Glavni problem sa stadionima, a znam da deluje baš smešno, je to što na teren ni jednog ni drugog ne može da uđe kamion. Za koncert Metallice na JNA je oprema na teren uneta helikopterom! Za Čolin koncert na Marakani je bio montiran kran kod južne tribine i tako su prebacivali opremu na teren! Sve je to veoma skupo i veoma zahtevno, čime poskupljuje produkcija koncerta, a na kraju i cene karata (koje su ionako previsoke za naš mizerni standard).
Uz to, postoji problem ulaza/izlaza sa stadiona koji nisu dobro raspoređeni, nedostatak ulaza/izlaza na teren (publika u parter najčešće mora da dolazi preko tribina). Sve to dosta utiče na bezbednost učesnika događaja. Takođe je i problem što se na koncertima praktično uništi teren, a opravka predstavlja preveliki trošak za naše propale klubove. Finansiranje opravke travnjaka može da preuzme organizator koncerta, ali to je opet poskupljuje organizaciju. Moderni stadioni imaju ili kvalitetnije travnjake koji bez većih problema podnesu koncert, ili mogućnost da se travnjak ukloni ili prekrije dok koncert traje.
Jednostavno - naši stadionu su tehnološki zastareli. Eventualna izgradnja nekog novog, modernog stadiona (Zvezdin, Partizanov ili nacionalni) u narednim godinama bi mogla da reši problem tih velikih koncerata na otvorenom.
Ali i tu je npr. problem kapaciteta. To je prednost Ušća. Praviš koncert za 5.000 ljudi - ogradiš deo livade za toliko osoba i eto ti. Praviš koncert za 50.000? Nema veze. Ogradiš malo veći prostor i bez problema stane 50.000 ljudi. Zakupiš stadion od 50.000 ljudi za koncert - dođe ti 20.000, stadion deluje sablasno prazno.
Kao alternativa Ušću imamo Donji grad na Kalemegdanu. Najpoznatiji nam je kao nekadašnja lokacija Beer festa i mesto na kojem je jadna Amy Winehouse održala poslendji pokušaj koncerta u životu. Ove godine će tamo biti održan veliki Warrior's dance festival koji organizuje grupa Prodigy. Možda se radi i o najlepšoj lokaciji za koncerte u Beogradu, ali nažalost sa veoma lošim prilazima.
Taš će umnogome rešiti probleme za manje koncerte na otvorenom. Npr. gledajući broj prodatih ulaznica za BG Calling - festival bi opušteno mogao da stane na Tašmajdan (tamo je i održan jedan "Jelen live" kada su nastupali Iggy Pop i Dinosaur Jr.). Jedino što se nalazi u urbanoj zoni, pa bi bilo pametno da se koncerti završavaju u pristojno vreme. Oko 00 - 01h najkasnije.
Bože zdravlja, kulturni život grada (pa i pop-kulturni, mas-kulturni, zovite ga kako hoćete) će u narednim godinama biti sve bogatiji (što će, naravno, izostati ako ne dođe do adekvatnog rasta standarda i kupovne moći stanovništva). I skromna godišnja koncertna produkcija u Beogradu je otvorila pitanje nedostatka kvalitetnih koncertnih prostora (pored mesta za masovne događaje, ostaje pitanje i šta sa koncertima za 2.000 - 6.000 ljudi, kojih je dosta, a za njih nema adekvatne dvorane, pa se održavaju u praznoj ili polupraznoj "Areni").
Jedno od značajnih pitanja u celoj toj problematici je i ono što je i tema ovog dela foruma, pa i same ove diskusije - saobraćaj, prilaz koncertnoj dvorani, parking prostor, javni gradski prevoz i sl. O tome sve više treba voditi računa jer je već počelo redovno da se dešava da koncerti na Ušću ili u Areni, kao i utakmice na Autokomandi, izazovu potpuni kolaps u saobraćaju.
Izvinjavam se zbog dugačkog posta
Uz to, postoji problem ulaza/izlaza sa stadiona koji nisu dobro raspoređeni, nedostatak ulaza/izlaza na teren (publika u parter najčešće mora da dolazi preko tribina). Sve to dosta utiče na bezbednost učesnika događaja. Takođe je i problem što se na koncertima praktično uništi teren, a opravka predstavlja preveliki trošak za naše propale klubove. Finansiranje opravke travnjaka može da preuzme organizator koncerta, ali to je opet poskupljuje organizaciju. Moderni stadioni imaju ili kvalitetnije travnjake koji bez većih problema podnesu koncert, ili mogućnost da se travnjak ukloni ili prekrije dok koncert traje.
Jednostavno - naši stadionu su tehnološki zastareli. Eventualna izgradnja nekog novog, modernog stadiona (Zvezdin, Partizanov ili nacionalni) u narednim godinama bi mogla da reši problem tih velikih koncerata na otvorenom.
Ali i tu je npr. problem kapaciteta. To je prednost Ušća. Praviš koncert za 5.000 ljudi - ogradiš deo livade za toliko osoba i eto ti. Praviš koncert za 50.000? Nema veze. Ogradiš malo veći prostor i bez problema stane 50.000 ljudi. Zakupiš stadion od 50.000 ljudi za koncert - dođe ti 20.000, stadion deluje sablasno prazno.
Kao alternativa Ušću imamo Donji grad na Kalemegdanu. Najpoznatiji nam je kao nekadašnja lokacija Beer festa i mesto na kojem je jadna Amy Winehouse održala poslendji pokušaj koncerta u životu. Ove godine će tamo biti održan veliki Warrior's dance festival koji organizuje grupa Prodigy. Možda se radi i o najlepšoj lokaciji za koncerte u Beogradu, ali nažalost sa veoma lošim prilazima.
Taš će umnogome rešiti probleme za manje koncerte na otvorenom. Npr. gledajući broj prodatih ulaznica za BG Calling - festival bi opušteno mogao da stane na Tašmajdan (tamo je i održan jedan "Jelen live" kada su nastupali Iggy Pop i Dinosaur Jr.). Jedino što se nalazi u urbanoj zoni, pa bi bilo pametno da se koncerti završavaju u pristojno vreme. Oko 00 - 01h najkasnije.
Bože zdravlja, kulturni život grada (pa i pop-kulturni, mas-kulturni, zovite ga kako hoćete) će u narednim godinama biti sve bogatiji (što će, naravno, izostati ako ne dođe do adekvatnog rasta standarda i kupovne moći stanovništva). I skromna godišnja koncertna produkcija u Beogradu je otvorila pitanje nedostatka kvalitetnih koncertnih prostora (pored mesta za masovne događaje, ostaje pitanje i šta sa koncertima za 2.000 - 6.000 ljudi, kojih je dosta, a za njih nema adekvatne dvorane, pa se održavaju u praznoj ili polupraznoj "Areni").
Jedno od značajnih pitanja u celoj toj problematici je i ono što je i tema ovog dela foruma, pa i same ove diskusije - saobraćaj, prilaz koncertnoj dvorani, parking prostor, javni gradski prevoz i sl. O tome sve više treba voditi računa jer je već počelo redovno da se dešava da koncerti na Ušću ili u Areni, kao i utakmice na Autokomandi, izazovu potpuni kolaps u saobraćaju.
Izvinjavam se zbog dugačkog posta