Homer Jay":3oizbf6c je napisao(la):
Mislim da ovde glavni problem pravi fensi naziv "Avenija" što odmah izaziva asocijacije na Njujork, oblakodere i šoping molove, a zapravo je reč o rekonstrukciji i adaptaciji nekoliko ulica u svrhu boljeg funkcionisanja saobraćaja u gradu.
Pa ne verujem da iko smatra da to bude nesto vece od magistralnog puta 2+2 trake. Ali svako pretpostavlja da ce gradonacelnik odmah naci neke interesantne dodatke poput stabala od 1.000 evra po komadu.
Homer Jay":3oizbf6c je napisao(la):
Razumem perskepktivu iz koje Nikola011 gleda na projekat - da izgradnja nekakve Avenija predstavlja troškarenje i nepotreban luksuz. Međutim, kao neko ko živi u udaljenom prigradskom naselju, smatram da veoma dobro razumem potrebu za modernijim saobraćajnicama. Boleč je sa gradom povezan Smederevskim putem, starom i krivudavom saobraćajnicom koja je u najvećem delu u 1+1 profilu - to sve povećava vreme putovanja zbog čega ljudi umorni dolaze na posao, a još umorniji se vraćaju sa njega i imaju veoma malo vremena za vanposlovne aktivnosti, takođe se time destimuliše upotreba javnog prevoza, tako da mnogi ljudi na posao idu kolima zbog čega radi komfora i uštede vremena, veliki deo svoje plate troše na gorivo.
Potreba svakoga za necim postoji, realnosti su drugacije. Ako radis za dobru platu, nema razloga da zivis u Bolecu, iznajmices stan blizu posla i ziveti kao svuda u svetu. Ako radis za 35.000, drzavi je jeftinije da to sto radis, radis u Bolecu jer od poreskih prihoda koje donosi tvoja plata ona ne moze da izdrzava ni penzionere ni zdravstvo, a kamoli da gradi saobracajnice.
Homer Jay":3oizbf6c je napisao(la):
Nikola je pomenuo i čuvenu rečenicu "a što ne izgrade fabriku?". Da ne idemo u detalje ko, zašto, kada i zbog čega gradi fabrike - držimo se i dalje infrastrukture. Opet ću ostati u svom kraju - između Boleča i Leštana uz buduću trasu obilaznice se nalazi industrijska zona koja je veoma slabo iskorišćena. Razloga ima dosta, ali je infrastruktura jedan od značajnijih. Investitor koji želi da uloži novac u fabričko postrojenje će se veoma lako odlučiti između Leštana i npr. Šimanovaca. Fabrike se jednostavno ne grade tek tako nasred livade - modernim industrijskim postrojenjima su potrebni prvenstveno rešeni imovinsko-pravni odnosi, komunalna infrastruktura (voda, gas, struja, kanalizacija) i naravno dobre saobraćajne veze.
Pa ako se drzimo samo infrastrukture van realnog zivota, onda ovde niko i nije protiv, ja sam odmah za heliodrome i helihoptere na 10 sec. Problem je sto grad, recimo, finansira primarni zdravstvenu zastitu i sto trudnicama kazu da grad nema novca za jos jednu doktorku i da moraju u osmom mesecu da sede u cekaonici izmedju 3 i 5 sati na klupama! Toj trudnici ne treba ni avenija, ni bulevar sa zlatnim platanima, ni fensi tramvaji koji u proseku ipak idu 20 km/h. Sve to gubi smisao. A ovo sto si naveo za investitore, to je mnogo veci problem u Beogradu, a niko ne zeli da ga resi.
I meni je sve neko vreme izgledalo lepo, ali kad malo bolje gledam ulaganja u poslednje 4 godine, dodje mu kao spremanje tesko bolesne devojke za udaju tako sto ces joj nabaviti najskuplju sminku. Ko sisa lekove, ne trebaju joj.