Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447360#p447360:2gh1a7ku je napisao(la):
milos.tro » 20 Apr 2017 12:34 pm[/url]":2gh1a7ku][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XCY1BTaoXxE[/youtube]

Od 23 minuta trajanja emisije, prvih 13, tj preko 50% emisije, je "gledali ste u prošloj epizodi" :bash: :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447472#p447472:yd6oztcq je napisao(la):
KartmenBG » 20 Apr 2017 10:26 pm[/url]":yd6oztcq]Odudaralo bi i da su izgradjene petospratnice sem ako ne bi imitirale neku staru arhitekturu, a ni ja ne bi prihvatio niske staklene zgrade na tom potezu jer ovaj grad to ne zasluzuje , ovo je grandiozno sto treba da urade i savrseno se uklapa po mom misljenju u neki Buduci Beograd koji se dize iz pepela ponizenja i besperspektivnosti i potrebno je da ovo bude projekat koji ce staviti Beogradu krunu na glavu , Beogradjanka je ta koja negira svojom visinom svoju okolinu a i Hotel slavija i zgrada ineksa i zgrada politike , sve one svojom visinom negiraju postojecu urbanu matricu i ne moze ni najbolji aneks na svetu njih da uklopi u deo grada , sad druga stvar je to sto jeste prelepo delo Beogradjanka ali nije za taj deo grada, drugo Beograd na vodi ima u prvoj fazi pravi svoju urbanu matricu koja je od glavnog bulevara pa do save a izmedju glavnog bulevara i savske pokusava da se odradi postepeno uklapanje sa postojecim sa postojecim urbanim tkivom, bilo bi cak i dosadan nastavak gradskog tkiva do reke sa zgradama do 6,7 spratova i one bi takodje zaklanjale pogled na grad, a opet taj deo nije ni za park s obzirom na kolicinu parkova u urbanom delu Beograda, dakle ovo je po meni jedino sto je moglo da se realizuje, a da bude upecatljivo i dobroje, s tim da su se izuzetno zeznuli sa uklapanjem sa sava malom tj gabariti W hotela koji prosto ce i da bude jedan veliki zid u slucaju da nesto ne ucine da zgrada bude malo razigranija od predlozenog resenja u obliku cirilicnog slova G , ali drago mi je sto ce na frontu do reke biti gradjevine koje nisu sa uglovima sve od po 90 stepeni i dosadne, vec imaju neki lep oblik nisu kutije upitanju a opet mogli smo male staklene kutije da dobijemo na frontu reke jer je tako najjeftinije .ovako bar nesto neuobicajeno se radi na obali reke (ove velicine) sto se inace ne radi bar ne u ovom delu sveta. dakle bar malo skuplja prica je upitanju a to ovaj deo grada i zasluzuje i pravi novu perspektivu naseg grada od usamljene ucmale i nebitne balkanske kasabe koja da se razumemo ne izgleda ni malo atraktivno sa reke sem deo od brankovog mosta do kalisa(mada je i to diskutabilno, sve ostalo je krajnje neugledno koliko god se mi lozili " a jedini veliki glavni na brdima", pa da, al neplanski radjeno na brdima sa divljim nadgradnjama i odvratnom ahritekturom 90-tih koja je takodje negirala taj deo grada arhitektonski i visinski. na zalost tako je mozemo do sutra da pricamo da jer smo takav narod bilo kakav korak napred mi osudjujemo, ni u najludjim snovima nisam verovao da kad je krenuo ovaj projekat da ce se iko usuditi da ga osudjuje, mislio sam da ce to biti krajnje nepristojno ali ispade da ima dosta nepristojnih ljudi, srecom oni su elita pa se i ne pitaju nista, ispade da je narod u Srbiji pametniji od elite sto je jedinstveni svetski paradoks.

