Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Pa kada je to izgrađeno tada se moglo sve... ali se opet nekako više gledao i interes običnog malog čoveka :) Gradonačelnik koji je to gradio je kupio građane po autobuskim stanicama da ne čekaju prevoz i vozio ih svojim kolima... danas je druga priča....

Šalu na stranu, tu na Dušanovcu imate klasičan primer kako propisi koji su doneti naknadno (dakle dosta posle izgradnje auto puta) nikad nisu primenjeni u praksi, zbog skupe eksproprijacije...
 
Poslednja izmena:

А зар није постојала могућност да се на путу 2Б реда саобраћајним знаковима забрани саобраћање категоријама учесника којима жели да се забрани? Не знам, питам...
 
А зар није постојала могућност да се на путу 2Б реда саобраћајним знаковима забрани саобраћање категоријама учесника којима жели да се забрани? Не знам, питам...

Па забрањено је било с обзиром да знак за почетак аутопута никад није уклоњен. Млатите празну сламу и даље. Може тамо негде да стоји да је пут 17Ш реда, али ако знакови кажу да је то аутопут, учесници у саобраћају су дужни да се придржавају правила саобраћаја на аутопуту.
 
Па забрањено је било с обзиром да знак за почетак аутопута никад није уклоњен. Млатите празну сламу и даље. Може тамо негде да стоји да је пут 17Ш реда, али ако знакови кажу да је то аутопут, учесници у саобраћају су дужни да се придржавају правила саобраћаја на аутопуту.

Нисам мислио на постојећу ситуацију у смислу тренутне неусаглашености статуса пута и сигнализације. Можда нисам био довољно јасан. Хтео сам да кажем да можда није било потребно проглашен статус пута 2б реда мењати у мотопут да би се забранило кретање бицикала, пешака и сл. То се могло учинити и саобраћајним знаковима не мењајући званичан статус пута два пута у кратком времену, а избегле би се компликације у смислу поштовања услова за мотопут у виду обавезне денивелације, постојања зауставне траке и сл.
 
С обзиром да се стање на теретну није мењало, није ни битно. Могли су 17 пута на папиру да мењају статус. Не видим уопште потребу зашто се уопште статус аутопута мењао. Денивелација ће остати, можда уклоне зауставне траке тамо где су остале. Мотопут не мора да има зауставну траку. Већина их у Србији и нема и неће имати. Нама су од Змаја до Ласте потребне барем 3 равноправне траке (не продужене укључно/искључне траке), сад звало се то аутопут, мотопут, астропут мање је битно.
 
Мислим да требају и раније, од аеродрома најмање, ако не и проширење деонице Добановци (сада петља Београд) - Змај (са прављењем пуне детелине).
 
Превише се даје пажња овим њиховим изменама, уредбама и категоризацијама... Треба само испратити кад се буде мењала саобраћајна сигнализација и то је то.
 
Мислим да требају и раније, од аеродрома најмање, ако не и проширење деонице Добановци (сада петља Београд) - Змај (са прављењем пуне детелине).

Проблем је што је та деоница до Добановаца од аутопута за Загреб и аеродром постала и аутопут за Нови Сад и Чачак. Ни крива ни дужна. Изградили два аутопута у последњих 25 година (за Нови Сад и Чачак), а нису их спојили до Београда како треба. Та деоница би се много више растеретила када би се изградили аутопутеви (односно денивелисале и прошириле постојеће саобраћајнице) на деоницама петља Змај - Галеника - петља Батајница и Чукарица - петља Остружница - петља Обреновац.
 
Pa kada je to izgrađeno tada se moglo sve... ali se opet nekako više gledao i interes običnog malog čoveka :) Gradonačelnik koji je to gradio je kupio građane po autobuskim stanicama da ne čekaju prevoz i vozio ih svojim kolima... danas je druga priča....

Šalu na stranu, tu na Dušanovcu imate klasičan primer kako propisi koji su doneti naknadno (dakle dosta posle izgradnje auto puta) nikad nisu primenjeni u praksi, zbog skupe eksproprijacije...
Oko Petlje Dušanovac su stanari odavno iseljeni i isplaćeni bili. Još tih nekih kasnih 1970-tih se planirala normalna petlja, ali čuveno "nema para". Da navodno smo bili dovoljno bogati da uđemo u metro projekat, a ono golje. Boreći se za opstanak i uslove života sa onim što je dostupno, određeni materijalno ugroženiji deo populacije Roma je video šansu i uselio se, čak su mnogi i dograđivali te objekte. Činjenica da gradska vlast nije niti rušila te objekte koje je otkupila davno, i još dozvolila nekome korišćenje decenijama, ostaje obaveza neprekidnosti stambene sigurnosti koje su pomenuti Romi imali decenijama. A u troškovno-tehničkom smislu se može porediti sa ponovnom eksproprijacijom.

Ali kako uraditi neki veći projekat sa eksproprijacijom? Pitajte Đilasa, SNS je za 10 godina gradske vlasti pokazao ne samo da ne ume da uveća javne namenske saobraćajne površine na račun privatnih, nego čak i neke strateške javne saobraćajne površine pretvara u privatne placeve!
 
Превише се даје пажња овим њиховим изменама, уредбама и категоризацијама... Треба само испратити кад се буде мењала саобраћајна сигнализација и то је то.
Treba ispratiti kada krenu sa izdavanjem građevinskih dozvola. ;)
 
Vojvođanska i Mirijevski bulevar, dve najveće zone eksproprijacije za širenje glavnih saobraćajnica u poslednjih 35 godina. Od nekih naslednika tih u odnosu na prethodnike uspešnijih menadžera se očekuje više, ne manje. Sa SNS se geniriše šteta veća od varijante "ne gradi nigde ništa".
Беше за време Ђиласа било и неко рушење неких локалчића негде у Јерковићу или Медаковићу?
 
Jedno pitanje za malo starije vozače:

Da li je autoput kroz BG uvek imao 80 km/h ograničenje? Sinoć sam baš sa nekim društvom potegao temu autoputa kroz BG i jedan od ljudi me ubeđuje da je pre 20-25 godina ograničenje na autoputu kroz BG bilo 120 km/h komplet.

Problem je što sam ja pre 20-25 godina bio u osnovnoj školi, pa nisam na te stvari obraćao pažnju, a moj ćale i stričevi se ne sećaju ograniĉenja iz tog perioda na autoputu kroz BG, sećaju se samo da je obim saobraćaja bio bar 10 puta manji, ali ne i koliko je bilo ograničenje.
 
Сада је на брду 80, скоро су били и пресретачи тамо на "врху" брда.
 
На брду је већ минимум 10 година 80. Прецизније, у смеру ка Нишу од почетка низбрдице је 80, а у смеру ка центру тј. Београду је од почетка узбрдице па до врха 80.
 
Је ли било исто као и данас?
Змај-Тошин Бунар 100, Тошин Бунар-Медаковић 80, Медаковић-Мокролушко брдо 100?
Meni se javlja da je bilo svud 80, a da su 100-ku iza Tošinog i Plavog mosta postavili relativno skoro (tipa 15-ak godina).
 
Vrh