Šta je novo?

Ruzveltova ulica i Mije Kovacevica

Parking se tu neće rešiti u narednom periodu jer ne postoji u planovima nikakva nova garaža.

Ja ne vidim rešenje za većinu ljudi, osim da promene navike.
 
U celoj Ruzveltovoj ulici na potezu od Zire do Vuka je parkiranje do sada bilo zabranjeno i nelegalno. Naravno sva takva "parking mesta" su bila zauzeta sa ukupno 50-ak automobila. Takvi protočni bulevari ne bi ni smeli da imaju predviđena parking mesta. Postoji garaža i u TC Zira, a novoizgrađeni objekti na "dimitrijali" valjda imaju i neke svoje garaže za stanare.
 
Resenje nije u parkinzima po ulicama nego u velikim punktovima, konkretno ovde treba veliki parking u reonu Bogoslovije i to je to. Dovezu se dotle autom i dalje idu javnim prevozom.
 
Паркинг места на тротоарима дуж булевара 1 реда не треба да постоје, нарочито дуж оних булевара где трамвајска траса иде до тротоара. Из простог разлога што паркинг места успоравају саобраћај.
 
Jel stvarno neko misli da će ljudi stati kod bogoslovije i nastaviti tramvajem? Pogotovu kad zna da ima parking napred kod Vuka, pa onda preko puta Skupštine, pa u Rajićevoj? Pa ja prvi ne vidim što bih se mlatarao tako, pre ću da rizikujem da tamo nema mesta nego da se parkiram kod bogoslovije. Parkinzi moraju da budu raspoređeni i takvi da ima mesta u njima, to bi smanjilo gužvu makar u toj meri da ne bih kružio okolo da bih našao mesto.
Ja sam uvek za to da se automobili gurnu pod zemlju. E sad, ima druga forica, ovaj Tesla automobil polako uči sam da se parkira bilo gde i da se vrati po tebe na poziv i ta tehnologija je bukvalno pred vratima i ima potencijal da reši ovaj problem.
A što se bahatih vozača tiče i kažnajvanja istih, to je ovde misaona imenica, treba jedan tim od 50 policajaca minimum stalno da šparta centralnim ulicama i da piše kazne (ne da odnosi, mnogo su se naložili na pauka, i to do te mere da često krše ljudska prava (odnose i onda kada za to nema osnova))
 
Ne mislim da ce svako, ali vremenom sve vise. Uostalom, na gradu je da parkiralista obezbedi a na ljudima da budu razumni pa da shvate da ne mogu svi da stanu na ulici gde im odgovara i tu ostave auto cesto i po citavo radno vreme. (u centru bi garaze bile mnoogo skuplje od tih van centra). Kada se bude ogranicilo guzenje u centar grada itekako ce prelaziti na javni prevoz, a onda ce i sami shvatiti da im je tako zapravo jednostavnije. Koliko zivaca, goriva, guma po ivicnjacima itd. se potrosi na takav vid parkiranja, jasno je da to i nije neko trajno resenje. Automobila je sve vise i vise, sada su maltene svima dostupni i ne moze centar da se pretvori u ogromnu garazu da bi svi oni stali. Besmisleno je jer nece svi stati. Kao kad bi se ubacilo jos 5 traka na Slaviju opet bi bila guzva u spicu jer bi se povecao i broj auta... Treba projektovati grad za buducnost, dakle maksimalno odvracanje privatnog prevoza od centra.
 
Ja očekujem upravo suprotno u budućnosti. Sa razvojem elektrokola i izbacivanjem nafte, svima je struja dostupnija i jeftinija pa će biti još više kola po ulicama. Plus kola postaju sa autopilotima automatizovanija, veća je mobilnost nego kod metroa, pa sve ide u prilog daljem razvoju auto saobraćaja. Znači ili tuneli za kola ispod ulica u budućnosti, a ulice za pešake i bicikliste ili u nedostatku para par-nepar registracije ili slična silovanja i otežavanje svakodnevnog života ljudima u gradovima. A ako ću da budem još više zaglavljen u gradu , da do kuće s posla putujem 2 sata i 2 sata na posao onda nema svrhe, ja odo izvan grada gde je manji haos.
 
