Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Danas nije bilo radnika na gradilištu sem obezbedjenja,ne računam sakupljače sekundarnih sirovina i ljudi koji bi mogli neki prozor,vrata itd da iskoriste za svoje potrebe.

Na delu iza zadruge u Hercegovačkoj kod gomile šuta dežurao je pripadnik Komunalne policije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383808#p383808:7hgzj2k9 je napisao(la):
Zuma » Pet Apr 29, 2016 7:30 pm[/url]":7hgzj2k9]Ovo je već bilo, ali pošto se namerno zaboravlja, evo ponovo. Mislim da je slika sasvim dovoljna kao komentar tvrdnji da privatno zemljište možemo računati kao deo javnog gradskog šetališta. Travnjak na slikama je inače na GRADSKOJ ZEMLJI, a ne na privatnoj. Sad možete samo zamisliti kako će koristiti svoju sopstvenu.

BNVobalaSir-2649-1.jpg
Mislim da neće biti celom deonicom zeleni pojas, već jedan pravougaonik, pa onda normalno šetalište pa opet pravougaonik sa zelenilom pa naizmenično
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383791#p383791:1asgflcy je napisao(la):
Zuma » Fri Apr 29, 2016 4:32 pm[/url]":1asgflcy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383777#p383777:1asgflcy je napisao(la):
neshaoct » 29 Apr 2016 02:19 pm[/url]":1asgflcy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383703#p383703:1asgflcy je napisao(la):
Zuma » 29 Apr 2016 02:16 am[/url]":1asgflcy]...Ovo je očigledno sasvim besmisleno i neupotrebljivo (kao nivo javne obala predviđen za šetnju pored reke)...
Očigledno je da ti sada zlonamerno tumačiš planove i stanje na terenu. Miloš je ucrtao ono što ti nećeš, što se praviš lud kao da ne postoji.
Slobodna površina, javna površina neće biti široka 10 metara, i smatram da je izrazito tupavo da više na tome insistiraš kad te demantuje sve što može da te demantuje, od planova, preko stanja na terenu. :wink:
Ta činjica, uz 90% zauzeće (dakle svega 10% privatnog zemljišta mora biti slobodno), praktično garantuje da će zid aneksa biti prilično blizu regulacione linije, tj L betonskog profila. Evo, da budem velikodušan, neka to ne bude dva ili tri metra, ali sam ubeđen da je skoro nemoguće da bude više od 5 ili 6 metara.

Zuma,nije potrebno da budeš velikodušan nego da premeriš rastojanje od L-Zida do šipova nadzemnog dela aneksa zgrade :wink:,kao što si i do sada nepogrešivo radio mnogo puta. :) Koliko se sećam širina gusenica na bageru je 3 metra.
 
Ja na ovim snimcima ne vidim nikakve osobe sa fantomkama.Na prvom snimku na početku osoba u tamnoj uniformi bi mogla da bude pripadnik komunale policije.

Deo teksta iz današnje politike,ceo tekst imate na linku:
http://www.politika.rs/scc/clanak/35403 ... u-Savamali

"Ако се рушење спроводи по закону, решење доноси искључиво грађевински инспектор. У овом случају он би радио за општину Савски венац јер се порушени објекти налазе на њеној територији и мањи су од 800 квадрата, што их сврстава у ингеренцију општинске, а не градске грађевинске инспекције. Савски венац тврди да „није учествовао у рушењу објеката у ноћи између недеље и понедељка”. Напомиње да свако рушење спроводи у радно време уз претходно заказивање датума и времена уклањања и о томе обавезно обавести полицију, власника објекта који се уклања и комуналне службе попут „Чистоће”, „Зеленила” и „Паркинг сервиса”.