Tako je.
Kulu hotela Slavija bi , ako se nadje investitor, trebalo nadograditi sa jos jedno 15 metara visine i presvu'i celu fasadu u neko ogledalo staklo.
A jedino sto mi smeta kod BW Reszidencija je visina. Trebale su biti jos 4-5 spratova vislje.
 
Vožd, ove stare slike što šalješ su sjajne. Svaka čast na trudu. Samo bih te zamolio da uvek uz sliku spomeneš i godinu koja je navedena u izvoru (makar i okvirno ako se ne zna tačno) i deo grada ili glavni objekt koji je na slici. Ovo prvo je značajno zbog jasnije slike istorije Beograda, a eksplicitno navođnje oba podatka (vreme i mesto) zajedno sa slikom omogućuje Internet pretraživačima da je indeksiraju, odnosno da je mi kasije pronađemo. Inače je potpuno izgubljena i, ako je čovek odmah ne skine i sam ne opiše, nikada je više neće pronaći. Tako je efektivno izgubljeno, iako možda i dalje postoji, čitavo more fantastičnih dokumenata koji su u obliku foto kopije ili slike, a ne mašinski čitljivog teksta. A još je gore što se obično tek kasnije prepozna potreba za njima, a uvek su pristupačni samo privremeno, do prve sledeće rekonstrukcije često jedinog dobro poznatog javnog servera na kome postoje. Pa ako mnogim ljudima nisu uvek lako dostupni, velike su šanse da će propasti, bar za javnost i opštu kulturu, jer je u vreme haotičnog Interneta jedina zaštita u mnogo kopija koje može napraviti samo mnogo onih koji za dokument ili znaju ili ga brzo mogu naći.
 
Саша Бг;139631717 je napisao(la):
Постављају газну облогу на новој тераси:
20170421_132153.jpg


Прављење доњег дела нове обалоутврде је дошло скоро до самог моста;наставак изградње обалоутврде ка другој страни:
20170421_133806.jpg
20170421_132430.jpg


Коцке су солидне и тешке; не видим да су предвидели у размацима степенице или рампе (као на старој обалоутврди) за прилаз реци кад је водостај низак (као сада), а било би добро да их има - ради пецароша, на пример. Било би лепо и да понегде стоји стуб за везивање чамаца, макар и само као украс, и њих је било на старој обалоутврди.

20170421_133714.jpg

20170421_132147.jpg

20170421_132315.jpg

20170421_132254.jpg

20170421_132514.jpg

20170421_133701.jpg

20170421_132404.jpg

20170421_132644.jpg


Инспекторка рада (седи на клупи) испитује раднике, чини ми се нешто у вези с обућом:
20170421_133650.jpg


Средњошколска екскурзија (бар 150 ученика) у разгледању Шеталишта од Саванове према зградама Резиденс:
20170421_134125_2.jpg

(слике су направљене данас)
Saša sa SSC
 
KALENIC;139632660 je napisao(la):
Posle 21 dana boravka van grada, eto predvece sam se prosetao, odnosno naterao sam sebe da produvam glavu kraj Save.
Sinoc od 19h do 04 h pod reflektorima sam tresao sneg sa malina i drugog voca i uspeo sam da 90 posto spasim malinu.
No to nije tema ni vasa briga, vec gradilista.
Video sam da je kolega danas bio vredan, a ako se nesto ponovi ne zamerite.
17953022_1291826274270753_6520298056685499413_n.jpg

