Šta je novo?

Relax diskusije

Za (nas) sve koji misle (mislimo) da je BNV suluda ideja:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SGIeAm6NolQ[/youtube]
 
Jel može jedno totalno "rendom" pitanje? Da li postoji (i kako glasi) naziv za jugoslovenski arhitektonski stil iz 80ih (uključujući kraj 70ih)? Mislim prvenstveno na grandiozne objekte, poput VMA i hotele na hrvatskom primorju.

Kad bi morao da nagađam, rekao bih jugoslovenski modernizam ili jugoslovenski postbrutalizam ili nešto tako ali bih baš voleo da znam kako se taj stil zove u struci.
 
Noam Čomski o tome šta znači biti zaista obrazovan. Veoma dobro i precizno zapažanje.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eYHQcXVp4F4[/youtube]

Transkript:

My name is Noam Chomsky, I'm a retired professor at the Massachusetts Institute of Technology where I've been for 65 years.

I think I can do no better about answering the question of what it means to be truly educated than to go back to some of the classic views on the subject. For example the views expressed by the founder of the modern higher education system, Wilhelm von Humboldt, leading humanist, a figure of the enlightenment who wrote extensively on education and human development and argued, I think, kind of very plausibly, that the core principle and requirement of a fulfilled human being is the ability to inquire and create constructively independently without external controls.

To move to a modern counterpart, a leading physicist who talked right here [at MIT, Victor Weisskopf], used to tell his classes it's not important what we cover in the class, it's important what you discover.

To be truly educated from this point of view means to be in a position to inquire and to create on the basis of the resources available to you which you've come to appreciate and comprehend. To know where to look, to know how to formulate serious questions, to question a standard doctrine if that's appropriate, to find your own way, to shape the questions that are worth pursuing, and to develop the path to pursue them. That means knowing, understanding many things but also, much more important than what you have stored in your mind, to know where to look, how to look, how to question, how to challenge, how to proceed independently, to deal with the challenges that the world presents to you and that you develop in the course of your self education and inquiry and investigations, in cooperation and solidarity with others.

That's what an educational system should cultivate from kindergarten to graduate school, and in the best cases sometimes does, and that leads to people who are, at least by my standards, well educated.
 
Може помоћ ако има неких економиста овде, радим матурски рад на тему евиденција обавеза према добављачима, па ме занима где могу наћи приручнике на интернету у ПДФ формату или уџбенике пошто ми стално излазе на гуглу семинарски радови и урађени матурски радови на моју тему.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=627326#p627326:hv3e2q7c je napisao(la):
Djole Pevcanin » 04 Jun 2019 10:49 am[/url]":hv3e2q7c]Може помоћ ако има неких економиста овде, радим матурски рад на тему евиденција обавеза према добављачима, па ме занима где могу наћи приручнике на интернету у ПДФ формату или уџбенике пошто ми стално излазе на гуглу семинарски радови и урађени матурски радови на моју тему.

Ne znam koliko detaljan rad treba da bude ali teško da ćeš naći nešto jače od seminarskog rada, neke prezentacije sa sajtova nekih fakulteta ili firmi oko računovodstvenih propisa...pa vidi...moj ti savet da pogledaš malo kontni okvir, plan, malo analitiku/sintetiku, ulazne fakture pa vidiš sa nekom firmom da ti daju neki primer...
 
Имам документацију али фали мало теорије. Семинарски радови и матурски радови на интернету не смеју да се користе кад је моја школа у питању. Снађох се за 6-7 страна теорије и око 10 страна књижења и документације тако да сам испоштовао минимум.
 
Ako ne možeš da navodiš kao referencu te maturske i seminarske radove sa interneta, onda možeš da koristiš njihove reference i da njih navedeš. Ne znam kakva je to škola, ali maturski radovi retko kada imaju veliki značaj, jer se u retkim slučajevima tu radi o ozbiljnom radu. Nije to na nivou završnog, master rada ili doktorske disertacije, gde se tu radi ozbiljan rad. Neke stvari jednostavno ne možeš da izmisliš, "prepišeš" ih svojim rečima. Što se ne posavetuješ sa mentorom? On je tu da te navede i pomogne. Ja trenutno radim završni rad, praktični rad u laboratoriji je jedina stvar koju ne mogu da "prepišem", dok sve ostalo su standardne metode i naučne činjenice koje moraju da budu tako napisane i objašnjenje. Upravo iz tog razloga postoje reference.
 