– Поступци за уклањање осам бесправних објеката инвеститора „Искра” д.о.о у Херцеговачкој 4-6 нису правоснажно окончани па није ни било заказано уклањање. Део ресторана „Савски експрес” био је у укњиженом објекту и инспекција није донела решење о његовом рушењу. Поступак за уклањање објекта предузећа „Топлица транс” у Браће Крсмановић бб није вођен у инспекцији зато што је тај објекат изграђен на основу привремене грађевинске дозволе и није заказивано његово уклањање – тврде у Савском венцу."
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383829#p383829:72d1bmsh je napisao(la):
milos.tro » 29 Apr 2016 09:29 pm[/url]":72d1bmsh]
Zuma,nije potrebno da budeš velikodušan nego da premeriš rastojanje od L-Zida do šipova nadzemnog dela aneksa zgrade :wink:,kao što si i do sada nepogrešivo radio mnogo puta. :) Koliko se sećam širina gusenica na bageru je 3 metra.
Miloše, shvatio sam šta predlažeš još prvog puta, ali nisam reagovao jer je taj metod potpuno pogrešan, i on nam nikako ne može reći gde će biti zid aneksa.

Prvi problem je što pozicija šipova u ovakvim objektima obično nema veze sa pozicijom zidova. Šipovi definišu samo lokaciju nosećih stubova koji se nastavljaju na njih, a gde su sve pregrade i zidovi je sasvim različito pitanje. A ovde se spoljašnji "zid" manje više svodi na parče stakla.

Drugi problem je što se, čak i da ima veze, na nama interesantnom mestu nalazi zemljana rampa kojom mašine i kamioni ulaze u jamu, pa ne znamo šta ima, ili će tek biti, ispod nje. Mogli su i tamo postaviti šipove pa ih privremeno zatrpati, a mogli su i njihovo postavljanje odložiti za sam kraj, do trenutka kada im rampa više ne bude trebala. A onda ne znamo ni koliko je najbliži šip daleko od L-zida, budući da ne znamo gde je.

Tako da nam šipovi ne govore baš ništa. Zbog toga ipak moram da se bavim i indirektnim metodama zaključivanja koji daju samo grubu procenu verovatnoća, ali ipak pomažu da se razmišljanje dovoljno rano usmeri u (obično) produktivnijem smeru. Tako se manje gubi vreme na propagandne dimne zavese i ostale public-relations manipulacije.
 
Све у свему, мислим да се расправа овде доста развоњила, а најупорнији противници постављању свега као насилно спроведене фикс идеје утишали.

Један мој рођак, који повремено долази из иностранства, разбеснео се када је чуо где се селе железничка и аутобуска станица (у вукој...). Уопште не може да разуме да тако нешто тако олако допуштамо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383808#p383808:1ggh6eds je napisao(la):
Zuma » 29 Apr 2016 06:30 pm[/url]":1ggh6eds]Ovo je već bilo, ali pošto se namerno zaboravlja, evo ponovo. Mislim da je slika sasvim dovoljna kao komentar tvrdnji da privatno zemljište možemo računati kao deo javnog gradskog šetališta. Travnjak na slikama je inače na GRADSKOJ ZEMLJI, a ne na privatnoj. Sad možete samo zamisliti kako će koristiti svoju sopstvenu.

IMG_1009_resize.jpg

Zuma uklonili su stolice sa trave i to vise ne rade.
 
jesu, i to će nam zauvek ostati linija koju ćemo braniti, jer ukoliko neko i zakorači na javni deo, a da planom i programom tu nije predviđen, ceo sistem se urušava, (evo na ovoj fotki gore, neko je parkirao motor, i svi pešaci MORAJU da se kreću biciklističkom, jer je sve skarabudženo u mm). Toliko o javnom prostoru namenjenom ne samo ovoj generaciji nego i nekim drugim koje dolaze posle nas, kada će grad biti veći a ovakav prostor potrebniji.
Moglo je drugačije, da se ne spakuje sve u mm i to predstavi kao SUPER, a dali smo SVE, celu obalu nekome, da bi nam ostavio isprdak od šetališta.
Silovanje javnog prostora na delu. :bash:
 
Gledam ovo "izvedeno stanje" novog šetališta i ne mogu da verujem, prosto izgleda toliko nerealno, kao da se neko namerno za*ebavao :bash:
Deo koji je ostavljen za pešake je uži od biciklističke staze, ozbiljno?? :notok:
I šta znače ovi kvadratni prostori oko stabala (pretpostavljam da je to za mini-travnjak) kao da nije bilo dovoljno koliko je uski deo ostavljen, pa je morala da se prospe so na ranu i da se to još za polovinu suzi? Zašto biciklistička staza nije na ivici, nego ide po sredini prostora- osim ako je zbog tog istog razloga?