18034114_1291826257604088_1745926909842988885_n.jpg

17952596_1291825697604144_4590709597925104406_n.jpg

18058195_1291825740937473_2251084023758113704_n.jpg

17992121_1291825710937476_5756901419324155814_n.jpg

18033342_1291825734270807_6832396805322825743_n.jpg

18011002_1291825690937478_1743927121556202276_n.jpg

18033797_1291825680937479_3832341212804293454_n.jpg

18056907_1291825030937544_4935117408430911321_n.jpg

18033246_1291824987604215_3810099543057209656_n.jpg

18010734_1291825024270878_6789720183128947528_n.jpg

18057717_1291824994270881_7012892583003866569_n.jpg

18056857_1291824544270926_3881549536485770513_n.jpg

18033293_1291824554270925_5000095545374210229_n.jpg

18010566_1291824600937587_1848803516161929198_n.jpg

18034093_1291923207594393_7587382656312157007_n.jpg

18011160_1291923200927727_1165322861371233976_n.jpg

17952558_1291923230927724_3593472123848705396_n.jpg

18033121_1291923247594389_9142727328880605466_n.jpg

18033027_1291923634261017_5308331287111809633_n.jpg

17991179_1291923624261018_7147520211981683658_n.jpg


na ovom mestu u neku prupu nisam od blata mogao da pridjem, kamion za kamionom sipa beton.
18033331_1291924114260969_6296468365527404331_n.jpg

18058143_1291924120927635_3644623119946137026_n.jpg

18057666_1291922814261099_7882432463047113559_n.jpg

17991972_1291922817594432_8544380370986144040_n.jpg

18058096_1291922797594434_2497007280972781349_n.jpg

18034152_1291922714261109_4553369147660212381_n.jpg

18033866_1291922770927770_3844141323299353153_n.jpg

18034383_1291922347594479_1675671148143071715_n.jpg

18033541_1291922364261144_1490829849556740368_n.jpg

18033106_1291922214261159_1495724911741418608_n.jpg

18034370_1291922317594482_5489339519968728429_n.jpg

18034144_1291922300927817_5362282373769918955_n.jpg

18057850_1291922307594483_2153398901095534626_n.jpg

buduca dzada i pruga na njoj
Kalenić sa SSC
 
Jedna neočekivana posledica odlaganja pravljenja mosta preko Dunava. Pogledajte visinsku razliku na prethodnoj slici. Čitav prostor se nasipa na kotu 77 metara nadmorske visine. Međutim pruga koja će zbog toga ostati ko zna koliko dugo je na trenutnom nivou tla u SA, a planu se vidi da je to oko 75 metara. Tako da Savski bulevar izgleda kao da je pijan, jer naglo ponire skoro dva metra kad dođe do pruge, da bi se posle nje ponovo za toliko uzdigao. Kad se sve završi izgledaće kao da je kroz sred BNV-a probijen kanal, da tuda možda teče neki potok, odnosno pruga će svuda biti 1,5 do 2 metra ispod budućeg nivoa tla i ispod svih puteva. Nadam se da su kolektori za kišnicu veoma dobri, pošto bi tokom provale oblake pruga lako mogla biti kompletno pod vodom.
 
Ako si u pravu Zuma sa tim visinama, to onda znaci da u buducnosti ne bi ni trebalo uklanjati prugu vec samo na njoj pustiti metro, a posto je okolni teren visi onda samo zatvoriti kanal i eto podzemne zeljeznice!

EDIT:
posto je izgradnja zeljeznicke obilaznice preko Vince skup posao i vjerovatno se odlaze na neodredjeno vrijeme i izmjestanje teretne zeljeznice iz SA postaje nemoguc zadatak, a istovremeno se planira metro kroz SA, moj je prijedlog da se teretna pruga rekonstruise na nacin da se moze koristiti i za metro i za teretnu zeljeznicu. Privremeno - do izgradnje mosta kod Vince.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447615#p447615:5e9dsc4e je napisao(la):
Zuma » 21 Apr 2017 11:20 pm[/url]":5e9dsc4e]Jedna neočekivana posledica odlaganja pravljenja mosta preko Dunava. Pogledajte visinsku razliku na prethodnoj slici. Čitav prostor se nasipa na kotu 77 metara nadmorske visine. Međutim pruga koja će zbog toga ostati ko zna koliko dugo je na trenutnom nivou tla u SA, a planu se vidi da je to oko 75 metara. Tako da Savski bulevar izgleda kao da je pijan, jer naglo ponire skoro dva metra kad dođe do pruge, da bi se posle nje ponovo za toliko uzdigao. Kad se sve završi izgledaće kao da je kroz sred BNV-a probijen kanal, da tuda možda teče neki potok, odnosno pruga će svuda biti 1,5 do 2 metra ispod budućeg nivoa tla i ispod svih puteva. Nadam se da su kolektori za kišnicu veoma dobri, pošto bi tokom provale oblake pruga lako mogla biti kompletno pod vodom.

