Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Opet tu i razumem investitora. Istocna Evropa, drzava gde je prosecna plata 700e, sta ima da angazujemo poznate arhitekte.

Koliko god izgledalo kontradiktorno, jedan od problema i jeste taj sto su angazovane poznate arhitekte, tj poznati projektantski biroi. Nisu se trudili uopste koliko znaju kad rade za neke druge gradove.
Za pojedinacne zgrade estetski rezultat nije bio na visini zadatka a potroseno je poprilicno dosta para u projektovanju.
 
Tebe neko placa da toliko kritikujes? Kako se sam sebi nisi smucio s'obzirom da nama jesi? Bukvalno svaki tvoj post je hejterski. Zar bas toliko lose zivis?
Да, добијам 25€ по поруци.
Смучило ми се ово силовање града.
Волео бих да немам разлога да објективно критикујем овај накарадни пројекат.
Живим супер, ал ми жао на шта личи сад Београд.
 
Ja ne znam u kom pararelnom univerzumu vi zivite? Da li ste vi svesni gde zivite? Beograd je glavni grad jedne od najsiromasnijih drzava u Evropi, najveci grad u Evropi bez metroa, Beograd je grad popucalih plocnika i isaranih fasada i smeca na sve strane. Jedini deo grada koji je uredjen jeste BnV. Suludo je kritikovati BnV dok se ostatak grada bukvalno raspada. Bilo bi dobro da tu energiju prebacite na druge delove grada zato sto bi onda to i imalo efekta. Ovako najvise se kritikuje najbolji i najuredjeniji deo Beograda. Ali razumem, politika je tu glavna.
Jedina realna zamerka na BnV jeste arhitektura pojedinih zgrada. Zgrade su trebale biti lepse. Opet tu i razumem investitora. Istocna Evropa, drzava gde je prosecna plata 700e, sta ima da angazujemo poznate arhitekte.
За паре које су дате из државне касе за сређивање Београда на води могли су да се среде сви постојећи тротоари, очисте фасаде и да се изграде недостајући тротоари.
Мора се критиковати ново ако је урађено лоше. Једино што ваља јесте сређивање пар зграда и поплочање. Мобилијар је могао да буде мање безличан.
Ја критикујем све што је лоше и у остатку града.
Архитектура Београда на води је недостојна локације. Као и сама замисао да ту буде стамбено насеље, и саобраћајно решење целог пројекта.
 
Treba napomenuti i sledecu stvar i to nije do investitora nego do nas.
Urbanisticki zavod je u mnogome doprineo tome da napravi jako nepovoljne uslove za urbanizaciju celog savskog amfiteatra kroz kriminalno lose uradjen masterplan.

Masterplan smo mi uradili tu nam nije kriv ni Vucic ni arapi ni strani arhitekti vec nasa struka
U urbanistickom zavodu na zalost postoji neka rukovodeca osoba IZRAZITO NETALENTOVANA koja oblikuje masterplanove sa krivudavim ulicama u postojecu ortogonalnu matricu, blokovima izuzetno nepravilnih oblika i kad se na to dodaju mamutski gabariti dozvoljene spratnosti za odredjene blokove onda se dobija ovo sto se izgradilo. (masterplan za BnV, Sajam, prosirenje BnV na NBG strani su uradjeni u istom stilu)
Kada vidim ta 3 plana tacno znam da je to radila jedna ista osoba, prepoznaje se nacin projektovanja.
 
Poslednja izmena:
A sto smo medju najsiromasnijim zemljama Evrope? I ako je tako, sto se kritikuje neko sto lose zivi i nezadovoljan je?
 
Masterplan smo mi uradili tu nam nije kriv ni Vucic ni arapi ni strani arhitekti vec nasa struka
То није тачно. Мастер план је само стављен на сто Убранистичког завода да га спроведе кроз планове и процедуре.
До дана данашњег се заправо не зна аутор мастер плана. Зна се само да није из Србије.
 
90% БнВ је пројектовано у иностранству. План је цртао неко ко није био у Београду.
Да су се питали домаћи урбанисти, реализовали би се претходно смишљени планови, пре свега метро прелазак Саве по сред Савског амфитеатра, и садржаји не би били стамбени.

Ово је класичан пројекат за брзу зараду продајом станова. Имамо 0 пословног садржаја, тржни центар на најгорем делу целог простора и саобраћајнице које су неприродне за токове у граду. Причало се о некаквом фамозном силаску града на реку, а сви токови кретања, и пешачки и друмски су опет оријентисани као и пре 200 година, на правац паралелно са реком Савом.
 
Jel i ovo nije iz Srbije?

IMG_6343.jpeg
IMG_6344.png

IMG_6346.png


Ko projektuje ovakve budalaštine?
 
Инвеститори диктирају, струка клима главом. Профит испред свега.
 
Vidi se iz aviona da su svi ovi planovi projektovani po istom šablonu.

Isti čovek/stručni tim je projektovao sve ove planove.

IMG_6345.jpeg


Nijedan investitor ne traži namenski krivudave ulice i nepravilne blokove.
To samo otežava gradnju ne donosi nikakve benefite/profite investitoru, gubi se prostor i umanjuje se površina za izgradnju.

