Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Ja se zaista nadam da sruse sve staro sve od Ade do Kalemegdana kao Beograd na vodi projekat.
Velika gustina naseljenosti u centralnim delovima je pozeljna. Brze ide protok ljudi, robe i kapitala.
Ovde se sad vidi da je postojala velika vizija da se centralna stanica metroa stavi bas dole i da ide pored mostara.

Bilo bi dobro kada bi se brze gradilo. Treba nam brzi upliv kapitala jer proizvodnja usporava zbog usporavanja EU.
 
Овде није проблем густина насељености, већ урбанизам и саобраћајно решење. Добили смо нефункционалну саобраћајну мрежу која се креће као и стара паралелно са Савом уместо да су изграђена 1-2 нова друмска моста да побољшају кретања преко реке која и гуше целокупни БГ саобраћај. Такође очајно је осмишљен јавни саобраћај, линије са Савског трга су обесмишљене, железница убијена, растурено чвориште БАС-Ласта-железница-ГСП.

Што се тиче децентрализације пресељењем сајма, то би имало смисла да имамо функционалну мрежу друмских прстенова и метро. Што се тиче саме градске децентрализације, није нам потребна децентрализација пресељењем сајма као јединственог садржаја на најкрајнију периферију периферне приградске општине, већ нам треба децентрализација школства, здравства и администрације, да нпр. Борча и лева обала Дунава добију клиничко-болнички центар и две нове средње школе- гимназије и да Раковица и Чукарица исто добију клиничко-болнички центар, да Сурчин као општина добије било какву средњу школу...
Што се тиче разбацивања јединствених садржаја као што је сајам, видели смо колико је погубно по јавни превоз то што су универзитетски објекти - факултети и домови разбацани по граду од Земуна и Тошиног бунара до Кошутњака, Кумодража и Звездарске шуме уместо да су сконцентрисани у кампусу.
 
Kako li će se tek gubiti kad budu trebali da putuju sat vremena do Surčina, sigurno će biti oduševljeni što će im 2 sata (minimum) otići na put, a o raznovrsnosti hotelske ponude poljana Surčina ne treba trošiti reči. Postojeći sajam je 10 minuta pešaka od veličanstvenoh hotela u kuli Beograd, tu je i Radison, Kraun plaza odmah preko reke, a i hoteli iz centra imaju gomilu direktnih linija ka sajmu.

Sajam treba više otvoriti ka reci svakako i urediti kej, ali svi znamo da ova vlast dinar tu neće uložiti da unapredi postojeće stanje da bi lakše prodala priču o zmijama, narkomanima i pacovima.
Сајам сам по себи има смисла да буде крај неког саобраћајног чворишта и брзо / лако приступачан и железницом и метроом и јавним превозом и са аеродрома и колима а тренутно то заиста није. Поготово што тренутна локација није баш обилата хотелима и садржајима за туристе који треба да се сјате у те разне сајмове. Ја сам знао и наше људе ван Београда да се погубе максимално када треба да посете Сајам и да дођу до њега

О томе што одсеца значајно парче реке од града да ни не почињем

Али да, најоптималније решење би захтевало да се постојеће сале претворе у објекте културе и прилагоде тој новој намени уз повећавање приступачности реци, свакако нема потребе за новим стамбеним солитерима
 
Stace samo ti je los ugao. Ima crtez tacno kako to staje negde bio je vec.
Ima, ali i dalje izgleda neverovatno da stane :D

U svakom slučaju, meni je taj deo sad super. Još jedna zgrada ala terase i malo širi kej bi dobro došli. Ovako će zatvoriti kulu

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Ovako će zatvoriti kulu

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
Sta ce zatvoriti kulu? Zgrade od 25 spratova da zatvore onu od 42? Kula ce i dalje biti predominantan objekat u odnosu na bilo koju zgradu koja je u planu a ove dve zgrade su dobrodosle kako bi se koliko toliko razbila ili ublazila ta visinska uniformnost i monoton prizor koji sve zgrade sem kule zajedno cine.
 
Већ су заградили кули, баш смор што ови copy-paste солитери нису до 10-12 спратова. :(
 
Evo sličan projekat u Atini, na mestu bivšeg aerodroma. Doduše, oni tvrde da je ovo najveći projekat regeneracije terena u Evropi.

U sklopu projekta je i Riviera toranj, visine 200 metara (45. sprata): https://theellinikon.com.gr/en/the-...rected-at-the-ellinikon-by-lamda-development/

Ellinikon toranj - Atina.jpg
Ellinikon projekat - Atina.png
 
Sad se vidi kakvu su vizuju imali kad su ovde pored Savske proturili bulevar sa po 3 trake a ispasce da je i to nedovoljno kakva je navala.

Po meni ukrstanje za metro stanicu je trebalo da bude ispod BW Galerije. Da se direktno iz TC silazi u metro.
 
Погрешно је што су накалемили булевар између Војводе Мишића и пута за мост, плус што је Николаја наметнута као битнији правац од самог булевара, пошто нису смели семафор са левим скретањима на раскрсници са Војводе Мишића.
Ови ту у колима би и поред метроа ишли колима, из простог разлога што нису становници Макишке пољане пусте.
 
Mislim da ce to sve jos da se preuredi sa Vojvode Misica kad se srusi sajam i kad produze BNV do Ade.