Ja nigde ne vidim da je pruga 1,5-2 metara ispod tla, jel ima neka slika gde se to vidi?
 
Najbolje se vidi kad se ode tamo. Na fotografijama je blage nagibe teško proceniti bez poznate horizontalne reference. Evo četri moje fotografije gde se visina puta na raznim dubinama unutar slika može uporediti sa nivoom koji definiše horizontalni red betonskih blokova za reklame. Oni su postavljeni samo malo iznad originalnog nivoa zemljišta, otprlike isti na kome je i pruga.

Ovde se vidi da je dno blokova otprlike na nivou osnove pružnog nasipa.

IMG_0693_1.jpg


Na sledeće dve se jasno vidi nagib.

IMG_0694_1.jpg

IMG_0695_1.jpg


Pogled na drugu stranu. Betonski blokovi i donja ivica reklamnih panela se nastavljaju u istom nivou, ali ne i put.

IMG_0696_1.jpg
 
Hvala Zumo,
Na prvi pogled mi je delovalo da je sve u istoj ravni ali sad kad si izdvojio ove slike vidi se da nije tako.
 
Pošto joj je ponestalo prostora za pesničke slobode i kreativna tumačenja "šta se mora čuvati", obaloutvrda odlučila da je krajnje vreme da zabatali Stf-ovu verziju "regulacione linije" i uradi ono što se mora. Da je napusti, savije se, i pokajnički ode tamo gde je od početka morala biti. Geometrija je jedno veliku čudo, ne dopušta slobodne interpretacije niti se o njoj može demokratski glasati :lol:

IMG_0777.jpg


Krivina.

IMG_0783.jpg


Spoj će biti ovde.

IMG_0778.jpg


Ovo mi se dopada. Dve strane granitnog bloka su lomljene, neuglačane i donekle nepravilne, i upravo je to lice. To znači da sa dobrim i elastičnim gumenim đonovima postoje izvesne šanse da ne otklizate u reku.

IMG_0780.jpg

IMG_0769.jpg


Tek malo naglašene trouglaste platforme koje se pružaju ka reci. Elegantno, za razliku od ostalog.

IMG_0770.jpg


I surova realnost.

IMG_0760.jpg
 
Pa procice resetaljka podbice prugu nasuce se tucanik stavice se gumeni elementi i rampa i sve ce biti u ravni
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447630#p447630:145sh7s2 je napisao(la):
RioBL » 22 Apr 2017 07:21 am[/url]":145sh7s2]Ako si u pravu Zuma sa tim visinama, to onda znaci da u buducnosti ne bi ni trebalo uklanjati prugu vec samo na njoj pustiti metro, a posto je okolni teren visi onda samo zatvoriti kanal i eto podzemne zeljeznice!

EDIT:
posto je izgradnja zeljeznicke obilaznice preko Vince skup posao i vjerovatno se odlaze na neodredjeno vrijeme i izmjestanje teretne zeljeznice iz SA postaje nemoguc zadatak, a istovremeno se planira metro kroz SA, moj je prijedlog da se teretna pruga rekonstruise na nacin da se moze koristiti i za metro i za teretnu zeljeznicu. Privremeno - do izgradnje mosta kod Vince.
Minimalna visina za teretnu železnicu je 4,8 metara + debljina ploče nadvožnjaka, ukoliko nema elektrifikacije. Sa elektrifikacijom 5,5. Za metro sa trećom šinom može i manje, zavisno od tipa vozila i manje od 4 metra. Laki metro bi bio negde između.

