Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

stanislaw":1g6jssri je napisao(la):
Promaklo mi je iz čega sledi zaključak da će se odmah nastaviti sa sledećom fazom obaloutvrde uzvodno od tramvajskog mosta?
Takav zaključak sledi iz vesti koje su objavile Novosti, a preneo Milos.tro

milos.tro":1g6jssri je napisao(la):
Promenada od Sajma do Brankovog mosta

REKONSTRUKCIJA Hercegovačke ulice, kao i parking kod "Savanove" biće završeni u roku, najkasnije do kraja nedelje. Potez od Beogradske zadruge do ulaza na "Lastinu" autobusku stanicu je asfaltiran, a trotoar popločan celom dužinom. Urađena je i staza za slepe, a duž cele ulice, sa obe strane, smeštene su velike saksije u kojima su posađene fotinije(brzorastući žbun) visoke jedan metar.

Pre nekoliko dana počela je i druga faza uređenja ovog dela savske obale, u dužini od 300 metara, što su nam potvrdili i radnici koje smo zatekli na terenu. Uređenje ovog dela šetališta prva je etapa izgradnje Promenade koja će se prostirati od Brankovog mosta do Sajma.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ovog-mosta
a ovo je bio deo mog komentara na nju

Zuma":1g6jssri je napisao(la):
Kad je "druga faza" u pitanju, govore o 300 metara. To znači sigurno nije ono parče do Brankovog mosta koje su ostavili da Beograđanima šetnja ne bi bila previše monotona. Tu ima svega 150 metara, a i valjda ne bi stavljali ploče na rampu do nižeg nivoa ako sad treba da tu otvore novo gradilište. Radi se očigledno o delu uzvodno od Starog savskog mosta, do okuke, tj do čuvene bivše prodavnice sa gitarom na stubu. Ili, pošto će se ona polako preseliti u Beogradske legende, bolje da kažem tačno do početka parcele na kojoj treba da počne gradnja dve kule. Očigledno prave obalu baš za nju.
Dakle, efektivno kažu da nastavljaju rad na uzvodnom delu obaloutvrde, a to su potvrdili i radnici. Po Google Earth-u od Starog savskog mosta do te okuke, što je vrlo precizno uzvodni početak bloka 14 gde će se graditi prve dve zgrade, ima tačno 300m. Kada će početi rad na samim zgradama je sasvim drugo pitanje.
 
Nepopravljivi optimista":9i4lxm09 je napisao(la):
Beograd na VODI... I HLEBU.

direktor":9i4lxm09 je napisao(la):
Jos jedan stand u nsatajanju
20150908174542.jpg
Ма то за брата Заједа кад избегне у Београд на H₂O :D
 
vranac":20rsextk je napisao(la):
direktor":20rsextk je napisao(la):
Jos jedan stand u nsatajanju
20150908172315.jpg

A za one koji se ne sećaju i staklenac na Trgu je bio privremeni objekat i trebalo je da bude uklonjen pre 15 godina.
И саобраћајни тобоган који је био у Радничкој улици је био привремен само 40 година :roll:
 
Дошљак":2zhjdswm je napisao(la):
Синоћ сам на крају ухватио емисију БнВ на студију Б, говорио је директор ЖИТ-а о исељењу контејнерског терминала.

U suštini nema tu mnogo šta da se iseli, sem da se demontira onaj jedan pretovarni kran koji imaju, iseče groblje kontejnera i počupaju koloseci. Železnicama treba samo malo kreativnosti da odaberu negde neke teretne koloseke za novu lokaciju kontejnerskog terminala (da li su bar rekli na Studiju B gde će s tim?) a kapiram da je najveća kočnica u celoj priči to što je za ove naše uboge železnice basnoslovno skupa operacija da se taj jedan raspali kran premesti na novu lokaciju...