Svakako sad je gotovo za metro (na zalost) a garantujem da jedina dva moguca razloga sto nisu tu stavili su:
1.) sipovi od svih tih solitera i kule na primer (pa realni nije moglo da se izvede bez velikih troskova) ILI
2.) zato sto narod to ne bi mogao da prihvati i izazvalo bi gomilu negativnih komentara. Posto je nas narod definitivno ostrascen i neobrazovan svi bi rekli "ma to je zbog Beograda na vodi" i onda bi to izazvalo gomilu mrznje. Takva mera ne bi bila popularna. Na zalost zbog toga sto prave kompromise i zbog toga sto se dodvoravaju narodu (zbog glasova) stete svima nama zajedno. Jer nam je svima u interesu da Srbija ima sto veci BDP a ne sta je kome logicno. Niko se nije nasao pametan da pravi akciju (PO)MERI metro ispod BW Galerije. Ok je sto su barem kod Savskog trga stavili ukrstanje ali po meni to je trebalo ili pored Kule ili ispod BW Galerije. Propustena prilika na zalost svakako.

Saobracaj u Beogradu na vodi ce verovatno vremenom bas biti zakrcen i pored toga sto su napravljene siroke ulice sa ogromnim brojem parking mesta.
Guzva u BW Galeriji ce biti svakodnevna u to vise ne treba imati sumnje. Za 2 godine od danas (kad se zavrse, Sole, Libera, Skala, BW Quartet 1/2/3/4, kula, Tera, Rivijera, Nika) u Beogradu na vodi ima da bude prava LUDNICA od ljudi i dogadjanja. Ovo je definitivno novi centar Beograda.
 
Тешко ће икада дирати Војводе Мишића. Та саобраћајница је главна веза западног Бг (Чукарица, Раковица, Обреновац и остали на магистрали) тако да ће правац Ада-Мостар увек имати предност.
Вилсонов булевар ће увек остати девијација уличне мреже Београда са гужвама на семафорима због очајно осмишљеног саобраћајног решења целог БнВ где су угурали паралелу Савској уместо да су ишли на попречне везе преко реке.
 
Moguce resenje je mozda da produze Vilsonov bulevar skroz do nadvoznjaka po sred BNV (gde je Sajam) i tu da bude mega petlja kao sto vidjamo u Kini ili Teksasu :)

ili drugo mozda resenje da se iskopa ispod Bulevara da oni koji skrecu levo mogu da odu u levo a da ove 3 trake spoje sa bulevarom i da bude 6 traka ka Adi.
 
Тешко да ће то радити накнадно. Било које затварање Вилсоновог булевара је немогуће због тржног центра и окретнице јавног превоза, посебно у том делу ка сајму. Тај булевар ће остати заувек полурешење са уливом ка сајму/од Мостара-Газеле, и са главном комуникацијом преко улице Николаја Кравцива и семафором са истом који ће увек правити гужве.
 
pa ne moraju da ga zatvore samo produze pravo po sred trenutnog sajma.
 
И где ће онда да се прикључи? Творци БнВ су направили гигантску грешку што су игнорисали постојање и функционисање околине, шире и уже. Зато ће сада да трпи саобраћај у БнВ. Ал ок, гужве и колине су нормалне у целом Бг.
 
Mislim da ce to sve jos da se preuredi sa Vojvode Misica kad se srusi sajam i kad produze BNV do Ade.

...
Размишљам, могли би и са друге стране да сравне Калемегдан (сувише је брдовит) и споје БНВ са Дунавском обалом. Бесмислено је да да наше старлете шетају џипове по оваким гужвама.
 
И где ће онда да се прикључи? Творци БнВ су направили гигантску грешку што су игнорисали постојање и функционисање околине, шире и уже. Зато ће сада да трпи саобраћај у БнВ. Ал ок, гужве и колине су нормалне у целом Бг.
pa rekoh ti skroz kod nadvoznjaka onog posle sajma (ne znam kako se zove).
 
Ако се сајам буде рушио и дао за проширење БнВ, неће бити ништа од нових саобраћајница, само ће да послажу зграде дуж Војводе Мишића. Све у свему то је што је од друмског саобраћаја, имали су tabula rasa да перфектно осмисле саобраћај али су то упрскали због жеље за што више квадрата.
 
Ako ne produze do nadvoznjaka znog kvadrata (mada i za drzavu i nas je bolje sto vise kvadrata) onda nema mnogo opcija. Mozda da naprave tunel ispod bulevara da ga ukljuce levo na gazelu a 3 trake ka nadvoznjaku.

Ili da uzmu i sve rekonstruisu. Gazela bi morala da pretrpi ozbiljnu rekonstrukciju. Al to bi bilo bas ono neka mega rekonstrukcija svega.
 
Ideja da se sačuva samo Hala 1 Beogradskog Sajma je budalaština.
Hale 2 i 3 su takođe vrhunske konstrukcije sa betonskim kupolama kao ljuske jajeta, vrlo malo gradova ima i približne poduhvate , podsetimo se, izgrađene još pre 60+ godina. To su takođe multifunkcionalne hale i ne mogu da zamislim da im se ne bi našla namena, čak iako se okolo, prema reci i prema mostovima, izgradi još jedan stambeni kompleks.
O hali 1 , koja je decenijama bila najveća, a i sada je među najvećim kupolama na svetu, toj ekstravaganci prednapregnutog betona, bolje i da ne počinjemo, jer smo , valjda, svi svesni i istorijske i građevinske i upotrebne vrednosti ovog bisera.
Neko se malo zaneo .
 
Vrh