Zaključak koji se nameće je samo jedan: nije ovo nikakva staza namenjena za pešačenje i uživanje, već je to prosto "trotoar" kojim se imaš kretati od mesta gde si parkirao ili izašao iz JGP-a, do fensi mesta u koje ćeš da sedneš (i da trošiš novac). Ranije su apologeti ovog projekta ovde pisali kako je SavaNova privremeni objekat i kako će biti izmešten čim se dobije više mesta. Izgleda da nema od toga ništa, uzak prostor je tu sa ciljem.

Meni kao totalnom laiku, koji retko ovde piše, sada Zuma ispada kao neki "prorok apokalipse" iz grčkih epova koji predskazuje najcrnje događaje, ali mu baš niko ne veruje, pa ipak sve se na kraju obistini. Na onom delu kod SavaNove, bio sam samo jednom, i tada zaključio da mi to provlačenje kroz gužvu baš nikako ne prija i da neću više nikada doći. Za ovo čudo, mislim da će mi biti dovoljne i slike sa BB. :violina:
 
Primećujem da ovde neki (pretpostavljam po službenoj dužnosti) uporno negiraju činjenicu da je javni (ne privatni!) deo šetališta preuzak za jedan grad veličine Beograda i za reku veličine Save.

Za sad ću da zanemarim funkcionalnost, pa ću se fokusirati na prirodno-morfoloski aspeket. Na tu temu čuveni Le Korbizije je rekao: "Beograd je najružniji grad na svetu na najlepšem mestu". Ni ni dan danas po pitanju te opaske ništa nismo promenili, a po meni u napred ne idemo sigurno.

Ne radi se ovde o palanci i potoku pa da javna staza za pešake bude recimo 3m široka. Ovde se radi o jednoj od najvećih evropskih reka koja se u neposrednoj blizini uliva u drugu od najvećih reka. Malo je gradova sa takvim predispozicijama. To nije samo bogatstvo beograđana, već cele Srbije, celog regiona, cele Evrope i celog sveta. Ne preterujem kad to kazem - je to realnost. Svaki turista koji posetu Srbiju, poseti i Kalemegdan, a ne samo zbog topova, kamenih zidina i parka, već zbog zbog pogleda na dve reke i okruženja u koje su te zidine smeštene. Da imamo kvalitetno šetalište i vezu između obala i grada, vecina njih bi se posle Kalemegdana spustila i prošetala pored reke da ih doživi na neposrednji način. Pošto nemamo, spuštaju se uglavnom oni koji su došli brodom kako bi dalje nastavili svoj put. Ostatak se spušta u Knez Mihajlovu, gde se guraju među stolovima kafana postavljenih na javnu površinu.

Pored ušća Save u Dunav i Kalemegdana, Beograd može da se pohvali i Adom. Jezerom sa najvećom gradskom plažom u Evropi, na kojoj se kupa i po 250000 ljudi u jednom danu. Svi znamo šta nam pruža Ada i koliko nam znači, tako da o tome neću da pišem. Ali hoću o tome da su takozvani stručnjaci dve najbitnije gradske lokacije, od kojih je jedna bitna na svetskom nivou, lokacije koje povezuju 250000 ljudi sa jedne strane i turiste iz celog sveta i regiona sa druge strane, povezali sa bednom, kontuiniranom pešačkom stazom od 3m!

Izostavio sam sada i privatni deo od takozvanog "L" zida do nadzemne dela objekta koji je u izgradnji, pa makar i bilo bez kafana i barova (a neće biti bez njih, vec ce biti pun kao oko ). Izostavio sam i šetalište na donjem nivou ako ga bude. Sve je to nebitno, jer je čitav koncept promašen. A promašen je ser smo centralnu gradsku površinu, koja povezuje dve najbitnije gradske lokacije poklonili strancu da radi od nje šta hoće umesto da smo je poklonili beograđanima i građanima celog sveta da u njoj uživaju. Umesto koncepta na nivou zemaljske kugle, ma koliko god vam to pretenciozno zvučalo, urađen je komercijalni koncept na nivou jedne obične parcele. Umesto pre svega javnih površina, pazljivo projektovanih javnih objekata visokog arhitektonsko kvaliteta i komercijalnim objektima kao nužnim zlom, urađen je pešački i biciklistički prolaz kao nužno zlo sa isključivo komercijalnim zgradama komercijalnog dizajna.

