TranspoWarrior
Intermediate
- Učlanjen(a)
- 07.02.2014.
- Poruke
- 134
- Pohvaljen
- 218
Evo da otvorim temu o trenutno najvecim putarskim radovima u zemlji. U narednih 5 godina, sredstvima SB, EIB i EBRDa, planira se rehabilitacija 1100km drzavnih puteva 1b reda (magistralni putevi) u vrednosti od 400 miliona evra. To je nesto vise od oko 200km godisnje, sto je izuzetno ambiciozan plan.
Projekat je izuzetno zanimljiv za sve koji se interesuju u gradjevinarstvo zbog vise stvari. Prvo, poslednjih godina prosek gradnje je 20km puta godisnje. Drugo, sama struktura strucnog gradjevinskog kadra ce biti problem. Jaka putarska projektantska firma moze da uradi projekat od 20 km puta za 3-4 meseca. Izvodjacima za takvu deonicu, ako sve ide po planu, treba oko 6meseci. U celoj Srbiji postoji desetak projektantskih i 6-7 izvodjackih firmi koje imaju licence i kapacitet za ovakav posao. Kako je zakljuceno danas na sastanku ljudi iz ministarstva, Puteva, banaka i inzenjerskih organizacija, najverovatnije cemo sredinom druge godine doci do pune uposlenosti gradjevinskih preduzeca sto ce izazvati kasnjenja. To je poprilican samar realnosti, znajuci price o nasim jakim firmama koje su radile i gradile po svetu. Jos jedna zanimljivost je sto se u toku projektovanja moraju organizovati javne konsultacije sa lokalnim stanovnistvom zbog razumevanja njihovih potreba i usvajanja njihovih predloga, sto je novina kod nas.
Pored rehabilitacije, novac ce biti iskoriscen za nabavljanje 17 meteoroloskih mini-stanica koje ce omoguciti racionalno upravljanje i pozicioniranje opreme za zimsko odrzavanje.
Na karti su prikazane deonice prema fazama rada.
Preuzeto sa sajta Puteva Srbije.
Projekat rehabilitacije puteva i unapređenja bezbednosti saobraćaja koji se finansira sredstvima Republike Srbije, Evropske investicione banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Svetske banke u ukupnom iznosu od oko 390 miliona evra predstavlja prvu fazu Nacionalnog programa rehabilitacije putne mreže koja pokriva oko 1.100 km državne putne mreže od ukupno 5.000 km koji su, kroz planirane investicije u nacionalnu putnu mrežu u Transportnoj strategiji i Generalnom master planu saobraćaja u Srbiji, identifikovani kao visoko prioritetni za rehabilitaciju.
Projekat obuhvata rehabilitaciju 54 deonice, prema listi prioriteta utvrđenoj na osnovu stanja kolovoza i puta i kriterijuma ekonomske opravdanosti ulaganja. Pri izboru prioritetnih deonica za Projekat takođe se vodilo računa o njihovoj geografskoj distribuciji u cilju upošljavanja lokalnih resursa i obezbeđenja privrednog rasta regiona nakon završetka rehabilitacije puta.
Vise informacija na http://www.putevi-srbije.rs/index.php?l ... Itemid=232. Aj sa srecom im, valjda ce ovo biti kvalitetno odradjeno od pocetka do kraja.
Projekat je izuzetno zanimljiv za sve koji se interesuju u gradjevinarstvo zbog vise stvari. Prvo, poslednjih godina prosek gradnje je 20km puta godisnje. Drugo, sama struktura strucnog gradjevinskog kadra ce biti problem. Jaka putarska projektantska firma moze da uradi projekat od 20 km puta za 3-4 meseca. Izvodjacima za takvu deonicu, ako sve ide po planu, treba oko 6meseci. U celoj Srbiji postoji desetak projektantskih i 6-7 izvodjackih firmi koje imaju licence i kapacitet za ovakav posao. Kako je zakljuceno danas na sastanku ljudi iz ministarstva, Puteva, banaka i inzenjerskih organizacija, najverovatnije cemo sredinom druge godine doci do pune uposlenosti gradjevinskih preduzeca sto ce izazvati kasnjenja. To je poprilican samar realnosti, znajuci price o nasim jakim firmama koje su radile i gradile po svetu. Jos jedna zanimljivost je sto se u toku projektovanja moraju organizovati javne konsultacije sa lokalnim stanovnistvom zbog razumevanja njihovih potreba i usvajanja njihovih predloga, sto je novina kod nas.
Pored rehabilitacije, novac ce biti iskoriscen za nabavljanje 17 meteoroloskih mini-stanica koje ce omoguciti racionalno upravljanje i pozicioniranje opreme za zimsko odrzavanje.
Na karti su prikazane deonice prema fazama rada.
Preuzeto sa sajta Puteva Srbije.
Projekat rehabilitacije puteva i unapređenja bezbednosti saobraćaja koji se finansira sredstvima Republike Srbije, Evropske investicione banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Svetske banke u ukupnom iznosu od oko 390 miliona evra predstavlja prvu fazu Nacionalnog programa rehabilitacije putne mreže koja pokriva oko 1.100 km državne putne mreže od ukupno 5.000 km koji su, kroz planirane investicije u nacionalnu putnu mrežu u Transportnoj strategiji i Generalnom master planu saobraćaja u Srbiji, identifikovani kao visoko prioritetni za rehabilitaciju.
Projekat obuhvata rehabilitaciju 54 deonice, prema listi prioriteta utvrđenoj na osnovu stanja kolovoza i puta i kriterijuma ekonomske opravdanosti ulaganja. Pri izboru prioritetnih deonica za Projekat takođe se vodilo računa o njihovoj geografskoj distribuciji u cilju upošljavanja lokalnih resursa i obezbeđenja privrednog rasta regiona nakon završetka rehabilitacije puta.
Vise informacija na http://www.putevi-srbije.rs/index.php?l ... Itemid=232. Aj sa srecom im, valjda ce ovo biti kvalitetno odradjeno od pocetka do kraja.