Najisplativiji koncept je u isti poluukop staviti i šinski sistem, i brzu drumsku saobraćajnicu. I umesto onih zezancija objavljenih u BLJUC-u, na pravcu sever-jug ostaviti priobalni lakošinski sistem sa kategorijama sistema tramvaj-voz, metro linija sever-jug ide na Prokop i Slaviju, kao po starim planovima, a istok-zapad vratiti na Tašmajdan i Vukov spomenik, kako je bilo u poslednjih 80 godina planiranja metro-a.

Inače, ispod Seattle Waterfronr-a, prolazi teretna pruga u plitkom tunelu, koju koristi i jedna linija prigradske železnice, te par polazaka vozova u daljinskom saobraćaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447709#p447709:vbnjypwg je napisao(la):
Zuma » Ned Apr 23, 2017 1:53 am[/url]":vbnjypwg]

Ovo mi se dopada. Dve strane granitnog bloka su lomljene, neuglačane i donekle nepravilne, i upravo je to lice. To znači da sa dobrim i elastičnim gumenim đonovima postoje izvesne šanse da ne otklizate u reku.

IMG_0780.jpg

Da li je ovo bila pohvala????

Sad mi je jasan razlog ovog nevremena ovih par dana
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447709#p447709:2qjt3zuu je napisao(la):
Zuma » 23 Апр 2017 12:53 am[/url]":2qjt3zuu]Pošto joj je ponestalo prostora za pesničke slobode i kreativna tumačenja "šta se mora čuvati", obaloutvrda odlučila da je krajnje vreme da zabatali Stf-ovu verziju "regulacione linije" i uradi ono što se mora.

Није то СТФ-ова регулациона линија него немачка регулациона линија која постоји деценијама пре Зуме и СТФ-а, и мало је битнија од личних мишљења и интерпретација ове поменуте двојице ...

Регулациона линија на крају крајева је линија коју објекат не сме да пређе, али може да се повлачи од ње, као што је овде случај.
 
Uz par "sitnih" detalja koje vrlo uporno izostavljaš. Prvo, nožica obaloutvrde nije oslonjena na vodu nego na gomilu lomljenog kamena koji se pod nekim uglom pruža nadole i ukoso, ka dalekom dnu reke. Taj kamen je sastavni deo objekta obaloutvrde pošto su mu upravo to temelji, isto kao šipovi za zgradu. Pa je tako, po tvojoj univerzalnoj regulacionoj liniji koja podjednako važi za sve visinske kote objekta, nova obaloutvrda PREŠLA nemačku regulacionu liniju. Tako se ne čuva NIŠTA i ne postoji čak ni taj, pogrešni, razlog za ovakvo pozicioniranje.

A pogrešan je zato što se uvek mora reći o kojoj se regulacionoj liniji priča, regulaciona ili građevinska linija za šta? Ima ih više i nisu sve iste. Za objekte čija je spoljašnjost zakošena mora se znati kojoj to visinskoj koti objekta određujemo horizontalni položaj. Čak se i za obične zgrade sa vertikalnim zidovima posebno definiše dokle smeju doći podzemne prostorije a dokle nadzemne. Što je samo poseban slučaj objekta koji je sav zakošen. Pa je tako skup regulacionih linija Nemačke obale odredio dokle sme da dođe voda za jedan vodostaj, a dokle sme da dođe za neki drugi. I TO je ono što je trebalo čuvati. A ne veštački izjednačiti SAMO horizontalni položaj dva sasvim RAZLIČITA dela dva objekta, koji su na različitim visinama. Onda se dobija perverzija na slici i pri tome ništa nije sačuvano.
 