Uglavnom, rasturanjem kontejnerskog terminala postigao bi se cilj da se očisti sve između Save i tranzitne železničke pruge. Ceo onaj ŽIT-ov krš sa druge strane pruge prema gradu (mešavina baraka i parkirališta za autobuse) za sada i nije hića rušiti, jer je potpuno nepristupačno, u sendviču između pruge i autobuske stanice. Još dalje iza autobuske stanice nalaze se železnički koloseci sa velikim magacinima iz 19. veka, koji su dugački po 100 i više metara, to bi mogla da bude fantastična postindustrijska boemska četvrt, kad sruše autobusku stanicu park Luke Ćelovića mogao bi da se pruža sve do tu... Ceo blok bio bi fantastična ambijentalna celina iz 19. veka, nalik na stari mlin!

Kad bi se neko potrudio oko ovoga, mnogo bih lakše progutao svakojake gluposti sa BNV makete... Ali iako su već raskrčili prostor dovoljno velik za deceniju gradnje, plašim se da ne nastave sa rušenjem onoga što je stoletno i ima potencijal, čak i u blokovima koji su potpuno odsečeni staničnom infrastrukturom i neupotrebljivi za gradnju u narednim godinama...
 
Нажалост, ухватио сам део емисије где су причали о филмовима сниманим на контејнерском терминалу и причали су како ће екипа студија Б обићи нови терминал када се исели.

Лепо подсећање, међу оронулим магацинима има и лепих објеката које је стварно греота рушити. Ја би их искористио, макар као паркинге-гараже (сигурно би мање ружили простор од постојећих монтажних паркинга на спрат испред Економског, између ГЖСт и БАС и поред Ластине станице. Свиђа ми се идеја о проширењу парка на простору БАС-а.

Мада бих ја прво порушио оне магацине уз насип ка Зарићевом мосту који ми некако од свих складишта највише руже. Мислим да ту није ЖИТ већ управа или дирекција за некретнине или тако нека организациона јединица ЖС. Велика ЖИТова аутобаза се налази преко пута тих барака, одмах уз кафану Паун и ту су им паркирани они жути МАН шлепери за превоз контејнера, као и многобројни аутобуси неких превозника.
 
Zuma":239rbnr4 je napisao(la):
Takođe, sasvim je moguće da bici staza posle ovog dijagonalnog prelaza ustvari dalje ide po sred pešačke. Naime, tako je na njihovom crtežu, a videćemo kako će biti izvedeno.

trebalo je tu bici stazu potpuno odvojiti od pjesackih prostora. Iza prvog reda zgrada. bar za to ima mjesta.
 
Дошљак":3v3su8sa je napisao(la):
Нажалост, ухватио сам део емисије где су причали о филмовима сниманим на контејнерском терминалу и причали су како ће екипа студија Б обићи нови терминал када се исели.

Ma, čim oni na staroj lokaciji raspredaju priče o filmografiji SFRJ i kažu da će Studio B obići novu lokaciju NAKON preseljenja, meni to miriše na to da pripreme nove lokacije nisu baš odmakle (da jesu, valjda bi već imalo nešto da se snimi), pa je pitanje hoće li preseljenje tako skoro da bude.

Дошљак":3v3su8sa je napisao(la):
Мада бих ја прво порушио оне магацине уз насип ка Зарићевом мосту који ми некако од свих складишта највише руже.

Rušenje tih baraka uz nasip mosta je zapravo već počelo, doduše u manjem obimu. Tu su jako usitnjene, maltene svaka kućica je priča za sebe pa verovatno zbog toga sporije ide.

Дошљак":3v3su8sa je napisao(la):
Велика ЖИТова аутобаза се налази преко пута тих барака, одмах уз кафану Паун и ту су им паркирани они жути МАН шлепери за превоз контејнера, као и многобројни аутобуси неких превозника.

Ta autobaza ŽIT-a je definitivno jedan od većih krš lokacija u gradu i ne bi bilo šteta da se ukloni čim se opremi novi plac za ŽIT-ovu autobazu. Međutim, železnički magacini iz XIX veka dalje iza ŽIT-a i autobuske stanice su daleko ozbiljniji i kvalitetni objekti i definitivno imaju potencijal da se na razne naćine adaptiraju i revitalizuju, pa da se otvore reprezentativne parkovske površine uz Karađorševu i kao što kažeš, posklanjaju svi montažni parkinzi Parking servisa.
 