Prvo treba omogućiti sve da ne dolaziš kolima u centar, pa na kraju tek odvraćati ljude od dolaska u centar kolima.

Kod nas sve naopako. Prvo ukineš nešto, a ne napraviš alternativu.

A teza da novi parkinzi i šire ulice povećavaju broj automobila u centru (tj, gužvu) je nešto o čemu se da diskutovati i nikako ne prihvatiti kao apsolutnu istinu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482975#p482975:1xccdspm je napisao(la):
Sreda » Pet Okt 06, 2017 12:27 pm[/url]":1xccdspm]Resenje nije u parkinzima po ulicama nego u velikim punktovima, konkretno ovde treba veliki parking u reonu Bogoslovije i to je to. Dovezu se dotle autom i dalje idu javnim prevozom.

To teško. Naš prosečan čovek je takav. Ušao bi u butik, kafic, banku ili gde je već namerio, kolima da može. To vidiš po tome kako su parkirani automobili. Kada treba da prošeta, kao da ga teraš da hoda po iglama. Pre će da upali 4 migavca i da ometa saobraćaj, nego da potrazi slobodno parking mesto malo dalje od svog odredišta i prošeta. A to što će da ometa saobraćaj, zabole ga baš.
 
Pa upravo se to rešava sa više policajaca koji špartaju i naplaćuju kazne za takvo ponašanje, u stvari, poenta je više u ona 2 kaznena boda koja treba da dobiješ kad tako staneš. Onda ćeš se možda bahatiti par puta. Pride, ne bi takva stvar dovela do rezultata odmah već tek kroz neku godinu, zakon nikada ne daje prave rezultate odmah.
Što se tiče argumenta da bi tek onda bilo gužve evo ovako: Prvo svako ceni svoje vreme i razmišlja kako da ga uštedi i to uvek treba uzeti u obzir. Evo ja sam npr išao na posao pre 65icom iako sam morao da pešačim posle 5-7 minuta jer mi je 7ica bila sporija od toga i plus je nepouzdan prevoz. Ja do centra nikada ne idem kolima jer mi nije brže, a neko iz kraja koji nema dobar prevoz će uvek ići kolima kada je u mogućnosti jer je prevoz generalno loš u Beogradu. Ajde sad neka mi neko objasni što bih se ja parkirao negda daleko i onda 10 min čekao bus pa sa njim u gužvi još 10-20 min do odredišta ako mogu kolima npr 15 da putujem u svom komforu uz omiljenu radio stanicu..
Rešenje vidim prvo u dobrom poboljšanju prevoza i zatim u povećanju broja garaža, uvođenju obavezne izgradnje dva parking mesta za svaki novi stan i da ta parking mesta idu uz stan, a ne kao nešto bonus za cca 15000 evra po stanu i povećanju broja parking mesta i lokacija sa tim mestima a da pri tome takav parking bude pristupačniji od zone za parkiranje. Pa kad se sve to uradi onda da se ukinu parkinzi na sred ulica i da se ulicama vrati dvosmernost, to će povećati protok.
I da, za sam kraj posta: Od kako koristim google navigaciju dosta brže stižem čak i u špicu jer ima onu opciju da te provede kroz neke sokake gde nema gužve, jedino imam problem sa uskim grlima poput mostova.
 
Parkiranje je stvar vaspitanja naroda, preko dzepa najefikasnije. Potrebni su samo jasni propisi i panduri na ulicama i sve se dovede brzo pod konac.
 
