Šta je novo?

Prva Beogradska Avenija

А можда ће уз ту "авенију" добити водовод и канализацију, о томе ниси размишљао?
 
Pa to valjda moze i bez Avenije.
I da pretekne novca da jos neko dobije vodovod i kanalizaciju.
 
Mislim da ovde glavni problem pravi fensi naziv "Avenija" što odmah izaziva asocijacije na Njujork, oblakodere i šoping molove, a zapravo je reč o rekonstrukciji i adaptaciji nekoliko ulica u svrhu boljeg funkcionisanja saobraćaja u gradu.

Pri tom je realizacija ovog projekta i dalje neizvesna, plan postoji, ali u ovom gradu postoje planovi za mnoge stvari koje po fiokama čekaju bolje dane (čitaj - više novca).

Razumem perskepktivu iz koje Nikola011 gleda na projekat - da izgradnja nekakve Avenija predstavlja troškarenje i nepotreban luksuz. Međutim, kao neko ko živi u udaljenom prigradskom naselju, smatram da veoma dobro razumem potrebu za modernijim saobraćajnicama. Boleč je sa gradom povezan Smederevskim putem, starom i krivudavom saobraćajnicom koja je u najvećem delu u 1+1 profilu - to sve povećava vreme putovanja zbog čega ljudi umorni dolaze na posao, a još umorniji se vraćaju sa njega i imaju veoma malo vremena za vanposlovne aktivnosti, takođe se time destimuliše upotreba javnog prevoza, tako da mnogi ljudi na posao idu kolima zbog čega radi komfora i uštede vremena, veliki deo svoje plate troše na gorivo.

Nikola je pomenuo i čuvenu rečenicu "a što ne izgrade fabriku?". Da ne idemo u detalje ko, zašto, kada i zbog čega gradi fabrike - držimo se i dalje infrastrukture. Opet ću ostati u svom kraju - između Boleča i Leštana uz buduću trasu obilaznice se nalazi industrijska zona koja je veoma slabo iskorišćena. Razloga ima dosta, ali je infrastruktura jedan od značajnijih. Investitor koji želi da uloži novac u fabričko postrojenje će se veoma lako odlučiti između Leštana i npr. Šimanovaca. Fabrike se jednostavno ne grade tek tako nasred livade - modernim industrijskim postrojenjima su potrebni prvenstveno rešeni imovinsko-pravni odnosi, komunalna infrastruktura (voda, gas, struja, kanalizacija) i naravno dobre saobraćajne veze. U situaciji gde većinu toga nemaš na zemljištu koje pretenciozno nazivaš industrijskom zonom, ne možeš ni očekivati značajnije investicije.

Zato ne razumem zašto se na ovu saobraćajnicu gleda kao na nekakav fensi bulevar gde će se ljudi samo vozikati od šoping mola do šoping mola u skupim automobilima uzetim na kredit. Saobraćajnice imaju daleko veću funkciju, verujem da sam i ja ovom prilikom dotakao samo vrh ledenog brega.

Ukratko - ovo što se planira za čukarička naselja uopšte nije loše i zaista se nadam da će jednog dana biti realizovano.
 
Homer Jay":3oizbf6c je napisao(la):
Mislim da ovde glavni problem pravi fensi naziv "Avenija" što odmah izaziva asocijacije na Njujork, oblakodere i šoping molove, a zapravo je reč o rekonstrukciji i adaptaciji nekoliko ulica u svrhu boljeg funkcionisanja saobraćaja u gradu.

Pa ne verujem da iko smatra da to bude nesto vece od magistralnog puta 2+2 trake. Ali svako pretpostavlja da ce gradonacelnik odmah naci neke interesantne dodatke poput stabala od 1.000 evra po komadu.