To što nam je priroda podarila, a čega očigledno nismo dovoljno svesni, umesto da potenciramo, poštujemo i na najlepši način iskoristimo i ponudimo celom svetu na raspolaganje, mi uporno minimiziramo i uništavamo zarad sitnih interesa i zarad jeftinih političkih poena.

I sad, obala će biti izgrađena. Tu više nema nazad. Prosečan građanin će biti zadovoljan jer izgleda puno bolje nego što je bilo sa onim skladištima, šljunkarama itd. i neće razmišljati o tome kako lokacija zaslužuje više. Kao u Severnoj Koreji. Nisu željni ničega jer za više od onoga što im gazda daje i ne znaju.

@vradovic A da te pitam nešto. Jel ti radiš za dva sendviča? Ako ne, mislim da te žestoko iskorišćavaju. Mislim da zaslužuješ bar još jedan. I kaficu uz njega.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383863#p383863:3qba09yl je napisao(la):
vradovic » Sub Apr 30, 2016 5:39 am[/url]":3qba09yl]

Zuma uklonili su stolice sa trave i to vise ne rade.
[/quote]

Uklonili su ih zbog loseg vremena, cim se prolepsa iste ce vratiti u sta ja i ti?
 
Ovo se možda može nazvati "Pirovom pobedom" biciklističkih udruženja. Naime, na sastanku sa predstavnicima BGh20 smo tražili ovako nešto, s tim da smo mi pre bili za to da biciklistička staza bude bliže ivici obaloutvrde, ka reci. Na žalost, promenada je preuska za pešake i ljude koji bi ovde da dođu u neku vrstu parka koji bi se pružao duž reke i da se realaksiraju (poput dunavske promenade u Beču, npr.). Ostaje nam samo da se nadamo da se Zumina predviđanja neće ostvariti, i da sa leve strane nećemo imati načičkane food trucks i ostala čuda, kao i kafić do kafića. Naš pokušaj da stvorimo širi front koji bi se bavio širinom šetališta je propao jer među strukovnim udruženjima jednostavno nije bilo interesovanja :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383857#p383857:3fz95ckz je napisao(la):
Гага » 30 Apr 2016 01:30 am[/url]":3fz95ckz]Ако тај твој рођак повремено долази из иностранства, како то да је тек сад чуо за Прокоп ?

Nazalost pola ljudi u Beogradu ne zna gde je Prokop. Za njih to je tamo gde se gradi metro.
 
Stvarno da li je moguce da ce ovako uska staza biti?Pa vise prostora imaju biciklsti i drvored.Ovo stvarno nisam ocekivao :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383857#p383857:21n02b2v je napisao(la):
Гага » 30 Apr 2016 01:30 am[/url]":21n02b2v]Ако тај твој рођак повремено долази из иностранства, како то да је тек сад чуо за Прокоп ?
Чуо је за Прокоп, Кеопсову прирамиду, Усеркафову пирамиду, Кефренову пирамиду, као и недовршену Неферерфријеву пирамиду. Што се самих пирамида тиче, већина људи је идиферентно, односно став: "Ако им се граде пирамиде, нека их граде". Међутим, када је сазнао да се тамо измешта важна и практична Главна железничка станица, разбеснео се.

Ми Египат називамо "трећим светом", а они у Каиру за Главну железничку станицу имају Рамзес станицу на практичној локацији у центру града. Станицу Гиза која није главна, али једна од највећих станица, ставили су у сред истоименог насеља, не уз пирамиде већ уз универзитет.

За нас ће изгледа бити потребно да се уведе појам "четврти свет".
 
Mesanje biciklista i pesaka na obaloutvrdi jednostavno nije dobro zbog sadrzaja sa obe strane. Ljudi ce zeleti da stanu blize ogradi ka reci pa posle da prosetaju do nekog izloga ili kafica i sl a sve to prelazeci preko biciklisticke staze. Slicna je situacija i u opciji da je staza blize obaloutvrdi. Biciklisticka staza mora biti fizicki odvojena od pesaka.
 