RioBL":2tev4m5w je napisao(la):
trebalo je tu bici stazu potpuno odvojiti od pjesackih prostora. Iza prvog reda zgrada. bar za to ima mjesta.

Nije bi baš jasno kako zamišljaš to odvajanje iza prvog reda zgrada, pre svega uz obalu Savamale stoji i još dugo će stajati aktivna železnička pruga tako da ne dolazi u obzir da biciklistička ruta prelazi preko nje, oduvek kao i po važećim planovima regulacije mesto joj je iza pruge uz reku.

Trebalo je nešto sasvim drugo, trebalo je ne graditi Savanovu tu gde je sagrađena, pa bi onda uz obalu bilo dovoljno širine i ne bi bio krkljanac sa preplitanjem pešaka i biciklista. Ovako kako si napisao, ispada kao da opravdavaš stihijsko i palanačko regulisanje priobalja (prioritet br. 1 je nabiti kafanu na 10m od vode), pa sad kad preti guranje i gužva (koje je namerno izazvano maksimalnim sužavanjem priobalja) kao bajagi rešenje je gurnuti bicikliste negde daleko.

RioBL":2tev4m5w je napisao(la):
Zar neće ŽIT na Makiš?

I meni je to nekako najlogičnije, s obzirom na to koliko prostranstvo tamo drži železnica, a zarasta u korov. Ali nije ni to baš tako jednostavno, u Savskom amfiteatru se lepo vidi koliko veliku površinu vrlo lako zauzmu kontejneri i šleperi, a Makiš je pre svega ranžirna stanica i pitanje je kako tamo gomialti kontejnere i okretati šlepere, a da ne ometa postojeću železničku infrastrukturu koja treba da služi za ranžiranje a ne samo za pretovaranje.
Pri trenutnom stepenu zapuštenosti železnice, verujem da može relativno brzo da se ubudži, ali opet kažem, za ovakvu našu jadnu i propalu železnicu i postavljanje tog "malog" kontejnerskog terminala je golemi izazov.
 
Deo napuštenih i zarđalih kontejnera je odnet još ranije. To je ovaj prazan prostor između dva puta.

IMG_8073_resize.jpg


Jedino što je za kargo terminal potrebno jeste da unutar razmaka pokretnih oslonca dizalice može da stane par koloseka, prazan prostor za privremeno odlaganje, i put. I naravno, da sve to bude dovoljno dugačko. Mislim da je železnici od nalaženja mesta ili premeštanja dizalice mnogo veći problem to što je ova trenutna toliko stara da kad se jednom rastavi veliko je pitanje da li će moći ponovo da se sastavi bez radikalnih i verovatno neisplativih popravki. Pre će biti da im trebaju pare za novu dizalicu.

IMG_8475_resize.jpg


Njega je inače trebalo još davno iseliti iz centra grada. Kontejneri se ionako ne koriste u samoposlugama nego u industrijskim zonama na njegovom obodu, a ovo je odavno prestala da bude neka naročito prigodna i prostrana teretna stanica. Mali primer koliko uske gradske ulice mogu biti nezgodne. Kad su raskopali put da bi izvadili nekošćene koloseke pored Savanove, naravno da su napravili veliku rupu. Tu je brže bolje-nasut pesak, ali nije odmah mogao biti i utaban. Podrazumeva se da se prvi kontejnerski kamion zaglavio, pa su morali da ga izvlače.

IMG_8487_resize.jpg

IMG_8488_resize.jpg

IMG_8489_resize.jpg

IMG_8494_resize.jpg

IMG_8502_resize.jpg
 
Baš se pitam hoće li da trotoar iz Hercegovačke produže preko preostalog koloseka sve do obale (da povećaju širinu pružnog prelaza). Ako ima nekog smisla ulaganje u Hercegovačku ulicu, to je upravo da se Savamala otvori ka reci i obezbedi ugodan prolaz pešacima iz grada do reke.

