Kailan » 05 Nov 2020 04:04 pm[/url]":1tbg7foo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=790316#p790316:1tbg7foo je napisao(la):
Biciklistkinja » Чет Нов 05, 2020 12:36 pm[/url]":1tbg7foo]Nije baš za porediti urbanizam srednjeg veka gde su gradovi bili zgusnuti zbog vojne odbrane grada i ovaj današnji koji ipak treba da neguje što bolji kvalitet življenja. I jedna stvar je živeti u srednjevekovnom gradu u uličici bez drveća gde je priroda odmah pored grada i gde je čovek bio okružen prirodnim materijalima, a druga stvar je danas gde su automobili, mnogo veći broj ljudi i gde se priroda nalazi desetinama kilometara od Vračara.
Природа је била одмах поред града управо зато што су градили стиснуто у висину па је већи број људи могао да живи на мањем простору а остатак препусти природи. По том принципу је заправо 3/4 Хонг Конга нетакнута природа али су зграде високе и збијене да би било простора за њу. Да су у средњовековним градовима имали широке булеваре и ниске зграде, природа би била далеко даља од центра.
То наравно не значи да је нужно прихватити један од два екстрема, само напомињем да већина форумаша овде одбија да прихвати чињеницу да све има своју цену и да у урбанизму није могуће имати висок број становника и сеоску идилу.
Сад, постоје два начина на који је могуће имати мултимилионски зелен град:
а) у случају отворених блокова то је у суштини принцип блокова 70 и 45, са високим солитерима окруженим зеленилом. Заправо, ти блокови имају већу густину насељености од Врачара а далеко су зеленији.
б) у случају затворених блокова то би исто захтевало градњу у висину али би простор унутар блокова зграда био пошумљен, претворен у вртове и сл. (то би исто захтевало подземне гараже). Друга опција мање више изискује кањон улице али је једини начин да се у деловима града са урбанистичким матрицама попут Врачара масивно саде шумице и вртови (дрвореде не рачунам у озбиљније зеленило).
Све остало захтева ширење града далеко од центра, још горе саобраћајне гужве и гурање природе све даље од људи.