "obala" završava vertikalnim zidom od bar 5 metara visine (do "male vode" na 70,5m), kao u Beogradskoj luci. Što bi "silazak Beograda na reke", i uopšte bilo kakav kontakt Beograđana sa vodom učinio farsom, jer se na čitavoj desnoj obali Save do reke može doći samo merdevinama, ili možda tek povremenim, usečenim i veoma strmim stepenicama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383966#p383966:25fq8ks0 je napisao(la):
jabbu » 01 May 2016 10:30 am[/url]":25fq8ks0]@Zuma Priču o "sporoj" i brzoj stazi su pokušali da nam serviraju, ali smo je odmah odbili. Čisto da ne bude da smo neke naivčine, jasno nam je bilo šta to znači. Ovo što sad imamo je ipak bolja varijanta od toga, biciklistička staza je jasno odvojena, i ako se kontinuitet ovog drvoreda nastavi, makar i u ovim "pravougaonicima" verujem da će to dati smernicu svima koji je čiji prostor, a razdvajanje najbolje sugeriše sam dizajn. Ono što mene najviše brine je blizina komercijalnih sadržaja, i tu me tvoja predviđanja zapravo najviše brinu. Da toga nema, imali bismo nešto slično 25 maju i mislim da bi situacija bila podnošljiva i za pešake i za bicikliste. Ukoliko se za pešake ostavi dovoljno prostora i u tzv "komercijalnoj" zoni, cenim de će situacija biti podnošljiva, a ukoliko je glavni pešački koridor tik pored obale, onda je ovo katastrofa u najavi.
Nažalost, jednostavno ne vidim kako je fizički moguće da sa zgradom koja stoju poreko u odnosu na tok reke, zid JOŠ VIŠE isturenog aneksa bude dalje od makismalno 5 ili 6 metara od regulacione linije. A cene zakupa lokala na obali će biti basnoslovne. Jedini način da se zakupcima to isplati je da svaki raspoloživi metar prekriju kafanskim stolovima, ili bilo čim drugim što im donosi pare. Beograđani obožavaju otvoreni prostor, čak toliko da se kafandžijama isplati da greju OTVORENE gradske bašte posebnim grejačima u maltene svako godišnje doba. Znači da će taj prostor biti pun. A to opet znači da praktično mogu da garantujem da će privatno zemljište biti zauzeto, možda ne odmah, ali kasnije svakako. Jednostavno, ni privatnog, komercijalnog zemljišta nezauzetog zgradama na obali nema dovoljno da bi se zadovoljile naše potrebe i navike, a pitanje je i kakva će tim ljudima biti ekonomska računica uzevši u obzir cenu zakupa. Pet ili šest metara ukupne širine za baštu, sve prolaze i ukrase, na OVAKVOM mestu, zaista nije ništa. Biće problem izbaciti ih i sa onog mini parčeta javnog zemljišta levo od biciklističke staze. I sve zato što Arapi projektuju za pustinju umesto za Beograd. A još kad se setimo da po ugovoru imaju pravo upravljanja i komercijalne eksploatacije javnog zemljišta ...
 
@Zuma Na planovima za TC koji su bili na javnom uvidu meni se čini da od obaloutvrde do prvih objekata ima oko 30 metara, ali tvrdnju iznosim sa rezervom, do ovog sam došao merenjem, odnos na mapi je 1:1000. Cenim da bi bilo nerazumno da sadržaji budu tik do biciklističke staze, odnosno da se ne ostavi bar pet metara koridora do prvih ugostiteljskih sadržaja. Kada smo pregovarali, držao sam se upravo onoga što si ti pisao u postovima i imali smo podršku gradskog urbaniste. Šta je on sa njima pričao nezvanično kad sam ja otišao, ne znam, ali nam se ovim dizajnom delimično izašlo u susret sa zelenim pojasom i drvoredom koji deli bicikliste i pešake. Naravno, potencirali smo i da je 10 metara premalo za sve javne sadržaje i da bi promenada trebalo da bude šira, na šta su se oni branili "prostornim planom", kao da ne znamo da su ga oni naručili :D. Žao mi je što za stručna javnost nije ozbiljnije javno protestovala protiv ovako uskog rešenja šetališta, ali to prevazilazi opseg delovanja biciklističkih udruženja. Mislim da biciklisti neće tek tako odustati, imajući u vidu da je ovo jedini izlaz iz grada i jedina ozbiljna rekreativna staza. I ovde mislim da to čak nema ni veze sa našim delovanjem, već jednostavno sa frekvencijom bicikista koji preko toga neće preći. Što se tiče Savanove i food trucks-a, sve će biti ok ako ih uklone.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383955#p383955:2bxgxr68 je napisao(la):
Zuma » Ned Maj 01, 2016 2:37 am[/url]":2bxgxr68]

SavskoSetaliste.jpg

Mislim da ovde u sklopu "glavne biciglisticke magistrale" kako si je nazvao, a sa cime se slazem, pripadaju biciklisti Zemuna i delimicno Novog Beograda koji Zemunskim kejom pa preko Brankovog mosta takodje imaju vezu ka Adi, odnosno 25. Maju. To nikako ne bi trebalo da se zanemari.
 
Посматрао сам јутрос радове на обалоутврди. Сумњам да ovај истурени део није платформа за грађане и догађаје, већ ће на њој бити подигнута САВАНОВА 2. Надам се да грешим.
 
Vrh