На шта се наслањају ове камене коцке? Доле као да нема оног бетонског "темеља" већ су поставили по неки камен да придржава :o

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447709#p447709:26x88qsj je napisao(la):
Zuma » Ned Apr 23, 2017 1:53 am[/url]":26x88qsj]

IMG_0777.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447727#p447727:1x7cyjr5 je napisao(la):
direktor » 23 Apr 2017 09:40 am[/url]":1x7cyjr5]Pa procice resetaljka podbice prugu nasuce se tucanik stavice se gumeni elementi i rampa i sve ce biti u ravni
Neće, zato što bi to uradili odmah. Nema smisla bacati pare na pravljenje glavne magistrale u BNV-u, sa svom pratećom infrastrukturom, koja prlično blago menja visinu pre i posle pruge, samo da bi se ona posle podizanja pruge ponovo pravila na čitavoj toj dužini uz probleme za odvijanje saobraćaja. Koga trenutno nema. Sem toga, bar deo ove pruge su ponovo pravili, to nije samo stari kolosek. Zašto je onda nisu podigli?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447771#p447771:jmh91luq je napisao(la):
gishko » 23 Apr 2017 02:28 pm[/url]":jmh91luq]На шта се наслањају ове камене коцке? Доле као да нема оног бетонског "темеља" већ су поставили по неки камен да придржава :o
Naslanjaju se na gomilu uglavljenog kamenja koje se naslanja na nožicu. Problem je opet geometrija. Ivica nožice je u obliku dve prave linije (pošto im je to bilo lakše), a dno obaloutvrde je zakrivljeno. Zato je nemoguće da se blokovi oslanjaju na nožicu i na krivini. Kasnije će tu ubaciti beton. Ovo im je jedostavnije nego da prvo betoniraju pravi oblik oslonca, jer bi tada morali računati njegov oblik, pa onda to nekako precizno izbetonirati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447769#p447769:1u3g1grs je napisao(la):
Zuma » 23 Апр 2017 02:22 pm[/url]":1u3g1grs]Uz par "sitnih" detalja koje vrlo uporno izostavljaš. Prvo, nožica obaloutvrde nije oslonjena na vodu nego na gomilu lomljenog kamena koji se pod nekim uglom pruža nadole i ukoso, ka dalekom dnu reke. Taj kamen je sastavni deo objekta obaloutvrde pošto su mu upravo to temelji, isto kao šipovi za zgradu. Pa je tako, po tvojoj univerzalnoj regulacionoj liniji koja podjednako važi za sve visinske kote objekta, nova obaloutvrda PREŠLA nemačku regulacionu liniju. Tako se ne čuva NIŠTA i ne postoji čak ni taj, pogrešni, razlog za ovakvo pozicioniranje.

Регулациона линија нема везе са каменом. Уосталом и када су Немци радили обалоутврду, насипањем каменом за темеље тадашње обалоутврде, такође су прешли регулациону линију. Регулациона линија дефинише само крајње границе објеката, а камење се насипа ради спречавања ерозије обале чак и на местима где се обалоутврда не ради.

Примера ради, тоне и тоне камена су деведесетих година насуте у Дунав на шпицу грочанске аде, како би се спречила ерозија обале речног острва и запушавање пловног пута.
 
Zasto se pruga za teretne vozove ne ukine i preusmeri kroz tunele (preko Vukovog spomenika), resilo bi dosta problema u Amfiteatru?

Evo jedne ozbiljne studije koja se time bavi, pa ko zeli moze da se informise i da izadje iz uvrezenog misljenja i zablude (a sta ako eksplodira u tunelu i digne pola Vracara i Palilule, bolje je da ide opasni teret ispod Kalemegdana svaki dan, itd):

https://drive.google.com/file/d/0B0KqxX ... sp=sharing

Rec je o vrhunskom medjunarodnom casopisu "Accident Analysis and Prevention"
 
Vrh