Zuma pitanje je koliko su biciklisti spremni na to da ne budu na buducem keju vec povuceni iza objekata. U protivnom imacemo situaciju gde njihova bezbednost i bezbednost pesaka kao i i protocnost staze nece biti kako treba. Pesacima svakako nece odgovarati da konstantno motre da slucajno ne nalete na biciklistu ili on na njih itd.

Kompromis bi mogao biti ili spustanje biciklista na neki mozda nizi nivo obaloutvrde mada se cini da ga nece biti celom duzinom ili pomeranje iza objekata uz obavezu da se na prilazima pesackoj zoni ostavi mogucnost da vezu bicikle na za to predvidjenim mestima, posto biciklisti ne bi smeli biti izopsteni kao korisnici sadrzaja.
 
Još smo davno provalili (mislim da je to bio Delija?) da su biciklističke staze naknadno ucrtane u sasvim drugom programu za crtanje. Lepo se vidi da je renderovanje kosih linija različito, i daleko grublje, SAMO na biciklističkoj stazi, i nigde drugde. Slao sam uvećane fotografije

IMG_5685_1.jpg

IMG_5685c.jpg


Sećeš se priče o brzim i sporim biciklističkim stazama? Ceo proces je izgleda išao ovim redom:

1. Prvo je neko nacrtao master plan Beograda na Vodi.
2. Onda je domaćim robovima naređeno da proizvedu prostorni plan koji odgovara maketi i tom master planu (do sada se limiti za visine zgrada i zauzeća sumnjivo slažu, maltene u dlaku (obično minus 5 metara za visine, za antene i slične dodatke), u prostornom planu i na objektima koji se grade.
3. Onda su biciklistička udruženja (punim pravom) tražila da staza i dalje ide pored reke jer su tuda oduvek vozili, i to se u svetu računa kao jedino normalno mesto za nju i za svu drugu rekreaciju.
4. Zatim je neko shvatio da su biciklisti jedini dobro organizovani, za razliku od građana (da ne spominjem arhitekte koji uglavnom gledaju samo sopstvene interese, da se što više gradi), pa je lakše prividno im udovoljiti nego u samom početku imati problema.
5. Tako su naknadno ucrtali stazu na obali koja je inače već bila projektovana bez nje, uz napomenu da je to takozvana "spora staza", a da će prava, "brza staza", biti negde u unutrašnjosti.
6. Tako će se isti cilj opet postići, iako sporije. Kad narod, a i sami biciklisti, vide da je ta staza zbog gužve u praksi neupotrebljiva, a narod počne da napada bicikliste jer su opasni za decu i samo smetaju, onda će se bicklisti sami postepeno povući na već pripremljenu rezervnu stazu negde u unutrašnjosti. Oni uporni i principijelni će ostati u manjini i nemoćni bez masovne podrške.
7. Na kraju, u neko doba, nadležni kažu da se staza ionako skoro ne koristi, da narod traži da se ona ukloni, pa tako zaista nema smisla da ostane tu, i onda je lepo uklone.
8. Cilj postignut.

A sve zato što nisu ostavili dovoljnu širinu obale, kao što se danas u svetu radi na svim novim i većim projektima gde za to ima uslova, već su želeli da unovče i privatizuju što veći deo nekada javnih površina Beograda, odnosno onih koje to iz istorijskih razloga nisu bile (probalna industrija i šine), a trebalo bi da budu (deo priobalja Savskog amfitertra, deo desne obale Save do Ušća, i deo desne obale Dunava).
 
Ja se ipak radujem urbanizaciji Savskog amfiteatra, ne razumem cemu toliki otpor oko izgradnje u ovom delu, daj boze da se projekat realizuje.
Beograd ima tolike potencijale i vreme je da se u jednom delu spusti na reku.
Vreme je da se grad pozabavi Velikim ratnim ostrvom, pretvaranjem ovog bisera u rekreativnu zonu, Beograd bi dobio gotovo najveci park u Evropi, bila bi to jedna celina sa Parkom prijateljstva.
img201tft.jpg
 
Vrh