Ne trebaju policajci da naplacuju kazne I pauk da nosi ako ljudi nemaju gde da se parkiraju. Nek grad prvo napravi dovoljno parking mesta pa tek onda moze da kaznjava. Do tad, nepropisno parkiranje je njihova krivica. Jer ne mozes napraviti samo 20 parking mesta na 100 stanova I onda kriviti ljude sto se nepropisno parkiraju.Ne, tu je grad kriv jer ljudi prosto nemaju izbora gde da se parkiraju nego da krse pravila. Kola moraju negde ostaviti, a ne mogu u vazduhu. Sa 2,3 garaze duz Ruzveltove, 95% ljudi bi se propisno parkiralo, a onda nek policija kaznjava 5% bahatih. Isto I tu pored u Bulevaru, iznad Vuka. Da naprave garazu na svakih 500m, da postoji neki red I plan u ovom gradu, ne samo haos. A ne ovo kao sad gde je svaki vozac unapred kriv sto nema mesta gde da ostavi kola, sto mu njegov grad to nije obezbedio.
I na kraju : Ok, znamo kolka je kazna vozacu za nepropisno parkiranje. A kolka je kazna gradu za nepostojanje parking mesta?
 
AhA ;)
Samo je problem malo kompleksniji od toga kako ti na njega gledas :)
Grad eventualno imao obavezu da obezbedi parking onima koji tu zive decenijama.
Al, sta sa onima koji i danas svesno kupuju nekterninu u ulicama po zvezdari, pa iako imaju jednog ili dva limenka ne kupuju garazno mesto?
Zasto bi i kupovali i davali tolike evre, kada ce parkirati na trotoaru ili na kolovozu...

A zamisli tek situaciju da se ne mogu registrovati kola ako nemas potvrdu grada da imas parking mesto (kao u japanu)?
Al bi bilo pozivanje na gradjanske slobode ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
U pravu si Laki. Ali sloboda pojedinca ne moze biti beskrajna ako zeli ziveti u zajednici poput grada, tu se njegova sloboda mora ograniciti pravilima zajednice kako ne bi nastao haos u zajednici I ona se raspala ako bi svako tako slobodno vukao na svoju stranu. A upravo je I posao gradske vlasti da donosi ta pravila. I da nadje najbolji balans - sloboda pojedinca vs pravila zajednica. Dakle, za mene opet tu odgovorna snosi gradska vlast, a ona lose resava problem parkinga I u ovoj ulici, kraju I uopste po okolini: Vracaru, Starom gradu, Zvezdari I sire. Ona daje dozvole za gradnju, donosi pravila kolko mora u zgradi biti parking mesta po stanu, gradi javne garaze... I ne snalazi se najbolje u tome jer je sve veci haos.
 
@earthmoving, @laki72

mislim da nama prvo treba plan razvoja grada. ali kroz sve to smo već prošli sto puta.

mali off, u vezi parkiranja: ne samo beograđani, već i drugi građani sfrj su ohrabrivani samo tako da koriste el energiju za grejanje. i tako je bilo decenijama. onda odjednom: "a, nemaš gas!? necivilizovani čoveče, greješ se na struju?!" i onda smo slušali godinama kako je to traćenje resursa. onda su time pripremili teren da ljudi ne mogu da koriste argument da se greje na struju. i sve je to skroz ok. ali šta? ništa! otišla kori udovički, otišao projekat u fioku. zašto se stalo sa gasifikacijom beograda nakon 2000?

tako je bilo sa grobljima: prvo tursko, rimsko na tašu, pa kao ajd da ga pomerimo na kraj grada. pa ode u ruzveltovu, pa ajd opet da ga pomerimo pa ode na lešće, pa ajd opet pa bež kosa. pa svaki put završi u sred naselja.

tako je bilo sa standardizacijom širine trotoara. tako je bilo sa svime.

kad ih je tesla pitao što ste uveli jednosmernu struju, oni, stručnjaci vrsni srpske administracije, mu objašnjavali zašto je to bolje.

kad je izdata naredba da se kaldrma ima održavati po prioritetu u centralnim ulicama (od taša do kalemegdana), oni počeli da vade kocku iz bilo koje susedne ulice i popunjavanju rupe u ulici gde rade. na protest stanara kojima je razršena ulica oni odgovaraju, podnesite zahtev, pa ćemo onda i vama da sredimo ulicu. (!?)

