Слике 22. јун 2017.
Данашња фоторепортажа радова на изградњи зидова за заштиту од буке – букобрана који се изводе на делу аутопута А1 (Е75) код „Хитне помоћи“.
Све што је овим пројектом зида букобрана требало да се уради на овом делу аутопута, је урађено, односно остале су још две мање ствари да се ураде. После тога следи технички пријем и за зид букобрана код КБЦ Бежанијска коса и за овај зид букобрана код Хитне помоћи. За технички пријем треба ускоро да се распише јавна набавка.
Шта је остало да се уради ? Треба насути хумус са обе стране зида букобрана и наравно посадити семе ГМО траве, али је питање да ли то сад урадити, кад му време није, или на јесен. Јер ако се сад посади семе траве онда би требало сваки дан заливати, а чини ми се да ипак преовладава мишљење да је боље и сврсиходније то урадити у октобру месецу.
И за крај треба да се уради потпуно нов тротоар од дела где почиње зид букобрана, од излазно-улазне рампе са аутопута према улици Кнеза Милоша, који пролази између Хитне помоћи и зида букобрана, и онда се полако спушта према тротоару надвожњака и ту се спаја са њим и до тог спајања ће се радити тротоар, а то је неких 270 метара дужине. Следеће недеље ће се завршити тај тротоар и са тиме би сви радови били окончани, а као што је и речено до краја јуна.
Како сад све изгледа, ево прво неколико слика снимљених мобилним :roll: из градског аутобуса 18 и погледа са самог аутопута. Немојте да гледате буквално изгребано и мало запрљано стакло аутобуса :x
Pogledajte prilog 33Pogledajte prilog 32Pogledajte prilog 31Pogledajte prilog 30Pogledajte prilog 29Pogledajte prilog 28
Много лепши поглед на цео зид букобрана гледано од стране БИП-а.
Да овде поновим још једном о основним техничким карактеристикама овог зида букобрана. Зид букобрана код Хитне помоћ је урађен од високоапсорбујућих алуминијумских панела, а на делу где је надвожњак, панели букобрана су урађени од провидног плексигласа. Укупна дужина је 365 метара, рачунајући и део код надвожњака и тај део је дужине 28 метара, колико је дугачак и надвожњак. Висина је, осим на почетку и крају зида букобрана, од 4 до 6 метара заједно са земљаним насипом. Укупно је постављен 91 метални шип и 22 бетонска темељна самца, 97 комада што бетонских, што алуминијумских парапата-носача, који практично сви заједно, са шиповима и бетонским самцима, носе ове зидове букобрана. Ту су и двоја врата на букобранима, а за случај неког хитног излаза и евакуације људи са аутопута.
На овом делу зида букобрана који је окренут према аутопуту (унутрашњи део) сви алуминијумски панели букобрана, а такође и постоља-носачи тј. алуминијумски парапети на делу где је надвожњак, имају на себи рупице. Кроз те рупице се уствари упија део буке која долази од возила са аутопута. Код дела зида букобрана који је од провидног плексигласа где је надвожњак, ту бука, да тако кажем, „силази“ са самог зида букобрана до њихових постоља-носача тј. парапета који су урађени од алуминијума, где се бука упија.
У самим тим постољима-носачима, а такође и осталим зидовима букобрана који су урађени од алуминијума, у њиховој унутрашњости је постављена камена водоотпорна вуна и она у ствари упија ту буку. У једном кубику има 100 кг ове вуне. Код ових алуминијумских зидова букобрана и парапета-носача, је јако важна пропустљивост и упијање буке и постоје три апсорбције нивоа, нижи, средњи и високи. Ови зидови букобрана и парапети су највишег нивоа и могу да апсорбују буку од 20 до 25 децибела. Са леђне (спољње) стране зидови букобрана и парапета-носача, површина је исцела. Цео зид букобрана са унутрашње и спољње стране има антиграфитну заштиту.
Сви алуминијумски панели зида букобрана, као што сам и раније више пута напомињао, прате распоред и линију, а донекле и боје, односно „шару“ зграде породилишта у Вишеградској улици, која је изнад аутопута. Овај распоред „шара“ и линија се наставља на зид букобрана код КБЦ Бежанијска коса, а идеја је потекла од "Путева Србије".
Pogledajte prilog 27Pogledajte prilog 26Pogledajte prilog 25Pogledajte prilog 24
Зид букобрана гледано од стране Хитне помоћи.
Pogledajte prilog 23Pogledajte prilog 22Pogledajte prilog 21Pogledajte prilog 20
Идемо даље са ткз. спољње стране букобрана тротоаром који треба да се ради, а према почетку зида букобрана. Бетонски зид до тротоара, а где је оних 14 комада бетонски темељних самаца, је наравно завршен и насута земља.
Pogledajte prilog 19Pogledajte prilog 18Pogledajte prilog 17Pogledajte prilog 16Pogledajte prilog 15Pogledajte prilog 14Pogledajte prilog 13
Идемо да видимо како изгледа са унутрашње стране букобрана тј. до аутопута. Наравно изашао сам и кроз обеју врата за случај неког хитног излаза са аутопута, да сликам стање.
Pogledajte prilog 12Pogledajte prilog 11Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3
Нажалост на једном месту на почетку зида букобрана, на 5-том или 6-том бетонском носачу букобрана (парепату) је, изгледа намерно, оштећен један од панела букобрана и то прилично, чак се види и камена водоотпорна вуна. Такође на два места, види се на горњим двема задњим сликама још два мања каменом оштећена букобрана, а ближе надвожњаку !!!
Никад ми неће то бити јасно намерно оштећивање, што кажу људи у оваквим случајевима, дај Боже да им се руке осуше.
Pogledajte prilog 2
Крај зида букобрана
Pogledajte prilog 1
Као и увек, хвала на пажњи и стрпљењу,