Predlažem da se takođe bavimo sa idejama za unapređenje šinskog saobraćaja u Novom Sadu.
Novi Sad je otvorio tramvajsku liniju 30. IX 1911., a ukinuo istog dana 1958. Postojale su dve linije:
1. Futoška kapija – Temerinska ulica
2. Bivša železnička stanica – Dunavska ulica (Brodska stanica kod Oficirskog doma)
Kolosek je bio standardni 1435 mm. Evo i slike mape.
Negde 1991. (a možda i ranije), začeta je ideja da Novi Sad vrati tramvaje. Predviđeno je da novi sistem, NOSTRAM, ima pet linija, do 2030. Evo i mape budućih pet linija.
Moja ideja je da se krene sa linijom dva, Gl. Železnička stanica – Mišeluk, koja bi se spojila sa postojećom beočinskom prugom. Tako bi Novi sad imao dve tram – train linije
1. Gl. ž. Stanica – Mišeluk – Petrovaradin
2. Gl. ž. Stanica – Mišeluk – Beočin
Problem je kod Mišeluka. Naime, nakon mosta, petlja i put ide ka tunelu i on je u brdu. Mislim da bi bio problem napraviti krakove prema postojećoj pruzi.
Izvinjavam se na lošem označavanju linija, nadam se će i ovako biti jasna moja zamisao.
Novi Sad je otvorio tramvajsku liniju 30. IX 1911., a ukinuo istog dana 1958. Postojale su dve linije:
1. Futoška kapija – Temerinska ulica
2. Bivša železnička stanica – Dunavska ulica (Brodska stanica kod Oficirskog doma)
Kolosek je bio standardni 1435 mm. Evo i slike mape.
Negde 1991. (a možda i ranije), začeta je ideja da Novi Sad vrati tramvaje. Predviđeno je da novi sistem, NOSTRAM, ima pet linija, do 2030. Evo i mape budućih pet linija.
Moja ideja je da se krene sa linijom dva, Gl. Železnička stanica – Mišeluk, koja bi se spojila sa postojećom beočinskom prugom. Tako bi Novi sad imao dve tram – train linije
1. Gl. ž. Stanica – Mišeluk – Petrovaradin
2. Gl. ž. Stanica – Mišeluk – Beočin
Problem je kod Mišeluka. Naime, nakon mosta, petlja i put ide ka tunelu i on je u brdu. Mislim da bi bio problem napraviti krakove prema postojećoj pruzi.
Izvinjavam se na lošem označavanju linija, nadam se će i ovako biti jasna moja zamisao.