pa onda koncesija za osvetljenje. naplaćao se grad sijalica i sijalica. pola ih nije radilo. a kad je dotična firma trebalo da zameni sijalice novom tehnologijom, kao mi nismo više za koncesiju i ćao. (tako je beograd počeo da održava javnu rasvetu, hehe.)

a o tome da li se prvo gradi vodovod ili kanalizacija, rasprava je, ako me nije izdalo sećanje, trajala 30 godina.

bottom line, ruzveltova je samo presek svega ovoga. ja se sećam udžerica koje su tu bile "do skoro". vlažne, memljive, prljavih prozora. mislim da ih ima još par na uglu ruz i dimitrijale. ali nisam nikada mogao da pretpostavim da će nabijanje uz trotoar da bude od životne važnosti. šta fali poziciji zgrada preko puta groblja?
i tako je ruzveltova postala samo obično smeće, umesto da bude mali bulevar kojim ljudi idu peške kućama jer je prijatno i lepo, ona se pretvorila u koridor.
 
Manjak javnih garaza je, bez šale, ozbiljan problem našeg grada. Pogledajte koliko ima automobila, što u saobraćaju, što parkiranih...A grad raste, samim tim i broj automobila i potreba za većim brojem javnih garaza će rasti. I te garaze bi naravno trebale da budu pod zemljom. A ulična parking mesta bi trebalo smanjivati. To jeste veliki posao, ali jednom mora da se krene.

Svi cenimo svoje vreme. Ja prvi imam večiti problem sa manjkom vremena. Da dan ima 48 sati, bilo bi mi malo, ali bukvalno. Ali ne moze zbog toga da se parkira ko gde hoce.

Javni prevoz u BG, da je loš, to je blago rečeno.

Kazite mi...Ako imate neki posao u Knez Mihajlovoj, da li je daleko da se prošeta od Obilićevog venca, ako ste u tamošnjoj javnoj garaži parkirali? Zašto morate da se natrtite u Vuka Karadžića, Nikole Spasića, Kralja Petra ili u neku sličnu, samo da budete što blizi?

A za investitore bi doneo zakon...Za jedan stan - dva parking mesta. Svako ima auto, ali svako. Mnogi imaju dva,a ima ko ima i više. A ako i ostane viška...popuniće se brzo. A za već izgrađene zgrade da obezbedi i izgradi ko je nadlezan po istom principu.

U uzem centru grada, ulična parking mesta da budu samo gde je to nužno.
 
Nije ljudsko pravo da imaš mesto ispred zgrade ili u blizini. Kome fali parking mesto neka ga kupi ili neka se preseli negde drugde gde ima parking mesto ispred stana. To što ti nemaš gde da parkiraš ne znači da ja moram da trpim tvoje nepropisno parkirano vozilo koje mene ometa u kretanju jer gle čuda, sloboda kretanja jeste ljudsko pravo. u Bulevaru Z Đinđića eko1 ne može da stane na svoje stajalište jer su tu parkirani automobili.. Tako da kažnjavanje jeste način da se to dovede u red. Evo u Bulevaru Kralja Aleksandra nemaš puno vozila na samoj ulici jer stalno šparta pauk.
I gde piše da ti moraš kolima u sred centra grada da ideš po pljeskavicu, do prodavnice i sl? Prošetaj, naruči taxi, planiraj na vreme..
A grad svakako treba da uredi svoje, da donese pravi GUP za narednih 100 godina, ne nešto što će se menjati 200 puta u narednih 5 godina i treba da obezbedi podzemne garaže sa dovoljno mesta i tendencijom da se jednog dana ulazak u centar grada naplaćuje izuzev prilaza garažama

e da, obavezno 2 parking mesta uz stan, uz mali parking i po, uz veliki stan 3 mesta, i da idu uz stan kao nedeljiva celina.
 