Homer Jay":3oizbf6c je napisao(la):
Razumem perskepktivu iz koje Nikola011 gleda na projekat - da izgradnja nekakve Avenija predstavlja troškarenje i nepotreban luksuz. Međutim, kao neko ko živi u udaljenom prigradskom naselju, smatram da veoma dobro razumem potrebu za modernijim saobraćajnicama. Boleč je sa gradom povezan Smederevskim putem, starom i krivudavom saobraćajnicom koja je u najvećem delu u 1+1 profilu - to sve povećava vreme putovanja zbog čega ljudi umorni dolaze na posao, a još umorniji se vraćaju sa njega i imaju veoma malo vremena za vanposlovne aktivnosti, takođe se time destimuliše upotreba javnog prevoza, tako da mnogi ljudi na posao idu kolima zbog čega radi komfora i uštede vremena, veliki deo svoje plate troše na gorivo.

Potreba svakoga za necim postoji, realnosti su drugacije. Ako radis za dobru platu, nema razloga da zivis u Bolecu, iznajmices stan blizu posla i ziveti kao svuda u svetu. Ako radis za 35.000, drzavi je jeftinije da to sto radis, radis u Bolecu jer od poreskih prihoda koje donosi tvoja plata ona ne moze da izdrzava ni penzionere ni zdravstvo, a kamoli da gradi saobracajnice.

Homer Jay":3oizbf6c je napisao(la):
Nikola je pomenuo i čuvenu rečenicu "a što ne izgrade fabriku?". Da ne idemo u detalje ko, zašto, kada i zbog čega gradi fabrike - držimo se i dalje infrastrukture. Opet ću ostati u svom kraju - između Boleča i Leštana uz buduću trasu obilaznice se nalazi industrijska zona koja je veoma slabo iskorišćena. Razloga ima dosta, ali je infrastruktura jedan od značajnijih. Investitor koji želi da uloži novac u fabričko postrojenje će se veoma lako odlučiti između Leštana i npr. Šimanovaca. Fabrike se jednostavno ne grade tek tako nasred livade - modernim industrijskim postrojenjima su potrebni prvenstveno rešeni imovinsko-pravni odnosi, komunalna infrastruktura (voda, gas, struja, kanalizacija) i naravno dobre saobraćajne veze.

Pa ako se drzimo samo infrastrukture van realnog zivota, onda ovde niko i nije protiv, ja sam odmah za heliodrome i helihoptere na 10 sec. Problem je sto grad, recimo, finansira primarni zdravstvenu zastitu i sto trudnicama kazu da grad nema novca za jos jednu doktorku i da moraju u osmom mesecu da sede u cekaonici izmedju 3 i 5 sati na klupama! Toj trudnici ne treba ni avenija, ni bulevar sa zlatnim platanima, ni fensi tramvaji koji u proseku ipak idu 20 km/h. Sve to gubi smisao. A ovo sto si naveo za investitore, to je mnogo veci problem u Beogradu, a niko ne zeli da ga resi.

I meni je sve neko vreme izgledalo lepo, ali kad malo bolje gledam ulaganja u poslednje 4 godine, dodje mu kao spremanje tesko bolesne devojke za udaju tako sto ces joj nabaviti najskuplju sminku. Ko sisa lekove, ne trebaju joj.
 
nikola011":29wtycey je napisao(la):
Toj trudnici ne treba ni avenija, ni bulevar sa zlatnim platanima, ni fensi tramvaji koji u proseku ipak idu 20 km/h. Sve to gubi smisao. A ovo sto si naveo za investitore, to je mnogo veci problem u Beogradu, a niko ne zeli da ga resi.

toj trudnici treba verski kalendar ili prospekt iz Tempa kako bi svoje trudove uskladila sa zadusnicama i popustima u soping molu inace joj preti opasnost da se porodi na obroncima sumadije. mozda bi trudnica i dobila posao u toj fabrici kojoj bi joj ti otvorio ali to dete bi jednog dana, pre nego nasledi mamino mesto u fabrici, trebalo da krene u srednju skolu, mozda na fakultet. da otvorimo i par fakulteta pa da ne moramo da vidimo te ljude nikad vise u zivotu? pozoriste. muzej, koncert, utakmica.. e ako im je bas do kulture i razonode nek se presele u beograd, eto im fabrika i nek crknu...