Interesantno je da je parking mnogo odmaknutiji od pruge nego sama Savanova, tako da bi njihova klijentela bila upućena da praktikuje jednu za njih veoma, veoma neuobičajenu aktivnost: kretanje trotoarom!
 
stanislaw":rod4od8l je napisao(la):
RioBL":rod4od8l je napisao(la):
trebalo je tu bici stazu potpuno odvojiti od pjesackih prostora. Iza prvog reda zgrada. bar za to ima mjesta.

Nije bi baš jasno kako zamišljaš to odvajanje iza prvog reda zgrada,

U skladu sa usvojenim regulacionim planom saobracajnica za prostor BNV (sa kojim inace nisam bas zadovoljan) ja sam polozaj biciklistickih staza ovako zamislio...

profili.jpg


Biciklisticka staza bi iz pravca Brankovog mosta pratila saobracajnicu koja je ucrtana izmedju promenade i prvog reda zgrada. To bi bio profil u presjeku 1-1.

Posto ta saobracajnica skrece i ulazi u SAO8 tako bi i biciklisticka staza u nastavku pratila SAO8 sve do Zaricevog mosta i to bi onda bio profil 2-2.

No, sve je to "kako bih ja". Drugim rijecima "nidje veze" ili sto bi neki forumasi rekli "trolovanje".
Plan promenade je uradio neko drugi a po izgledu promenade i intervjuu koji je Gerdo Akino dao za Blic vidljivo je da je po projektnom zadatku odredjeno da biciklisticka staza ide promenadom, tj da biciklisti i pjesaci dijele prostor. Na sta ce to na kraju liciti ostaje da vidimo i da se nadamo da neko tamo zna sta radi.

P.S.
Savanova nije veliki problem (ako je uopste - u saobracajnom smislu). Biciklisticka staza je mogla proci iza Savanove saobracajnicom koja je projektovana da tuda ide nakon uklanjanja pruge. Ali to vise nije bitno jer je plan drugaciji.
 
Zit se izmjesta u batajnicu davno sam okacio taj plan bio je na javnom uvidu
 
Super, znači za ŽIT baš kao i za autobusku stanicu lokacija je isplanirana, samo para nema.

@RioBL: Ovaj koncept biciklističke staze kao dodatak uličnom profilu u Savskom amfiteatru mi je zapravo veoma simpatičan, ali samo kao dodatak biciklističkoj stazi na obali, ne kao zamena za nju!

U stvari, plan ti je dobar u preseku 1-1 jer na tom delu bi zapravo biciklistička staza i išla upravo trasom sadašnje pruge! Bilo bi blizu reke, drvoredom odvojeno od pešaka, savršeno.
Sa presekom 2-2 postoji sledeći problem: ako su pored biciklističke staze objekti, onda će na milion mesta tokovi saobraćaja na ulazu i izlazu iz objekata da presecaju biciklističku stazu, a onda to više nije to. Onda to više nije adekvatna zamena za stazu na samom šetalištu.

Upravo zato i izvlačim zaključak da je svako urbanističko rešenje obale po kojem nema mesta za klupe na obali, pa biciklističku stazu, pa drvored između i pešačku stazu koja dodiruje prvi red građevinskih parcela - đubre. Slažem se da Beogradu treba novi potez obale sa više živosti, gde su sadržaji zgusnutiji i mnogo bliži reci nego što je drugde slučaj - ali sad se ide u suprotnu krajnost! Ako bi 50m ili 100m priobalskog pojasa bilo bezveze (kopiranje onoga čega već imamo kilometrima i kilometrima), 10m je tragikomično i ostaje uzdah što niko nije udelio makar 15m pa da nešto može da se iskombinuje.
Još uvek mogu da poprave sve što ne valja u regulaciji jer još uvek nisu digli ništa osim jednog smehotresnog privremenog objekta. A pošto sve miriše da će da se radi na parče, ne bi me čudilo da na kraju dobijemo pet puta po 100m različite obaloutvrde u svim dezenima i varijacijama...
 