Sve je to tačno i ja kao jedino rešenje trenutno vidim građenje novih spratnih garaža na slobodnim parcelama.

Naravno, podzemne bi bile najbolje, ali su skuplje.

Pola mesta (ili više) odvojiti za stanare i cena neka bude 3-4 puta veća nego postojeća zonska mesečna karta. Ukinuti zonska mesta koja su na trotoaru i vratiti trotoare pešacima (naročito u potezu između Bulevara i Dimitrijale)

Za naredni period uvesti obavezu prodaje parking mesta uz stan (bez ,kako je već rečeno, naknadnog plaćanja za parking mesto).

E tada treba početi beskompromisno kažnjavati SVE nepropisno parkirane. Do tada kažnjavati samo one koji baš ometaju saobraćaj i pešake.
 
Trenutno kako stoje stvari, jako dugo imaš pravila o tome gde može a gde ne može da se parkira. A onda kada baš ometa druge ljude onda je tu pauk. i mislim da je to korektno, platiš 2500 i uzmu ti 2 boda kada parkiraš gde ne treba, a kada si govedo pa blokiraš tramvaj, blokiraš ceo trotoar, staneš tako da ugrožavaš druge, blokiraš stajalište i sl onda te lepo odnesu.
Fer i pošteno, nisi našao mesto jbg, idi negde dalje. Nemaš vremena a voziš se po centru, idi taksijem. Ili misliš da je vredno da platiš to 2500 što je takođe ok nekoliko puta. Ja sam kružio i po pola sata da bih našao mesto ali nikada nisam ostavio kola gde ne treba! Isto tako ako žurim, krenem ranije i odem pravo u neku garažu. Nije to tako nemoguće i teško!
E sad, neko dovede 600 autobusa na nbg i blokira i trake i parkinge i šta ne i nikom ništa, eto tu je već sistemski problem u svesti ovoga naroda! I zato ćemo još jako dugo da imamo blokirane ulice, ljude koji misle da je ok da stanu na sred šina jer moraju da kupe cigare i sl
 
Sada razmisljam...do kog god mesta da moram da idem u ,,krugu dvojke,, , ima po neka javna garaza u blizini u kojoj u 90% slučajeva bude mesta. Nadzemna, spratna, podzemna,...nebitno je. Ali hocu da znam da mi kola neće odneti pauk i da o njima neću misliti. Manje mi vremena treba ako sednem u auto, pa da prošetam od javne garaze do tačke gde sam namerio da idem, nego da krenem autobusom od kuce. Za taksi - nemam, sem naravno u hitnim slučajevima, ako se potrefi da mi je auto nedostupan.
 
Ako idem u deo grada gde je teško naći parking, naravno da idem pravo u garažu. Ako usput nađem mesto, super. Ali vrtenje 20-ak minuta i traženje mesta na ulici?!?! Ili ostavljanje vozila tamo gde ne sme i rizikovanje pauka?

Zdravije je prošetati 10 minuta od garaže, nego se vrteti po centru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482294#p482294:2dswu7hr je napisao(la):
marrecar » Tue Oct 03, 2017 8:25 pm[/url]":2dswu7hr]Kojih okolnih zgrada? Tu su sve komercijalni objekti, a ako ima stambenih iznad, vecina ima dvorista, a ako ne, onda tu su sporedne ulice. Plus sto je tu i garaza ispod Vukovog spomenika.
Obozavam vas sto znate koliko u svakom cosku ovog grada ima stanovnika, pacova, macaka.
Muku muce ljudi u celom centru sa parkiranjem, a i oko Vuka, ima mnogo stambenih jedinica tu.
Pritom mi je skroz glupo sto su mnogi prinudjeni da placaju, (po povoljnijoj ceni, ali opet), parking mesto, a tu su 100 i vise godina.
Nek placaju onda i oni na Nbg parking...
 
Dule,
Što kažeš uz put do garaže, ako slučajno naletim na slobodno parking mesto, na koje obično ne naletim.
 
Vrh