Zuma » 18 May 2017 11:47 pm[/url]":3b9xsdih]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452213#p452213:3b9xsdih je napisao(la):
milos.tro » 18 May 2017 10:43 pm[/url]":3b9xsdih]
Zuma,sa prvim delom posta se apsolutno slažem.Ovde se postavlja pitanje koliko je to dovoljna širina javna obale i čemu je svrha takve obale?Na suprotnoj obali Save imaš široku javnu obalu,šetalište,komercijalne sadržaje(splavove) i ona je uglavnom prazna danju,osim kad se npr organizuje neko okupljanje tipa joga časovi na fotki koju si postavio.Kome treba takva obala,svrha? Da joj se divimo,i livadi i obaloutvrdi,nekom retkom masovnom okupljanju,ponekom detetu koje pušta zmajeve,kritikujemo kante ili ti splavove na njoj i konstatujemo da bi ona bila puno-puno lepša bez tih kanti ?
Neko ko se ozbiljno bavio master planom je želeo sa jedne strane atraktivnost u smislu blizine zgrade pored reke a sa druge strane funkcionalnost u smislu DOVOLJNE ŠIRINE ŠETALIŠTA sa druge . I do kakvih se zaključaka moglo doći? Hajde da vidimo studije nekih ljudi koji su morali da broje i broje šetače kako bi došli do nekih podataka.Pa su onda konstatovali da se studije koje su radjene u Londonu i Portu po pitanju širine trotoara i šetališta po protoku ljudi tako reći uopšte ne razlikuju pa su došli do podatka da je 3.3metra korisne širine šetališta SASVIM DOVOLJNO za protok 2.000 ljudi po satu. Pa su u okviru ovih 30 metara obale isprojektovali na gornjem nivou 3-5metara plus najverovatnije 2 metra od nadzemnog dela aneksa do kafanskih stolova (opet u najužem delu) pa još 4.5 metra na donjim nivoima,pa kad se svi ovi broje saberu u zbiru imaš cca 6.000ljudi koji ti može proći po satu.I to samo pored obale,a imaćeš i plato pored kule,parkove,trotoare....
Najveći problem u čitavoj priči im je bio problem ukrštanja pešaka i biciklista pa su se sa biciklistima dogovorili gde će da lociraju bici stazu.Dislokacijom bici staze kao što sam predlagao na gornji -donji nivo i drugačijom koncepcijom donjih šetališta ostala bi ista i SASVIM DOVOLJNA KORISNA ŠIRINA ŠETALIŠTA kako je projektovano, a ukrštanja biciklista i pešaka svedena na najmanju moguću meru.
Miloše, čitavu levu obalu Save vremenom čeka ista sudbina kao i desnu, izgradnja i razvoj. Pa čak i NBG desnu obalu Dunava. Blok 18 će se izgraditi. Prostor oko toplane i zimovnika će radikalno izmeniti izgled. Šljunkare će otići. Ovaj prostor je isuviše skup da bi ga koristila industrija. Vremenom će se trenutno izgrađena obala kod blokova 45 i 70 produžiti do ušća. Sajmište će zaživeti. Abaru je BNV projektom POKLONJENA I LEVA OBALA SAVE. A on neće samo stajati i gledati je. To je užasna greška, bolje reći kriminal. Kula Ušće će dobiti blizankinju. Na Dunavskoj obali kod SIV-a će se svakakao graditi nešto, možda opera. Kod hotela Jugoslavija takođe, ogromni objekti. Čitav dalji zeleni pojas u nivou SIV-a će biti potpuno uništen. A deo zelenog pojasa pored Dunava će verovatno biti transformisan u zabavni park tipa Ada Ciganlija - bliži deo (ono što je nekad BILO zeleno a sada su betonirani tereni). Neke od tih stvari mi se dopadaju, a neke ne, ali to su trendovi i postojaće strahoviti pritisci da što više zemljišta "zarađuje pare", tj da nam se što više zelenila uzme. Pa ćemo ONDA videti da li je na levoj obali ostavljen previše širok zeleni pojas ili ne. Ljudi koji su to dimenzionisali su gledali daleko u budućnost, baš kako urbanista i treba da radi. A ne kao ova bedna, impotentna i prodana ekipa danas.
A što se tiče Londonske studije i trotoara, već sam objasnio zato su gradski trotoar i obala reke neuporedivi, pa se ne bih ponavljao.