Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Banovo brdo i Savski venac nemaju zatvoren bazen za sada.
Ima u Fići

whistle-emoji.gif
 
Nije samo sta je lepo vec i sta je ekonomski odrzivo.
Hala 3 i hala 2 su visoke i treba dosta finansija da se ugreju ili ohlade.
Cena ulaznica za bazen sigurno ne moze da pokrije troskove.
O hali 1 da ne govorim.
 
ala 3 i hala 2 su visoke i treba dosta finansija da se ugreju ili ohlade.
U ovoj političkoj kaljugi niko da stavi prst na glavu pa da se zapita šta zaista raditi sa tim objektima, ako odluče da ih ne ruše.
Sajam ide u Surčin, to je gotova stvar, a dva sajma gradu ne trebaju.

I šta onda uraditi sa tim ogromnim prostorima?
Grehota da se ruše? Slažem se, grehota je... ni ja nisam za to...
Ali nemam odgovor na pitanje šta sa njima raditi, a tek nemam odgovor na pitanje ko će sve to da plati - ogroman novac da normalno funkcionisanje takvih objekata, šta god da bude u njima - struja, grejanje, plate radnika, popravke i održavanje itd.
 
@Perkan

Prenecu svoj post sa teme o sajmu kao odgovor na tvoje pitanje:

"Treba nam pruga za vozove da neko iz Lazarevca Obrenovca, moze da dodje do centra grada kod sajma.
Za razliku od stanica Prokop i Novi Beograd, zeleznicka stanica Sajam bi dala novu namenu halama sajma koje imaju bas tu arhitekturu zeleznickih stanica i imala bi konekciju sa metroom cim bi se pustila metro linija 1.
To je veliki adut. Zeleznica ponovo u centru i povezana sa metroom u grandioznoj sajamskoj hali 2... razmislite o tome."
 
U ovoj političkoj kaljugi niko da stavi prst na glavu pa da se zapita šta zaista raditi sa tim objektima, ako odluče da ih ne ruše.
Sajam ide u Surčin, to je gotova stvar, a dva sajma gradu ne trebaju.

I šta onda uraditi sa tim ogromnim prostorima?
Grehota da se ruše? Slažem se, grehota je... ni ja nisam za to...
Ali nemam odgovor na pitanje šta sa njima raditi, a tek nemam odgovor na pitanje ko će sve to da plati - ogroman novac da normalno funkcionisanje takvih objekata, šta god da bude u njima - struja, grejanje, plate radnika, popravke i održavanje itd.
Muzej automobila, muzej javnog prevoza, muzej železnice, prostor za sajam knjiga...
Bilo bi zanimljivo imati i muzej- galeriju Beogradskog sajma...
 
Recimo da su u pravu navodi i stavovi da moderni sajmovi menjaju oblike i načine izvođenja i da više ne traže toliko otvorenog prostora kao pre (osim ako govorimo o izuzecima i unikatima, poput IDEXa)

U nekoj normalnoj zemlji, kulturna blaga bi se čuvala, i to ne sad, nego još ranije, na vreme, i skupljala koliko mogu, gde mogu, dok se jednog dana ne oslobode adekvatni prostori za njih.

Pa bismo tako u zgradi nekadašnje Ložionice imali ovako nešto:
roundhouse-turntable-kyoto-railway-museum-japan-155004668.jpg

U jednoj od montažnih hala sajma bismo imali ovo:
muzej-automobila-beograd-05.jpg

U drugoj montažnoj hali bismo imali ovo:

2_museum_of_public_transport_prague.jpg__1280x1024_q85_subsampling-2.jpg


Na jednom delu celokupnog ogromnog otvorenog prostora Sajma bismo imali ovo:
tanks-kalemegdan.jpg
28-9.jpg

U preostalim montažnim halama bi isto tako npr bio Muzej policije (imaju oni neku svoju postavku koju seljakaju i vade povremeno), Muzej grada Beograda (svakako bolje tu nego u onoj nesreći u Resavskoj), a pored njih u preostalim malim halama neki drugi kulturološki sadržaji, restorani, igraonice... Pa i omraženi mali samostalni trgovci i radnje, što da ne, kao do skora.

A u samim ''glavnim'' halama od Hale 4 (najjužnija) pa sve do Hale 3 (najsevernija) bi ostalo prostora da se održavaju svi drugi potrebni sajmovi. Sajam knjiga, sajam automobila, sajam komercijalnih vozila, Partner, sajam Poljoprivrede, itd itd itd... ima mesta više nego dovoljno.

Time bi svi ovi nabrojani muzeji dobili prostore kakve zaslužuju i čekaju već decenijama. Uz to bi postali i bolji, posećeniji i profitabilniji. Jer neverovali ili da, ne može da se pravi muzej u stambenoj zgradi ili u dvorištu bivše fabrike, pogotovu ne kada su ciljna grupa i strani turisti.

Takođe bi bili profitabilniji jer kad god bi se pravio bilo kakav međunarodni sajam bilo čega, posetioci i izlagači sa istih bi rado u pauzama otišli da obiđu te muzeje okolo. I za kraj, Beograd bi postao nadaleko poznat po velikom muzejsko-rekreativnom kompleksu uz reku, u kome bi posetioci kupovinom neke grupne kolektivne karte, mogli da obiđu nekoliko muzeja i vide mnogobrojna srpska kulturna ili istorijska blaga. I Beograd bi time postao u svetu poznat po još nečemu osim po dobroj hrani, jeftinim damama i ludim pijančenjima i drogiranjima na splavovima. Zapravo bi imao da ponudi (još neki) kulturološki sadržaj, a ne da veći deo bude kičeraj, seljanija, bahanalisanje i štap-i-kanap istorija i kultura razbacana na 20 lokacija u sramotnim i presmešnim izvedbama i postavkama.
 
Muzej automobila, muzej javnog prevoza, muzej železnice, prostor za sajam knjiga...
Bilo bi zanimljivo imati i muzej- galeriju Beogradskog sajma...
Da se nadovežem, bilo bi dobro imati i prostor za makete naših znamenitosti, pa i čitavih gradova, između ostalog i za makete zdanja podignutih u doba socijalizma...
Npr. u Moskvi u VDNH imaju prostoriju sa velikom maketom Moskve.
Između hala 2 i 3 ima mesta da se izgradi još jedna poput hale 2, samo bez onih stepeništa po sredini hale...
Jednu od hala obavezno ostaviti za sajam knjiga, ne verujem da će posećenost biti ista u Surčinu...

Takođe, u luci ima zanimljivih hangara koji bi mogli da se preurede...
 
Vrh