a sto se tice fabrike, kakvu bi im ti otvorio da si neka vlast? meni pada na pamet kovnica novca posto ovako na prvu loptu ne mogu da se setim ikakvog pogona ili proizvodnje koju bi trebalo da pokrene drzava? ako si mislio na privatnu investiciju onda mi reci zasto nikome nije palo na pamet da npr planira IT park za 25k ljudi u zelezniku nego u Indjiji i ima li to ikakve veze, izmedju ostalog, i sa saobracajnom infrastrukturom ili mislis da u zelezniku zive samo zeleznicari a u indjiji u svakoj kuci po tri programera?

avenija, bulevar,.. zovite to kako god zelite ali jug beograda odavno zasluzuje bolju vezu sa gradom pogotovo sto pola srbije da bi dosla u bgd ili isla negde dalje mora da prodje kroz opstine cukarica ili rakovica. trenutno stanje je sramotno a isto vazi i za smederevski put i prilaz gradu sa te strane
 
razgradjevinar":2u8eltln je napisao(la):
a sto se tice fabrike, kakvu bi im ti otvorio da si neka vlast? meni pada na pamet kovnica novca posto ovako na prvu loptu ne mogu da se setim ikakvog pogona ili proizvodnje koju bi trebalo da pokrene drzava? ako si mislio na privatnu investiciju onda mi reci zasto nikome nije palo na pamet da npr planira IT park za 25k ljudi u zelezniku nego u Indjiji i ima li to ikakve veze, izmedju ostalog, i sa saobracajnom infrastrukturom ili mislis da u zelezniku zive samo zeleznicari a u indjiji u svakoj kuci po tri programera?

Ti valjda znas zato svi idu u Indjiju a ne u Beograd. Indjija ima koliko hoces zemljista oduzetog od Nemaca posle rata i ono ne mora nikom da se vraca, proglaseno je drzavno i ima ciste papire. Jesic je to vesto iskoristio. Zemljiste oko Beograda uglavnom je srpsko i ono ce se ili vratiti kroz denacionalizaciju, ili su ga nasi tajkuni otkupili po niskoj ceni, narocito oko obilaznice i ne daju ga jeftino.

Pa nisi valjda pomislio da se nekom isplati da zaposljava programere u Indjiji? I kakvu to infrastrukturu ima Indjija osim auto-puta? Pa to ima i Beograd. Beograd nema besplatno zemljiste da deli, u tome je stvar, sve ostalo je bolje u BG pa cak i infrastruktura.
 
Ovde se otislo sa glavne teme.... !!! :notok: :shok: :bash: :shok: Inace video sam da su poceli da rade nesto tu trasu,ali ne znam da li je to to? :kk: :kk: da li je pocela izgradnja,ili ako nije da li neko zna kada ce?
 
Sta se desava sa ovim projektom? Jel ce biti nesto od ove Avenije?
 
Mislim da je najveća potreba za tom saobraćajnicom u Železniku, da rastereti ulicu Lole Ribara i Stevana Filipovića, gde su nekada ogromne gužve.
Inače velika je gužva i u Loli Ribara i Vodovodskoj (između Žarkova i Železnika), gde su raskrnice sa sporednim ulicama katastrofa, nema autobuskih stajališta, a ima četiri linije GSP-a.
 
svsavic":oeq2z5di je napisao(la):
Mislim da je najveća potreba za tom saobraćajnicom u Železniku, da rastereti ulicu Lole Ribara i Stevana Filipovića, gde su nekada ogromne gužve.
Inače velika je gužva i u Loli Ribara i Vodovodskoj (između Žarkova i Železnika), gde su raskrnice sa sporednim ulicama katastrofa, nema autobuskih stajališta, a ima četiri linije GSP-a.

Da... mislim da je @svsavic u pravu... U Zelezniku u ulici Lole Ribara i Stevana Filipovica ume da bude takva guzva da se osetis ko da si u nekoj ulici u centru grada...Pogotovo u jutarnjem spicu.
 
I na kraju nista od ovog projekta...šteta...imali bi velikih koristi gradjani ovih naselja...
 
Vrh