Неке реченице једноставно нисам успео да препричам, зато се надам да ће ме документација извући пошто сам се консултовао са професорком и каже да је одлична, а око теорије се највише бринем мада дурга професорка ми је рекла да се матурски из рачуноводства пролази 100% ако се укоричи у тврде корице и ако се преда на време.
 
Uh, kakvu vam to tamo strogoću treniraju. Nikada nisam čuo da je neko pao maturu, barem ne odbranu maturskog rada. Možda ima nekih škola gde je to izuzetno ozbiljno shvaćeno, ali ja baš ne poznajem nikoga da se toliko brinuo oko toga i da je matura bila ozbiljna stvar. Pogotovo ne meni, ja sam sedeo sa svojim mentorom, razrednom i još jednom profesorkom, za katedrom u jednoj učionici gde je bilo još dosta učenika koji su imali laboratorijske vežbe. I tako smo opušteno diskutovali, ispričao uvod, onda me pitala šta mi je bilo najzanimljivije, tj. koja tehnologija reciklaže (jer mi je to bila i tema rada, reciklaža) i ništa posebno. I moji drugari su isto prošli, niko nije rekao kako je bio pod stresom ili da se plašio nečega. Pa čak ni neki iz Šeste gimnazije, kod njih sam se tek zapanjio koliko je opušteno bilo.
Ne znam kakva je tvoja škola i bezveze je da pričam, ali mislim da zaista ne treba previše da se trudiš. Da radiš nekakvo istraživanje, analiziranje, ispitivanje, nešto što može da dovede do nekog zaključka, onda bi to bilo opravdano. Ali ovako obrađuješ najobičniju temu.
 
Причали су нам као да ће да нас кољу, али сам се опустио након разговора са две професорке економских предмета како то није ништа страшно него, ето, оправдаш теорију коју си откуцао и објасниш књижења. Ја имам 5 из рачуноводства и биће срамота за комисију ако ми дају 2 али нека, само да ја положим како треба. Иначе, рачуноводство је најтежи економски предмет који се лако капира ако је професор добар као што је моја професорка.

Само ми није јасно како закључак да напишем, у првом или трећем лицу нажалост немам конкретну информацију од стране професорке.
 
Možda još to ne znaš, nisam ni ja znao tada, a ni u prve dve godine studiranja, a to je da ne slušaš starije kolege, odnosno učenike. Pa na kraju krajeva, nikoga nemoj da slušaš, pogotovo ako pričaju neke "strašne" priče. Najbitnije je da ti učiš za sebe i da učiš kako je tebi najbolje i najefikasnije, i nećeš imati problema. Tako i za maturu, pišeš isključivo u saradnji sa mentorom i profesorima, učiš za sebe, i braniš rad sa razumevanjem. I ta odbrana nije nikakav bauk.
Za zaključak mislim da je najbolje da ne pišeš u prvom licu. Npr. piše se "Rezultati analize pokazuju da je to i to tako i tako, što dovodi do zaključka da je itd", a ne "Rezultati analize pokazuju..., na osnovu čega zaključujem". Prvo lice ostavljaš za odbranu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=627638#p627638:3ubglig1 je napisao(la):
Vladivoje » 05 Jun 2019 12:40 pm[/url]":3ubglig1]Dobar tekst o svakakvim vrstama foliranja sa mobilnim telefonima:

:arrow: http://www.novosti.rs/vesti/lifestyle.3 ... h-telefona

Jednom ću kada budem u busu da izvučem foto-aparat i da fotkam situacije u kojima većina ljudi bulji u telefone.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=626419#p626419:2om22adr je napisao(la):
ink » Pet Maj 31, 2019 8:40 pm[/url]":2om22adr]Jel može jedno totalno "rendom" pitanje? Da li postoji (i kako glasi) naziv za jugoslovenski arhitektonski stil iz 80ih (uključujući kraj 70ih)? Mislim prvenstveno na grandiozne objekte, poput VMA i hotele na hrvatskom primorju.

Kad bi morao da nagađam, rekao bih jugoslovenski modernizam ili jugoslovenski postbrutalizam ili nešto tako ali bih baš voleo da znam kako se taj stil zove u struci.

