Trenutno je najvažnija novost sa gradilišta da se prilično odmaklo u radu na centralnoj magistrali budućeg Savskog amfiteatra označenoj kao SAO1. Teško je reći da li nameravaju da je odmah po završetku kvalitetno povežu sa ulicama izvan projekta, gradnjom predviđenih raskrsnica i kružnih tokova, ili će te veze dugo biti samo improvizovane, dok će SAO1 imati isključivo ulogu interne saobraćajnice na gradiliištu. Ovo prvo bi moglo da pomogne rasterećenju saobraćaja sve dok BNV ne počne da u većoj meri otvara završene zgrade i dovlači nove ljude i njihov dodatni saobraćaj. Mada bi se u tom slučaju otvorilo pitanje pružnih prelaza.
To trenutno izgleda otprilike ovako. "Otprlike" zato što je prilično nezgodno sagledati trasu pod ovako malim uglom, lošim svetlom i velikim kontrastom. Zbog toga sam probao da dam što više uglova, pa se nadam da je ipak dovoljno jasno.
Ovo je mesto gde će se SAO1 ulivati u ulicu koja vodi sa Starog savskog mosta.
Počeli su da postvljaju reklamne panele, a njihova betonska postolja su već tu. Ne mogu ni da zamislim koliko košta par kilometara ovih reklama i verovatno neizbežnih zastava. To polako počinje da liči na neku bolest.
Krš u prvom planu je uklonjen.
Ovde će biti budući kružni tok.
Pesak, betonski blokovi i metalni okviri reklama.
Na moju veliku žalost jedan (i jedini) ogroman, divno razvijeni platan je ostao sa druge strane. Možda će moći i da ostane ako je ovde još uvek samo trotoar? Mada mi to ne izgleda previše verovatno.
Na budućem putu. Podloga od tucanika.
SAO1 krivuda i ima oblik latiničnog slova S. Krivina se gubi u daljini prema Savskoj ulici. Popreko, u prvom planu, je put kojim u stanicu dolaze autobusi.
Ali kako će put preći prugu? To je pitanje.
Betonski blokovi koji markiraju dalju ivicu SAO1 se nastavljaju sa druge strane pruge koja je jedina preostala veza za kompozicije nafte koje na tako divan način sada već krivudaju kroz čitav grad, idući iz Pančeva, pa preko mosta, obalom Dunava, oko Kalemegdana, pa tik uz Savsku i Bulevar Vojvode Mišića ka Topčideru, i onda nazad do Save i ogromnog skladišta u sred Beograda. Zatim iz njega nazad, pa onda na sve strane. U svakom slučaju, sada će nafta prelaziti i jedan magistralni put. Nadajmo se privremeno. Ali ...
Sad pogled u na drugu stranu, ka mostu. Vidite levu i desnu ivicu SAO1.
Nije mi baš jasno kako misle da ovde naprave kružni tok? Kao što vidite, SAO1 izlazi na zemljani nasip koji vodi sa mosta, a on se još uvek nije spustio na nivo okolnog zemljišta. Ili će uspon na most biti bitno strmiji, ili je u pitanju to što se teren možda i ovde nasipa, a put ipak skreće u više u desno nego što pokazuju ovi blokovi? Mada to baš ne deluje ubedljivo. Videćemo.
Desna ivica SAO1 i nesrećno drvo ...
.. jedan veoma lep, pravilno razvijen i star platan.