Ovaj idiotizam dolazi od projektanta ne od investitora jer tamo neko u urbanističkom zavodu misli da je jako kul da imaš krivudavu mrežu ulica.
 
Poslednja izmena:
Мислим да ниси упознао менталитет наших инвеститора. Погледај само најстрактивније зоне за инвеститоре - Врачар и Звездару, и све ће ти бити јасно.

У БнВ су кренуле прво зграде а онда су смишљали улице, неке радили и по 2-3 пута. Вилсонов булевар је прво имао пружни прелаз нижег нивоа од данашњег нивоа.
Главни задатак је што више површина за зграде, а улице само где морају.
 
Kako misliš da su u BnV prvo krenule zgrade a onda plan?
Master plan za BnV koji se sprovodi se pojavio u javnost 2014te kad nije postojala nijedna zgrada još.

Ne branim investitore, kažem samo da se sve nakaradno planira od urbanizma do samih zgrada.
 
Dokaz? Izvor? Ili se nikad nije desilo.
Из више личних извора то знам.

Уосталом, зна се и по хронологији догађаја. Имамо најмање годину дана од првих рендера плана до првог документа који је израдио Завод. То је сасвим довољан доказ. Такође, никакава јавна расправа, никаква сарадња институција, ништа - Само је изашла Хуља са рендерима и демагогијом а успут је и лекс специјалисом срушио Устав.

Такође, чиста логика. Баш ће овај диктатор и ортаци му из оријента да препусте планирање њихове најуносније шеме групи мучених планера из урбанистичког завода. А ми свакако имамо и најлибералнији, анархо-капиталистички Закон о планирању и изградњи где инвеститор практично сам себи одређује услове финансирањем израде ПДР-а

И на крају, то што качиш исту графику пдр-ова који су по службености закона свакако морали да прођу кроз Урбанистички завод заиста није никакав аргумент.
 
И на крају, то што качиш исту графику пдр-ова који су по службености закона свакако морали да прођу кроз Урбанистички завод заиста није никакав аргумент.

Ne pričam o grafici, bojama itd jasno je da je sve moralo da prodje kroz urbanistički zavod.

Ja ti pričam o nenormalnom obliku blokova i cudnoj fizionomiji ulica sa svih tih različitih planova.
Arhitekta si, vidiš i sam neke stvari valjda?
 
Прво су набуџили Саванову накарадно и сузили почетак шеталишта. Онда су ту буџили и ниво, па имамо онај део вишег темеља оградице од плочника што је додатно сузило пешачки пролаз. То је све рађено наврат нанос.
Онда су набуџили прве зграде тамо где су имали постојећу улицу - Херцеговачку.
У том периоду смо ми овде на форуму већали да ли ће остати 2 колосека од Сај а до железничке станице или могу да се некако сачувају и колосеци до Старог моста, да ли ће рушити бункере-пирамиде или их сачувати као туристичке атракције, да ли ће бити железнички музеј у ложионици, хоће ли сачувати три парне локомотиве зарасле око ложуионице... још увек се расправљало и о каналима којих је било на првим рендерима БНВ.
А онда је дошао и овај ретардирани план и сви смо били разочарани.
 
Dokaz? Izvor? Ili se nikad nije desilo.
Autor je maketar koji po šablonu za pustnje pored mora pravio maketu svi smo se nadali da će kasnijom razradom to da se poboljša kad je bila prezentacija urbanističkog plana u holu skupštine na trgu nikole pasica nestao je i tramvaj i sto sta zgrade koje smo mislili da će biti bolje bile su gore i tako
 
Сетимо се почетка.
То је онај први пројекат са каналом који је заправо био и добар и који је био наручен од СНС-a за кампању. Све у тој изјави Рупара је била лаж и као таква се и испоставила временом, осим тога да је 90ха. Мада и то су слагали јер та куга хоће да се шири на Сајам.

Посебно је интересантно како онако успут, на последњем месту спомиње потенцијалне инвеститоре из Емирата а у вишим пословним круговима овде се причало да ће радити Арапи и "Арапи" још 2010. године.
 
Прво су набуџили Саванову накарадно и сузили почетак шеталишта. Онда су ту буџили и ниво, па имамо онај део вишег темеља оградице од плочника што је додатно сузило пешачки пролаз. То је све рађено наврат нанос.
Онда су набуџили прве зграде тамо где су имали постојећу улицу - Херцеговачку.
У том периоду смо ми овде на форуму већали да ли ће остати 2 колосека од Сај а до железничке станице или могу да се некако сачувају и колосеци до Старог моста, да ли ће рушити бункере-пирамиде или их сачувати као туристичке атракције, да ли ће бити железнички музеј у ложионици, хоће ли сачувати три парне локомотиве зарасле око ложуионице... још увек се расправљало и о каналима којих је било на првим рендерима БНВ.
А онда је дошао и овај ретардирани план и сви смо били разочарани.
Sve su to sitnice u odnosu na onih 6 sifonjera.
 
Vrh