И нико од архитеката да се огласи на твоје уљудно питање. Ц ц ц ц... Да си отишао на неки женски сајт, рецимо Бебац.цом, добио би одговор у року пет минута, главу дајем.
169055031.gif


Да покушам с питањем: сигурна сам да на форуму има оних који се баве астрономијом професионално или из знатижеље па ме занима, чини ли се мени или је Сунце стварно мање жуто?
 
Одбранио сам матурски добио сам 5, е сад могу мирно да спавам.

Послато са ST26i уз помоћ Тапатока
 
Паузирам годину, иначе хтео сам Саобраћајни да упишем али мени математика уопште не иде а мора и да се ради.
 
Ma šta ti bre ne ide, sedi i zagrej stolicu pa da vidiš kako će da ide :D Ima nešto i do talenta, ali ništa bez gluteus maximus-a ;)
 
Za inženjerske fakultete treba ozbiljna matematika. Ja sam srećom mogao da biram prijemni ispit, pa sam izabrao hemiju, koju sam onda spremao za stručni ispit u srednjoj, što mi je činilo 60-70% prijemnog ispita. Ali kasnije sam imao poteškoća sa fizikom i matematikom tokom prve godine studija, ali i jedno i drugo je da se zagreje stolica i lepo nauči. Pogotovo matematika, tu treba preći ogromnu količinu zadataka za kolokvijume kako bi bio iole spreman. A zadaci su sve ono što nismo učili u srednjoj. Tako da, šta god upisao, moraš zagrejati stolicu.
 
Не иде још од шестог основне, ја сам пре 4 године на пријемном из математике имао једва 1,75 бодова и због тога и њиховог ненормалног повећања бодова због деце из приградских насеља нисам упао у Пету економску, али сам зато упао у Другу која је најбоља економска у Србији и из ње се нешто учи, ови у Петој ни две нормалне учионице немају.
 
Nije ni meni, ja sam u šestom razredu imao dvojku iz matematike, i to bednu. Nisam je nešto preterano voleo, i to zbog samog nastavnika. U srednjoj, početak malo strah, a onda oslobađanje i tada sam onako kao počeo da kapiram, ali zbog super profesorke. Na fakultetu najveći strah, na ivici suza jer je bio takav profesor koji je bog matematike i neverovatno pametan, ali početni utisak da prebrzo priča, predaje nešto što u životu nisam video. Asistentkinja je koliko toliko bila okej, ali zbog tog straha sam pao oba redovna kolokvijuma i morao na popravne. U međuvremenu profesora sam zavoleo i još uvek je jedna od mojih omiljenih profesora, jer kada taj strah nestane, odmah dođe koncentracija i pažnja i uz odličnog pedagoga i predavača, sve se razume. Isto sam mislio i u drugom semestru za njega, ali je asistent najgori, vežbe kod njega su mi bile gubljenje vremena, a materija je takva da je nikad nisam video (integrali i čini mi se izvodi). I odustao od njegovih vežbi, mislim da sam izašao na jedan redovni kolokvijum, pao, odustao od drugog. I onda sam sam seo da spremam zadatke, prešao stotine zadataka i rokova i položio kolokvijume.
Zaista, veruj mi da na fakultetu tvoje prethodno znanje samo može da ti pomogne. Ali neznanje nikako ne sme da ti odmogne, nego sa ti bude podstrek da učiš. Jer to je fakultet, moraš se najozbiljnije posvetiti. Ne pričaju za džabe da je period između upisa fakulteta i prvog dana studiranja najmanje stresan i najlepši period.
 
Прву годину средње умало да паднем због Гаусовог метода, како сам се извукао немам појма, остале 3 сам пролазио ок. Немам страх од математике једноставно не капирам много ствари а да имам рупа у знању наравно да имам. Факултет ме тренутно не занима јер морам много да радим како бих остварио неке циљеве.
 
Једно чудновато питање али потребно за нешто. Наиме, за неке делове града је релативно лако утврдити центре (Стари Град = Трг Републике, Вождовац = Трошарина). Али за неке то може бити поприлично тешко (Звездара као брдо је можда дала име крају и општини, али може се рећи да дефинитивно није центар). Како ви гледате на то?

Где би сте рецимо ставили центар Палилуле? Савског Венца? један од разлога што имамо толике гужве је што је Београд превише централизован док се подцентри запостављају
 
Vrh