@JudasPriestess
Добродошла на форум.
Везано за иницијативу да се успостави директан воз Београд - Шабац, много је гора и тежа ситуација у друштвеном смислу него што би већина могла наслутити. Ако би се друштвени проблеми нестали, а остали само економски и технички, директан воз би кренуо у саобраћај у врло кратком временском периоду.
Први зид у који смо ударили јесте да када смо добили подршку из канцеларије начелника Мачванског округа, он није успео да нађе заинтересоване представнике општина са којима би могао покренути даље легалне процедуре око обавезног јавног превоза. То је једини начин, да се наметне оно што је у интересу и железница и путника/грађана. Сам кадар Србија воза је сувише затуцан да би сам покренуо такву иницијативу. Примера ради, одсуство постојања директног воза правдају као "не постоје токови путника", а аргумент им је што дневно продају тек 10-так карата Шабац-Београд.
Покренули смо једну другу иницијативу, да се поласци ускладе са сменама средњошколаца у Шапцу и Руми (направили смо план за целу Србију) и добили смо сараднике из Министарства просвете, али велики проблем сада је предуго радно време чланова из Београда да се баве овом темом. Ја сам сам у Холандији непрекидно још од марта, а за новопеченог гастарбајтера без игде иког свог да му потури леђа је велика борба.
У Мачви ипак имамо некога са ким је могућа отворена сарадња, а то су медији, прилично отворени, и Удружење грађана Вози улице. Постоји чак и одређена подршка из привреде, која може јако помоћи причу уколико постоји озбиљна координација! Алли би нам требало бар једно 3-5 људи у тој регији, са којима би јавно заговарали развој озбиљне путничке (и теретне) железнице. Мислим загрејаних, ентузијаста, који су вољни да одвоје доста слободног времена. Да би се озбиљно вукла овако нека волонтерска иницијатива, потребно је да људи имају неко кратко радно време, рецимо 5 дана у недељи по 8 сати или тако нешто. Имам утисак да то у Србији има само јавни сектор, а такви људи се боје да изнесу чак и нешто у стилу конструктивне критике, да не би угрозили своју материјалну позицију.