Izvor: Beobuild.rs
Radovi na autoputu kroz Beograd
U okviru šireg poduhvata na obnovi dotrajale putne opreme na autoputu kroz Beograd, u toku je rekonstrukcija javnog osvetljenja na potezu od pumpe “Zmaj 1” do T.P. “Lasta”. Radovi su izvođeni u više faza i do sada je završena zamena ograda i elektroinstalacija na novobeogradskom delu autoputa, dok je ove nedelje počela poslednja faza radova na delu od Mostara do “Laste”. U prethodnom periodu postvljena su 372 nova stuba javnog osvetljenja - u funkciji su više od nedelju dana, tako da sada samo preostaje da se iseku i uklone stare svetiljke. Investitor su JP “Putevi Srbije”, a radove izvode ekipe JP “Javno osvetljenje Beograd” i “Srbijaautoput”. Ukupna vrednost radova na autoputu kroz Beograd iznosi oko 600 miliona dinara, od čega je oko 240 miliona potrošeno na zamenu osvetljenja.
Novo osvetljenje podrazumeva ugradnju LED reflektora, što u ovom slučaju znači vrlo solidne uštede na električnoj energiji. Staro osvetljenje činili su moćni al' skupi natrijumovi reflektori, čija se zamena isplati za svega nekoliko godina samo kroz uštede na potrošnji struje. Osim što su svetiljke izuzetno efikasne, novi stubovi napravljeni su od pocinkovanog čelika, što treba da olakša održavanje i spreči rđanje i brzo propadanje. Novi LED reflektori daju belu svetlost, a treba istaći da iako su na većoj visini daju više lumena od starih natrijumovih sijalica. Utisak je jako dobar, osvetljenost je odlična i rezultat zamene vrlo zadovoljavajući.
Kao poslednja faza ovih radova u toku je ugradnja visećih saksija na nove stubove osvetljenja. Do sada su postavljene na Novom Beogradu i na mostu Gazela, međutim to je izvedeno jako loše i ne doprinosi utisku. Naime, stubovi nisu pripremljeni sa nosačima već je to urađeno naknadno i izgleda krajnje sirovo i neugledno. U duhu nekakve divlje gradnje, čak su i creva za navodnjavanje saksija postavljeni vidljivo sa spoljne strane, što stvari čini još gorim. Pošto je estetika jedini cilj ovih saksija, ovakva izvedba im je potpuno oduzela smisao. Na kraju krajeva, zar nije mnogo svrsishodnije razvijati zelenilo u razdelnom ostrvu gde je to moguće? Jeste skuplje, ali bi pored mnogo upečatljivije estetike dobili trajnije rešenje i čak nekakvu ekološku funkciju.
U prilogu pogledajte snimak radova koje smo zabeležili na Autokomandi, kao i efekat novih svetiljki noću.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lfTEtkH2-ow[/youtube]