RioBL

Glupo je rešavati problem Savanove kad ona uopšte nije trebala da bude tu. Ni prostorni plan nije dobar. A ona nije čak ni po njemu. A i da je baš morala da se napravi, mogla je da bude na drugom mestu. A čak i da iz nekog kosmičkog razloga mora da bude baš ovde, opet je mogla biti malo povučena od reke i drugačije urađena. Možda nešto tipa provizorne, privremene i niske beton hale sa jednim segmentom. Naprimer, u preseku, ovako. Na mestu između parkinga i pruge, sa običnom terasom sa goste koja se pruža iznad pruge, i jednim ili dva stepenasta nivoa naniže. Još bolji pogled i manje smeta. Naravno da i ovo ustvari ne valja (zbog visine) i ne bi trebalo da bude na obali, ali ako je izbor Savanova ili ovo ... Itd, itd, moglo je mnogo toga da se uradi pa bi sve bilo bolje od ovoga.

IMG_9534ce_resize.jpg
 
Или као један једини привремени привилеговани сплав, или објекат попут ресторана Венеција у Земуну, само не на кеју.
 
stanislaw":x6bn4pgf je napisao(la):
Sa presekom 2-2 postoji sledeći problem: ako su pored biciklističke staze objekti, onda će na milion mesta tokovi saobraćaja na ulazu i izlazu iz objekata da presecaju biciklističku stazu, a onda to više nije to. Onda to više nije adekvatna zamena za stazu na samom šetalištu.

To se potpuno slazem.Sve je stvar koncepta.

Ako je prvobitna ideja bila spustanje grada na rijeku sta onda to konkretno znaci? Po mom shvatanju stvari, "spustanje grada na rijeku" prvenstveno znaci silazak pjesaka na samu obalu i to obalu koja je u centru grada. U tom smislu profil 2-2 je maksimalno iskoristenje te ideje. Zasto? Zato, sto pjesacima za boravak na obali nije dovoljna mirna i neometana staza kojom bi setali, vec su im potrebni i sadrzaji uz obalu. Zato su u profilu 2-2 zgrade uz promenadu. U tim zgradama mogu biti kafici, restorani, galerije, pozorista,itd...

Recimo, profil 1-1 ne bi bio dobar za tu svrhu . Iako 1-1 u saobracajnom smislu izgleda savrseno. Sav se saobracaj odvija poduzno, bez ukrstanja i uz minimalne zastoje ali ostaje problem. Sta bi pjesaci radili na takvoj promenadi? Malo sta osim prolazili. Mislim da Beograd ima dosta primjera obale koja je tzv. parkovskog tipa gdje su najblizi objekti udaljeni nekoliko stotina metara od obale i da nema splavova uz obalu takve obale bi bile jos praznije.

Na zalost, nije moguce izgraditi savrsenu promenadu. Negdje treba napraviti kompromis i nesto zrtvovati. Zato bih ja ipak tipovao na profil 2-2 :D

Zuma":x6bn4pgf je napisao(la):
RioBL

Glupo je rešavati problem Savanove kad ona uopšte nije trebala da bude tu. Ni prostorni plan nije dobar.

Slazem se, ali Savanova je po necem znacajna. To je prvi objekat u BNV prostoru koji saobracaj odvaja od rijeke. Na tvojoj slici se to bas dobro vidi. Iza Savanove je ulica, sa automobilima i parkingom. Na drugoj strani promenada. To je prvi objekat po onom profilu 2-2 koji sam crtao a izgleda da nije posljednji.
inace, ovo sto si docrtao je otprilike situacija kod beton hale, koja meni djeluje dobra ali je nastala zapravo sticajem okolnosti.
 
:kk:
Ko zna, možda se dogodi da zbog narušavanja fotografija "orošene" Hercegovačke odluče da uklone ovaj čardak...
 
Da uvjek me je zanimalo u kojoj ulici se nalazi taj cardak vjerovatno intervencija iz 90 tih
 
Vrh